rek
rek
02.04.2013
10 Komentarze

Splinter Cell: Blacklist ? Będzie opcja tworzenia własnej zawartości

Splinter Cell: Blacklist ? Będzie opcja tworzenia własnej zawartości
Zawartość tworzona przez użytkowników to przyszłość branży. Tak twierdzi Jade Raymond, której zespół w Toronto pracuje obecnie nad Splinter Cell: Blacklist. W jednym z wywiadów zdradziła też, że opcja generowania własnej treści pojawi się w najnowszych przygodach Sama Fishera.

W rozmowie z serwisem Gamasutra Raymond stwierdziła, że wzrost budżetów i rozmiarów gier nie jest dobrym rozwiązaniem dla branży growej. Jej przyszłość postrzega w czymś zupełnie innym. Jak mówi:

Aby dać wam jak najprostszą odpowiedź, uważam, że gry i ich serie powinny zawierać więcej treści generowanej przez użytkowników. I nie mam na myśli tego, by nagle wszystkie produkcje otrzymały edytor poziomów, ponieważ nie każdy chce siedzieć i robić własne mapy. To zbyt skomplikowane. Mówiąc o zawartości tworzonej przez użytkowników, można pomyśleć o Dark Souls i tym, w jaki sposób twoja rozgrywka wpływa na innych graczy. W jaki sposób użytkownik może wpłynąć na doświadczenie innej osoby? To właśnie będzie głównym elementem kolejnych hitów, ale pozwoli nam też robić interesujące gry bez ponoszenia wielkich kosztów produkcji. To kluczowe – ludzie chcą własnej, zindywidualizowanej rozgrywki.

Raymond uważa, że dobrze w tej kwestii spisało się Valve wraz z Team Fortress 2 – gracze mogą tworzyć własne przedmioty, które następnie można sprzedać za prawdziwe pieniądze. Dodaje też, że pewne opcje generowania treści przez fanów mogą pojawić się w Splinter Cell: Blacklist. Jak mówi:

Niektóre z tych pomysłów dopasowujemy do Splinter Cell: Blacklist, nad którym obecnie pracujemy. Myślę, że bardzo ważna jest możliwość rozprzestrzeniania własnych pomysłów, by gracz mógł zobaczyć rozgrywki innych użytkowników i wpływać na ich zabawę.

rek

10 odpowiedzi do “Splinter Cell: Blacklist ? Będzie opcja tworzenia własnej zawartości”

  1. Czyli będzie opcja tworzenia własnej zawartości czy dopiero takie coś MOŻE się pojawić? Nie rozumiem.

  2. @lubro |Czyli w skrócie będziesz mógł zmienić skórkę broni albo ubrania, bo edytor poziomów jest dla casualowej gawiedzi zbyt skomplikowany, a edytor rodem z Bethesdy, to już czarna magia.Coraz bardziej jej nie lubię. Spierdzieliła najlepszą skradankę stealth, zaraz po MGS.

  3. Czemu nie zrobic w nowym Splinter Cell czegos na wzor „Kontraktow” z Absolution ?

  4. Nemesis753159 2 kwietnia 2013 o 10:44

    @DarthKoza Bo producent zakłada że gra będzie liniowa, i nawet o czymś takim nie pomyśli.

  5. branza zaczyna zjadac wlasny ogon czego dowodem jest np. nowy TR. Udany reboot, ale to uncharted z lara, akcja swietna, może trochę za dużo skryptow ale brakuje przede wszystkim rozległych poziomow (kto pamięta jak bladzil godzinami w 1 czy 2 szukając jakiegoś klucza) i gra trochę przechodzi się sama, ciężko jest się w ogole w jakiejś nowej grze zaciac. Edytory poziomow pamiętam miały kiedyś nawet własne grube instrukcje i ludzie siedzieli i robili.

  6. To jest wlasnie slepa uliczka i Jade zaczyna mnie denerwować bo opowiada głupoty. Wybila się dobrym ACII i teraz chałturzy. Problemem jest to, ze w tressc tworzona przez uzytkownikow za bardzo wchodzi producent i chce na tym zarabiać, dodajmy jeszcze ze przez DLC i jakies bzdurne achievmenty czas gry się wydluza a jest coraz mniej contentu mimo wysokich budzetow. Niech to wszystko ma nieznanych aktorow bez mocap i gorsza grafe ale niech jest grywalne tak jak pierwszy SC. Bo dochodzimy do tego ….

  7. ze w ciągu 5 lat gry będą miały okrajane qte i udogodnienia, nowoscia stana się apteczki (rsod to najgorsze co moglo spotkać branze, jest dobre dla konsolowcow muszących wykrecac galeczkami ale na PC nie zdaje egzaminu) a gry będą reklamowane jako powrot do HC. albo w ogole pojdziemy dalej w tym kierunku i będziemy po prostu na renderze wciskać pojedyncze guziczki co jakiś czas…. zobaczcie jak mimo wielu mechanizmow i nowości została okrojona rozgrywka w nowym hitmanie w porównaniu npp z 2

  8. Jade to pewnie biurowa laka do pukania |mamy kwiecień premiera w sierpniu radził bym JUŻ brać się za szlify i optymalizację szczególnie na PC|po ostatnich wpadkach z AC3,FC i GRFS które np. na tle BF3 wyglądają słabą a chodzą tragicznie no ale|UBISOFT ma w dupie graczy szczególnie PC no ale ludzie ślepi i kupują musi być sprzeciw i tyle ;]|Co do wypowiedzi @zhpzhp zgadzam się dobrze ,że jeszcze są tak dobre gry jak nowy Bioshock 🙂

  9. aMermanIshouldTurnToBE 2 kwietnia 2013 o 14:31

    @CasualKiller|Far Cry 3 wygląda na tle BF3 tragicznie? Akurat według mnie jest wiele ładniejszy – grafika ma swoje piękno, BF3 ratuje tylko paskudny filtr – bez niego gra wygląda gorzej niż bad company 2, szczególnie tekstury – wygoogluj jak nie wierzysz. |@zhpzhp – zgadzam sie w 100%

  10. Jestem graczem i jeżeli gram w grę/tryb single player nie chcę, aby jakikolwiek inny gracz w jakikolwiek sposób mi się wchrzaniał w zabawę, pani Raymond! Takie rzeczy mogą zabić fabułę w grach i wcale bym się nie zdziwił, gdyby takimi rozwiązaniami twórcy chcieli zasłonić swoją nieudolność w tworzeniu scenariuszy, czego akurat ostatnie dwie części SC (a także FC 2 i słabo podana fabuła pierwszego AC, przy którym majstrowała „biurowa lalka do pukania”) są przykładem… Przypadek, że wszystkie zrobił Ubi?…

Dodaj komentarz