rek
rek
10.01.2013
Często komentowane 74 Komentarze

Siadaj, jedynka! Oblałeś Minecrafta…

Siadaj, jedynka! Oblałeś Minecrafta…
Jedna ze sztokholmskich szkół wprowadziła do swojego programu zajęć lekcje z Minecraftem. Po co? I kiedy u nas tak będzie? 

Zajęcia z Minecrafta są obowiązkowe dla 13-letnich uczniów w szkole im. Viktora RydebergaSztokholmie – nauczyciele uważają, że dzięki takim lekcjom uczniowie nauczą się myślenia przestrzennego, abstrakcyjnego, kreatywnego. Uczęszcza na nie łącznie ok. 180 osób. 

Jak mówi Monica Ekman, nauczycielka prowadząca te zajęcia:

„To ich świat i świetnie się w nim czują. Uczą się planowania miast, kwestii związanych ze środowiskiem, myślenia o przyszłości. Chłopcy znali Minecrafta jeszcze zanim zaczęliśmy te zajęcia, ale co ciekawe dziewczyny nie mają żadnych kłopotów z budowaniem i tworzeniem i bawią się równie dobrze – to dla nich nie różni się niczym od zajęć z plastyki”

Jak dodaje pani Ekman, rodzice początkowo nie byli zbyt przychylnie nastawieni do tego pomysłu, ale kiedy zobaczyli, jakie przynosi efekty, od razu dali się przekonać. 

Czy w waszych szkołach (pytanie do naszych uczących się jeszcze czytelników) zdarzyło się któremuś z nauczycieli wykorzystać Minecrafta do nauki?

rek

74 odpowiedzi do “Siadaj, jedynka! Oblałeś Minecrafta…”

  1. Jedna ze sztokholmskich szkół wprowadziła do swojego programu zajęć lekcje z Minecraftem. Po co? I kiedy u nas tak będzie? 

  2. http:www.youtube.com/watch?v=aIrhVo1WA78 tyle w temacie

  3. Ciekawa alternawa zamiast lekcji plastyki.|WPROWADZAĆ!

  4. DamianexisDemonpow 10 stycznia 2013 o 14:05

    Nie ale widziałem jak facetka od infy miała na swoim laptopie minecrafta, csa, gta:sa i the sims 3 😛

  5. Nie spotkałem się z takim podejściem. Nawet nie słyszałem, żeby gdziekolwiek w Polsce coś takiego miało miejsce. Podstawówkę skończyłem już dobre kilka lat temu, ale teraz uczęszcza do niej mój brat i szczerze mówiąc, nie wiem jak mam podchodzić do tego czego i jak się uczy. |Osobiście sam próbowałem w swojej szkole wprowadzić projekt nauki z Portalem 2. Velve chyba nadal go prowadzi, niestety poza „zainteresowaniem” ze strony dyrekcji nie udało mi się osiągnąć nic więcej.

  6. DamianexisDemonpow|Ma dzieci? Jeśli tak to pewnie pociechy w to grały.

  7. Jak dla mnie Minecraft jest taką grą która nudzi mi się po 1-2 tygodniu grania z kumplami ale za jakieś pare miesięcy znowu do tego wracamy więc w szkole po paru zajęciach pewnie znudziłoby mi się to. Chociaż to i tak jest dla 13-letnich dzieci więc jak dla mnie już trochę na późno ;/

  8. @Blik Dlaczego sądzisz że pewnie jej dzieci w to grały skoro to było na jej laptopie? Naprawdę nigdy nie spotkałeś się z nauczycielem który gra w gry? Pamiętam że w gimnazjum nauczycielka od angielskiego była wielka fanka gothica a w liceum nauczyciel od historii wziął sobie tygodniowy urlop jak wyszła któraś część Assassin’s Creeda. Nauczyciele to też ludzie…

  9. Nawałnica hejterów Minecrafta za 3,2,1…

  10. DamianexisDemonpow 10 stycznia 2013 o 14:21

    @Blik Wątpie bo kiedyś jak wchodziliśmy do klasy to miała włączonego cs-a|@m4t3r4c Dobrze mówisz 🙂

  11. U mnie, pani kazała ściągnąć Minecrafta i se pograć. Dostałem 6.

  12. na informatyce w gimnazjum nauczyciel uczył nas grać w pierwszego Quake 3 Arena

  13. bez „pierwszego”

  14. Jak to „kiedy u nas tak będzie” xD? Gry są fajne, ale zostawmy granie tam, gdzie jego miejsce. Po co wciskać wszędzie gry, bo co, bo „niech ludzie zobaczą, że to nic złego i pomaga w myśleniu” 😛 ? Może ten Minecraft byłby dobry, gdyby te dzieci były młodsze, ale w wieku 13 lat powinni już mieć w miarę poważne zajęcia, a nie jakieś „zabawmy się nauką” czy „nauka jest fajna, bo komputer”.

