
PlayStation 4: Oficjalna, choć wciąż niepełna specyfikacja next-gena Sony

PlayStation 4 co prawda nie pokazano, ale ujawniono specyfikację sprzętową konsoli. Oficjalną i w miarę dokładną, choć jednak pozostawiającą pewien niedosyt. Co będzie siedzieć w kolejnej platformie Sony?
Sprzętowo PS4 przypomina PC-ta, ale – jak podkreślał na konferencji przedstawiciel Sony – podrasowanego. Konsola napędzana będzie ośmiordzeniowym procesorem Jaguar od AMD wykonanym w standardzie x86. Jej sercem będzie też karta graficzna o mocy 1,84 TFLOPS bazująca na Radeonie nowej generacji. A pamięć RAM? Tej będzie aż 8 GB typu GDDR5.
Poniżej znajdziecie pełną specyfikację PS4. Robi wrażenie?
Oczywiście powyższa specyfikacja może jeszcze ulec zmianie, ale można założyć, że nieznacznie. Nie jest też dokładna – nie znamy np. liczby konkretnych portów.

Czytaj dalej
82 odpowiedzi do “PlayStation 4: Oficjalna, choć wciąż niepełna specyfikacja next-gena Sony”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
GDDR5? Odważnie. Wysokie transfery i opóźnienie. Nie bez powodu w komputerach do zadań obliczeniowych używa się DDR, a nie GDDR.
Przeskok z 256mb do 8gb… Developerzy ciągle narzekali na ten niski RAM a teraz mają go aż 8gb. Witaj next-genie i witajcie lepsze gry nie tylko na konsolach ale także na PC.
@Blik Zgadzam się – lepsze tekstury na pewne będą mile widziane na PC. W szczególności z powodu tego że w gry gramy w wyższej rozdzialczości a i na ekran patrzymy z bliższego dystansu. Xbox 360 miał oryginalnie mieć połowę obecnej pamieci – na szczęście zwiększyli ilość.
pfff…. AMD, hahahahah
Kupiłem tydzień temu nowego kompa, ciekawe kiedy będę musiał robić jakiś upgrade sprzętu…
xSuperSS|Co z tego, że miała jak i tak nie robiono gier, które by to wykorzystywały. Gry, które wyglądały znacznie lepiej na PC można policzyć na palcach jednej ręki.
@MatiZ815 Naprawdę nie mogę sobie przypomnieć gry która by wyglądałe gorzej na PC niż jej wersja na PS3. Z reguły nawet porty na Xbox 360 wyglądałe lepiej niż ich wersje na PS3.
@qwercik|Ja kupiłem nowego kompa w zeszłym miesiącu (geforce GTX 670, i7 3730k 3,5 Ghz, 16 GB RAM), i myślę że przez premierę PS4 nie będę musiał robić żadnego upgreda, no może za rok czy dwa lepszą kartę graficzną. Swoją drogą ciekawe jak bardzo zawansowane graficznie byłyby dzisiejsze gry gdyby nie ograniczały je konsole.
@MuFan07 nikt nikogo nie ogranicza ale wmawaij sobie to dalej.
wydajność (zmiennoprzecinkowa) układu graficznego na poziomie hd 7850 😀 ładnie :] już wiem na co odkładać kase 😀
Cóż mogłoby być lepiej. Aczkolwiek cieszy mnie duża ilość ramu – 8GB pozwoli tworzyć gry większe i bardziej rozbudowane niż dotychczas. A procesor i karta ? Niech podadzą dokładniejsze informacje aczkolwiek nie wydaje się dużo mocniejsze niż to co widzieliśmy w PS3 i X360.
