rek
rek

PlayStation: Sony szykuje „odpowiedź na Xbox Game Passa”

PlayStation: Sony szykuje „odpowiedź na Xbox Game Passa”
Jim Ryan skomentował też przejęcie Bethesdy przez Microsoft i ogromny popyt na PS5.

Różnice w podejściu Sony i Microsoftu do nowej generacji widać od razu. Japończycy preferują tradycyjny model exclusive’ów, który sprawdzał się na rynku przez kilkadziesiąt ostatnich lat, amerykańska firma już od jakiegoś czasu forsuje zaś swoje rozwiązania skupione wokół growego abonamentu. Fani PlayStation wcale nie obraziliby się jednak za podobną usługę na swojej platformie – co prawda wraz z premierą PS5 ruszyło również PS Plus Collection, ale trudno uznać je za godną konkurencją dla Game Passa.

Jim Ryan w rozmowie z rosyjskim TASS pytany był o plany Sony na najbliższe lata. Zapytany o ewentualną odpowiedź na usługę konkurencji prezes stwierdził:

W drodze faktycznie są wiadomości na ten temat, ale dzisiaj jeszcze o tym nie mówimy. Mamy PlayStation Now, które jest naszą usługą subskrypcyjną i jest dostępne na wielu rynkach.

Ryan odniósł się też do kwestii przejęcia przez Microsoft Bethesdy oraz możliwej wyłączności na gry wydawcy dla pecetów i Xboksa.

To decyzja, która nie leży w naszej gestii. Zaczekamy i zobaczymy, co się stanie. Nie mogę się doczekać, kiedy się tego dowiemy. [Microsoft i my] mamy po prostu inne podejście. Skupiliśmy się na naprawdę stabilnym, powolnym, ale stałym organicznym wzroście naszych studiów, selektywnie wspieranym przez kolejne przejęcia. Szanujemy decyzje naszej konkurencji, wydają się logiczne i sensowne. Ale jesteśmy równie zadowoleni i przekonani, że mamy lepszy zestaw startowy niż kiedykolwiek w historii premier naszych konsol.

Poruszono też temat ogromnego zainteresowania PS5 i związanych z tym braków urządzeń na rynku:

Wszystko jest wyprzedane. Absolutnie wszystko jest wyprzedane. I wszystko będzie wyprzedane w Rosji, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Spędziłem większość ostatniego roku, upewniając się, że wygenerujemy wystarczający popyt na nasz produkt. A teraz, jeśli chodzi o to, czym się przede wszystkim zajmuję, spędzam dużo więcej czasu na próbie zwiększenia podaży, aby sprostać temu zapotrzebowaniu.

PlayStation 5 swoją premierę na terenie m.in. Ameryki Północnej miało 12 listopada. Od wczoraj konsola dostępna jest także w Europie, choć kupić się wam jej na razie raczej nie uda.

rek

18 odpowiedzi do “PlayStation: Sony szykuje „odpowiedź na Xbox Game Passa””

  1. No cóż, życzę powodzenia! Na razie mnie MS kupił Game Passem bo mam sporo zaległości do ogrania, a dzięki temu będę miał do tego możliwość 🙂 ale jak Sony coś wymyśli fajnego to też będzie super, konkurencja sprawi, że coraz ciekawsze opcje będziemy mieć do wyboru 😀

  2. Sony to jest ciekawy twór. Port HDMI teoretycznie wspiera VRR ale taka funkcja pojawi się w systemie „później”, twórcy twierdzą że użytkowa pojemność dysków „wystarczy” i na ten moment nie ma potrzeby reagowania, tytuły startowe miały być na starcie w pełni nextgenowe (a okazały sie później cross genowe), teraz wychodzi na to, że mają „inne podejście” ALE jakiegoś konkurenta Game Passa szykują. Sony ma rękę w nocniku i coś nie chce się wybudzić. MS ma dobrą okazję na zyskanie przewagi w tym maratonie.

  3. @ermo3|VRR nie ma, ale to na Xboksach występuje screen tearning – w niektórych przypadkach dość drastyczny. Przeciętnemu użytkownikowi taka pojemność dysku rzeczywiście powinna wystarczyć. Jak nie wystarczy, zawsze może wydać połowę ceny konsoli na rozszerzenie – jak u Microsoftu. Pełna „nextgenowość” oznaczałaby wykluczenie 120 milionów posiadaczy PS4, ale możesz też grać w Demon’s Souls i Astro’s Playroom. A co do „ręki w nocniku”… Kolego, oni sprzedali WSZYSTKIE wyprodukowane konsole. Rozumiesz?

  4. Jeśli faktycznie wypuszczą swojego GP to zastanawia mnie co zrobią wszyscy fanboye PS, którzy gnoili Xboxa tylko z powodu, że oferuje gry na subskrybcję. Chociaż coś czuję, że poprostu będziemy mieli przykład hipokryzji z ich strony.