  15. A u nas w szkole nauczycielka od polskiego przegląda sobie Facebooka, a my wtedy możemy sobie spokojnie ściągać, jak jest klasówka.

  16. w sumie mnie jeszcze w 3 gimnazjum katowali pocztówkami w paincie. Ale czego sie spodziewać po nauczycielce która myśli że bicie po komputerze sprawi że sie odwiesi.

  17. Już widzę książki do Minecrafta i sprawdziany lub niezapowiedziane kartkówki…

  18. Sprawdziany praktyczne 🙂 Zbuduj szkołę 🙂

  19. Jak dla mnie to taki dość fajny pomysł. U mnie w szkole niczego takiego jeszcze nie było 😀

    |@Minionerx U mnie się nawet nie myśli o ściągnięciu Minecraft na komputer, ile by to trwało jak prędkości internetu to jakieś 250Kbs xD

    |I na ogół to tam słabe kompy są…

  20. @ARONEK128J O ile w kwestii „nauka jest fajna, bo komputer” się z tobą zgodzę, to „zabawmy się nauką” nie jest takim głupim pomysłem – dzięki temu łatwiej zainteresować ucznia przedmiotem niż przynaglać go do nauki regułek i suchych faktów.Dużo też zależy od nauczyciela, w gimnazjum miałem świetnego nauczyciela ktory potrafił przekazywać wiedzę w interesujący sposób – miałem 5, w liceum suche fakty, zero doświadczeń, cała lekcja to przepisywanie wiadomości ze slajdów wyświetlanych na telewizorze – ocena 3..

  21. Moja nauczycielka od historii rok temu groziła uwagą jeśli ktoś jeszcze raz wspomni od Minecraftcie. Też się liczy? 😀

  22. @N4F4L3M – mój stary komp się odwieszał jak go biłem 😀

  23. zadanie na 6 przeżyj w dungeonie 1:30

  24. A więc podstawowe pytanie – po co wprowadzać więcej dzieci do tej i tak już zdziecinniałej społeczności?

  25. Szkołę skończyłem 2 lata temu, ale wydaje mi się jakby minęła wieczność i inny świat się rozpoczął. Z tego co wiem, to Minecraft w najbliższym czasie nie pojawi się w szkole, a nauczyciele mają większe problemy od skostniałego systemu edukacji (np niż demograficzny, który jest wieeelkim zaskoczeniem dla wszystkich, mimo, że mówiono o nim od 10 lat…)

  26. Na studiach można na nudnym wykładzie pograć na lapku :_)

  27. ja **** dokąd ten świat zmierza, niedługo na wf będzie się grało w fife

  28. danielek8 – wytłumacz proszę, skąd ten wniosek?

  29. PogromcaPixxeli 10 stycznia 2013 o 15:55

    O ile sama gra w minecraft byłaby dobra np. na plastyke o tyle np. tworzenie modów do tej gry ożywiłoby zajęcia z informatyki, które glównie wyglądają tak: ,,Narysuj w paincie kółko, wklej je do worda i opisz kilkoma zdaniami”

  30. Wypracowanie: Napisz wypracowanie na temat TheEnd lub Netheru. XD

  31. Jakkolwiek Minecrafta lubię, to znowu jakiegoś większego potencjału w zwykłym budowaniu w tej grze nie widzę. Na zajęciach sztuki mimo wszystko powinno się uczyć zdolności manualnych, czy jak to się tam nazywa (mam na myśli malowanie itd..). Na informatyce dla chcącego nauczyciela jest wiele fajnych zagadnień, ja w gimnazjum miałem Logomocję i nawet ją lubiłem chociaż nic ambitnego nie umiałem zrobić. Z kolei w w drugiej liceum męczymy HTML – niby przydatna rzecz, ale fakt że infa jest na ósmej lekcji …

  32. To jest przesada lool!!

  33. a lekcja polega na przepisywaniu rzeczy z kartki do pliku html to mam tego dosyć. Co do Minecrafta to czemu nikt nie wspomniał o redstonie, różne mechanizmy z nim i np. pistonami mogłyby być nawet w liceum. Jak się ściągnie jakiegoś moda w stylu redpower to dopiero jest pole do popisu. Poza tym nadchodzi update który doda np. możliwość modulowania napięcia i inny tego typu stuff.

