
PlayStation 4: Nowa porcja plotek – Orbis, APU od AMD i nowy interfejs

Redakcja serwisu VG247 donosi, powołując się na kilka niezależnych od siebie źródeł, że w ubiegłym tygodniu Sony zorganizowało w swojej siedzibie spotkanie z kilkoma czołowymi amerykańskimi developerami. Tematem przewodnim była ponoć nowa konsola koncernu, którą firma określa mianem Orbis. Czy będzie to finalna nazwa nowego sprzętu? Nie wiadomo, aczkolwiek informatorzy zarzekają się, że z ust przedstawicieli Sony ani razu nie padła nazwa PlayStation 4.
Konsola powstaje ponoć poza terenami Japonii, a jej sercem ma być APU (połączenie procesora i karty graficznej) z serii A10 od firmy AMD, Dzięki temu Orbis ma bezproblemowo wyświetlać gry w rozdzielczości 1080p i w stereoskopowym 3D. Inżynierowie Sony chcą ponoć stworzyć platformę, która będzie wystarczająco potężna, by sprostać wyzwaniom zarówno teraz, jak i w przyszłości. Firma nie chce tworzyć urządzenia, które byłoby niedrogie, ale o kiepskiej mocy.
Orbis ma zostać wyposażone w napęd Blu-Ray oraz w dysk o pojemności 256 GB. Informatorzy nie sprecyzowali jednak, czy chodzi o standardowy HDD, czy też SSD. Do tego dojdzie WiFi i moduł Ethernet oraz wyjście HDMI. Jeśli chodzi o wtyczki i inne przejściówki, pod tym względem konsola ma nie różnić się od PlayStation 3.
Wraz z platformą pojawi się nowy, odświeżony interfejs. Ponoć po wciśnięciu przycisku PS na padzie w czasie rozgrywki gracze będą mogli swobodnie przemieszczać się po wszystkich opcjach w menu konsoli, a także kupować gry i DLC (w PS3 w czasie zabawy z wielu funkcji urządzenia nie można skorzystać). Sam Orbis ma być cały czas w trybie gotowości, dzięki czemu bardzo szybko uruchomimy sprzęt. Ponadto aktualizacje mają ponoć ściągać się w tle, co oznacza, że nie uświadczymy wyskakujących okienek. Niestety na razie informatorzy nie ujawnili szczegółów pada – te portal VG247 ma pozyskać jeszcze w tym miesiącu.
Sony szykuje ponoć cztery wersje developerskie Orbisa. Pierwsza posiadała tylko kartę graficzną. Druga, która jest obecnie dostarczana partnerom Sony, jest „zmodyfikowanym PC-tem”. Trzecia ma być dostarczona studiom w styczniu, a jej specyfikacja ma być bliska temu, co ostatecznie znajdzie się w konsoli. Czwarta rozesłana zostanie w przyszłoroczne lato.
Informatorzy twierdzą, że Orbis – czy też PlayStation 4 – zostanie zapowiedziane na krótko przed kolejnymi targami E3. No to czekamy!

Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “PlayStation 4: Nowa porcja plotek – Orbis, APU od AMD i nowy interfejs”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W sieci pojawiły się kolejne nieoficjalne doniesienia o PlayStation 4. Konsola określana jest ponoć przez Sony mianem Orbis i ma uruchamiać gry w rozdzielczości 1080p. Wraz z platformą pojawić ma się też nowa wersja interfejsu.
No jasne że powstaje poza Japonią! Przecież w Chinach jest taniej!
W następnej generacji na pewno będą siedziały rozwiązania AMD. I to nie tylko w PS3. I to wszystko co jest praktycznie pewniakiem. Reszta to czyste spekulacje. Btw, lepszego obrazka do newsa już się nie dało wybrać, nie?
@Aargh huh, średnio widzę jak jak sony wrzuci cella obok nowego procka. To zdecydowanie zbyt duży koszt. Kolejnego fajw handred najtinajn ju es dola sony nie zrobi. Chociaż kto ich tam wie. |Pozostaje gaikai które przecież sony nie tak dawno wykupiło.
„zmodyfikowanym PC-tem”. Hmm… Jeśli jest zmodyfikowanym PC-tem to po kij robić konsole. Ja dalej pogram na moim 'Piecu’ nawet jesli nowe konsole będą mocniejsze.
@Ikar3s Przeczytaj tekst jeszcze raz, tym razem dokładnie. Dev kit =/= konsola. Poza tym wali od ciebie ignorancją.
Dysk to prawie na pewno będzie zwykły HDD, SSD są zbyt drogie, a Sony nie może sobie pozwolić żeby ich konsola kolejny raz przynosiła straty w sprzedaży i zalegała na pułkach 3 lata po premierze.
„WiFi i moduł Ethernet” Co?! |*spogląda na autora newsa* |Aha, nieważne….
@Aargh być może błąd, być może SSD. Ale jest trzecia opcja. Że to plotki to bujda i za tym bym obstawiał. SSD można się spodziewać ale raczej nie takiej wielkości. O tym zmodyfikowanym cellu nie słyszałem ale pewnikiem to i tak za duże koszty żeby się bawić ze wsteczną kompatybilnością.|@PiotrekDG oświeć nas co jest w tym takiego niepoprawnego.
