rek
rek
29.11.2012
Często komentowane 19 Komentarze

Producent Dead Island: Riptide o blokadzie gry w Niemczech: „Dlaczego Gearsy są sprzedawane?”

Producent Dead Island: Riptide o blokadzie gry w Niemczech: „Dlaczego Gearsy są sprzedawane?”
Pierwsza część Dead Island została zablokowana w Niemczech z powodu nadmiernej brutalności i faktu, że w grze zabija się humanoidalnych przeciwników. Podobny los spotka zapewne nadchodzące Dead Island: Riptide, czego nie rozumie producent produkcji,

W rozmowie z serwisem PCGamesN Sebastian Reichert, producent Dead Island: Riptide, skrytykował system klasyfikacji gier w Niemczech. Nie rozumie, dlaczego sprzedaż gry wrocławskiego Techlandu została zablokowana u naszych zachodnich sąsiadów, zwłaszcza że równie brutalne Gears of War 3 zostało bez problemu wydane na niemieckim rynku. Przypomniał, że — przynajmniej w teorii — temtejsze prawo zakazuje gier, w których zabija się ludzi lub humanoidalne postacie.

Jak mówi:

Nieważne, kim są przeciwnicy, tak długo jak przypominają ludzi, istnieje problem. W przypadku Dead Island kłopotem był fakt, że gracz mógł zaatakować martwe zombie i mieliśmy do czynienia z okaleczaniem zwłok. Ale karaliśmy osoby, które to robiły, ponieważ jeśli gracz próbował siekać wszystko, co leżało na ziemi, jego broń się psuła. Nie nagradzaliśmy więc za takie działania — wręcz przeciwnie.

Dodaje też:

W tej chwili jestem zdezorientowany — w niemieckich sklepach możesz kupić Gears of War 3, ale nie Dead Island. Jaka jest różnica pomiędzy tymi grami? Chodzi mi o to, że w obu przeciwnicy [zombie i Szarańcza] przypominają ludzi i możesz ich zabijać… finiszery są naprawdę ładne. W jednym z nich kieruje się miotacz ognia w stronę wroga, wciska spust, a płomienie pochłaniają każdą część oponenta. Coś takiego dostępne jest legalnie w sklepach. Czuję się cholernie zażenowany faktem, że zrobiłem jedną z najlepszych gier ostatnich lat, a nikt w moim kraju jej nie zna [Reichert jest Niemcem].

rek

19 odpowiedzi do “Producent Dead Island: Riptide o blokadzie gry w Niemczech: „Dlaczego Gearsy są sprzedawane?””

  1. Pierwsza część Dead Island została zablokowana w Niemczech z powodu nadmiernej brutalności i faktu, że w grze zabija się humanoidalnych przeciwników. Podobny los zapewne spotka nadchodzące Dead Island: Riptide, czego nie rozumie producent produkcji,

  2. Bo to Niemcy są!

  3. Tak samo skończył Painkiller HD, i teraż spora grupa naprawdę świetnych graczy z tego kraju ma problem przez ten z 4 liter wzięty system. Zabawne. Australia, niegdyś kolonia karna, dziś co chwila cenzura (patrz L4D2 i ochydne okaleczeni tej gry 🙁 ), oraz Niemcy… 2 wojny światwe wywołane za ich sprawą, legalne neonazistowskie wiece, zakłamywanie historii a blokują gry brutalne, bo demoralizuje to społeczeństwo? Oby nasz kraj nie wpadł na tak durne rozwiązania jak w tych dwóch przedstawionych przypadkach.

  4. Gdyby Xian była niemką to by pewnie przeszło

  5. A potem takich ludzi aresztują za posiadanie „nielegalnych” kopii. Bo w ich kraju nie było. Logika tego jakże rozwiniętego państwa.

  6. @Paindemonium dodam że niemczach tez mają cenzurę do L4D2 bo mój kolega tam mieszka i posiada L4D2 i niestety w regionie niemieckim jest cenzura i nie widać ran zwłok krwi i żadnej frajdy za bardzo 🙁

  7. Ja nigdy w DI nie ubiłe ani jednego zombiaka. Ta obawa przed możliwością zepsucia sie broni była zbyt wilka…

  8. Bo kurde się boją żę Drugi Hitler im wyrośnie na podstawie gier.

  9. Nie słyszałem jakoś o blokadzie najnowszego coda w niemczech a przecież w takim black opsie też zabija się ludzi. Może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak działa tamtejsze prawo odnośnie tej kwestii?|Po prostu gry się cenzuruje i nie ma krwi ani brutalniejszych scen?

  10. CO? Myslalem ze polacy stworzyli ta gre.

  11. @PEEPer Polacy zrobili grę a wydawcą jest Deep Silver a ta firma jest z niemieckiej spółki Koch Media.

  12. @PEEPer: Polacy zrobili, ale nie tylko za swoje pieniadze. No i mozliwe, ze maja jakis Niemcow w zespole. Wszak CryTek to niby niemiecki, ale stworzyli/zalozyli go bracia z Turcji.

  13. @PEEPer i bohater8 dodam ze to normalne w Polce bo w Polce jest mało programistów i zwykle są sprowadzeni z zagranicy np jak CD Projekt Red robiło wiedźmina 2 to zatrudnili amerykańskiego programistę i on miał dużą rolę w robieniu wiedźmina 2.

  14. The Darkness II na cenzurze to dopiero coś. 0 krwi, 0 rozczłonkowywania 😀

  15. Mimo iż w żadnym wypadku nie popieram takich zakazów, to jeśli już one obowiązują, to niech są przestrzegane we wszystkich przypadkach. Gdyby zakazali wszystkie gry, z których emanuje przemoc wobec humanoidalnych postaci, to by nie było tematu i nikt nie czuł by się jakoś specjalnie wyróżniony, w złym czy dobrym sensie. Jak zwykle musieli stworzyć punkt zapalny, brawo!

  16. I tak pewnie większość Niemców ściągnęła sobie DI. Jak nie zielona krew, to brak gry… Choć chyba w tak restrykcyjnym państwie powinno się taką grę dokładnie sprzedawać 18+, tylko w sklepie za okazaniem dowodu. Niby nic, ale zawsze coś, a nie zakazywać dorosłym ludziom grać w to co chcą. Dobrze, że u nas nie ma takiego głupiego prawa…

  17. Po prostu niemcy są zazdrośni że nasz kraj wydaje dobre gry 🙂

  18. Ja na miejscu producentów nie przejmował się niemcami. Robiłbym dalej gry takie jak chcę. A jak niemcom taki stan rzeczy się podoba to proszę bardzo ja już bym powiedział nie cenzurze

  19. Blokują BUlletstorm,Wieśka czy DI a wystarczyło by (jak to napisał chronokles) pilnować by dziecko nie kupiło gry.No i durne jest to ,że Coda czy Gow 3 nie zablokowali ,mimo że obie gry są o zabijaniu(w przypadku Gow 3 doliczyć można brutalnego) a krew się i tak leje , więc czemu nie mają cenzury?

Dodaj komentarz