  34. @Klopers W drugiej klasie liceum robisz HTML? Ja to miałem w gimnazjum, a teraz mam fakultet z informatyki na AGH i robimy tam takie rzeczy jak rekurencję, sortowanie, tablice i C++. A jestem w pierwszej klasie i są to tylko podstawy.

  35. @qndzio – Mojemu nadal to pomaga. Czasem już człowiek nie wytrzyma w skrajnej sytuacji i mu sprzeda buta. Od razu zaczyna współpracować. ;p

  36. @kolpers Phi ja miałem Logomocję już w podstawówce na dodatkowych. I co? I przyszło gimnazjum… I uczyli mnie robienia tabelek w Excelu.. Taki potencjał jak ja, został przeoczony. I świat nie doczeka się kolejnego Jobsa! 😛

  37. W przyszłości będą same dzieci minecrafta XD

  38. @djmati nie wiem czemu napisałeś „na Infie” wielką literą ale ja też grałem

  39. U mnie w szkole (gimbazjum -,- ) mamy głup*ą dyrektorkę która nawet nie robi wycieczek szkolnych na lekcji, więc takich gier na lekcji nigdy nie wprowadzi chyba, że dodatkowo.

  40. Na polibudzie mamy lego mindstorms, też klocki ale chyba się nie zalicza do czegoś takiego :/

  41. @rudolf13 – nie robi mądralo bo byś musiał te lekcje dorobić w lipcu geniuszu. W temacie: użyteczność tej pomocy dydaktycznej zależy w znacznej mierze od tego jaki program został napisany. Z pewnością nie polega on na dowolnym pogrywaniu w Minecrafta.

  42. @konku: Nie masz o tym pojęcia to się nie wypowiadaj. Teoretycznie nauczyciel może robić ile chce takich wycieczek edukacyjnych, bo liczone to jest jako normalne zajęcia, tyle, że wszyscy wiedzą jak te wycieczki edukacyjne wyglądają.

  43. Bzury – nauczyciel rozliczany jest z konkretnej liczby godzin zaplanowanych na dany przedmiot. Jeżeli ich nie zrealizuje na danym etapie edukacyjnym to musi je potem nadrabiać. Wycieczki mogą być co najwyżej realizowane jako zajęcia dodatkowe, opiekuńcze – z Art 42 Karty Nauczyciela a nie jako zajęcia przedmiotowe rozliczane potem w ramach realizacji programu nauczania. Panom „kk” i „Sniku” już podziękuję bo znajomość prawodawstwa i przepisów w naszej edukacji jest u was na zerowym poziomie.

  44. Znowu bzdury. 4 papierki? A gdzie delegacja, zgody od rodziców plus oświadczenie o spełnianiu wymagań zdrowotnych uczniów, faktury i rozliczenie kosztów wycieczki? Nadal nie widzę podstawy do tego by rozliczyć wycieczkę jako zajęcia przedmiotowe o ile nie widnieje ona w programie nauczania jako cześć realizacji podstawy programowej. Nie spotkałem się jak dotąd z takim programem nie licząc wychowani fizycznego i projektów realizacji 4 godziny w-f’u w ramach zielonej szkoły, wycieczek krajoznawczych itp.

  45. Jeszcze raz podaję klucz do wiedzy w temacie – minimalna wymagana liczba godzin nauczania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z przedmiotu na danym etapie edukacyjnym. Jeżeli na danym etapie edukacyjnym (I-II-III…) nie spełni się tego wymogu trzeba to nadrabiać. Co do jednego masz rację – mało wiesz w temacie.

  46. „Jasiu – zrób koło”

  47. Minecraft,Minecraft żeby jescze ta gra miała jakieś walory edukacyjne fabułę,ciekawe dialogi ( patrz Wiedźmin 2)… Ale z tego co widzę to siedlisko dzieci i najgorszych z najgorszych trolli.

