
Respawn Entertainment przejęte przez EA, będzie nowy Titanfall

Electronic Arts ogłosiło w komunikacie prasowym, że wykupiło Respawn Entertainment – twórców obu tytułów z serii Titanfall. Gigant wyłożył na to przedsięwzięcie 351 milionów dolarów, przewidując jednocześnie kolejnych 140 milionów w przypadku, gdy nowe produkcje zostaną dobrze ocenione. Tak sprawę komentuje Vince Zampella, dyrektor generalny studia:
Założyliśmy Respawn, mając na celu stworzenie studia złożonego z ludzi należących do najbardziej utalentowanych w branży, a także żeby stać się najlepszym developerem innowacyjnych gier. Czujemy, że to dobry moment na dołączenie do lidera branży, oferującego zasoby i wsparcie, których potrzebujemy do osiągnięcia sukcesu, i jednocześnie nieodbierającego nam naszej wolności twórczej. EA było przez ostatnie lata świetnym partnerem i jesteśmy podekscytowani na myśl o połączeniu z nimi sił. To wielki krok dla nas, dla EA i dla naszych graczy.
Co ciekawe, w komunikacie jest też wzmianka o „nowym tytule w serii Titanfall”, grze osadzonej w uniwersum Gwiezdnych Wojen, a także jednej produkcji VR. O ile o Star Warsach ze stajni Respawn mówiliśmy już ponad rok temu, tak o nowym Titanfallu słyszymy po raz pierwszy – można to więc uznać za oficjalną zapowiedź.

Czytaj dalej
32 odpowiedzi do “Respawn Entertainment przejęte przez EA, będzie nowy Titanfall”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Studio pracuje nad kolejnym Titanfallem, grą z uniwersum Gwiezdnych Wojen oraz jednym projektem VR.
Wiyncyj lootboxów, wiyncyj p2w, WIYNCYYYYYJ!!!!
Zegar dla RE zaczął tykać. Miejsce na cmentarzu studiów wykupionych przez EA jest już zarezerwowane.
Chyba EA zobaczyło, jaka krzywdę zrobiło marce o dużym potencjale (patrz: Titanfall2), i postanowili produkty dopieścić. Oby tylko nie zrobili z tego wielkiej karuzeli mikrotransakcyjnej.
A za kilka lat news: „EA zamyka Respawn Entertainment(nazwa robocza, czort wie na jaką nazwę zmienią), przedstawiciel giganta tlumaczy to restrukturyzacją podległych studiów „
EA ma talent do mordowania utalentowanych studiów, to tylko kwestia czasu. Już zamordowali TF2 beznadziejną datą premiery. *RIP>Respawn>Entertainment* Nie sądzę, aby tym razem RE się „odrodziło”. „lidera branży”, chyba lider mikrotransakcji…
Czyli RE jest martwe, no przynajmniej będzie za parę lat. Podpisywanie umowy z EA to wyrok śmierci dla studia.
Żegnaj Titanfall… Wyrok zapadł, pytanie kiedy studio zostanie zamknięte, a marka zapomniana.
Jaka hipokryzja: „bylo przez ostatnie lata swietnym partnerem” a wypowiedz ludzi z respawn o wsadzeniu premiery miedzy COD i battlefield i tekst o wsparciu ktory brzmial jakos tak:”Wsparcie? Ciekawe jakie q-rwa” Hellou Respwan badzcie chociaz szczerzy albo nie wciskajcie kitu.
Nie ma się co dziwić, w końcu EA zapłaciło 350 mln za przejęcie studia. Najbliższe gry od RE będą musiały nie tylko zarobić na siebie, ale dodatkowo jeszcze spłacić te 350 mln. Później się okaże, że gra przyniosła „tylko” 100 mln zysku i studio jest nierentowne.Najlepiej na tym wyszli właściciel studia i udziałowcy, bo przytulili konkretną kasę. Nie zdziwię się jeśli wkrótce Zampella odejdzie założyć nowe studio, zabierając przede wszystkim swoje nazwisko, bo to nazwiska devów są czestomagnesem w tej branzy
Nie ma to jak dobry żart na poprawę humoru: „i jednocześnie nieodbierającego nam naszej wolności twórczej.”
@hintox w tf2 grałeś? Sam mam skrajnie złą opinię o EA, ale ta gra była bardzo niekorporacyjna.
To teraz powinni zmienić nazwę gry na Lootboxfall, o ile zdążą jeszcze cokolwiek wypuścić zanim ich EA zamknie.
