
Single Identity: EA znosi bariery między platformami. Przełom?

Single Identity to efekt 18 miesięcy prac 1,5 tysiąca inżynierów. To ważny projekt zlecony przez samego Johna Riccitiello, prezesa Electronic Arts — serwis ma pełnić istotna rolę w przekształceniu firmy w koncern oparty wyłącznie na dystrybucji cyfrowej.
Mechanizm opiera się na odróżnieniu „identyfikatora” od „tożsamości”. Tożsamość to wszystkie nasze konta założone np. w Gmailu, Xbox Live, PlayStation Network, czy Steamie. Dzięki Single Identity będziemy mogli połączyć je jednym identyfikatorem.
Pozwoli to graczom śledzić swoją aktywność bez względu na to, z jakiej platformy korzystają, a EA będzie mogło w lepszy sposób dostosować ofertę marketingową to zainteresowań użytkowników. Oczywiście, gdyby chodziło tylko o statystyki i reklamę Single Identity nie wydawałoby się tak istotne dla branży.
Technologia „Elektroników” umożliwi wyszukiwanie znajomych i komunikację z nimi na różnych platformach. Korzystając z PS3 będziemy mogli więc porozmawiać ze znajdującym się na drugim końcu Polski kolegą z Xboksem 360. Mało tego — będzie też wspólnie grać po sieci, pod warunkiem oczywiście, że dana gra na to pozwala. Oczami wyobraźni już jednak widzę, jak w kolejnych odsłonach FIFY EA dodaje opcję rozgrywania meczów z posiadaczami innych urządzeń. Zabawa międzyplatformowa — coś, czego nie udało się dokonać do tej pory, może nareszcie się ziścić.
Single Identity ma pomóc w przenoszeniu się na inny sprzęt. Weźmy na przykład serię Mass Effect. Gracz, który rozpoczął przygody Sheparda na PC, poniekąd był zmuszony grać w kolejne części na komputerach, jeśli chciał importować swoją postać do następnych odsłon. A to dlatego, że nie było możliwości przeniesienia zapisanych stanów gry na inne platformy. Wraz z nową usługą tego typu problemy odejdą w niepamięć — pozwoli ona bowiem przenosić save’y pomiędzy poszczególnymi urządzeniami. Taka opcja przyda się zapewne także w przesiadce na next-geny.
To nie wszystko. Po założeniu konta w usłudze Electronic Arts będzie mogło zaproponować użytkownikowi odpowiednią grę na podstawie jego poprzednich zakupów. Dodatkowo koncern może zażądać mniejszej kwoty za daną produkcję, jeśli dostępna jest ona tylko na jednej platformie.
Technologia to zresztą również poważne oszczędności dla EA. Na ujednoliceniu danych firma zaoszczędzi 50% na ich przechowywaniu. Wszystko ma pozwolić „Elektronikom” w umocnieniu swojej pozycji na cyfrowym rynku.
Niestety nie wiadomo, kiedy usługa zostanie uruchomiona.

Czytaj dalej
28 odpowiedzi do “Single Identity: EA znosi bariery między platformami. Przełom?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
EA i love you !
W sumie… Nie ma w tym nic ciekawego. Rozmawianie ze znajomymi? 😛 Łał. Facebook. Wspólna gra? „Jeżeli gra na to pozwoli”. Ciekaw jestem jaka gra na to pozwoli. Może gry sportowe. Ale na pewno nie shootery.
Czyli sejwy tylko w chmurze i wymagane połączenie z internetem cały czas. Ciekawe czy jak dostanie się bana na forum EA to zablokują też konta na wszystkich platformach.
Ktoś się w końcu skapnął, że błędem było dzielenie graczy na pecetowców, konsolowców, użytkowników platform Steam, Origin, Live itp. Trzymam kciuki!
Pomysl fajny ale ta usluga pewnie stanie sie glownym celem hakerow, po co wlamywac sie do kilku roznych kont kiedy mozna zhakowac EA i miec dostep do wszystkiego. „One identity to rule them all” 🙂
Świetny pomysł. Jest jeszcze jedna zaleta. Wydłuży to żywotność multiplayera niektórych gier.
Kolejny shit – wymagane połączenie z internetem, łatwa walka z używkami… dla EA same plusy
No super a zastanawiali się na jedna małą sprawą jaką jest włamanie hakerów ? Jeden włam = wszystkie konta! (sarkazm) już się nie moge doczekać.
