rek
rek

Resident Evil 4: Do sieci wyciekły materiały prawdopodobnie pochodzące z remake’u

Resident Evil 4: Do sieci wyciekły materiały prawdopodobnie pochodzące z remake’u
Capcom wciąż niczego nie potwierdza.

Niedawny wyciek wewnętrznych danych z Capcomu był dla wszystkich sporym zaskoczeniem, rzadko się w końcu zdarza, żeby do sieci trafiły gigabajty plików związanych z jakąkolwiek firmą. Przyniosło to sporo informacji na temat przyszłych planów wydawcy, w tym przybliżoną datę premiery Resident Evil Village (kwiecień) czy wieści dotyczące innych odsłon serii.

Wśród nich znalazło się też miejsce dla wciąż niezapowiedzianego Resident Evil 4 VR i multiplayerowej produkcji powiązanej z cyklem. Niewiele mówiło się jednak z początku o wyczekiwanym przez fanów remake’u kultowej „czwórki” – produkcji, która przyniosła Residentom prawdziwą rewolucję. Przez jednych jest wynoszona pod niebiosa, przez innych szczerze znienawidzona, ale w jej znaczenie dla całej marki nikt chyba nie wątpi.

Po odświeżeniu drugiej i trzeciej części istnienie remake’u Resident Evil 4 wydawało się oczywiste, nic więc dziwnego, że plotki na jego temat słyszymy już od jakiegoś czasu. Według doniesień z kwietnia gra faktycznie jest w produkcji, niedawno sugerował to zaś także Nick Apostolides, aktor wcielający się w pierwowzorze w Leona.

Za sprawą wspomnianego wycieku do internetu trafiły assety (modele, tekstury etc.), które najprawdopodobniej pochodzą z Resident Evil 4 Remake. Nie są one co prawda w żaden sposób podpisane, ale fani szybko dostrzegli ich uderzające podobieństwo do materiałów z wydanego 15 lat temu tytułu. Na ich podstawie trudno jednak cokolwiek na temat przyszłej produkcji wyrokować.

Odświeżona wersja „czwórki” wciąż nie została oficjalnie zapowiedziana, jednak możemy chyba spokojnie założyć, że faktycznie powstaje lub – w mniej optymistycznym wariancie – przynajmniej przez jakiś czas powstawał.

rek

21 odpowiedzi do “Resident Evil 4: Do sieci wyciekły materiały prawdopodobnie pochodzące z remake’u”

  1. Swoją przygodę z serią zacząłem właśnie od 4 część i był mega pozytywnie zaskoczony. Gra bardzo mi się podobała, nie mam nic przeciwko Remakowi bo to kawał dobrej gry.

  2. A link do źródła? Link do tych wycieków? Dramat.|Newsman do wywalenia.|RE4 nie potrzebuje Remake’u szczególnie że robią go patałachy odpowiedzialni za Remake RE3.|RE4 IDEALNY a ci go tylko spartolą.

  3. CzlowiekKukurydza 30 listopada 2020 o 11:10

    Ja tam nie czekam. Są inne Residenty które można by zrobić jeszcze raz (Code Veronica), Revelations 3 z coopem online raczej też by przyciągnęło wiele osób, a zakładam, że nakład finansowy ze strony Capcomu byłby o wiele mniejszy niż przy 'dużych’ grach. Ciekawe czy i tym razem grę będzie robiło 'młode i obiecujące studio ze świeżymi pomysłami’. Grę zaczniemy w zamku, a skończymy po pięciu minutach od przybycia na wyspę.

  4. Fabularnie całkiem fajna część, sporo się działo. Gamplay momentami ok a momentami nudny i monotonny. Toporne sterowanie. W 5 już było znaaacznie lepiej i przez to przyjemniej się też grało. Zagadek nie było prawie wcale. To nie 1 ale całkiem udana część chociaż już zupełnie inny klimat.

  5. @CzlowiekKukurydza ja również pasuje RE4 nie potrzebuje remake ale niektórzy gracze nie chcą uczyć grać stąd marudzenie, że model rozgrywki nie dzisiejszy gdy seria od zawsze nagradzała opanowanie i umiejętności gracza, Code Veronica ma małe szanse na odświeżenie pewnie pójdzie w odstawkę jak Dino Crisis a Revelations 3 powstanie ekskluzywnie na Nintento Switch według Dusk Golem https:www.ppe.pl/news/152162/resident-evil-revelations-3-powstaje-dla-nintendo-switch.html

  6. Środki poświęcone na ten bezsensowny Remake byłoby lepiej przeznaczyć na pracę nad Revelations 3

  7. Najsmutniejsza w 4 była śmierć Mike’a, może tym razem przeżyje 🙁

  8. Spokojnie, nie dernerwujcie się. Zapewne następne będą Code Veronica oraz Dino Crisis. RE5 nie ma sensu remake’ować, bo aż tak się nie zestarzała. Na to przyjdzie czas. |Nie wiem co macie do Remaku 4 – może wyjść spoko. Jak wyjdzie zobaczymy. Mi też R3make nie podszedł, ale i tak był spoko grą.

