rek
rek
20.09.2013
12 Komentarze

PlayStation 4: Kamera pozwoli na sterowanie gestami

PlayStation 4: Kamera pozwoli na sterowanie gestami
PlayStation Camera to już prawie Kinect – takie wnioski można wyciągnąć ze słów jednego z przedstawicieli Sony na targach Tokyo Game Show. Zdradził on, że kamera dołączana do PS4 pozwoli sterować w menu za pomocą… gestów. Tak jak kontroler Microsoftu.

Masayasu ItoSony wyjawił, że możliwe będzie wykorzystanie PlayStation Camery do sterowania gestami w menu. Będzie to więc wyglądać podobnie, jak w przypadku korzystania z Kinecta. Dodatkowo ta funkcjonalność może zostać w przyszłości poszerzona.

W połączeniu z niedawną informacją, że PlayStation Camera będzie rozpoznawać głos i twarz użytkownika, kamerce coraz bliżej do Kinecta

rek

12 odpowiedzi do “PlayStation 4: Kamera pozwoli na sterowanie gestami”

  1. PlayStation Camera to już prawie Kinect – takie wnioski można wyciągnąć ze słów jednego z przedstawicieli Sony na targach Tokyo Game Show. Zdradził on, że kamera dołączana do PS4 pozwoli sterować w menu za pomocą… gestów. Tak jak kontroler Microsoftu.

  2. mm, ok ale jak mam rozumieć fragment:|Masayasu Ito z Sony wyjawił, że możliwe będzie wykorzystanie PlayStation Camery do sterowania gestami w menu. |i slowo klucz możliwe… w sensie w przyszłości, czy kupie sobie kamere i działa? |można link do źródła?

  3. „mozliwe bedzie” to znaczy, ze bedzie mozna…

  4. TrollMasterPRO 20 września 2013 o 14:01

    Oby opcja była możliwa do wyłączenia.

  5. TrollMasterPRO, zabawne tak, chociaż jest to funkcja kamery… której po prostu możesz nie włączać(ba nawet nie musisz jej kupować)… to w sumie ciekawe, że sony nie długo będzie dawać to samo co Microsoft… czyżby implementacja nowych sposobów sterowania do gier? teraz pytanie czy analizą obrazu zajmuje siękonsola czy spada to na chmure i będzie wymagało podłączenia do neta?

  6. @TrollMasterPRO |Wydaję mi się, że na pewno będzie, bo wydaje mi się, że Sony aż tak bardzo się nie „skażuali”, żeby konsola była sterowana gestami. Poza tym, przecież na wszelakich pokazach Sony było widać sterowanie padem, a nie gestami, więc ta opcja będzie na 100 opcjonalna 🙂 A swoją drogą, to jakoś ta informacja nie zraziła mnie tak bardzo, jak w przypadku, kiedy dowiedziałem się o takim rozwiązaniu konsoli M$ 😀

  7. Nie ma problemu. Jak ktoś będzie chciał – proszę bardzo, jak nie to nie. Swoją drogą dziwię się, że microsoft ich nie pozwie za kopiowanie, albo ma słabe patenty, albo nie chce jeszcze bardziej pogarszać swojej opinii…

  8. spidymaster nie wiem czy Microsoft opatentował sterowanie bez użycia kontrolera, jeśli tak to może się okazać, że tak jak w przypadku googla i jego androida, m$ będzie zarabiał na sonii i ich ps4… wiem że Microsoft swego czasu miał sprawę z firmą Intelligent Verification System o patent na zabawke nalizujaca obraz, nie wiem jak się to się skończyło. z drugiej jednak strony Nintendo zostało pozwane za kontroler przez FMR LLC, a przecież move jest do tamtego b.podobny.

  9. @Krax – Eye Pet na PS2 też do kilku aktywności nie potrzebował kontrolera. Na PS3 znowu Eye Pet, a do tego Kung-Fu Live (grywalne w ogóle bez kontrolera). Do tego funkcje w paru grach (head tracking w GT5). To nie jest tak, że Sony kopiuje Kinecta lol. To raczej naturalna ewolucja PS Eye.

  10. lubro nie wiem do czego bijesz. bo w patentach wcale nie chodzi oto kto co kopiuje…. tylko czy masz prawa wpaść na pomysl do którego inni już sobie prawo kupili.

  11. To jakaś masakra! Po pierwsze, to najpierw jechali na kinecta, a teraz sami się w to pchają i to pewnie z efektem mizernym. Po drugie, kinect ma w sobie tyle patentów, żę za cho.erę nikt tego nie objedzie bez płacenia tantiem majkrosoftowi. Po trzecie, skoro kamera nie jest w każdym zestawie ps4, to i tak będą zlewać to urządzienie i ps4 będzie w tym miejscu, gdzie teraz jest x360… czyli, co któryś tytuł zaskoczy. Bez sensu…

  12. SharpFranc – technologia skanowania otoczenia 3D za pomocą 2 kamer raczej nie należy do m$ (chyba że się mylę) jeśli taka technologia należałaby do m$ to skanery 3D wykorzystywane np do produkcji seriali animowanych (skanowanie przestrzenne figurek postaci w celu wprowadzenia ich do komputera) też były by jego. Wbrew pozorom istnieje wiele dróg na skonstruowanie urządzenia lepszego niż kinekt (co akurat sztuką nie jest co już ktoś udowodnił, tworząc urządzenie wielkości pendrive na usb z możliwością kinekta

Dodaj komentarz