
Raport podsumowujący rynek PC w 2012 roku. Wzrost o 8%

Rynek gier PC znajduje się w odwrocie? Skądże znowu. Najnowszy raport przygotowany przez analityków z agencji DFC Intelligence na zlecenie wspierającego rozwój grania na komputerach stowarzyszenia PC Gaming Alliance (w jego skład wchodzą m.in. AMD i Intel) pokazuje, że w przeciwieństwie do branży konsolowej wartość pecetowej – wzrasta.
Z raportu opublikowanego przez PC Gaming Alliance w trakcie GDC wynika, że w ubiegłym roku rynek gier pecetowych wart był 20 miliardów dolarów. To o 8% więcej w porównaniu do roku 2011.
Według analityków, prawie połowa powyższej sumy – 7 miliardów dolarów – została wygenerowana przez Chińczyków. To najszybciej rozwijający się rynek gier komputerowych na świecie. Poza tym kluczowy wkład w osiągnięcie ogólnego wyniku miała sprzedaż Diablo III, Minecrafta i Guild Wars 2 – produkcji, spośród których dwie są największymi pecetowymi exclusivami ostatnich lat. Przewiduje się, że do 2016 roku produkcje PC warte będą 25,7 miliarda dolarów.

Czytaj dalej
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.