Aha- czyli PS3 ma 512 MB pamięci, natomiast PS4 ma 8 GB… w PS3 Procesor graficzny ponoć był porównywany do GF 7900GTX, a wynik 1,84 TFLOPS z czwórki to ponoć okolice Radeona HD7850… PS3 miało jeszcze procesor Cell dość specyficzny, ale „też ośmiordzeniowy”, w czwórce będzie jakiś ośmiordzeniowy „Jaguar”…| |Dwie rzeczy: | 1) Szczerze taka specyfikacja mi się podoba, bo przynajmniej w znanych nam elementach skok jest DUŻY|2) Ciekawe co zaserwuje nam M$ !)
Wydaje mi się mimo wszystko że jeśli gracze są zaopatrzeni w i5 lub i7 w swoich PC to nie mają o co się martwić. Procesory AMD są 100lat za murzynami i nawet ich 8 rdzeni nie jest na tyle wydajne żeby prześcignąć 4 Intela a i w niektórych przypadkach 2 rdzenie. Co prawda jeśli kiedyś doczekamy się gier które będą w stanie obsługiwać 6-8 rdzeni to może być rozwiązanie (chwilowe bo do tego czasu Intel wyda swoje 8 rdzeni które znowu przebiją wydajnością AMD. tak jak ktoś napisał kwestia upgradu grafiki.
I śmigamy w nowe kierki na naszych piecach.
@Pointer669 och ach żeby ci się „znawco” nie ulało w spodniach ;>
Patrzac na ta spcyfikacje i na ps3 ( ktorych gry do tej pory na emulatorach na pc nie mozna odpalic bo pc nie uciagnie ) To sadze ze skok jakosciowy w grac skoczy o 4 poziomy i oby grywalnosc wzrosla razem z grafika. Powiem krotko czekam z pieniedzmi na premiere
@tomecki – jaki sens ma przeliczanie, że PS4 za 1600 zł będzie warte kompa – dajmy na to nawet za 4000 zł. |Jak na PieCu grę mam za 120, na PS4 za 250 . 15 gier i konsola się robi nieopłacalna.
@wuu87, tomecki: poza tym tak jak pisałem już wcześniej, ps4 będzie dostępne w Polsce pewnie za jakiś rok. Więc co to za gdybanie o cenach? Komp który teraz kosztuje 3k, za rok będzie już znacznie tańszy.
@wuu87 – można nawet doliczyć do konsoli cenę jakiegoś zwykłego PC/laptopa do internetu, nauki, pracy, itp, bo na konsoli tego raczej nie załatwisz (bo jakie są szanse, że na konsoli dadzą dobrą przeglądarkę, pakiet office, program do obróbki zdjęć, filmów i muzyki [dobry odtwarzacz to już problem],…?)
Do PC kup pada i gra się tak samo jak na konsoli. Tylko szkoda jedynie tego, że nie ma niektórych tytułów na PC.
@xSuperSS|Tu masz prawdziwe zdjęcie z PS4 : http:i.imgur.com/0J75Wu4.jpg|Co wygląda o niebo lepiej od tego co Nvidia pokazała w 2007… różnica to lata świetlne a Ty dajesz jakiś obrazek, który znalazłeś nie wiadomo gdzie.
Ale tu większość marudzi jak stare zgredy. Nie liczy się sprzęt a gry. Kupiłem PS3 nie dlatego, że był kiedyś lepszy od PC ale dlatego, że jest na nim Uncharted, God of War, Heavy Rain, Red Dead Redemption itd. Nie rozumiem sprzeczek co jest lepsze: PC czy konsola. Jeśli na konsoli jest gra, która nas interesuje, to lepsza w tym momencie jest konsola. A jeśli ta gra jest na PC, to wtedy jest lepszy PC. Tak czy inaczej, nowa generacja konsol to postęp dla nas wszystkich, więc cieszmy się i tyle;)
@wuu87|Zamiast gier w dniu premiery lepiej kupować używki, na PS3 istnieje jeszcze coś takiego fajnego jak PS Plus gdzie masz pakiet 65 gier rocznie, więc niekoniecznie cena gier konsolowych > cena gier PC. Dishonored na PC możesz kupić na Steam’ie za 50 euro czyli 208,5 zł a też możesz kupić np. na PS3 używkę na allegro za 80 zł. Zawsze jest wybór.
