
Project CARS 2: Porównanie wyglądu i wydajności na PS4, PS4 Pro, XBO i PC [WIDEO]
![Project CARS 2: Porównanie wyglądu i wydajności na PS4, PS4 Pro, XBO i PC [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/38d88659-21da-4c0e-871a-627a7c4a071f.jpeg)
Na początek wideo przygotowane przez Candyland, które pozwala zobaczyć różnice w wyglądzie między PS4 a PS4 Pro:
Na obu konsolach Sony mamy tu w miarę stałe 60 klatek, a różnice w wyglądzie ograniczają się do rozdzielczości (w drugiej części mamy system dynamicznego dostosowywania rozdzielczości do możliwości sprzętu i skomplikowania sceny, więc im więcej na ekranie widać, tym rozdzielczość będzie niższa) i ewentualnie oświetlenia. Bez lupy trudno je jednak zauważyć, choć dokładniejsze pomiary wykonane przez DigitalFoundry pokazują, że na PS4 rozdzielczość może spaść nawet do 864p, podczas gdy na PS4 Pro utrzymuje się w przedziale 1080p-1440p:
Widać, że przy bardzo mocnym obciążeniu (dużo widocznych na raz samochodów i bardzo intensywne efekty atmosferyczne) liczba fps-ów na zwykłym PS4 spada nawet do ok. 40, podczas gdy na PS4 Pro spadki są dużo łagodniejsze, bo do ok. 58 (uwaga: na wideo w pewnym momencie widać wykres z dużo niższymi wynikami, ale to błąd DigitalFoundry – prawidłowa liczba fps-ów jest wyświetlana w prawym górnym rogu). Na szczęście wpływa to przede wszystkim na artefakty obrazu, dokładność sterowania pozostaje natomiast bardzo wysoka – w każdym razie tak wynika z analizy DigitalFoundry.
A co z Xboksem One? Z jednej strony ma przecież gorsze GPU niż dowolna z wersji PS4, z drugiej – nieco mocniejsze CPU niż zwyczajna PS4. Project CARS 2 na konsoli Microsoftu wykorzystuje rzecz jasna dynamiczną rozdzielczość, a minimum stwierdzone przez DigitalFoundry jest takie jak na PS4, czyli 864p, jednak XBO nie udaje się osiągnąć pełnego 1080p, z czym dość często daje sobie radę PS4. Jeśli jednak chodzi o liczbę klatek, konsola Microsoftu zachowuje się bardzo podobnie: mamy spadki do 40 fps-ów, ale generalnie nawet w trudnych warunkach pogodowych można liczyć na 50-55. W pierwszym Project CARS na konsoli Microsoftu było znacznie gorzej, teraz już w momencie premiery tytuł jest jak najbardziej grywalny – choć nie da się ukryć, że dopiero na PS4 Pro można faktycznie liczyć na 60 klatek, nawet gdy na ekranie widać wiele samochodów, a z nieba leje się deszcz.
Oczywiście jest jeszcze PC. Jak można się przekonać na kolejnym wideo przygotowanym przez Candyland, to właśnie ta wersja wygląda najlepiej:
Do tego edycja na blaszaki może bez problemu działać nie tylko w 60 fps-ach, o czym z kolei można się przekonać w materiale porównującym wygląd i liczbę klatek na różnym poziomie detali:
Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że powyższe wideo zostało przygotowane w rozdzielczości 4K, co oznacza, że na GTX 1080 Ti (bo w maszynie testowej używanej przez Candyland jest właśnie GeForce GTX 1080 Ti, a także Intel Core i7 6700K i 16 GB RAM-u) da się bez problemu grać w Project CARS 2 w 4K. Obniżenie detali pozwala uzyskać niemal trzykrotnie wyższą wydajność. Innymi słowy: PS4 Pro jest ok, ale do mocnego peceta nie ma go jej porównywać, bo to zupełnie inna liga.

Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Project CARS 2: Porównanie wyglądu i wydajności na PS4, PS4 Pro, XBO i PC [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
ps4 vs ps4 pro, różnicy nie widać, konsole vs pc – maleńka różnica (pc pewnie z 5000 kosztował), konsole podobnie wyglądają, gra pewnie słaba bo to bardziej symulator czyli zabawy żadnej
Porównanie PC z PS4 i XBOX ONE jest nijakie i jeszcze ktoś pomyśli że różnice są kosmetyczne.|- wyłączone V-Sync|- wyłączone MASS|- wyłączone Super Sampling|Ząbkowanie na PC dobry żart z porównań|Druga sprawa nie pokazali porównań kałuż w 12K co twórcy promowali na PC.|Po trzecie najnowsza Forza 7 nie ma ząbkowania na XBOX ONE X i PC ale tam nie wyrównywali porównań.
@asasyn123 – Slighty Mad Studios mówiło otwarcie że chcą bardziej się skupić na fizyce na konsolach niż grafice. Porównanie jest bez porównań.
dlatego całe to porównywanie jest kretyńskie zrozumiałbym to gdyby wersje były robione kontretnie pod konsolę jak np doom na switch ale szukanie różnic konsole vs pc nie widzę w tym sensu, ktoś ma xboxa to kupi wersję z xbox, kto ma ps kupi wersję na ps
Gra osiąga prawie 60 fps.Na PC prawie 60 robi różnicę.Nie mam monitora ze zmiennym odświeżaniem i spadki do 58~59 fps są widoczne przy włączonym v-sync.Następna sprawa-w Project Cars 1 mam niby stałe 60 fps,ale gra dziwnie przycina.Podejrzewam że winny jest windows 10 bo zjawisko to obserwuję też w innych grach ale nie wszystkich.Dlatego nie kupię na razie Project Cars 2-pewnie miałbym też mikroprzycięcia.
@brylas1973 – jeżeli włączysz V-sync to powinno być równo 60 FPS a jeżeli się nie wyrabia to stałe 30 FPS. Błędnie wykrywa u ciebie konfigurację, spróbuj ustawić blokadę stałą FPS tylko nie pamiętam czy Project Cars 1 ma taką opcję. Warto ustawić niższą ale stałą szczególnie w grach wyścigowy to pomoże osiągać lepsze czasy i płynność bez spowolnień, niż zmienny FPS ważny jest stały FPS pomimo mniejszej liczby.
@cali No właśnie jest ostatnio problem z ustawieniem limitu klatek w Project Cars.Wcześniej robiłem blokadę do 30kl programem Riva Tuner Statistic Server lecz nagle dziwnym trafem przestało to działać w tej grze.Nadal upieram się że bajzel w grach robi kochany windows 10-szczególnie w przypadku v-synca.
Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? 🙂