
Sniper Ghost Warrior: Seria sprzedała się w 11 milionach egzemplarzy, Contracts przekroczyło milion

Niewiele się ostało z optymistycznych planów CI Games, które na początku poprzedniej dekady planowało awansować do wyższej ligi, dzięki takim produkcjom jak Sniper Ghost Warrior czy współtworzone z Deck13 Lords of the Fallen. Niestety, chłodne przyjęcie (oraz co ważniejsze przeciętna sprzedaż) mającej ambicje AAA trzeciej odsłony snajperskiej serii skutecznie ograniczyło ambicje polskiej firmy. I… dobrze się stało. Wydane w listopadzie 2019 mniejsze Sniper: Ghost Warrior Contracts zebrało najlepsze oceny w historii cyklu, a mniejsza liczba kupujących nie była z racji skromniejszego budżetu aż tak bolesna.
Spółka poinformowała właśnie, że po Contracts sięgnął już milion graczy, co stało się – według słów prezesa Marka Tymińskiego – szybciej, niż zakładano to jeszcze w pierwszym półroczu 2020. Sukces ten pozwolił całej serii przekroczyć liczbę 11 milionów sprzedanych kopii. W produkcji pozostaje druga część gry, która zachowa skalę „jedynki”.
Tymiński dodał także kilka słów na temat innej kontynuacji:
Lords of the Fallen 2′ to obecnie nasz największy projekt w całej grupie CI Games. Jeśli chodzi o skalę, tworzymy grę, która jest większa od poprzedniej części. Kontynuacja tytułu przeniesie serię RPG na grunt dark fantasy oraz będzie zawierać wymagający system walki, który zostanie istotnie zmodyfikowany w stosunku do 'Lords of The Fallen’. Przed nami jeszcze sporo pracy, chcemy dopracować sequel LotF, dlatego premierę planujemy w 2022 roku
CI Games podało również do wiadomości, że pierwsza część sprzedała się łącznie w 3 milionach kopii i przyniosła spółce ponad 100 milionów złotych przychodów ze sprzedaży i ok. 50 milionów złotych zysku. Twórcy szacują, że wraz z wersją udostępnioną w abonamentach w Lords of The Fallen zagrało ok 10 milionów osób.

Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Sniper Ghost Warrior: Seria sprzedała się w 11 milionach egzemplarzy, Contracts przekroczyło milion”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
A co do Lords of Fallen, znalazłem dziś informację, że tytuł sprzedał się w nakładzie 3 mln egzemplarzy.
@goliat Dzięki wielki za przypomnienie, z opublikowanego newsa zniknął jakimś cudem ostatni akapit.
Trudno mi szczerze powiedzieć żeby CI Games tworzyło swoje tytuły z pasją, w moich oczach są raczej przyzwoitymi rzemieślnikami, ale kurczę, mam do nich pewien sentyment. Nawet jeśli ich gry są nieoryginalne, niedoskonałe itp. to nawet ich najsłabsze tytuły sprawiają mi frajdę (kiedyś ukończę Dogfight 1942, jak tylko uda się go odpalić na Ubuntu). SGW3 cały czas bardzo ciepło wspominam, a LotF ma swój klimat i urok.
@Pawonashi Kiedyś CI Games jeszcze jako City Interactive słynęło z produkowania gier niskobudżetowych. Dopiero przy premierach gier Art of Murder oraz Chronichles of Mystery ich gry zaczęły wskakiwać na wyższy poziom, czyli rzemieślniczy.
Czekając na Sniper Ghost Warrior Contracts liczyłem, że otrzymam grę na miarę Ghost Recon Advanced Warfighter ale się zwiodłem, dostępnych misji było 5 mimo iż były duże ale powinno być ich 8 wtedy by nie grałoby się tak krótko, fabularnie CI Games próbowało przedstawić powieść a la Tom Clancy a wyszło tak sobie, sama gra na premierę borykała się ze słabą wydajność oraz błędami technicznymi zamiast męczyć z CryEngine należało wybrać Unreal Engine 3 lub 4 to dałoby lepszy efekt, ogólnie nie polecam.
No i fajnie. CI games należy się, mieli swój niemały wkład w rozwój gamedevu w Pl