  48. Minecraft uczy ? Wait what ? Zero postaci zero jakichkolwiek systemow wartosci osobowosci cokolwiek. Myslenia o przyszlosci zwiazanie sie ze srodowiskiem ? Ruszcie dupska na dwor to sie ze srodowiskiem zwiazecie a myslenie o przyszlosci co ma minecraft z przyszloscia ze dzieci beda chcialy „zasadzic szescienne drzewo” a nauczyciel ma wywalone dzieciaki pograja a on kase trzepie i jest sielanka

  49. @Karol4 przez taki komentarz sam stajesz się trollem … ( Dlaczego ja czytam komentarze , tak to zmienia moje zdanie co do społeczeństwa… ) ehh

  50. @Stachura popieram cie w 100%.Rozumiem że gry to też hobby/pasja ale wszystko z umiarem.Dzisiejsze dziciaki grają tylko w tego mincrafta.Tezeba wyjść na świeże powietrze,przejechać się rowerem do lasu,nad jezioro itp.

  51. Niedługo będzie CD-Minecraft… Kur… ciągle Minecraft, albo wyprzedaże. To CD-Action to co to teraz jest? Tworzony przez fanów Minecrfata dla fanów Minecrafta z bazarkiem w tle? Zachowujcie się tak jak przystało na poważne pismo, które posiada strone w sieci. Mają być newsy o grach, a nie takie bzdety. A zresztą… po co ja pisze jak i tak będzie nadal to samo. Dobrze chociaż, że jest inny serwis oferujący newsy o grach. Konkretnie o grach, a nie o pierdołach Minecrafta…

  52. @Huunreh – o ile wiem to Minecraft JEST GRĄ, więc w czym problem? Nie podoba sie – nie wchodź. Jak mnie jakaś gra nie interesuje, to nie wchodze.

  53. Super sprawa, naprawdę MC uczy, choćby rozwija wyobraźnię. Szkoda, że za nim w Polsce takie coś przejdzie, to w Szwecji będą mieć Minecrafta 2.

  54. Uczenie grami czy jakkolwiek mozna to nazwac sprawdza sie tylko u japonczykow ktorzy sa hodowani na starcrafcie albo czym innym co jest w esporcie to przynajmniej moze czyms zaowocowac

  55. Rozwija wyobraźnię? Kartka i ołówek też.Jedyne co Minecraft przyniósł Polsce to pokolenie dzieci neo które nie będą umiały poradzić sobie w życiu.

  56. Całkiem ciekawa sprawa, choć budowanie powinno być dla dzieci młodszych. Dla tych 13 letnich mogłyby być lekcje konstruowania np. procesora lub innych skomplikowanych struktur mechanicznych lub elektronicznych. Młodzież dowiedziałaby się jak to mniej więcej działa i może bardziej by się tym zainteresowała. Minecraft daje możliwości na takie lekcje, ale nauczyciel musi się tym poważniej zająć, by zamiast biegania po wyspie, dzieci konstruowały np. kalkulator, który robi obliczenia ;p.

  57. Skoro w Szwecji są zajęcia z Minecrafta to może my też powspierajmy lokalną gospodarkę i wprowadźmy Wiedźmina do szkół?

  58. ufff jakie to szczęście, że na równie walnięty pomysł nie wpadli jeszcze w naszym żałosnym kraju. ludziom już kompletnie odwala. |teraz oczywista oczywistość. kto uważa, że to dobry pomysł jest w 100% z gimnazjum albo z pierwszych klas liceum. rocznikowo albo umysłowo.

  59. Nie, ale nasz informatyk nie miał nic przeciwko by instalować gry na kompach w pracowni (World of Tanks, League of Legends, a nawet Minecraft jakiś czas był)

  60. @ozymandiusz – lepiej tłuc w 90% nic nie wartą teorię (bo na praktykę dla każdego ucznia nie wystarcza kasy)?|Skończyłem technikum i wiem o czym mówię. A jak się czujesz tak „umysłowo” dorosły, to proszę, podaj choć jeden argument, dla czego to jest walnięty pomysł?|Tak robią dorośli psychicznie ludzie, ocenę wydają na podstawie plusów i minusów, a nie fanaberii lub wymysłów typu: „ja tak nie miałem” bądź „Nie lubię tej gry (w tym przypadku)”

  61. A jeżeli uważasz, że to zły pomysł, bo gry niczego nie uczą, to informuję, że działanie bramek logicznych (dzięki którym zdałem egzamin zawodowy) poznałem w MC. Nie były to dla mnie już trójkąty i kółka z angielsko-informatycznymi nazwami i suchym opisem podręcznikowym, co to jest.

