rek
rek

Shadow of the Tomb Raider: Na screenach Lara się zawiesza, mamy trailer! [GALERIA] [WIDEO] [AKTUALIZACJA]

Shadow of the Tomb Raider: Na screenach Lara się zawiesza, mamy trailer! [GALERIA] [WIDEO] [AKTUALIZACJA]
I się topi, i strzela, i w ogóle. Znamy też pierwsze szczegóły na temat rozgrywki i zawartość kolekcjonerskiego wydania. [AKTUALIZACJA] Oficjalnie opublikowano zwiastun.

[AKTUALIZACJA]

Zwiastun gry dostępny jest już oficjalnie. W Polsce Shadow of the Tomb Raider wyda Cenega, której przedstawiciele potwierdzili, że gra zostanie w pełni zlokalizowana, a w roli głównej ponownie usłyszymy Karolinę Gorczycę.


Przy okazji możemy już zdradzić, że Allor wybrał się niedawno do Kanady, by własnoręcznie ograć Shadow of the Tomb Raider, a jego wrażenia znajdziecie w najbliższym wydaniu CDA (06/2017).

Na forum resetEra pojawiły się również kolejne informacje zaczerpnięte z francuskiego magazynu Jeux Vidéo. Oto czego się dowiedzieliśmy:

  • zagadki nie będą bardziej złożone, ale za to bardziej zabójcze,
  • na początku gry Lara jest opętana rządzą zemsty i chce zniszczyć Trójcę, organizację znaną z poprzedniej odsłony przygód Croftówny,
  • konstrukcja głównych, tym razem lepiej ukrytych grobowców jest bardziej klasyczna, możemy spodziewać się śmiercionośnych pułapek i zagadek,
  • położono większy nacisk na polowanie i ekwipunek – w tym drugim znajdziemy więcej przedmiotów powiązanych z mechanizmami skradankowymi,
  • gra ma rzekomo najlepsze sceny akcji z całej trylogii,
  • miasto, do którego trafimy w grze, zostało nawiedzone przez tsunami,
  • główny czarny charakter to doktor Dominguez,
  • w grze nie zabraknie przemocy i misji pobocznych, nie uświadczymy natomiast grywalnych pojazdów,
  • skupiając się na głównych misjach, grę ukończymy w 13-15 godzin,
  • po zakończeniu trylogii nadal będą pojawiać się kolejne niepowiązane ze sobą przygody Lary, marka nie wróci do swoich korzeni,
  • Shadow of the Tomb Raider tworzy studio Eidos Montreal we współpracy z Crystal Dynamics, przy czym tym razem to Eidos jest głównym developerem.

  • [AKTUALIZACJA] 

    ResetEra donosi, że na stronie Microsoftu pojawił się trzyminutowy zwiastun, który możemy przedwcześnie obejrzeć. W programie: strzelaniny w dżungli, plemienne obrzędy, wspinaczka, sporo krwi, nieco ognia, masa dynamicznych ujęć, odrobina pytań egzystencjalnych… i zero ujęć z faktycznej rozgrywki. Materiał jest dostępny pod tym adresem.

    [NEWS ORYGINALNY]

    Zrzuty z trzeciej odsłony cyklu Crystal Dynamics zostały ujawnione na stronach Amazona. Szczegóły na jej temat poznamy dziś, ale coś niecoś wiadomo już teraz. 

    Jak donosi ResetEra, na okładce francuskiego JeuxVideo pojawiła się wzmianka o powrotach znanych z poprzednich odsłon Sam i Reyes. Ponadto użytkownicy forum doszukali się informacji, zgodnie z którymi akcja rozpocznie się na Cozumel (meksykańska wyspa na Morzu Karaibskim), podczas festiwalu z okazji Día de Muertos (południowoamerykańskiego Dnia Zmarłych, ładnie ukazanego chociażby w filmowym „Spectre”). Jeśli wierzyć wyciekowi, na okoliczność Shadow of the Tomb Raider Lara nauczyła się kryć w błocie, biegać po ścianach (wykorzystując linę), walczyć pod wodą i… rozmawiać z rozlokowanymi po wioskach enpecami. Projektanci zadbali ponoć, by grobowce stały się bardziej wertykalne, a przeciwnicy zyskali skradankowy „wskaźnik nieufności”, który będzie istotny podczas infiltracji.

    Nie przedłużając jednak: oto pierwsze screeny.


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)


    Pierwszy trailer zobaczymy jeszcze dziś (niedawno otrzymaliśmy jego krótki przedsmak). Z (nie)planowanego wycieku dowiedzieliśmy się, że gra ukaże się na PC, PS4 i XBO już 14 września, wiadomo również, że Lara podpromuje się wkrótce u konkurencji.

    Na rozbudzenie apetytów prezentujemy wam zdjęcia (niestety, tragikomicznej jakości) różnych wydań tytułu. Wersja Ultimate ma zawierać grę, przepustkę sezonową, figurkę Lary, latarkę, otwieracz do butelek w kształcie czekana, soundtrack oraz trzy dodatkowe bronie/skórki.


    (Kliknij, aby powiększyć)


    (Kliknij, aby powiększyć)

    rek

    25 odpowiedzi do “Shadow of the Tomb Raider: Na screenach Lara się zawiesza, mamy trailer! [GALERIA] [WIDEO] [AKTUALIZACJA]”

    1. Znamy też zawartość kolekcjonerek)

    2. Shadow of the Tomb Raider na screenach może wyglądać dobrze ale Microsoft mógł znów posmarować Square Enix, żeby wersja Pc miała kosmiczne wymaganie oraz posiada niesamowite nowe technologie graficzne zupełnie nie przydatne do grania, co ciekawe Xbox ma wypaść z rynku konsol dlaczego wciąż jest na pierwszym miejscu patrząc na ustawienie pudełek z grą.