  5. @Shaddon nie mamy żadnych konkretnych danych na temat ilości konsol sprzedanych więc nie wiadomo czy to z powodu ich małej ilości wyprzedano wszystkie czy też faktycznie takie było zapotrzebowanie, że zeszłyby wszystkie nie ważne jak dużo. równie dobrze xboxów mogło być na rynku 3 razy więcej na start niż ps i dlatego jest łatwo dostępny. póki nie poznamy dokładnych liczb to możemy tylko gdybać

  6. @pedroza|Nie mamy takich danych, ale to niczego nie zmienia. Producent rzucił na rynek wszystko, co miał i popyt pochłonął to w dosłownie kilka chwil. To jest dokładna odwrotność porażki.

  7. Shaddon na ps5 też występuje, nic się nie bój… mówisz zapewne o nowych assasynach… występuje, a raczej, występuje tylko na ps5, bo na nowym xboxie vrr działa, zresztą wspomina o tym digital foundry, iż włączenie vrr eliminuje problem… co nie zmienia faktu, że nowe assasiny chodzą troszeczkę gorzej na xboxie niż na ps5. Co zdaje się potwierdzać, że sony dostarczyło devkity wcześniej, a xbox w ostatniej chwili.

  8. no to kupuje ps5 tylko nie wyrobią się do końca roku

  9. @VondesSznycel|O, to teraz potrzebowałbym jedynie TV obsługującego VRR żeby osiągnąć efekt zbliżony do tego, jaki normalnie występuje na PS5? Dobry deal. A czy DF wspominało, o ile szybciej Asasyn wczytuje się na PS5? I nie, nie interesuje mnie stopień przygotowania poszczególnych firm do otwarcia nowej generacji. Chcę grać w tej chwili, a nie za miesiąc, czy dwa.

  10. Shaddon jeśli chodzi o czasy wczytywania, to wygląda to raczej na nie korzyść Sony, każda gra napisana pod ps4 wczytuje się na klocku szybciej. Czyli mamy taki obraz sytuacji gry na xboxie który ma (dwa razy wolniejszy dysk) wczytują się szybciej, gry na ps5 które jest słabsze od xboxa działają płynniej… tak to wygląda… tak assain, czy spider man robi wrażenie czasem ładowania, ale wiesz co na xboxie musisz czekać nie wiele dłużej. Z drugiej strony na ps5 nie masz obsługi rozszerzenia dysków twardych.

  11. czyli masz przynajmniej 2-3 rzeczy z którymi Sony się nie wyrobiło, po drugiej stronie masz Micosoft który z technicznego punktu wywiązał się lepiej, ale dał ciała, bo konsole nie trafiły do dewów na czas przez co, prawdopodobnie ktos mógł nawet opóźnić premiere, a ktoś wydał port któy na mocniejszej konsoli działa gorzej.

  12. Jeżeli chodzi o czasy ładowania na PS5, słabsze efekty od XSX są winą słabszego procesora w konsoli Japończyków, mimo że dysk SSD jest u nich szybszy.

  13. Jak dla mnie obie firmy powinny przełożyć premiere pewnie na kwiecień. Bo i tak spora ilość ludzi nie znajdzie ich pod przysłowiową choinką.

  14. Fanboje się kłócą, karawana jedzie dalej. Pożyjemy i zobaczymy za 3 lata, ja tam liczę na to że Sony z opóźnieniem wyda swoje gry na PC. A jak nie to kupię PS5 slim może jak obie konsole przestaną się psuć na lewo i prawo.

  15. @VondesSznycel|Wiesz, wspominam o tych różnicach, ale przecież one nie mają żadnego znaczenia. Jakbym chciał wydajność, to obok stoi PC z 3080 na pokładzie. Rozbijanie gier na czynniki pierwsze i kłócenie się o pojedyncze klatki to patologia, w promowaniu której DF ma wielki udział. Zamiast grać, społeczność koncentruje się na rzucaniu odchodami w deweloperów niczym stado pawianów. To wszystko idzie w złym kierunku.

  16. Czekam na PS Now w Polsce i możliwość ogrywania eksów od sony nawet na pc w chmurze na padzie od xboxa dzięki chmurze.

  17. Dla nowych osób Game Pass jest niezłą opcją, bo jeśli mają wydać na jedną grę 370zł to ten abonament naprawdę jest konkurencyjny. Z drugiej strony osoby z PS4 i opłacanym Plusem za 140 zł miesięcznie mają już niezłą kolekcję gier i Game Pass jest wtedy drogi. Pytanie o nowe gry? Co do golda chyba po wyjściu Game Passa całkowicie stracił na mocy, bo gry mam mizerne. Sony jeśli chce odpowiedzi na poczynanie Mikrosoftu to niech najpierw wyprodukuje konsolę, bo tak walka dla większości odbywa się na papierze.

  18. @Tommy50 – całkowita racja. Gier na PS4 mam około 20 z czego właściwie połowa to jest te, które nie pójdą mi na PC i dlatego je mam, a drugie 10 to właśnie jedyne exy warte ogrania.

Dodaj komentarz