Najlepszy zestaw do grania to wszystkie konsole, mocny PC, super telewizor i kino domowe.
@Robinhoson|Nie chcę cię martwić ale w ostatnich latach im lepsza grafika tym gorsza grywalność… ;/
Szkoda, że jest HDD zamiast tylko SSD.
x86 to architektura, a nie standard!
Jedynym problemem w cenie pc za 4k i konsoli za 1,6 k jest taka że w kraju takim jak PL duża część społeczeństwa nie ma co liczyć na uzbieranie w szybkim czasie 4 tysięcy zł i lepiej nam jest wydać te 1600 (bo łatwiej nam nazbierać) i płacić więcej na gry raz w miesiącu.
@dzidziusio: z tym steamem to dowaliłeś… Chodzi o cenę nowych gier w sklepach. Polskich sklepach. Na pc też możesz kupić używaną grę, poza tym nowe szybciej tracą na wartości (są wyjątki jak gry Blizzarda czy np. Skyrim który dzień przed premierą kupiłem taniej w empiku, niż widziałem przed dwoma miesiącami w media markt). Gry pc są tańsze i to jest po prostu fakt. O niczym w sumie nieświadczący, ale jest.
Chociaż przyznaję, rynek gier używanych na pc w ciągu kilku ostatnich lat sporo się zawęził przez ekspansję steama. Z drugiej strony sam kupuję używane gry na konsole i sporo z nich kupiłem nawet za mniej niż 60 zeta (Bioshock2 np.) ale nie było to tak zaraz, w kilka miesięcy po premierze. Ostatnio wyłapałem Assassins Creed 3 na xboxa, nówkę za 140 i jestem zadowolony. Chociaż gdyby poszła mi na kompie to bym kupił wersję pc, taniej.
Gry na PC i tak sa coraz droższe. Kiedyś gry kosztowały niecałe 100 zł, a teraz dobijają do 150. Krótko po premierze można znaleźć w takiej cenie na konsole.
Konsola już w dniu premiery będzie przeżytkiem bo co to za wynik 1,84TFLOPS komp za 2k ma 2,2TFLOPS więc gdzie tu sens.Kiedyś jak konsola wychodziła to sprzęt który wniej był dostępny na PC by za ok rok
Ja to kurva mać chce!!! Mam nadzieję że cena będzie przystępna
MatiZ815 bzdura na pc gry są za darmo
@ maksv6 | Ekhm- ten wynik 1,84 TFLOPS odnosi się do wydajności SAMEJ kart graficznej, a ty prawisz o KOMPUTERZE za 2000 zł mającym 2,2 TFLOPS. Powiedz mi jaki sens ma takie porównywanie samej karty graficznej z komputerem??? | |Mimo wszystko proszę- podaj mi konfigurację tego komputera za te 2000, jestem ciekaw.
Dobrze wiedzieć…mhhh….i co z wiązku z tym
Ciekawe co tam Microsoft szykuje, ażżżżż
A tak w ogóle to PS3 nie miał wydajności 2tflops (0.2 CELL i 1.8 RSX)?
@KMyL ja taki komp posiadam wejdz na profil i zobacz dalem za niego 2 lata temu 2800zl to teraz warty jest ponizej 2k
Wieeelka mi rewolucja. Tak jak spekulowano, będzie to dwóletni komputerek za 2500zł, wepchnięty w pudełko z napisem PS4 i jedyna różnica to to, że będzie działać na PS Soft, a nie Windows…
@DUSTDEVIL|Jaguary jeszcze nie weszły do sprzedaży więc przestań miauczeć
@Dusty|A powiedz mi, ile tych obecnych „dwuletnich komputerkow” ma obecnie procesor osmiordzeniowy i 8GB ramu na pokladzie? A z tych, co tyle maja, ile kosztowaly? I czy bylo warto wydawac tyle kasy 2 lata temu, kiedy zadna gra z nich nie korzystala??? 😉
1. Procesor jeszcze nie wyszedł, ale wydajność którą przewiduję to coś około i5. Intel zawsze miał mało rdzeni za to technologicznie lepiej rozwiązanych. Amd miało szybkie i wielordzeniowe, ale źle przemyślane, przez co ostro tracą na wydajności właściwej |2. Grafika – Poziom podkręconego gtx 660Ti, może troszeczkę wyżej|3. Ram – Tutaj zaskoczenie, bo jest mega wydajny, prawdopodobnie 8gb po to, aby można go było wykorzystać jako ram disk. Patent szybszy niż ssd ;]|Porównać sprzęt konsolowy do pc to …..
