rek
rek
08.05.2013
Często komentowane 13 Komentarze

Raport finansowy Electronic Arts: Przymiarki do E3 i dobre wyniki [UPDATE]

Raport finansowy Electronic Arts: Przymiarki do E3 i dobre wyniki [UPDATE]
Electronic Arts zaprezentowało swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2013 roku fiskalnego, a także za całe ostatnie 12 miesięcy. Ujawniono też, czego możemy spodziewać się po nadchodzących targach E3.

Jako że większości graczy mało obchodzą finanse, tak naprawdę interesująca dla nich informacją będzie fakt, że na targach E3 firma zamierza po raz pierwszy zaprezentować swoje next-genowe gry. Możemy spodziewać się Battlefielda 4, projektu od BioWare (zapewne trzeci Dragon Age) oraz FIFY 14. Przy okazji tej ostatniej koncern pokaże zupełnie nowy silnik dla tytułów sportowych – pozwoli on developerom zaoszczędzić czas i pieniądze. Potwierdzono też, że w obecnym roku rozliczeniowym wydane zostanie nowe NBA Live. Oby tym razem się udało.

Sukcesem okazała się usługa Premium do Battlefielda 3, która ma już 3,5 miliona użytkowników, co przełożyło się na 120 milionów dolarów przychodów. Na plus można zdecydowanie zaliczyć wyniki darmowego Star Wars: The Old Republic, które od przejścia na model F2P zyskało 1,7 miliona nowych graczy, zaś miesięczne obroty podwoiły się. Abonament opłaca 500 tysięcy osób.

Od dnia premiery sprzedano do tej pory 1,6 miliona kopii SimCity, z czego połowa rozeszła się w wersji cyfrowej. Frank GibeauEA przyznaje przy tym, że premiera była trudna ze względu na problemy z serwerami, ale twierdzi, że firma wyciągnęła z tego lekcję i podobna sytuacja się nie powtórzy. Niestety potwierdziły się plotki o niższej niż spodziewanej sprzedazy Dead Space’a 3, w podobnej sytuacji znalazł się Crysis 3. Nie podano jednak konkretnych danych.

W ubiegłym roku fiskalnym FIFA 13 sprzedała się w liczbie 14,5 miliona kopii, zaś przychody z cyfrowych dodatków sięgnęły 200 milionów dolarów, o 94% więcej niż w przypadku „dwunastki”.

W czwartym kwartale EA zarobiło 323 miliony dolarów (w analogicznym okresie roku ubiegłego kwota ta wynosiła 400 milionów dolarów). W całym roku obroty wyniosły 3,8 miliarda dolarów (rok temu 4,14 miliarda dolarów) co przełożyło się na zyski w wysokości 98 milionów dolarów (dwanaście miesięcy wcześniej 76 milionów).

[UPDATE]:

W uzupełnieniu do powyższych informacji – w trakcie konferencji towarzyszącej publikacji raportu finansowego EA poinformowało, że pierwsza gra na licencji UFC (którą przejęto jakiś czas temu od THQ) ukaże się najwcześniej w marcu 2014 roku, podobnie jak Tiger Woods PGA Tour 15. Poczekać przyjdzie nam też na pierwszą produkcję spod znaku „Gwiezdnych Wojen” – w obecnym roku fiskalnym (a więc w okresie od kwietnia 2013 do marca 2014) nie ukaże się żaden tytuł spod znaku Star Wars.

rek

13 odpowiedzi do “Raport finansowy Electronic Arts: Przymiarki do E3 i dobre wyniki [UPDATE]”

  1. DavidCopperhead 8 maja 2013 o 07:01

    Po takich restrukturyzacjach, otwartych listach i aferach, które miały miejsce w EA ostatnio, spodziewałem się ujemnych wyników finansowych, bo panikowali jakby mieli straty na poziomie Square Enix, a tu w miarę niezły wynik. Szkoda mi Crysia 3 i przede wszystkim Dead Space 3. Przy obu grach bawiłem się przednio choć w Crysisie 3 skrócili singla,a multi prawie nie odbiega od tego z dwójki co uważam akurat za minus. Natomiast Dead Space 3 rewelacyjna gierka do popykania w co-opie pomimo tego, że nie straszy.

  2. Nie ma co się dziwić, że „potwierdziły się plotki o niższej niż spodziewanej sprzedazy Dead Space’a 3”. skoro przed premierą zakładali 5milionów sprzedanych kopii. Dla gry single player…

  3. Chciałbym tylko wskazać, na ilość pieniędzy które EA zarobiło na DLC. Dodatki według mnie są ok jeżeli nie są po prostu powycinane z gotowej gry i już po jej ukazaniu się na rynku sprzedawane jako coś zupełnie nowego. Niestety, w grach EA można wyczuć, że w większości wypadków projektuje się DLC już w trakcie tworzenia gry, tak więc kupujemy poobcinaną grę i płacimy dodatkowo za coś co powinniśmy dostać od początku. I jak wynika z artykułu ludzie kupują DLC jak szaleni. Echhhh

  4. Chyba ktoś się rąbnął w dacie „za czwarty kwartał 2013 roku fiskalnego”, nie czasem 2012r. ?

  5. no cóż , trzeba przyznać EA że mimo że jest cholernym potworem zarzynającym małe dzieci na cmentarzu o pełni księżyca, to jednak kiedy cała branża cienko przędzie, oni sobie jakoś radzą, druga sprawa że to „radzenie sobie” to np. always on simcity czy sklepik z cheatami za realne pieniądze w dead space 3, no ale w sumie skoro ludzie to kupują, to czy można mówić że my (jako ogół) sami nie głosujemy na coś takiego ? a co do E3 , kurcze czekam z niecierpliwościa na wieści on nowym batlu 🙂

  6. @bart-2pl|Po czym wnosisz, że sobie dobrze radzą? Obrót i zarobek spadły. A że zyski wzrosły – to mogło być spowodowane spadkiem wydatków (brak prac nad nowymi silnikami graficznymi, nowymi grami, zwolnienia). A może sądzisz tak po wieeelkich liczbach? Ciekawi mnie jaki jest średni ROE oraz ROI

  7. A nie uwzględnili tu Medal of Honor: W.

  8. @Fuzzik – nikt się nie rąbnął w dacie, bo rok fiskalny 2013 trwał od kwietnia 2012 do marca 2013. Obecnie mamy 2014 rok fiskalny.

  9. zimnykaloryfer 8 maja 2013 o 09:08

    @Wcogram bo MOH pewnie sprzedał się tak słabo, że nie chcieli sobie wstydu narobić|Konferencja EA na E3 zapowiada się tak jak zwykle czyli słabo, w kółko żonglują swoimi flagowymi seriami jak np. Battlefield czy Fifa albo grami od Bioware, i nawet jak robią coś innego to wychodzi im to słabo (Dead Space 3)

  10. I tak dostaną złotą kupę po raz trzeci.

  11. @ipkis sadzę po tym że wszystkie duże firmy (może poza valve i ubi ale to osobna bajka) POMIMO zwolnień, cięć kosztów i stagnacji są na minusie,a EA sobie jakoś radzi

  12. paintball_X 8 maja 2013 o 11:42

    @Piotrek66, wyniki finansowe za czwarty kwartał 2013 roku? Powrót do przyszłości, czy co? 😀

  13. @paintball_X – w newsie jest napisane „czwarty kwartał 2013 roku fiskalnego”. 20113 rok fiskalny zakończył się w marcu 2013, więc wszystko się zgadza.

Dodaj komentarz