rek
rek
13.11.2012
7 Komentarze

Raport finansowy CD Projekt RED: Dobre wyniki polskiej firmy. Koniec kryzysu?

Raport finansowy CD Projekt RED: Dobre wyniki polskiej firmy. Koniec kryzysu?
W ostatnim czasie grupa CD Projekt RED pod względem finansowym nie radziła sobie najlepiej. Wygląda jednak na to, że firmie udało się przełamać złą passę – tak przynajmniej wynika z raportu za trzeci kwartał 2012 roku rozliczeniowego, w którym spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki.

W trzecim kwartale 2012 roku rozliczeniowego – a więc w okresie od lipca do października – grupa CD Projekt RED osiągnęła przychody na poziomie 42,1 milionów złotych (rok wcześniej: 25,9 milionów złotych), co przełożyło się na 5,8 miliona złotych zysku netto (dwanaście miesięcy wcześniej – 4,8 miliona złotych). Aż 2 miliony złotych zysku netto pochodzi z segmentu dystrybucji cyfrowej. To znacznie więcej niż prognozowali analitycy.

Największy wkład w tak dobre wyniki finansowe miała przede wszystkim sprzedaż obu Wiedźminów – w trakcie lipcowej promocji obie części sprzedały się w liczbie po 100 tysięcy kopii każda. To jednak nie tylko zasługa „Wieśka” – swój wkład miało także Diablo III, które od dnia premiery znalazło w Polsce 160 tysięcy nabywców. Dzięki temu CDP.pl, wydawnicza spółka grupy CD Projekt RED, wygenerowało w trzecim kwartale 2012 roku rozliczeniowego 926 tysięcy złotych zysku netto.

rek

7 odpowiedzi do “Raport finansowy CD Projekt RED: Dobre wyniki polskiej firmy. Koniec kryzysu?”

  1. W ostatnim czasie grupa CD Projekt RED pod względem finansowym nie radziła sobie najlepiej. Wygląda jednak na to, że firmie udało się przełamać złą passę – tak przynajmniej wynika raportu za trzeci kwartał 2012 roku rozliczeniowego, w którym spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki.

  2. Po co wam tyle. Dajcie 1.000.000 zł i będziecie na zero.

  3. Mimo ich niedawnej wpadki z programem lojalnościowym, ciągle życzę im sukcesów. Dobrych gier nigdy za wiele, a bez pieniędzy umarło.

  4. Pewnie dlatego, że zakupiłem ich 4 produkcje:) Po 2 Wieśki, bo trochę irytowała mnie instalacja rozszerzenia do jedynki. Z 2 wolałem nie ryzykować. A 3 kupię dopiero po rozszerzeniu…

  5. 160 000 Diabłów w Polsce? Nie sądziłem, że u nas kupuje się tyle gier w ciągu roku w ogóle.

  6. Dobrze, że zarabiają:) Cyfrowa rewolucja będzie trochę kosztować…

Dodaj komentarz