… To trudna sprawa, ale zrobiłem to nie patrząc na technologię, bo konstrukcyjnie to wszystko całkiem inaczej hasa, ale już coraz bliżej temu do pc (prawdopodobnie sprawa valve, które ciągnie konsole pod pc). Porównywałem to patrząc na różne demka z konferencji i porównując użyte technologie do silników pecetowych i na oko określając płynność. A co do komentarzy w stylu „ale pc nadal nie daje rady emulować gier z ps3 xbox 360” to jest głupota. Pc podczas emulowania musi na żywca tłumaczyć kod gry, a część
a część grafiki i tak idzie na procesor który pod tym względem jest o 5 razy wolniejszy. Dlaczego? Bo przetłumaczenie niektórych rzeczy na kartę graficzną powodowałoby jeszcze większe obciążenie, a często jest również niemożliwe. Do emulacji ps3 potrzebny byłby komputer z 3-4 razy szybszy niż ps3. Ponieważ 1. Tłumaczenie|2. Windows w tle|3. obliczanie niektórych grafik na procu, a nie na grafice. |Dlatego nadal są problemy aby w 100% emulować takiego tekkena 5 z ps2 ;]
Xbox 720? Nie zawiedź mnie 😛 .
Jedyne zaskoczenie to ilość RAMu, rzeczywiście przeskok jest ogromny, po za tym nic nadzwyczajnego. Tak jak powiedział prezes Cryteka, konsole nie mają szans z PC. Ciekawe kiedy i co pokaże Microsoft
@Krzychu2400|Chciałbym się odnieść do Twojej pierwszej wypowiedzi.|1. Chyba chrzanisz trochę z tym przemyśleniem rdzeni jakimś – nie wiem skąd takie pojęcie w ogóle. Crysis 3 dowodzi, że chodziło tu o optymalizację kodu gier i tyle. AMD tam przoduje, prawdopodobnie wynika to z tego, że jest to krok w stronę konsol nowej generacji, które mają być oparte na procesorach modułowych typu Buldoger i Vishera.|2. Coś bliżej 7850, 660, ponieważ cena będzie dużo niższa, a wydajność tak czy inaczej wystarczająca.
2. Ciąg dalszy… Wynika to z tego, iż kiedy optymalizuje się pod konkretną kartą to da się z niej wyciągnąć więcej – przykładem może być karta w xboxie 360 i ps3, w tym drugim jest zmodyfikowany GTX 7950, a dawał radę w tytułach, o których byśmy nie pomyśleli, że ta karta wyrobi na PC.|3. Pojemność RAMu nie świadczy o jego wydajności. To podstawa. Po drugie 8 GB to dobra pojemność, biorąc pod uwagę, że taki BF3 u mnie zżera ponad niemal w 100% 6 GB. W przyszłości może być potrzebne więcej.
Skok jakościowy może być dość potężny, nie tylko ze względu na zastosowane tutaj komponenty (które samie w sobie są całkiem mocne – 8GB wciąż nie jest standardem, a Jaguar zapowiada się ciekawie), ale też ze względu na dużo większą możliwość optymalizacji.|Mam przeczucie, że nowa generacja konsol ujawni pełną potęgę procesorów wielordzeniowych. Prosta zależność – skoro będą w konsolach, to twórcy będą pod nie optymalizować gry, co ,,odbije się rykoszetem” również na PC 😉 ….
