
Square Enix przyznaje po raz kolejny: Marvel’s Avengers było rozczarowaniem, ale firma wyciągnęła z tego wnioski

Kiedy Square Enix weszło w posiadanie jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek naszych czasów, nie spodziewaliśmy się, że pierwsza gra z nią związana okaże się takim rozczarowaniem. Dobra, tak naprawdę po nieporywających zwiastunach i słabej becie dla nikogo zaskoczeniem nie były przeciętne oceny czy chłodne przyjęcie przez graczy.
Wydawca już w zeszłym roku przyznał, że tytuł sprzedaje się poniżej oczekiwań, ale wszystko naprawić miał długoterminowy rozwój produkcji. Niestety, w 2021 zmieniło się w tej materii niewiele. Przy okazji opublikowania raportu finansowego za miniony kwartał Yosuke Matsuda, prezes Square Enix, po raz kolejny nazwał wyniki Marvel’s Avengers rozczarowaniem, zaznaczając przy tym jednak, iż spółka wyciągnęła z całego projektu istotne wnioski.
Marvel’s Avengers było dla nas ambitnym tytułem, ponieważ przyjęliśmy model gry-usługi. W końcowej fazie tworzenia produkcji pokonaliśmy szereg nieoczekiwanych trudności, w tym konieczność przestawienia się na pracę z domu z powodu pandemii. Udało nam się przezwyciężyć te wyzwania i wypuścić tytuł na rynek – niestety nie okazał się takim sukcesem, jak sobie byśmy tego życzyli.Niemniej jednak przyjęcie modelu gry-usługi uwypukliło problemy, które prawdopodobnie napotkamy w przyszłych pracach nad kolejnymi produkcjami – np. konieczność wyboru projektów gier pasujących do unikalnych atrybutów i gustów naszych studiów oraz zespołów developerskich.Chociaż nowe wyzwanie, z którym się zmierzyliśmy przy okazji tego tytułu, przyniosło rozczarowujący wynik, jesteśmy pewni, że gry-usługi będą rosły na znaczeniu, gdy sektor gier stanie się bardziej zorientowany na świadczenie długoterminowych usług.
Marvel’s Avengers wzbudzają w ostatnich tygodniach spore emocje również z powodu działań samego Crystal Dynamics. W zeszłym miesiącu studio wprowadziło do produkcji płatne boosty, które zgodnie z wcześniejszymi obietnicami miały się nigdy w grze nie pojawić – na szczęście twórcy ostatecznie wycofali się z tego pomysłu.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Square Enix przyznaje po raz kolejny: Marvel’s Avengers było rozczarowaniem, ale firma wyciągnęła z tego wnioski”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wydawca nie zamierza porzucić jednak modelu gry-usługi, uznając go za przyszłość całej branży.
No i takie coś mi się podoba czyli umiejętność przyznania się do porażki a nie jak EA iść w zaparte.
W grze brakuje kopa… Gdby był Thanos i dobra reklama…
Gra okazała się rozczarowaniem ale dalej bedziemy robić gry usługi
Szybcy to oni nie są xD
hahahhah bawi mnie okrutnie poziom ich glupoty, ciekawy jestem co dalej.
@fanboyfpsow: Blizzard to samo mówił po premierze każdego dodatku do World of Warcraft, a i tak ciągle popełniali te same błędy. Takie pierdaczenie to PR i próby ochrony wizerunku firmy. Nic więcej.
No bo kto by się spodziewał porażki projektu, który na siłę był projektowany na grę usługę, a nie dobrą grę akcji? 😉
Problemem nie jest gra usługa tylko próba wyłudzenia kasy wieczną produkcją i chwytliwą marką, zamiast aktualne zrobić grę za którą ludzie chcą płacić.