@ YogoWafel Bo była wydawana przez EA, nie robiona przez EA. Respawn zrobi jeszcze ze dwie, może trzy naprawdę dobre gry a później jakość poleci niczym dorodny świniak zrzucony z piątego piętra.
@vsavior wiem, ale moj komentarz dotyczyl argumentu o wolnosci twórczej.
Mam przeczucie, że prędzej czy później EA zamknie to studio…
[*]
YYYYY Ale Primaaprilis dopiero 1 kwietnia jest.
Nooooooooooooo! Kurde, kolejna moja ulubiona seria pójdzie się „tentegować” 🙁 Wielki smutek.
@YogoWafel i na wypowiedz o wolnosci ci odpisal vsavior oni negocjowali umowe z EA i mogli jej nie podpisac jakby im bardzo warunki nie pasowaly, wiec pewnie byla taka zeby, mieli wolnosc a teraz nie beda mieli wiele do gadania dlatego cie informuje ze przy TF mieli wolnosc nie z dobrego serca EA tylko tak sobie wynegocjowali.
Nie grałęm w T2, ale grałem w NFS: Carbon „nieobecnego” studia też przejętego przez EA – Black Box Games. I powiem jedno – BBG umiało stworzyć kilka najbardziej kultowych u nas odsłon Need For Speeda – Most Wanted i Carbon. Wiem, że stworzyło też sieciowego „potworka” (w niektórych kręgach – tak się go uważa) – Worlda, ale na pewno nie zasłużyło aby umrzeć jako Quicklime Games.EA zabija studia, a to całe pomaganie i „dobry partner” mnie nie przekonują :-/.
RIP Respawn. Dzisiaj wzięli trochę kasy, jutro pójdą pod most.
Press F to Pay Respects.
Krok 1: Nowy Titanfall powinien się skupiać na multi i lootboxach. Krok 2: Zamknęliśmy studio bo sprzedaż Titanfall 3 była za słaba, a studio od 5 lat pracuje nad Titanfall 4 z obszerną kampanią single, zamiast skupiać się na naszym core-market czyli mutli i lootboxy.
@@mac1991seth – nie bronię EA ale myślę logicznie więc Pytanie 1: Dlaczego core-market EA to multi Odpowiedź na 1 pytanie to, bo gracze to kupują. Pytanie 2: Dlaczego drugim core-market EA są lootboxy Odpowiedź na 2 pytanie to, bo gracze to kupują. Pytanie dodatkowe: Jak zmienić trendy w branży(ewentualnie jak zmienić świat lub jak żyć) zacząć zmiany od siebie czyli przestać kupować toolboxy i przestać grać głównie w multi/lub zacząć przechodzić kampanie dla pojedynczego gracza do końca.
BOXFALL 3.
@lukaszsa|Lootboxy to symulatory hazardu. To nie wina „graczy, którzy kupują” tylko ludzi, którzy zaprogramowali gameplay tak, żeby chciało się z tych lootboxów korzystać. Gdyby gra nie była tak zaprogramowana, lootboxy by się nie sprzedawały i nikt przy zdrowych zmysłach nie traciłby czasu na wklejenie ich do gry. To jest tak proste jak to. O tym, że single player to valid market polecam Jimquisition, żadne zmiany nie są potrzebne, już na pewno nie po stronie samych graczy.
@mac1991seth zwalanie winy na innych nic nie zmieni. Zrobili produkt w sposób zachęcający tak może nawet stworzyli „potrzebę kupowania” ale w internecie się tyle o tym pisze a poza tym ostatecznie to i tak decyzję podejmuje gracz. Myślenie, że to wina devów a nie graczy to ośle;) myślenie.
Gram w tf2 od poprzedniej gwiazdki prawie codziennie. Bardzo dobra gra i tyle w temacie. Jeśli słowa „… i jednocześnie nieodbierającego nam naszej wolności twórczej…” będą na pewno respektowane to jestem Za a nawet Przeciw 😉
Ciekawe za ile lat EA doprowadzi do likwidacji Respawn Entertainment.
@lukaszsa|Zawsze znajdzie się ktoś, kto kupi lootboxa zamiast grindować przez 2 tygodnie, bo multiplayer zaadoptował model lootboxów w stylu gier p2w. Ty nie kupisz, ja nie kupię, ale ktoś inny kupi, a koniec końców i my zaczniemy kupować, bo gry będą tak „dopracowane” żeby bez lootboxów nie dało się wygrywać. Tu jednak chodzi o inną puentę. Kolesie sprzedali firmę dla łatwej kasy, a EA (które samo upupiło premierę Titanfall 2) najpierw zabije firmę, a potem uda, że to „no big deal”.
Jak będzie Titanfall 3 od razu kupuje 😀