
PlayStation 4: Kilka nowych informacji o padzie i funkcjach społecznościowych

Większość prezentacji na GDC poświęcona została technicznym aspektom PS4 przydatnym głównie developerom. W jej trakcie ujawniono jednak kilka informacji o DualShocku 4 i nie tylko.
Pad zostanie wyposażony w lepsze niż w poprzedniku wibracje, zmniejszone zostanie rownież opóźnienie w komunikacji pomiędzy urządzeniem a konsolą. Zmiany dotkną przycisków L1 i R1, które nie bedą już analogowe, a cyfrowe. Co ciekawe, DualShocka 4 będzie można ładować nawet wtedy, gdy PlayStation 4 będzie w stanie uśpienia, skończą się więc sytuacje, w których musimy mieć włączoną konsolę, by móc zregenerować akumulator pada. Wyjaśniono też nareszcie kwestię kolorów wyświetlanych na diodzie urządzenia – oznaczają one, do którego portu został przypisany dany kontroler (np. niebieski to pierwszy, czerwony to drugi, zielony to trzeci, a różowy to czwarty).
PS4 będzie zapisywało ostatnie kilka minut z tego, co widzimy na ekranie (bez względu na to czy przeglądamy menu, czy gramy). Aby udostępnić film lub obrazek wystarczy wcisnąć przycisk Share – wówczas otworzy się okno z nagraniem. Każde podzielone zostanie na rozdziały, którymi można będzie manipulować w edytorze, a potem dzielić się ze znajomymi. Z kolei w czasie oglądania transmisji z rozgrywki widzowie bedą mogli komentować toczące się wydarzenia.
Pokazano też nowy system identyfikacyjny podzielony na dwie tożsamości – sieciowy nick i prawdziwe imię oraz nazwisko. To drugie będzie opcjonalne, gdy jednak zechcemy połączyć konto z profilem na Facebooku, będziemy zmuszeni z niej skorzystać. Aha – zwiększona zostanie także maksymalna liczba znajomych, których możemy mieć na liście (obecnie wynosi ona 100). Natomiast po wybraniu danej gry otworzy się jej menu, z poziomu którego można będzie wyrazić opinię o produkcji, sprawdzić listę dostępnych DLC czy po prostu ją uruchomić. Warto też wspomnieć, że napęd Blu-Ray w PS4 będzie trzykrotnie szybszy od tego w „trójce”.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “PlayStation 4: Kilka nowych informacji o padzie i funkcjach społecznościowych”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Co oni maja na mysli ze guziki l1/r1 beda cyfrowe ??
@JohnOKA cyfrowe są zero-jedynkowe, czyli albo są wciśnięte albo nie. Analogowe reagują na to jak mocno się je wciśnie.
dalej nic ciekawego
3x szybszy BR lol, chyba bracia Kitaje mają Nową Technologię Blue->Ray !
Wszystkie przyciski będą cyfrowe oprócz oczywiście spustów. I daliście tyle info co kot napłakał. Tego jest sporo więcej. SPORO WIĘCEJ.
Przy okazji świątecznych porządków przejrzałem kilka starych czasopism komputerowych. W jednym z nich trafiłem na test PS3 (pierwszego i jedynego egzemplarza jaki trafił do Polski!). Autor pisał, że wygląda jak dzieło pozaziemskiej cywilizajci ustawione w salonie. Ogólnie był konsolą mega podjarany. Fakt, to było coś. Pisał równiez, że PS1 oraz PS2 rozprawiło się ze swoimi rywalami na rynku niemiłosiernie. Do czego zmierzam. Do błędu SONY. Gdy PS3 zadebiutował Xbox 360 był już platformą docelową dla……..
……. producentów i miał pokaźną liczbę gier. Na dzień dzisiejszy niby to PS3 sprzedał się trochę lepiej w tej generacji ale nie ma co ukrywać, że dzięki temu iż Microsoft uprzedził Sony, Xbox wyszedł z cienia i zdobył „połowę” rynku. W dobie PS2 byłoby to nie do pomyślenia i pewnie znów Czarnulka miałaby monopol na konsolowym rynku, gdyby Sony nie przespało sprawy i PS3 wypuścili pierwsi. W efekcie i ogólnym rozrachunku z punktu widzenia „normalnego gracza” (nie fanboya) konkurencja jest raczej lepsza…
….. niż monopol. Ogólnie nic w moim komentarzu związanego z tematem powyżej ale tak napisałem przy okazji temetu o PS4. Pozdrówki dla wszystkich graczy i wesołych świąt.
PS 🙂 dodam, ze jestem posiadaczem PS3 i sobie chwalę ale trochę zazdroszczę Gears of War i Halo…
@western|A ja za to współczuję, że Xbox’y nie mogą zagrać w takie gry jak: Uncharted, Heavy Rain, LBP, czy infamous. Dlatego wolę PS3 od Xbox’a 360, na niego jest więcej exclusivów.|PS4 natomiast zapewne nie kupię od razu bo będzie zbyt drogie, ale rok po wyjściu na pewno się zastanowię. Jestem ciekaw czym oszołomi nas Naughty Dog i Quantic Dream.
@Siepanka, też wcześniej tak myślałem, jednak Forza i Halo wyprowadziły mnie z błędu.
@Blik|Mógłbyś podać link Piotrkowi pewnie uzupełnił by info (albo i nie ;d) .
Eh, to nie jest nawet 1/5 tej wypowiedzi, pominięto kilka ważnych informacji, podano tam m.in. dokładne podzespoły, gniazdko słuchawkowe w padzie i sporo innych nowości. Short news is short.