  62. @ozymandiusz no w Polsce tego na pewno nie będzie, bo tuskolandia jest ograniczona i tylko polskie dzieci Minecrafta będą traktować jako głupią grę i wrzucać głupie filmiki na yt, gdy w Szwecji będzie to program użytkowy gdzie młodzież uczyć się będzie konstrukcji i działania 4, 8 czy nawet 16bitowych procesorów, pamięci i wiele innych. Choćby to http:www.youtube.com/watch?v=yc19NZqTzNA lub http:www.youtube.com/watch?v=EaWo68CWWGM Nie piszę, żeby tylko na tym opierać naukę, ale aby to był tylko jeden z

  63. elementów edukacji, bardziej przyjaznej i przystępnej, zamiast nudnych tabelek i wzorów.

  64. @Sniku |No to nie potrzebujesz zgody. Co to zmienia? Wykonywać zawód – owszem możesz ale np. w góry jechać już niekoniecznie, prawda? I tu wtedy oświadczasz, że jesteś świadom na co się decydujesz. Rozliczenie kosztów, czy parę dni wcześniej czy później, to i tak kolejne papiery do zrobienia. Kasę nauczyciel dostaje za 40 godzin pracy tygodniowo a nie za tyle ile ma dydaktycznych w danym dniu.

  65. Godziny wycieczki przekraczające ilość godzin lekcyjnych w danym dniu są zwykle rozliczane jako te z art 42 Karty Nauczyciela (lub jako te 40 tygodniowo), chyba, że wycieczki odbywają się poza zajęciami – wtedy w całości idą z art 42 (lub w ramach 40 tygodniowo). Nadal twierdzę, że bzdurą jest by zaliczyć wycieczkę do muzeum czy kina jako zwykłe godziny dydaktyczne, które miały się odbyć w danym dniu…

  66. (matematyka, historia, geografia, materiałoznawstwo, UTK itd..) i zaliczyć je na poczet godzin danego przedmiotu na danym etapie edukacji. To nie są nawet godziny dydaktyczne tylko opiekuńczo – wychowawcze. Możesz się chwalić współorganizowaniem wycieczek tylko… widzisz… nadal „uczysz ojca dzieci robić”. Domyślasz się im jestem z zawodu? 😉

  67. Walić to, wyprowadzam się do Sztokholmu 😀

  68. Ja kiedyś grałem w „Gearhead Garage” na informatyce 😛 Pamięta to ktoś jeszcze?

  69. U nas na informatyce gralismy z nauczycielem w CS-a 1.6 😀 I najelpszy gracz mial 6 xd

  70. Może i nie odrabiałeś ale od 1 września 2012 roku obowiązuje nowe rozporządzenie MEN (z dnia 7 lutego 2012) w sprawie ramowych planów nauczania. Wynika z niego jasno – nie zrobiłeś odpowiedniej liczby godzin przewidzianych na realizację podstawy programowej – musisz je nadrobić. Nie jest możliwa sytuacja w której zamiast godzin dydaktycznych masz szkolną wycieczkę i zaliczasz ją jako realizację podstawy programowej. Tak wygląda aktualnie praktyka.

  71. PapcioSZATANA 11 stycznia 2013 o 20:13

    U nas na Informatyce graliśmy w Minecrafta i Simsy Jako żeMinecraft uczy widzenia przestrzennego a simsy tak jak wychowanie do życia w rodzinie

  72. Niegłupi pomysł – orientacja przestrzenna i kreatywność to także ważne umiejętności, a w szkołach nie przywiązuje się do nich uwagi. Moim zdaniem takie zajęcia powinny pojawić się i w Polsce, chociaż w części szkół niezbędna byłaby wymiana komputerów 😉

  73. Chciałbym sie uczyć minecrafta w szkole. Ach :O

  74. Fajnie by bylo tak miec.

Dodaj komentarz