„Ciekawe czy jak dostanie się bana na forum EA to zablokują też konta na wszystkich platformach.” Pewnie tak, dlatego pomysł jest fatalny. Wolę mieć więcej kont, ale żeby były one zupełnie niezależne od siebie.
HAHAHAHAHA!!! Najpierw hejterzy psioczący „po co Origin? JA CHCĘ MIEĆ WSZYSTKO NA JEDNYM KONCIE STEAM!” teraz psioczą „lepiej mieć wiele kont bo zhakują!” idiots, idots everywhere. A pomysł EA jak najbardziej popieram.
Jeśli będzie można grać razem to będzie super ! Tylko jak rozwiążą kwestie szans na różnych kontrolerach – nie mam pojęcią ale kibicuję z całych sił ! Oby tylko to było w każdej grze EA i innych.
Czyli że jeśli ktoś ma Tekkena na Xboxie a ja na PS to można grać razem, już widzę wojny np. w takim Battlefieldzie drużyna Xbox vs drużyna PS ! JESTEM NA TAK ! Nie wiem jak z PC chcą przenieść shootery do rywalizacji z konsolowacmi, bo póki co tylko Move daje podobną precyzję. Niech to jakoś rozwiążą, i będzie super !
@MeSSer move nie daje nawet w przybliżeniu tak dobrej precyzji jak myszka ;/
No wiadomo że 100 % to samo nie jest ale o niebo lepiej niż pad. Nic lepszego nie będzie chyba, no może Kinect 2 gdzie palcami celujesz czy coś. Najwyżej to będzie niegrywalne na szoterach i tyle. Ale nie będę złorzeczył, niech to robią mendy jedne bo tyle kasy doją to niech to zrobią to im wybaczę bycie pazernymi.
Z wyjąktiem grania między różnymi platformami – raptr.com
Bardziej bym się cieszył, gdyby EA raczyło wprowadzić możliwość tworzenia kilku profili do jednego konta. Przykładowo, dlaczego nie można mieć w FIFIE dwóch drużyn Ultimate Team na jednym koncie? To zresztą bolączka wszystkich gier korzystających z platform takich jak Origin czy Steam.
Czyli jedno miejsce zbierająca konta ze wszystkich serwisów i w dodatku gówniania zabezpieczone?
W końcu uproszczenia, chciałbym na pc w fife z konsolowcami pograć, a w fpsach konsolowych online powinien być częściowy aim jak np san andreas na padzie albo cs pocket na androidzie
@KB1 Zapytaj CDA czemu multikonto jest najcięższym przewinieniem na forum.
Już widzę oczyma wyobraźni te sesje multiplayerowe w takiego CoDa czy inne Battlefielda. ;D „W celu wyrównania szans, graczom konsolowym zaimplementowano aimbota” 😛
Prędzej ich w ogóle nie będzie. Albo tylko Xbox vs PS.
A Xbox Live?Od jakiegoś czasu Xbox 360 + WP + W8
Były już takie próby bodaj w Microsofcie. W testach przeciętni gracze z PC rywalizowali z jak ich określano – zawodowymi graczami konsolowymi, którzy mieli do dyspozycji dodatkowo automatyczne celowanie i wszystkie ułatwienia konsolowe ze strzelanek (FPS). Wyniki były takie, że PCtowcy przejechali się po konsolowcach i pomysł wspólnej gry odrzucono…
@masterkr mógłbyś podać jakieś źródło, albo generalnie jakieś szersze informacje?
@masterkr – Też o tym słyszałem. |Poziom byłby nierówny, gdyby grać w jedną grę na różnym sprzęcie.
Czy opis możliwości, np wspólne save’y dla różnych platform, to informacja rzeczywista, czy wydumana przez Piotrka – bo to jest niejednoznaczne w tekście. Ktoś sprawdzał? Ja za bardzo nie mam teraz czasu.
wiadomo, ze konsolowcy z ulatwieniami zawsze dostana w d*** w fpsach, bo nie ma lepszego zestawu niz klawa i myszka do prawdziwego grania 😀 smyrac galeczki to sobie mozna rekreacyjnie. Natomist jestli chodzi o savy, achievmenty i przede wszystkim ujednolicenie sryliona kont ktore trzeba miec to pomysl jest super 😀
@SHFan, niestety źródła nie podam, bo to było kilka lat temu. A napisane było o tym, jeśli mnie pamięć nie myli, w CD-A.