rek
rek

Producent Bloodborne odchodzi z Sony Japan Studio

Producent Bloodborne odchodzi z Sony Japan Studio
Kolejne duże osłabienie japońskiego studia.

W nadchodzących dniach producent Bloodborne, Teruyuki Toriyama, zakończy swoją przygodę z Sony Japan Studio. Utalentowany developer pracował ostatnio przy niezwykle udanym remake’u Demon’s Souls (średnia ocen na Metacriticu wynosi 92%). Mimo to Toriyama postanowił pójść w ślady Keiichiro Toyamy, scenarzysty i reżysera – twórcy Silent Hill, Siren i Gravity Rush. Ten drugi już jakiś czas temu opuścił struktury wspomnianego studia, aby zająć się nowym projektem.

Toriyama zamieścił na Twitterze taki oto wpis:

[Notice]I will be leaving SIE WWS JAPAN Studio at the end of Dec. To all the users who have supported JAPAN Studio so far,thank you so much! I will continue to take on the challenge of creating new game IPs in my new company, and I ask for your continued support. #JAPANStudio— 鳥山晃之 (Teruyuki Toriyama) | SIE JAPAN Studio (@TORIYAMA_SIE) December 24, 2020

Pod koniec grudnia opuszczę Sony Japan Studio. Bardzo dziękuję każdemu, kto do tej pory wspierał Japan Studio. Będę nadal podejmował wyzwanie tworzenia nowych marek w branży gier w mojej nowej firmie i proszę o dalsze wsparcie.

Fani interaktywnej rozrywki zwracają uwagę na dość niepokojący fakt, że Sony traci ostatnimi czasy wielu uzdolnionych twórców gier, zwłaszcza w Japonii. Do tych drugich należą również Kazunobu Sato (The Last Guardian) i Junya Okura (Gravity Rush, Siren).

rek

15 odpowiedzi do “Producent Bloodborne odchodzi z Sony Japan Studio”

  1. Odpaliłem Bloodborne wczoraj, przypadeq? Nie sądzę 😉 a tak na poważnie wesołych świąt.

  2. Nie wiedziałem, że Sony Japan Studio produkowało Bloodborna, ciekawe.

  3. W maju były plotki o porcie Bloodborne na PC. Może w końcu wypuszczą?

  4. @leon.33 Wysoce prawdopodobne jest to, że nie wypuszczą zważywszy na to, że nie potrafią zrobić porządnej kompatybilności wstecznej na ps5 z 60 klatkami na sekundę. Wynika to bodaj z tego, że gra tworzona na ps4 zoptymalizowana tylko w określonej ilości klatek nie będzie działała poprawnie w innej ilości niż te 30. Próba zoptymalizowania gry do innej ilości nie ma sensu zważywszy na to, że wynika to bodaj po prostu z silnika…

  5. … Oczywiście From Software może się tym zająć i zoptymalizować grę do innych specyfikacji, lecz z tego co czytałem nie zamierza nawet optymalizować tej gry na ps5, a co dopiero na PC. Dopowiem jedynie tyle, że mogę się w czymś mylić i proszę o zwrócenie mi uwagi o potencjalne błędy, które mogłem popełnić pisząc oba komentarze.

  6. Szkoda bo Bloodborne i Demon Souls , to jedyne gry, których mi brakuje na PC

  7. @ckm100 Oryginalne Dragon’s Dogma chodziło w 30 fps. Remaster PC do 144fps. Jak się chce, to się da

  8. @leon.33 |Jak masz przyzwoity komputer, to do oryginalnego Demon’s Souls pobierz sobie emulator RPCS3 i pliki gry np. ze strony z ,,downloadgameps3″ w adresie.|Tu masz instrukcję jak zainstalować emulator i grę, to na prawdę proste:|https:www.reddit.com/r/demonssouls/comments/8ejkbx/guide_for_setting_up_demon_souls_on_a_ps3_emulator/|Co do Bloodborne, jak nie wyjdzie na PC (ja śledzę fandom i uważam, że plotki o rzekomym porcie nie są niczym poparte) – dla tej gry warto kupić konsolę.

  9. @ckm100|@zadymek|Wszystkie elementy logiki gry jak animacje są powiązane z 30fps, dlatego prosta zmiana na 60fps sprawia, że gra wygląda jak na podwojonej prędkości. Ale jeden człowiek Lance McDonald stworzył już patcha 60fps, który obchodzi wspomniany problem. Patcha jeszcze nie udostępnił, premiera nadchodzi, póki co, możliwa jest jego implementacja tylko na PS4 Pro z firmware co najwyżej 7.02. Problem polega na tym, że community moderskie musi znajdować exploity w kolejnych wersjach firmware …

  10. … , żeby implementować zmiany w kodzie. Z kolei podbicie rozdzielczości (z 1080p) obecnej wersji gry, za pomocą kodu, jest niemożliwe (przynajmniej na PS4 Pro).

  11. @Pul Dobrze wiedzieć, że komuś się to udało, ale pozostają jeszcze kwestie prawne. Z tego co wiem (Choć mogę się mylić) Sony próbuje się dogadać z From Software co do wczesnej kompatybilności i zmian w kodzie by gra działała jak najlepiej na nowej generacji. Problem jest jednak taki, że kontrakt From… z Sony wygasł i raczej się za to nie wezmą o ile Sony nie sypnie groszem, by tak się stało. Można byłoby wtedy założyć, że poradziliby sobie również ze zwiększoną rozdziałkom. Co do samego patcha…

  12. … Ten patch jest fanowski, czy oficjalny? Jeżeli fanowski to szczerze mówiąc jestem ciekaw w jaki sposób odniesie się do niego Sony, bo może zlać temat lub nawiązać współpracę bez konieczności ściągania na konsolę modów co z tego co wiem jest możliwe, lecz dosyć upierdliwe, zresztą podobnie z piratami…

  13. Fanowski, Lance’a McDonalda, ale jeszcze go nie upublicznił.|Efekty pracy: |https:www.youtube.com/watch?v=i0tqppZDYxw&ab_channel=LanceMcDonald|Jak nie przeszedłeś gry to nie oglądaj za daleko, bo silne spojlery już za 3:27, albo słuchaj bez obrazu.|Ostatni Tweet w sprawie patcha:|https:twitter.com/manfightdragon/status/1339324087034757121|Właśnie dlatego, że ten patch jest fanowski trzeba korzystać z exploitów firmware PlayStation 4 Pro, a te póki co są odkryte tylko to wersji firmware’u 7.02.

  14. @Pul|konsola nie jest problemem. Brat ma PS i samego Bloodborna. Sęk w tym, że mimo wielu prób, nie jestem w stanie przestawić się na sterowanie padem. Zbyt stary jestem ;P

  15. Fajnie gdyby to się przełożyło na wychodzenie nowych oryginalnych gier, niekoniecznie na jedną platformę. Ale zapewne tak się nie stanie.

Dodaj komentarz