Nie zazdroszcze tylko osobom, które w ciągu najbliższego roku zamierzają kupować PC. Zapewne po premierze konsol okaże się on przestarzały 😉
Ciekaw jestem jaka jest dokładna specyfikacja tego procesora. Bo jeśli chodzi o resztę, to mając rocznego peceta – jestem zadowolony. PS4 ma przypominać PC, więc mam nadzieję że odbije się to na większej optymalizacji kodu i mniejszej ilości gier dostępnych tylko na konsole. Jedyna rzecz która trochę mnie zastanawia to wydajność tej nextgenowej grafiki. Wg.ww specyfikacji ma ona mieć moc 1,84 TFLOPS, podczas gdy moja roczna karta AMD 7950 ma 2,867 TFLOPS. Ale przy lepszych częściach PS4 kosztowałoby za dużo
Odnośnie wydajności procesora jak i grafiki (przypuszczalnie oczywiście) http:twojepc.pl/news28608/PlayStation-4-na-bazie-rdzeni-Jaguar-i-z-Radeonem-od-AMD.html
Czy mi się wydaje, czy gracze stricte pecetowi nie dostrzegają z czym mamy do czynienia: 8 GB RAM ultra szybkiego GDDR5 (dla PC to obecnie abstrakcja), które mogą być WSPÓŁDZIELONE na CPU i GPU!!!|Czyli nie będzie wydzielania kilku gigabajtów na potrzeby układu graficznego, co powoduje, że najpewniej oba układy będą na jednej płytce krzemowej. Czy wy to k*rwa wyobrażacie – będzie można zrobić grę która będzie miała 7GB zwykłych danych graficznych i 1GB na resztę. O tym obecnie na PC można pomarzyć.
Na PC na GPU daje się obecnie w porywach do 2 GB, w branży gier to całkowicie inne podejście do tematu produkcji gry , bo developerzy będą mogli w niespotykany do tej pory sposób zarządzać zasobami sprzętu. |A jako, że w przeciwieństwie do PC programiści mają dostęp do bebechów bezpośrednio (bez marnowania zasobów na użeranie się z bibliotekami DirectX i Open GL, by obsłużyć tak wiele konfiguracja sprzętowych) i mogą bezpośrednio ładować dane i polecenia do swoich układów HSA.
To uwalnia bardzo wiele marnotrawionej mocy układów, które na PC po prostu nie mogą zaprezentować swojego potencjału. To właśnie urok zamkniętej architektury. Na PC każdy obiekt typu tekstura musi być w dwóch kopiach. Najpierw tworzymy go w pamięci RAM a następnie kopię umieszczamy w pamięci graficznej, ewentualne zmiany trzeba zsynchronizować co jest bardzo wolne bo CPU na PC aktualnie nie ma na adresu do kopii obiektu w pamięci VRAM (zna tylko numeryczny identyfikator będący logiczną nazwą obiektu tekstu)
To jest ta rewolucja technologiczna, którą o dziwo mało kto wychwycił. Jeśli w przyszłości to wejdzie na PC to Microsoft będzie zmuszony szybko wydać nowe API DirectX 12 bo do DX11.1 takiej funkcji nie ma jak dodać. Także spodziewałbym się znacznych zmian w OpenGL które także do tej pory nie było projektowane pod taką sytuację. |Jednak to na razie technologia zarezerwowana na konsole, bo architektura PC z oddzielnymi CPU i GPU…
ma szereg wad (to jest ten cały koszt otwartości platformy jaką płacą gracze pecetowi) – duże opóźnienia między oboma układami spowodowane fizycznym odstępem między nimi i dodatkowym kontrolerem po drodze, a jakoś mi się nie wydaje, by nVidia nagle zaczęła projektować i lutować na jednej płytce swoje układy do spółki z intelem i dopłacaniem do GDDR5, które jeszcze przez dłuższy okres będą niedostępne na „cywilnych” komputerach.No i trzeba wspomnieć o dodatkowym układzie ARM odpowiedzialnym na streaming i
Tak wielki szał. Zwiększyli o 7,5k RAMu w przeciwieństwie do PS3, który posiadał marne 512MB pamięci współdzielonej. Żyj dalej w swoim świecie 🙂 i wmawiaj sobie co tylko zechcesz 🙂 . Oczywiście taka ilość pamięci powinna nadto wystarczyć co jest na pewno plusem nowej konsoli jak również grafika. Z procesorem nie będę się wychylał ale osobiście uważam (tak jak forumowicze na podanej przeze mnie stronie w komentarzach),że nie będzie on najwyższych lotów.|PS. Jak Ci Sony płaci za taki bełkot to daj namiary 😀
Dobranoc.
