
PlayerUnknown´s Battlegrounds najchętniej streamowaną grą, twórca opowiada o przyszłości tytułu

StreamLabs opublikowało raport, z którego dowiedzieliśmy się coś niecoś na temat popularnych usług streamingowych. Wnioski? Największe platformy przyciągnęły ponad milion aktywnych użytkowników. Prym wiedzie Twitch (737 tys.) i YouTube (267 tys.), w ogonie stawki ciągną się zaś Facebook i Mixer.
W temacie najchętniej streamowanych gier w trzecim kwartale bieżącego roku królowały PUBG (ponad 3,85 mln godzin!) oraz League of Legends (2,58 mln). Po więcej ciekawych liczb odsyłam poniżej.

Tymczasem IGN rozmówił się podczas PAX Australia z Brendanem Greene’em, architektem PUBG-a (oraz moda battle royale do ARMA 3). Ów wyraził zaskoczenie sukcesem tytułu…
Opublikowaliśmy grę na Steamie, co pozwoliło nam sprzedać miliony kopii nie mając żadnych środków na marketing oraz wersji pudełkowych… Pokazaliśmy, że nie potrzebujesz tego samego budżetu na PR i marketing, co gry AAA, by sprzedać mnóstwo egzemplarzy.
Developerzy Bluehole oczekiwali, że w ciągu roku obecności na rynku rozejdzie się „może z pięć milionów” kopii. Tymczasem od marcowej premiery gra poradziła sobie znacznie, znacznie lepiej…
Wynik (5 milionów – przyp. red.) osiągnęliśmy w ciągu kilku miesięcy, teraz stanęło na ponad 15 mln (a może i więcej… – dop. red.). Mieliśmy wiele pracy nad modyfikacją kursu, jaki obraliśmy przy grze, bo nasz zespół opracował system serwerów dla miliona graczy, co uznaliśmy za rozsądny limit. Przecież nie uda nam się przekroczyć miliona jednocześnie grających, prawda? To więcej niż DOTA, nie ma szans, byśmy to osiągnęli.
Tymczasem jesteśmy na dwóch milionach, a nasz team stara się nadążyć.
Według Greene’a PUBG zostanie z nami na długo.
Budujemy usługę… chcemy, byście grali przez następnych 10, 20 lat, wiecie? Planujemy zwiększyć liczbę map, dodać nowe bronie, dodać kolejne wehikuły i naprawdę dopracować funkcje, które już są w grze.
Właśnie dowiedzieliśmy się, że w wersji na XBO Playerunknown’s Battlegrounds zadebiutuje już 12 grudnia (w ramach usługi Xbox Game Preview). Również w grudniu ze steamowego early accessu powinna wydostać się edycja pecetowa.
Nie jest natomiast wykluczone, że dziełka Brendana Greene’a nie ograją Chińczycy. Cenzorzy z Państwa Środka zastanawiają się bowiem, czy gra Bluehole „nie podważa socjalistycznych wartości”.

Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “PlayerUnknown´s Battlegrounds najchętniej streamowaną grą, twórca opowiada o przyszłości tytułu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Budujemy usługę… chcemy, byście grali przez następnych 10, 20 lat”.
Myślę, że ich kariera potrwa krócej niż zakładają. Znacznie krócej. SCUM wyjdzie Q1 2018 i PUBGa zamiecie.
Przez te 10 lat gra odejdzie w zapomnienie i nadal będzie tkwić w early accesie XD
@SHADOW00713 nie będzie, bo gdybyś przeczytał tekst do końca to byś się dowiedział że gra wychodzi z early accessu w grudniu
@TyRaNoX muszę przyznać że zainteresowałeś mnie tą gierką. Wygląda na to że będzie tam duży realizm co kocham w sieciowych shooterach
„wehikuły” czy ty tak poważnie?
Ja w tej grze nic nie widze..Nie idzie w to grac nawet na dobrym kompie.Mam tą gre.Rozegrałem kilka meczy ale jakos nic mnie przy niej nie trzyma.Chyba siegne po Fortnite.
@TyRaNoX jest jeden powód dla którego SCUM nie zamiecie PUBGa, „realizm” (w „” bo w każdej grze znaczy co innego), mnie przyciągnie i może Ciebie też ale standardowego gracza odpycha :\ trudno, a mi w PUBGa gra się bardzo przyjemnie tak czy siak
Usługę… nie, dziękuję… ja tam wolę normalne gry.
Ten kto pograł trochę w gre wie, że wciąga jak bagno 😉 @overbreaker nie wiem co to znaczy, że nie idzie grac nawet na dobrym kompie? Znowu jesteś z tych – nie mam , nie grałem ale się wypowiem, i udam, że gre mam ? heheh… Bo trochę głupoty gadasz. Gram w stałych 60 fps i nie mam z tym problemu tak jak wielu moich znajomych.
PeterLGre mam od kilku dni dopiero,być może za mało czasu z nią spędziłem.Cięzko mi kogokolwiek tam zabic.Tez mam 60 fps .Być może jestem w niej jeszcze za cienki,niewiem.Grafika marna jak na karte z 4 gb ramu którą mam. Byc może ci z lepszymi kompami maja w tej grze przewage ci co graja na ultra,wczesniej mnie widzą i szybko gine..
@wojtec Racja. Myślę, że do żadnej detronizacji nie dojdzie – bo jakość nie zawsze góruje nad preferencjami. Zresztą nie twierdzę, że PUBG to zła gra. Szczerze, to napisałem poprzedni komentarz w bardzo niecnym celu. By rozreklamować SCUMa, bo o tej grze jest totalnie cicho pomimo, iż reprezentuje sobą poziom wykonania starych AAA (absolutnie nie współczesnych…)|@egan176 – Cieszę się. 🙂 Polecam Ci obejrzeć wszystkie filmiki od twórców, którzy szczegółowo prezentują mechaniki gry.
Więc to gra dla streamerów… Nic nowego. Sęk w tym, że streamerzy rzucają się na nowości bo to one zawdzięczają im oglądalność. Oczywiście kilka kanałów pozostanie. A jak chiny ich zbanują bo już nie będą się niczym chwalić bo liczba ich graczy poleci na łeb na szyje.
@overbreaker W tą gre nie gra sie na ultra. Wręcz przeciwnie. Jeśli chcesz byc lepszy i widzieć wszystko wczesniej to jedyne co masz na ultra to zasięg renderowania. Ja mam 1070 ale i tak gram na niskich ustawieniach poza tym jednym. W tej grze nie chodzi o grafike.