rek
rek

Runic Games: Studio odpowiedzialne za Torchlighta zamknięte

Runic Games: Studio odpowiedzialne za Torchlighta zamknięte
Stworzone przez nie gry wciąż będą jednak wspierane.

Runic Games powstało w 2008 roku i ma na swoim koncie dwie części Torchlighta oraz wydanego nieco ponad miesiąc temu Hoba. Wygląda na to, że ten drugi będzie ostatnim stworzonych przez tę ekipę tytułem, ponieważ – jak głosi emocjonalny wpis na stronie studia – zostanie ono zamknięte. W oficjalnym oświadczeniu wydawcy, który wszedł w posiadanie większości udziałów Runic, czytamy:

Perfect World Entertainment ostatnio zamknęło biuro Runic Games w Seattle w celu kontynuowania strategii skupiania się na grach multiplayerowych jako usłudze. Jesteśmy wdzięczni całej ekipie za jej ciężką pracę przy tworzeniu tak niesamowitych doświadczeń jak Torchlight, Torchlight II oraz Hob. Runic Games pozostanie częścią portfolio PWE, a ich gry wciąż będą dostępne dla graczy, ponieważ zależy nam na wspieraniu i rozwijaniu serii stworzonych przez Runic Games.

Nie jest jasne, co oznacza „wspieranie i rozwijanie” owych serii, zwłaszcza biorąc pod uwagę ukierunkowanie modelu wydawniczego w stronę sieciowych gier-usług. Marsh Lefler, głowa studia Runic Games, zapewnia, że internetowe fora i serwery będą działać „nawet po zgaśnięciu świateł w studiu”, a fanom poleca czekać na nowe informacje.

rek

10 odpowiedzi do “Runic Games: Studio odpowiedzialne za Torchlighta zamknięte”

  1. Stworzone przez nie gry pozostaną jednak wspierane.

  2. No to kiedy Torchlight MOBA albo Torchlight MMO? A może lootboxy do T2?

  3. Bardzo szkoda, T2 było świetną grą mimo swoich wad. Pytanie co teraz z portem TL na Androida? Bo coś było o tym mówione, a chętnie bym pograł w drodze na uczelnię/busie.

  4. Szkoda, robili bardzo dobre gry.

  5. przecież już od kilku lat można było grać w Torchlight 1 czy 2 dzięki Perfect World/ARC, więc skąd takie zdziwienie? Ostatnio doszedł też i HOB.

  6. Wpis na fejsbukach był zdecydowanie dłuższy i wspominał o czymś w stylu: „fani Torchlight, wkrótce będą dla was pewne wieści, cierpliwości…”

  7. „W celu kontynuowania strategi skupiania się na grach multiplayerowych jako usłudze” – parcie na multi, płatne lootboxy i inne takie wciąż silne. O tempora, o mores.

  8. @Kimahri No właśnie|“For those that love the Torchlight series, there will be some news coming. And for all our fans, our community and multiplayer services will keep running even after the studio’s lights go off.”|Biorąc pod uwagę profil właściciela Runic (Perfect World, to pewnie oni stoją za odchyleniem Runic w kierunku sieciówek) spodziewam się Torchlight MMO.

  9. Jeżeli runic games nie bylo zgodne z ich strategią wydawniczą, to po co w ogóle ich przejęli ? Kolejne studio zamknięte, bo nie jest zgodne ze strategią. Szkoda firmy, bo Torchlight jest naprawdę spoko.

Dodaj komentarz