resztę usług sieciowych.
kakarotto1, brawo, konstruktywne podejście w argumentacji swojego stanowiska. Dobranoc panie marchewka.
@kakarotto1 jest różnica bo w ps3 został użyty GDDR3 a w nowej konsoli będzie to GDDR5 który jest trzykrotnie mocniejszy od GDDR3.
Sjet|Faktycznie włożenie szybszej i większej ilości pamięci jest rewolucją, jak to opisujesz. Dla mnie to nic innego jak zwykła kolej rzeczy. Noo,jeżeli ktoś jest konsolowcem to w sumie nie powinienem się takiej reakcji dziwić. Wszak niecodziennie można ,,jarać się” czymś co w w przypadku PC zazwyczaj jutro jest czymś starym i gorszym. Chyba żaden zdrowo umysłowy człowiek nie pokusiłby się o stawianie konsol nad PCtem pod względem technicznym, a Ty to zrobiłeś.Teraz dasz mi spokojnie zasnąć ? 🙂
NieMy|Zapewne posiłkowałeś sie wikipedią. Teraz proszę doczytaj, kiedy takie pamięci zostały wprowadzone. Powtórzę się jeszcze raz – faktycznie istna rewolucja(w zasadzie mógłbym się zgodzić,tutaj chodzi przecież o nową konsolę 😀 ) Szkoda ze spóźniona 5 lat.
Sjet|Uważam,że jak dotąd to Ty nie podałeś żadnego sensownego argumentu. Oczywiście nie omieszkałeś zrobić ze mnie już trolla. Radzę uważać na przyszłość. Dobranoc panu 🙂 . Konsola jak konsola,może wydawać się potężna ale w obecnym świecie technologia idzie tak do przodu,że nawet nie jesteśmy w stanie przewidzieć gdzie znajdzie się jutro. Osobiście życzę sobie i wam by nowe PS4 miało lepszy od poprzedniczki wpływ na jakość gier i nie tylko na rynku konsolowym. Wierzę,że teraz PC więcej dziabnie z tego tortu
i oby tak było bo wtedy zyskamy wszyscy.
@maksv6| OK- to teraz wyjaśnij sens swojego porównania samej kart graficznej z zapowiedzianego PS4, do całego kompa za 2k.
Procesor raczej szału nie zrobi, bo to jest AMD. Będę się turlać ze śmiechu, jak Microsoft zapakuje Intela
@deBug|Stereotypy,stereotypy wszędzie.|Oj się raczej nie poturlasz bo intel z tego co słyszałem nie licencjonuje swoich CPU od czasów Xboxa.|BTW pierwszy Xbox miał CPU Intela.
Sjet – nie umiał bym chyba lepiej tego wszystkiego wyjaśnić 🙂 Ty zrobiłeś to elegancko..ale zakompleksioni piecykarze będą nadal sie upierać przy swoim bo to przecież PC na którego muszą wydać GRUBĄ kase a pamięć GDDR5 mają tylko w kartach a o takiej pamięci fizycznej kompa mogą pomarzyć. widać gołym okiem że pS4 zostało zaprojektowane i stworzone jest przyszłościowo.. ale ONI to FACHOWCY i więdzą NAJlepiej.. ale PAnowie DROŻEJ nie znaczy LEPIEJ!
