
Planescape: Torment – Porównanie Enhanced Edition z oryginałem [WIDEO]
![Planescape: Torment – Porównanie Enhanced Edition z oryginałem [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/fe00e789-f608-4c1d-bdfe-cc284b4824aa.jpeg)
Materiał przygotowano w 4K.
Wersja odświeżona będzie dostępna na Steamie 11 kwietnia, ale już teraz Candyland przygotował porównanie jej wyglądu z oryginalnym Planescape’em. Przypominamy, że filmiki dostępne w 4K warto włączać w maksymalnej rozdzielczości niezależnie od posiadanego monitora, bo jakość będzie wyższa również na ekranie Full HD.

Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Planescape: Torment – Porównanie Enhanced Edition z oryginałem [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ok, czyli nie ma sensu większego kupować Enhanced Edition.
Ok. It looks like shit
Hahah, wygląda beznadziejnie. Mam wrażenie, że postacie w Enchanced są bardziej rozmyte niż w oryginale
Poprawili interfejs, zwiększyli jego rozdzielczość, ale nad resztą się nie napracowali. I czy mi się wydaje, czy przy maksymalnym oddaleniu zmniejsza się czcionka „dymków dialogowych” nad głowami postaci?
Jak stanieje o połowę…pewnie kupię, ale na 19 euro na razie tym „remasterem” nie zasłużyli.
Wszystkie te tytuły „Enchanced Edition” to głównie chwyt marketingowy. Trochę przerobiony interfejs rozmycie na teksturach postaci (jak w filmiku wyżej) i dodanie wyższych rozdzielczości. Tuż po wydaniu Icewinda EE i Baldura EE porównałem nowe wersje ze swoimi oryginałami (z patchem Widescreen Mod) i różnica w samej grze była w zasadzie niewidoczna (nie licząc interfejsu). Dla posiadaczy oryginałów ten mod to bardzo dobre rozwiązanie. A inni…polecam kupić zestaw Legendy RPG za 20 zł i wgrać moda 😉
Z modami oryginał wygląda lepiej. A tutaj macie podsumowanie ze streamu Avellone i jakiegoś randoma: http:www.wykop.pl/wpis/23111507/radze-nie-ogladac-jesli-nie-znamy-gry-za-duzo-tu-s/
Po obejrzeniu filmiku nic nie zachęciło mnie do kupna remastera a wręcz odstraszyło :/
Myślałem, że narysowali tekstury od nowa jak w HIII HD, a to po prostu podbita rozdziałka w PS. dla samego widescreen się nie opłaca niestety.
Ależ żenada. Powinni zrobić zestawienie zmodowanej i zremasterowanej wersji, wyszłoby zapewne, że gra ulepszona za darmo przez fanów wygląda lepiej od tej, za którą Beamdog żąda grube pieniądze. Wygląda to jakby zostało przygotowane w tydzień. Sam mógłbym osiągnąć podobny efekt, zwiększając rozdzielczość, dodając obwódki wokół postaci i zmieniając kilka fontów w ekwipunku, wszystko inne bym zostawił mówiąc, że nie miałem dostępu do oryginalnych plików.
To co odwala Beamdog przechodzi ludzkie pojęcie, mianowicie (pomijając moje wcześniejsze uwagi) przypisują sobie zasługi Black Isle, choć są tylko MODDERAMI, zarówno na Steam jak i na GOG podają, że to oni są developerami, choć to nieprawda. Developerem była firma Black Isle, Beamdog to jedynie modderzy, którzy do tego wykorzystali DARMOWY patch/mod Qwinna, z tą różnicą, że oni chcą za to grubą kasę. Drugich takich pasożytów jak Beamdog nie ma.
To jakiś żart? Piętnaście minut, parę modów i mam znacznie lepszy efekt niż ten cały „remaster”.
Wole swoją zmodowaną wersję.
Na plus w stosunku do oryginału to przede wszystkim intetface (aczkolwiek GhostDog PST UI jest niewiele gorszy), kompatybilność z nowymi systemami (bez konieczności stosowania ddraw wrapperów) i (miejmy nadzieję) poprawki wniesione przez Avelone’a. Czy to wystarczy żeby przekonać kogoś do zakupu? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć, ale mam poważne wątpliwości…
Myśle, że zastosowanie dobrego algorytmu skalującego (aktywowanego w opcjach oczywiście) w przypadku wykorzystania opcji powiększania wyszłoby grafice na dobre, niestety skalowanie to typowe pixel perfection 🙁
Wrzućcie jeszcze listę zmian i poprawek w EE względem oryginału, bo wyższą rozdzielczość można załatwić modem i takie zestawienie jak powyższe pokazuje tylko jedną stronę medalu – pożywkę dla hejterów.
Lista zmian jest tutaj, albo skopiowano poprawki Qwinna albo wrzucono ułatwienia dla idiotów: http:www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/planescape-torment-enhanced-edition-coming-april-11.114375/page-51post-5046527
Ta edycja EE to wygląda tak jak u mnie oryginał kiedy grałem go w oknie zamiast ful ekran
@Silvaren @Wszczebrzeszyn Lista zmian i FAQ jest tutaj: https:www.beamdog.com/planescape_faq; Dodatkowe informacje do FAQ tutaj: https:forums.beamdog.com/discussion/comment/861001/Comment_861001 ; Wywiad z Chrisem Avellonem tutaj: http:blog.beamdog.com/2017/03/q-with-chris-avellone.html ; Tutaj zaś wywiad z Project Lead: https:www.pcinvasion.com/planescape-torment-enhanced-edition-interview-qa ; Zanim zaczniecie hejtować, może warto się z tym zapoznać…
Żeby nie było wątpliwości – zrobiono znacznie więcej niż oferują mody, co więcej dzięki przeniesieniu PST na silnik EE (ulepszony silnik BG2) w znacznym stopniu ułatwiono dalsze modowanie i bezproblemowe przenoszenie treści z modów na BG(2)EE i IWDEE na PSTEE.
Ta lista zmian została rozłożona na czynniki pierwsze i łatwo można sprawdzić, że większość ze zmian albo jest w modach albo jest dla idiotów. Na CD-Action ucina „hasha” przez co link nie działa, tutaj jest skrót do niego: https:tinyurl.com/beamdogisshit
@Wszczebrzeszyn Co rozumiesz przez zmiany dla idiotów? Bo takie rzeczy jak quickloot, nowy interfejs, dostęp do opisów czarów z głównego interfejsu to rzeczy, które zdecydowanie usprawniają rozgrywkę, a nie uważam się osobiście za idiotę. Nie wspomnę już o masie roboty wykonanej, żeby ułatwić pracę przyszłym modderom…