rek
rek

PlayStation wprowadza zmiany w trofeach

PlayStation wprowadza zmiany w trofeach
Nie jest to może największa rewolucja, jaką przeżyliśmy, ale zawsze coś.

Osiągnięcia towarzyszą graczom od blisko 15 lat, kiedy to Microsoft przedstawił światu system Gamerscore. Szybko zdobyły one ogromną popularność, a ich odpowiedniki pojawiły się wpierw na Steamie, a później także na PlayStation. Dziś trudno sobie wyobrazić granie bez wpadających od czasu do czasu achievementów, a dla niektórych faktycznym przejściem danej produkcji jest dopiero wbicie platyny (czy innego calaka).

Sony zdecydowało się przy okazji nowej generacji nieco zmodyfikować kwestie związane z Trofeami. Przede wszystkim ich maksymalny poziom został zwiększony ze 100 do 999. Spokojnie, obecne konta zostały odpowiednio przeskalowane, dlatego jeżeli wbiliście najwyższy możliwy level, ze 100 wskoczycie na 999.

W nowym systemie na znaczeniu zyskały też platyny. Pojawiły się także nowe ikony dla poszczególnych rang, aby tylko po nich można było stwierdzić, jaki mniej więcej mamy poziom. Najważniejszą informacją jest potwierdzenie, że zdobyte Trofea przejdą z nami na nową generację. Nie spodziewaliśmy się co prawda niczego innego, ale zawsze lepiej usłyszeć to z ust Sony.

Zmiany w Trofeach już zdążyły wejść w życie, więc przy logowaniu mogło czekać was małe zaskoczenie.

rek

12 odpowiedzi do “PlayStation wprowadza zmiany w trofeach”

  1. Zakładam że zmiany dotyczą wyłącznie PlayStation 5?

  2. Pawonashi@ „Zmiany w Trofeach już zdążyły wejść w życie, więc przy logowaniu mogło czekać was małe zaskoczenie.” A masz już PS5 na półce? 😉

  3. Dla mnie mogliby to całkowicie usunąć, bo dla mnie jest to element sztucznie wydłużający czas gry. Do tego trofea zmuszają do pewnego przechodzenia gry w sposób w jaki sobie zażyczyli producenci, gdzie zamiast zastosować ciekawe mechaniki w grze to mamy za zadanie znaleźć po dziurach i szufladach 50 monetek/listów czy zastrzelić 100 razy przeciwnika z jakiejś broni.

  4. @bali09 Ale wiesz, że nikt Ci nie każe wbijac tych osiągnięć?

  5. @bali09 „Do tego trofea zmuszają do pewnego przechodzenia gry w sposób w jaki sobie zażyczyli producenci” nikt cię nie zmusza, ja robię np tak że jak w grę mi się gra przyjemnie to robię se osiągnięcia, ale jak mi sie nie chce to ich nie robię, traktuje to jak opcjonalne przedłużenie czasu rozgrywki.

  6. A ja gram dla trofeów, więc nie zagram w coś co trofeów nie ma lub ma, ale zepsute i nie można wbić platyny. Mogliby trochę poprawić okno z trofeami, aby w podsumowaniu trofeów danej gry dodatkowo pokazać obrazek z platyny, a nie tylko ikonki trofeów. Ja sobie robię screeny splatynowanych gier i teraz muszę się bawić w jakimś programie graficznym, żeby sobie platynkę do podsumowania gry dorzucić:)

  7. @devalion, dokładnie takie rozwiązanie chodzi mi od dawna po głowie. Oprócz tego jeszcze tylko żeby screen robiony w czasie zdobywania trafea nie był czarnym ekranem, no ale to już kwestia indywidualna danej gry. Właśnie sprawdzałem i dalej jestem na poziomie 13 i ciekawe, gdzie wyląduję po tych zmianach.

  8. czyli gracie w trofea, a nie w gry? to można leczyć jbc.

  9. Nieprawda, poziom nie został zwiększony. Zmieniła się tylko skala. Miałem wcześniej poziom 62, teraz mam 631, więc jak ktoś osiągnął wcześniej maksymalny 100 poziom to teraz z automatu wskoczy na maksymalny 999. Czyli kolejne zdobyte platyny nie zwiększą mu poziomu, bo i tak ma już maksa. Wniosek: poziom nie został zwiększony a ta cała „dobra zmiana” jest kompletnie bez sensu. Proszę o sprostowanie tej wiadomości.

  10. Hmm… co ci Japończycy mają z tymi rozdmuchanymi liczbami? Jak w jRPG – broń i zaklęcia zadają po 1340000 pkt. obrażeń a moby mają po 645000000 pkt. życia.

  11. @Griszczuk |Zapewne chodzi o to, żebyś miał częstsze awanse na wyższy poziom. Do tej pory trzeba było sporo trofeów zdobyć, żeby wskoczyć level wyżej, np. z 20 na 21. Teraz tyle samo zajmie zmiana z 200 na 210, ale w międzyczasie masz awanse na 201,202,203 itd.

  12. Coś niesamowitego

Dodaj komentarz