
Player Unknown´s Battlegrounds: Dlaczego tworcóm nie podoba się battle royale w Fortnite?

O tym, że twórcy PUBG są niezadowoleni z dodania do Fortnite trybu battle royal, wiadomo od kilku dni. Dopiero teraz jednak wiceprezes Bluehole, Changhan Kim, wyjaśnił, że nie chodzi o samą możliwość prowadzenia rozgrywki w konwencji last man standing, która była używana już wcześniej:
Wcześniej w tym roku pojawiły się battle royale w innych grach, jak choćby w GTA 5, i nigdy nie mieliśmy o to pretensji. Myślę, że większa konkurencja jest czymś dobrym i każdy powinien móc stworzyć tryb battle royal. W przypadku Fortnite problemem jest samo Epic Games.
Chodzi dokładniej o Unreal Enigne, który wybrali twórcy PUGB i za który regularnie przelewa tantiemy właśnie na konto Epic Games. Wiele wskazuje na to, że właściciel silnika będzie korzystał z przygotowanych przez developerów PUGB rozwiązań, sam natomiast pomysły na usprawnienie rozgrywki w Fortnite zachowa dla siebie – takie przynajmniej obawy ma Changhan Kim. Nie bez znaczenia jest również fakt, że najnowszy konkurent gry Bluehole opiera się na modelu free-to-play z mikropłatnościami, podczas gdy PlayerUnknown’s Battlegrounds kosztuje 30 euro.

Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “Player Unknown´s Battlegrounds: Dlaczego tworcóm nie podoba się battle royale w Fortnite?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Co za bzdura. Tryb jest popularny, konkurencja i tak będzie rżneła jak dziki ziemie, więc takie fochy na Epic Games są niedorzeczne. Argument „mają już tantiemy” brzmi tak naiwnie, że na myśl przychodzi mi podstawówka. Nie wiem, przypomni mi ktoś czy EGames obrażali się za wsadzanie wszędzie trybu hordy?
Tak to jest jak pierwszy raz osiągnęło się coś na tak wielką skalę i od razu myśli się, że wszystko im się należy.
@Bregowicz Widać człowieku nie zrozumiałeś ani słowa z tej wypowiedzi. Napisane jest wyraźnie, że nie chodzi o wprowadzenie samego trybu. Po co się wypowiadasz i siejesz bzdurę jak nie masz o tym pojęcia?
Mógł od razu powiedzieć o co mu chodzi, a nie dramy po internetach rozpoczynać płacząc, że ktoś zgapił od niego pomysł, który on sam zgapił z czegoś innego.
@ThunderGun Polecam zrobić research zanim samemu się dramę rozpocznie. Pomijając tego całego wiceprezesa, Brendan Greene, który spopularyzował tryb faktycznie czerpał inspiracje z innych źródeł (chociażby z modów do Minecrafta czy filmów) ale dodał też masę mechanik i usprawnień do samego core’u. Gdyby nie on nie byłoby modów do Army, PUBG, a H1Z1 KOTK wyglądałoby zupełnie inaczej.
@PeterL, widać, że nie zrozumiałeś w ogóle mojego komentarza, niepotrzebnie się denerwujesz. Komentuję obrażanie się na EG. Ale cóż… Ostatnie zdanie dotyczy zupełnie oddzielnej kwestii, ciągle nie mogę się przyzwyczaić, że komentarze wyrzucają wszelki układ do kosza.
@ermo3|Z wielką ciekawością dowiem się, jakież to nowatorskie rozwiązania zastosował w PUBG pan Greene. Raczysz rzucić trochę światła na tę kwestię? Sprostuję jednak od razu, że samego battle royale ani on nie wymyślił, ani nie spopularyzował, a H1Z1 istnieje tylko dzięki modowi DayZ, od którego to tak naprawdę wszystko się zaczęło i który do dziś jest czymś o wiele więcej niż tylko „inspiracją” dla twórcy PUBG i jemu podobnych.
Ojezu tragedia podpatrzyli mój jakże oryginalny i totalnie wymyślony w całości od podstaw przeze mnie pomysł. O nieee strace miliony aaaa…
@Axel93 Twórca PUBG’a to także twórca moda battle royal do Army. Mod ten był początkiem gier tego typu, podobnie jak mod dota do warcrafta zapoczątkował gry moba. To jest ich oryginalny pomysł.
Bazio8 początkiem czego? konwencja battle royal (nazwa japońskiej powieści) jest stara jak świat( no może przesadzam). unreal.wikia.com/wiki/Last_Man_Standing
@Bazio8|Krótko: nie.
Zastanawiałem się nad PUBG, ale jak zagrałem w Fortnite to stwierdziłem, że taka kreskówkowa stylizacja mi bardziej podchodzi. Raczej nie ma szans abym kupił teraz PUBG. Mam tylko nadzieję, że Fortnite dorobi się jeszcze innych map.
@Bazio8 Nie jest. Jakikolwiek mod tworzony dla danej gry jest własnością właściciela gry. Stąd właścicielem pierwszej Doty był Blizzard. A im się w dupach poprzewracało.
@Krax Dokładnie, twórca PUBG. koła nie wymyślił. Last Man Standing czy Clan Areny to się grało z 15 lat temu jeszcze w kafejkach.
Mówię dokładnie o modelu rozgrywki gdzie ląduje się na wyspie na której z czasem zacieśnia się koło gazu/bariery i zbiera się rozrzucony po mapie loot. Ja nie kojarzę gry, która opierała by się na tych zasadach przed modem do Army.
@Bazio8 To obejrzyj sobie Battle Royale.
@Bazio8 Mówisz dokładnie stek bzdur. Ty nie kojarzysz takich modów bo nawet nie robisz researchu zamin piszesz. Mod do CSa z 2014, „Battle Royale”. Mod do Starcraft 2, jeszcze starszy, pod tytułem Battle Royale. No i w końcu tryb do Guild Wars 2 o zrzuceniu 20 graczy na wysepke, każdy zaczyna z łukiem, zbierają zasoby, a wygrywa tylko jeden. Brzmi znajomo? W skrócie, Playerunknown to człowiek który rozwala cały PR swojej firmy. Oby go pokarało.