rek
rek
03.09.2013
Często komentowane 19 Komentarze

Sony: Nowe okulary wirtualnej rzeczywistości w odpowiedzi na Oculus Rift

Sony: Nowe okulary wirtualnej rzeczywistości w odpowiedzi na Oculus Rift
Oculus Rift jest w tej chwili urządzeniem właściwie bezkonkurencyjnym. Jak jednak twierdzą anonimowe źródła serwisu Eurogamer, już wkrótce - prawdopodobnie jeszcze przed jego premierą - dowiemy się, jaką wizję wirtualnej rzeczywistości ma... Sony.

Taka decyzja nie ma prawa nikogo zaskoczyć – romans Sony z trzecim wymiarem to nie tylko telewizory wyświetlające 3D, ale też kosztujący kilka tysięcy złotych headset – HMZ-T2. Choć już teraz można go stosować przy filmach i grach, do tych drugich znacznie lepiej nadaje się ponoć Oculus Rift. Sony  – rzekomo, nic nie zostało bowiem potwierdzone – ma zamiar wyrównać wynik, prezentując nowe okulary wirtualnej rzeczywistości.

Jak podaje serwis Eurogamer, headset demonstruje się w Sony na DriveClubPS4. Urządzenie miało zadebiutować już w 2011 roku, ale zdecydowano się przenieść oficjalne oświadczenia na 2014. Z kolei serwis CVG twierdzi, iż nastąpi to wcześniej – już na najbliższych targach Tokyo Game Show, które odbywać się będą od 19 do 22 września.

rek

19 odpowiedzi do “Sony: Nowe okulary wirtualnej rzeczywistości w odpowiedzi na Oculus Rift”

  1. Z jednej strony oglądanie osób grających z Oculus Rift robiło duże wrażenie, a szczególnie połączenie tego z tą bieżnią (jakkolwiek się nazywa) dzięki której postać porusza się jak my. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie tego jednak kupować – skojarzenie z filmami i książkami s-f przedstawiającymi niefajną wizję jest zbyt duże.

  2. Oculus jest dobry, to gry są słabo do niego przystosowane. Żeby był jakikolwiek efekt trzeba od podstaw tworzyć grę na Oculusa, a nie zrobić śmieszny update do Slendera i potem efekt d upy nie urywa.

  3. TheDarkKnight 3 września 2013 o 14:18

    Okulary HMZ-T2 są świetne. Mam je i kosztują niecałe 3000 zł. Efekt jest piorunujący i za tą cene nie dostaniecie nic lepszego. Ekrany oled, kapitalne 3D bez smużenia i rozjazdów. Jedyny mankament to 720p, ale nie można mieć wszystkiego.

  4. Nie powiem, duża różnica : 3 lata ;p

  5. „headset demonstruje się w Sony na DriveClub z PS4. ” OH MY GOD YES. |@gry „tworzone pod” OR czy inny zestaw – problemem jest to, że nasze ruchy nie korespondują z tym co widzimy. Z tego względu grywalne z tym będą tylko gry z kierownicami, joystickami czy kontrolerami ruchy typu Hydra/Move/od biedy Kinect/Omni od Virtuix. Smutna (?!) prawda.

  6. lubro – uh? Ale właśnie twoje ruchy mają być przekazywane na to co widzisz w OR.

  7. arisa321 – nie trzeba tworzyć gry od podstaw pod OR. Wystarczy dosyć prosty patch – tak jak miało to miejsce w TF2. To czy efekt będzie coś urywał czy nie w dużej części zależy od konfiguracji (i po stronie użytkownika i po stronie patcha), a nie tego, czy gra została zaprojektowana wyłącznie na OR czy nie.

  8. @Skywalker – właśnie dlatego najlepsze (imo grywalne) będą gry, w których sam robisz to samo co w grze. Samochodówki/flight simy/space simy/itp. Grając w FPS na myszce i klawie (jeszcze „mobilny” i możliwy do poruszania w kilku płaszczyznach pad przejdzie) robisz coś zupełnie innego niż w grze, gdzie biegniesz i celujesz z giwery. To ponoć wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Kilka fajnych hands-on już w sieci jest. Uwaga! Na dużych stronach znajdziesz tylko pełno buzzwordów typu „fun” i „innovative”.

  9. Kamery w OR mogą tylko wprowadzić parę usprawnień. Np. gdy oderwiesz rękę od kierownicy, żeby zmienić bieg to uruchomi animację. Jaki ruch zostanie „przekazany” jak grasz na klawiaturze w jakiś „walking sim”? Gry ogrywane na klawach, myszach, padach z OR nie zyskają wiele. Prawdziwy gamechanger to użycie tego w samochodówkach czy space simach. Z tego względu jedynymi grami nowej generacji będą obiektywnie Project CARS i Star Citizen.

  10. No to teraz czekamy na okulary wirtualnej rzeczywistości od Microsoft’u.

  11. hi hi a ja myślałem że VR to historia 😛 a tu proszę jaka zmiana 🙂 lata 90 wracają przynajmniej na rynku gier 😛 a swoją drogą czy to jest do konsoli czy do PC ile kosztują no i czy będą na to jakieś gry 🙂 tyle pytań bo ile pamiętam w 90 latach podobne okulary obsługiwały mało tytułów na PC

  12. Obecnego sprzetu od Sony nie ma co porownywac z Oculusem, bo nie jest to typowy helm VR, a cos w rodzaju zamiennika duzego telewizora. W okularach tych widac po prostu cos na ksztalt ekranu o dosc duzej przekatnej (ale juz niekoniecznie rozdzielczosci), poza tym jest to kilka razy drozsze niz przewidywana cena Oculusa.

  13. Tak czy owak na razie 3d jest skazane na porażkę 😀

  14. Oculus rift ma tylko jedną znacząca wade czyli niską rozdzielczość do której można się przyzwyczajić a w wersji konsumeckiej prawdopodobnie już bedzie HD…. więc dlaczego porazka? tymbardziej bedzie tansze od dobrego monitora

  15. @Pan Dzikus „prawdziwi gracze” lol.

  16. Meh, droga technologia a do tego ciągle w rozwoju, a niech się biją – zostanie najlepszy…

  17. Dlaczego to wygląda trochę jak jakiś but, klapek albo inny sandał? xD A tak na poważnie, nie patrzcie na to jak na 3D tylko jak na rozszerzoną rzeczywistość, która już normalnie siedzi pod naszymi strzechami. Coraz więcej gier działa pod specjalnymi okularami i wielu recenzentów mówi, że to działa (ba, nawet można dostać choroby lokomocyjnej grając w takiego hawkena), więc czemu nie?

  18. „headset demonstruje się w Sony na DriveClub z PS4” Po jakiemu to jest napisane?

  19. Mam nadzieje, ze nie chodzi o ten sprzet:|http:www.benchmark.pl/aktualnosci/sony-hmz-t3w-okulary-projekcyjne-2-panele-oled-specyfikacja.html.|Bo jesli tak to ma sie tak do oculusa jak pisalem na dole.

Dodaj komentarz