@deBugJeśli M$ wsadziłby do konsoli dobrego czterordzeniowa coś pokroju i7, to prawdopodobnie cena takiej konsoli wzrosłaby drastycznie 😛 . I byłaby przepaść cenowa między PS 4, byłby to strzał prosto w głowę dla M$.
Co tak mało tych TFLOPS ? Tyle samo oferują karty z średniej półki 7850 czy gtx660, to jakiś błąd w newsie ?
@Eske|Przeczytaj mój komentarz dwie strony wczesniej to dowiesz się czemu. To nie nłąd – gwarantuję Ci.
@deBug| Trolololo. Nieuzasadniona opinia i nic nie wprowadza do dyskusji. Przypuszczam, że się nie znasz na tym o czym mówisz.
PC’towi specjaliści od wszystkiego czyli do niczego nie mają oczywiście zielonego pojęcia że grafika w topowych grach na PS3 jest wyświetlana w 720p i jest skalowana do 1080i. Na początku może i wszystkie gry będą dawać radę w 1080 ale jeśli przyjdzie potrzeba to się zmniejszy do 720. To nie PC gdzie wali po gałach taka zmiana rozdzielczości na monitorze. TV inaczej pokazuje obraz. Na przykładzie Crysisa 3 taka zmiana rozdzielczości to przyrost 20% FPS. Różnica jak w 680 VS GTX Titan w Crysis 3 prawie.
Mam nadzieje że konsola będąca specyfikacją bardzo zbliżona do PC umożliwi producentom tworzenie porządnych portów nie to co teraz, ale i tak wszystko leży w rękach twórców, bo narzędzie już mają 😉 a jak je wykorzystają tego dowiemy się dopieru za jakiś czas.
@ SelektMam nadzieje że się mylisz, bo 1080p to już chyba standard i mam nadziej że gry na PS 4 będą z tej rozdzielczości korzystać dopóki nie wyjdzie nowa konsola a wtedy standardem będzie już 4k.
@Selekt & SjetZgadzam się i przyjmuje wasze argumentacje, ale nie przesadzałbym z samouwielbieniem. Pamiętam jak w dniu premiery ludzie otwierali oczy widzać ,,ośmiordzeniowy” procesor Cell w PS3. Oczywiście obecna sytuacja jest zgoła inna, nad przewagą współdzielonej pamięci nie ma co dyskutować, lecz PC ma to do siebie, że dość szybko potrafi wyewoluować i zapewne niedługo podobne rozwiązanie ujrzymy w PC. Pod warunkiem oczywiście, że się sprawdzi, a tego dopiero się dowiemy 🙂
@deBug Widzisz, o ile Intel prowadzając C2D, a potem serie ,,i” ostro pozamiatał, to sytuacja może ulec zmianie. Wszystko przez (miejmy nadzieje) przyszłe optymalizowanie gier pod wielordzeniowość, a tam AMD wcale nie musi być skazane na porażke. Nie zapominaj też, że ważny jest współczynnik osiągi/cena.
@FaktyPL – Zapomniałeś chyba, że gry konsolowe są jednak nieco droższe od PC, także po pewnym czasie PC się zwróci. Poza tym nie sądze by PS4 kosztowało mniej niż 1500zł O grach używanych nie rozmawiajmy, bo na PC też takie kupić można, a STEAM promocje również organizuje. Pomińmy także, że PC służy nie tylko do rozrywki 😉
Kolega Sjet zamieścił najbardziej wartościowy komentarz (a w zasadzie serię komentarzy), jaki przeczytałem w tym roku na stronie http://www.cdaction.pl. Dziękuję za przekazanie fachowej wiedzy.