rek
rek

Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny

Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny
Gracze wciąż domagają się jednak usunięcia DRM-u.

Najnowsza odsłona Resident Evil zdecydowanie nie zawiodła oczekiwań i choć trudno w tym momencie stwierdzić, czy po latach zostanie zaliczona do grona najlepszych części serii, jej sukces finansowy jest niezaprzeczalny. Capcom poważnie podpadł jednak fanom, gdy wyszło na jaw, że piracka wersja gry działa na pecetach zauważalnie lepiej. Zabezpieczenia tytułu (łączące niesławne Denuvo i oprogramowanie samego wydawcy) sprawiały, iż nawet na najmocniejszym sprzęcie nie można się było uwolnić od zauważalnych spadków płynności. Firma szybko (no, powiedzmy – od premiery minęły przecież ponad 2 miesiące) zapowiedziała rozwiązanie tego problemu kolejną łatką.

Po niespełna tygodniu trafiła ona wreszcie na serwery. Dodaje ona obsługę technologii FidelityFX Super Resolution (odpowiednik nvidiowskiego DLSS autorstwa AMD) oraz – co najważniejsze – poprawki mające na celu optymalizację antypirackich zabezpieczeń.

Patch zdaje się w jakimś stopniu rozwiązywać problem (choć nie na słabszych konfiguracjach sprzętowych), ale gracze wciąż domagają się usunięcia DRM-u z gry. Jak rozumują, jeżeli produkcja i tak została już scrackowana, dalsze zabezpieczanie jej w ten sposób nie ma żadnego sensu, szczególnie że utrudnia to życie uczciwym nabywcom. Capcom na razie się jednak do tych życzeń w żaden sposób nie odnosi.

Koniecznie dajcie znać, czy po łatce Resident Evil Village działa u was lepiej.

rek

7 odpowiedzi do “Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny”

  1. a patch dla mniej legalnych wersji? buhahahha jak to wgl chodzi na pc?

  2. Na YouTube są porównania wydajności wersji legalnej i z crackiem.|Krutko mówiąc w wersji oryginalnej nawet na bardzo wydjnym pc na początku każdej walki wydajność spadała do kilku kaltek przez około sekundę a pirat działał idealnie. Ktoś się dogrzebał do telemetrii i pokrywało się to z momentami gdy DRM sprawdzał legalność kopi. |Filmy mają miliony wyświetleń i tysiące komentarzy więc musieli coś zrobić.

  3. Ja gram na PC i mam 140 fps po i prezd patchem wiec nie wiem w czym był problem wogoel

  4. BigBoss – no pewnie masz po prostu kawał maszyny i tyle. Tu raczej nie chodzi o problem z optymalizacją, wydajnością tylko o fakt, że zabezpieczenia 'antypirackie’ wpływają negatywnie na stabilność gry. Kupując oryginał – płacisz – więc chyba możesz oczekiwać gwarancji jakości usługi. Tymczasem okazuje się, że piracąc grę masz 'lepszą’ rozgrywkę. Najpierw akcja z wersją PL, teraz DRM. Capcom trochę samo strzela sobie w kolano, bo te remastery i nowe części RE rokowały jakościowy i finansowy boom firmy.

  5. boguswojciech 20 lipca 2021 o 11:34

    wniosek z tego taki, że gdyby nie crack to Capcom nie zrobiłby łatki. Jakiś pożytek z piractwa dla osób kupujących.

  6. Maniek123404 20 lipca 2021 o 14:19

    Oj oj oj trochę za późno na łatkę Capcom…co widziałem na yt Crack odblokował wszystko juz

  7. @BigBoss88|Spoko, to teraz pokaż nagranie z walk z córkami wampirów jak wchodzisz w rój much przed patchem 😉 |Nie uwierzę że u Ciebie działa, skoro nie działalo na potężnej maszynie jaką ma DigitalFoundry.|Ale mitomania musi być 😀

Dodaj komentarz