    3. @Dantes Przecież poprzednie Tomb Raidery działają bardzo płynnie, a nikt nie zabrania wyłączyć TressFX czy tej nowej technologii cieniowania (zamiast której można użyć AO lub HBAO+). Do tego nie ma dużej różnicy między cieniami na Ultra/High/Medium kiedy jesteśmy w ruchu, więc też da się na tym zaoszczędzić kilkanaście-dziesiąt klatek i gra wcale nie będzie wyglądać gorzej niż na konsolach. Żaden spisek, po prostu na PC można włączyć lepsze detale jeśli sprzęt pozwala.

    4. @ kondiq91- problem z tym ze sporo tych detali działa na Xbox One, a sprawia problemy na PC.

    5. @aleksdraven Na XONE ROTR działa w 30 klatkach na sekundę, a cutscenki mają rozdzielczość obniżoną do 1440×1080. Do tego Motion Blur (który akurat wyłączam w każdej grze, personal preference) na xone nie działa w wielu fragmentach gry ze względu na wydajność, a cienie są wyraźnie gorsze niż w wersji PC. Na xone dochodzi też input lag, którego nie ma na PC i PS4. Nie mam superkomputera, a ROTR przechodziłem w 45-60 FPS na GTX970 i średnio-wysokich detalach z TressFX i teksturami na maxa. Konsole mają 30 FPS.

    6. Dantes Lepiej, żeby Xbox nie wyszedł, bo się zrobi monopol Sony

    7. Mam nadzieję że dodadzą strzelanie w biegu, i strzelanie na ślepo zza osłon, animację skakanie tez mogli by zmienic i zrzucanie z krawędzi też by sie przydało

    8. „Wyciekł” zwiastun. Przy tej grze było już tyle „wycieków”, że to śmiech na sali 😛

    9. Średnio podoba mi się twarz Lary w tym Tomb Raiderze, w 2013 wyglądała chyba najlepiej

    10. @ Dantes – wiesz że jest coś takiego jak OPCJE GRAFICZNE? Bo masz OPCJE wyłączenia efektów, których psychicznie (i sprzętowo) nie tolerujesz. Rise of the Tomb Raider działa na Lowest w 720p nawet na integrze HD4600 Intela w 28,5 fps. To całkiem dobra optymalizacja jeśli weźmie się pod uwagę, że integry Intela całkowicie nie nadają się do grania w gry AAA, a taki AC Unity nawet w 320×240 działa na niej w 15,4 fps (rozgrywka) i jakieś 9 fps (mapa) i nawet taki stary ACII w 1366×768 na niej nie działa płynnie.

    11. Grozniejsza od predatora ta laska xD

    12. Kochana Laro, dobrze że wróciłaś.

    13. I chwała Allorowi za ogranie przedpremierowe. Obstawiam te same rozwiązania gameplayowe w nowym kostiumie i minimum nowości (większe mapy?). Ale dla mnie to dobrze, bo nie zmieniałbym w zakończeniu trylogii znanej formuły.

    14. @Dantes: Bez urazy, ale czy te Twoje notoryczne teorie spiskowe (tudzież bezpodstawne „argumenty”, które możnaby nazwać najprościej hejtem) na temat Microsoftu to jakiś uraz psychiczny od urodzenia, czy czapka z folii aluminiowej za mocno uciska?

    15. Kim się stała? Psychicznie chorą morderczynią? Córką Rambo, Terminatora, Predatora i Wolverina?

    16. wielki0fan0gier 27 kwietnia 2018 o 14:35

      Zbyt chudą pupę ma ta nowa Lara. Biust przeciętny. A przecież między innymi o podziwianie kobiecych kształtów chodzi w Tomb Raiderze…

    17. „Not actual gameplay” czyli nic nie pokazali oby tylko dubbing był, bo nie lubię czytać jak trzeba oglądać ;(

    18. imo to zbyt krwawe jak na przygody młodej pani archeolog. robi się z tego mortal kombat

    19. Twarz Lary do renowacji.

    20. Zagadki nie będą bardziej złożone, ale za to bardziej zabójcze; na początku gry Lara jest opętana rządzą zemsty i chce zniszczyć Trójcę; w grze nie zabraknie przemocy.|To jest zapowiedź nowego Tomb Raider, czy remastera God of War 3?|Ciekawe czy gra pójdzie w stronę bardziej rozrywkowego Uncharted, czy też będzie starało się trafić do graczy poważną i mroczną fabułą. Jeśli to drugie, to będzie im ciężko przebić nowego God of War.

    21. One man, o przepraszam one woman army, bzdura absolutna. Dlaczego tak nas to jara?

    22. Coś z jej twarzą w tym trailerze jest nie tak, ale pewnie w grze będzie wyglądać lepiej. Brakuje mi w tych nowych TR jakiejś odskoczni od etapów na łonie natury, coś jak misja w mieście w TR Legend z Larą w sukni wieczorowej. Jednak najnowsze wcielenie panny Croft preferuje chyba tylko dzicz. 🙂

    23. @d3xt3r3k Not actual gameplay, czyli przed optymalizacją. Zabezpieczenie żeby ludzie się nie czepiali że downgrade zrobili.

    24. A mi się tam podoba taki Manhunt w wersji przygodowej:)

    25. @kondiq9, to CGI, a nie materiał „przed optymalizacją”. Tak gwoli ścisłości, bez mędrkowania 😉

    Dodaj komentarz