@Prometheus owszem, przy masowej produkcji SSD byłyby tańsze. Ale i tak podniosłoby to koszty produkcji w stosunku do zwykłych HDD. Chociaż w sumie nic nie stoi sony na przeszkodzie żeby sprzedawać wersje zarówno z hdd jak i ssd. Btw gdybym miał do czynienia z SSD to bym chyba zwariował. Wiedzieć kiedy dysk umrze (ja tam bym każdy cykl liczył, heh) za szybsze czasy wczytywania? Fak this.
@Aargh Moduł – WiFi, gniazdo – Ethernet, karta – sieciowa z gniazdem Ethernet.
@PiotrekDG Coś takiego moduł ethernet jest również istnieje, mr. precise. A jako że news jest czysto plotkarski to kto tam wie co będzie w tym PS4 siedziało. |@Aargh wiem, tutaj chodzi o samą wiedzę kiedy mniej więcej dysk zdechnie. Ba, przecież zwykłe HDD żyją krócej ale przynajmniej nie wiadomo jak długo. Zresztą i tak pisałem to półserio.
Ja bym na miejscu biura turystycznego pozwał sony o plagiat nazwy, fakt rozniący się, ale czym że jest turystyka realna od tej wirtualnej w formie grania?XD
Dla mnie wszystko sprowadza się do pada. Jeśli będzie on na poziomie obecnego to bez względu na bebechy podziękuję i zostawię swoją kasę u Microsoftu.
@OskiOski następnym razem jak będziesz miał do czynienia z dual shockiem proponuje nie ściskać go w łapach tak jak byś go miał udusić, tylko zamiast tego dać mu spokojnie spocząć na palcach. Wtedy pogadamy na temat wygody.
Z tego co ja wiem to APU od AMD z serii A10 nie grzeszą wydajnością, więc obawiam się, że żadnego skoku jakościowego nie będzie…
@Itachi Twoje obawy wynikają z tego że nie masz kompletnie pojęcia o sprzęcie. Po pierwsze zapominasz że gry na konsole są pisane dokładnie pod jeden sprzęt przez co nic się nie marnuje (przynajmniej w przypadku „eksluziwów”) tak więc nawet taki A10, które takie słabe zresztą nie są, osiągnie w grach lepszą wydajność niż dla przykładu i7-3960X na PCetach gdzie ta moc się po prostu marnuje. Otwartość platformy jest zarówno największą zaletą jak i wadą PCetów.
Nawet patrząc na same numerki: A10 5800K jest czterordzeniowcem taktowanym 3.8GHz który sam się kręci do 4.2 ghz a gpu ma 384 rdzeni przy taktowaniu 800MHz. Dla lepszej perspektywy: karta graficzna w x360 ma 48 rdzeni taktowanych 500MHz. A o głównej (która na pewno będzie obok APU) karcie w PS4 na razie cisza.
Zapowiada się ciekawie. Sam jestem prawie pewien, że chodzi o dysk SSD. Biorąc pod uwagę obecne pojemności dysków w PS3 i tego, że nowe wyjdzie dopiero za parę lat, to instalowanie tam małego, powolnego dysku mijałoby się kompletnie z celem. A co do wytrzymałości – przy obecnych SSdkach ten dysk pociągnie jeszcze do premiery PS5, spokojna głowa.
Mam trochę wątpliwości co do APU, po co wsadzać tam takie sobie bebechy, skoro można wsadzić osobno procesor i gpu? Chodzi mi o to, że fizyki się nie przeskoczy, a tutaj procesor i gpu muszą dzielić tą samą (niedużą!) powierzchnię, co oznacza że żaden nie imponuje ilością elementów budujących ich strukturę, co przekłada się na wydajność. Do gier 'prawie next-gen’ w zupełności wystarczy, ale w grafice z teselacją na szeroką skalę i zaawansowanej fizyce to już zapas mocy topnieje w oczach…
Po przemyśleniu, moje teorie:|1. To wszystko ściema|2. To tylko jeden z prototypów|3. Sony nie zależy za bardzo, bo w przyszłości chcą wprowadzić granie w chmurze|4. APU ma jakiegoś plusa, który przesądza o sprawie, a ja (my wszyscy?) nie znam się na tyle, żeby o tym wiedzieć|5. „Myślenie PeCetowca”, czyli nasze dążenie do jak najmocniejszego sprzętu, a tymczasem do dedykowanych gier takie APU faktycznie wystarcza (mój laptop jest mocniejszy niż 2xPS3, a w AC3 sobie nie pogram) <-prawdopodobne.
Nie sadzę żeby procesor w Twoim lapku dorównywał temu z PS3: http:pl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3Procesor ! 🙂
@Gremi – Nie ma takiego artykułu 😉 Poza tym co innego surowe gigaflopy, a co innego to, jaki soft dadzą radę uruchomić.
Nasz słynny producent wind i dźwigów powinien pozwać Sony za nieprawne używanie nazwy! 😛
@Sergi – nie no, procek ps3 to moc i nie ma co się w tej kwestii wykłócać (za mocne słowo? sorki). Zgodzę się jednak z teorią, że okiem pecetowca (który na przykład postawił kiedyś linuxa na ps3 i się załamał) moc procka marnowałaby się w świetle 256 megabajtów ramu i średniej grafiki. Ale powtarzam, na sam procek nie ma co narzekać – ponoć linux na ps3 świetnie nadawał się do skomplikowanych operacji wymagających głównie mocy obliczeniowej – łamanie haseł, te sprawy. @fuchi – plus apu = cena.