  9. W pierwowzorze głos Leonowi podkładał Paul Haddad (przy założeniu, że za pierwowzór bierzemy Resident Evil 2 – oryginał). Jeśli autorowi „newsa” chodziło zaś o 4, to dalej jest w błędzie – tam był Paul Mercier. Nick Apostolides podkładał głos w remake’u dwójki. Cóż za rzetelne dziennikarstwo xD

  10. Bo w tłumaczenie, że „autor miał na myśli”, że pierwowzór = REmake 2, nie uwierzę… Tak ciężko wpisać coś w google, zanim się opublikuje na stronie?

  11. Oby naprawili sterowanie, bo obecne to jest katastrofa po prostu.

  12. Sterowanie jest dobre. Po prostu trzeba grać na padzie.

  13. @PawelG|Jeśli chodzi ci o to że nakłada na gracza ograniczenia – to dokładnie o to chodzi.|@mientek |Zdecydowanie, chyba że ktoś jest szczęśliwcem z wersją Wii.

  14. CzlowiekKukurydza 30 listopada 2020 o 17:30

    @Dantes Jedynka Revelations też na początku było ekskluzywem dla Nintendo, więc jestem dobrej myśli. Często Japończycy nie traktują PC jak 'konkurencji’ tylko oddzielną platformę żyjącą swoim dziwnym życiem, a co za tym idzie może jakiś port się trafi po roku czy dwóch.

  15. CzlowiekKukurydza 30 listopada 2020 o 17:38

    @tommy50 XDDD Evil Within 2 aka gra której nikt nie potrzebował. Kopia jedynki, która kopiowałem RE i Silent Hill. Główny zły zabity, 'matrix’ rozwalony, but wait, THERE IS MORE. Kontynuacja na poziomie Kosiarza Umysłów 2. Gameplayowo jest w miarę ok, ale fabuła?|@PawelG Sterowanie nie jest zepsute, jest takie jakie powinno być. Gracz musi myśleć z wyprzedzeniem, a nie wbijać w tłum 'na Jana’ i strzelać na oślep. Dark Souls też 'naprawiłbyś’ dając wall runy i szybkość rodem z DMC?

  16. Oby tylko był tak zrobiony jak remake 2-jki a nie 3-jki

  17. @CzlowiekKukurydza Nintendo swego czasu miało wiele ekskluzywów na Gamecube czy Wii a najlepsze to RE Remake 1, RE Zero, RE Revelations 1 i MGS The Twin Snakes ale w końcu większość poza kilkoma wyjątkami trafiła na PC, Capcom nie raz pokazał dobrą jakość swoich gier oby nie zaprzestał dobrej tradycji.

  18. O, kolejna wersja czwórki. Był już re4 HD 😀

  19. CzłowekKukurydza już nie pisz głupot, że w 4 sterowanie jest dobre i takie jak powinno być. Pamiętam, że jak po 4 włączyłem piątke. Mechanika ta sama ale sterowanie w porownaniu do 4 to była poezja (chociaż dziś to też żadna rewelacja)

  20. CzlowiekKukurydza 1 grudnia 2020 o 18:18

    @Coroner Tak samo jak odpalisz Revelations i powiesz, że sterowanie w piątce to kicha. Potem odpalisz szóstkę i powiesz, że w końcu to jest to bo można wlecieć w tłum niczym w Cadillacs&Dinosaurs albo strzelać na leżąco nie marnując czasu na podnoszenie się. Sterownie w czwórce jest integralną częścią mechaniki gry, podobnie jest z Dark Souls, Quake i milionem innych gier. Nie chodzi o to, żebyś gracz miał 'luz’, tylko o to żeby każde starcie trzymało w napięciu.

  21. @CzlowiekKukurydza Ta, dlatego właśnie narzekali na czwórkę, która stała się prawie strzelanką. W poprzednich częściach to już zupełnie celowanie wymagało wiele zachodu, a do tego liczył się każdy pocisk. A dziś? Ha, dajcie takie sterowanie to was zjedzą żywcem

Dodaj komentarz