rek
rek

Planescape: Torment Enhanced Edition ma oficjalny zwiastun [WIDEO]

Planescape: Torment Enhanced Edition ma oficjalny zwiastun [WIDEO]
"Nad procesem rozbudowy gry czuwa jej oryginalny projektant, Chris Avellone".

Osobiście zniesmaczony Numenerą wróciłem niedawno do Tormenta w wersji z GOG-a (na Windowsie 10 działa jak złoto) i znając dotychczasowy dorobek developerów „odświeżonego” Planescape’a, radziłbym wam raczej to samo. Bo ze studiem Beamdog jest niestety często trochę tak, jak z mechanikiem, któremu zostawia się auto na zwykły przegląd, a odbiera się je z nową tapicerką w neonowych kolorach i z krzywo zamontowanym spojlerem (skąd on się tu wziął?).

Jeśli jednak nie dbacie o puryzm, Planescape:Torment: Enhanced Edition będzie dostępne na Windowsie, Linuksie, macOS-ie, iOS-ie i Androidzie „już wkrótce”. 

rek

51 odpowiedzi do “Planescape: Torment Enhanced Edition ma oficjalny zwiastun [WIDEO]”

  1. Wszczebrzeszyn 28 marca 2017 o 16:30

    To będzie katastrofa, wystarczy spojrzeć na ten trailer (choćby w 59 s). A to samo, tylko w lepszym wydaniu można mieć instalując DARMOWE mody: https:www.gog.com/news/mod_spotlight_planescape_torment_mods_guide

  2. Pewnie już to kiedyś pisałem, ale przy tak oczywistym ataku powtórzę – czasy ładowania i quick loot sprawiają, że EE Baldurów są udanym przedsięwzięciem i godną poprawką oryginałów. Być może nie za cenę którą sobie życzyli na początku, być może nie od wersji 1.0, ale obecnie nie radziłbym nikomu wybrać oryginałów.

  3. A co do tego czegoś – pożyjemy, zobaczymy. Pewnie będą nowe bugi, pewnie nowa zawartość będzie ok ale nie zachwyci. Pewnie będzie działało lepiej, że po dwóch patchach i pierwszej obniżce 50% wezmę i będę z nim szczęśliwy. A i jest nadzieja, że poprawki w engine sprawią, że Planescape otworzy się dla moderów co może być nie lada gratką za rok-dwa.

  4. @Michalius|A dodatek do Baldura EE jest idealnym przykładem, dlaczego powinniśmy obawiać się o losy tej gry.

  5. @Typr osobiście nie hejtuję tego dodatku, ale nawet jeśli założyć, że był najgorszą rzeczą od czasu wynalezienia klapek ze skarpetkami – to był dodatkiem, nie integralną częścią Enhanced Edition, więc nie dotyczy. A nawet jeśli sama możliwość zaistnienia dodatku kogoś przeraża, to nie powinna, bo nie da się już dostać praw do marki Planescape by wydać coś nowego (jak zapewniają twórcy nowego Tormenta którzy z tego powodu zmienili setting).

  6. Niektórzy nazwisko Avellone’a traktują jak talizman ochronny mający przynieść zaje..biaszczość grze, tylko dlatego, że x lat temu był odpowiedzialny za grę, która okazała się wielkim sukcesem. Podobnie było z Fargo i Wastelandem 2 czy nowym Tormentem. Ile to komentarzy było, że Wasteland 2, a później T:ToN nie mogą się nie udać, przecież pieczę nad projektem sprawuje FARGO. Nie wiem czy te dinozaury sceny gamingowej nie są już całkowicie wypalone i tylko odcinają kupony od dawnej świetności.

  7. Wszczebrzeszyn 28 marca 2017 o 16:55

    Beamdog to największe pasożyty w branży gier, żerują na dorobku innych i co gorsza pomijają prawdziwych twórców (próżno w tym trailerze szukać logo Black Isle, ale swój oczywiście wlepili).

  8. Co takiego się dzieje w 59 sekundzie że powinniśmy się obawiać?

  9. Z ciekawszych rzeczy poza hejtem w komentarzach można przeczytać wypowiedź z oficjalnego konta Beamdog, że P:TEE będzie posiadać oryginalny polski dubbing jako pierwsza gra z EE.

  10. Wszczebrzeszyn 28 marca 2017 o 17:07

    @Sharp_one|You’re not the sharpest tool in the shed…http:i.imgur.com/U8u70Te.jpg

  11. @Wszczebrzeszyn Widzę czepialstwo, bo nie potrafisz przełknąć jednego czy dwóch średniej jakości wątków LGBT dalej jest 😉 Bo o co ci chodzi z 59 sekundą trailera nie mam pojęcia xD A co do logo, no cóż… remaster jest ich, a nazwa Black Isle widnieje w głównym menu. Zresztą przed każdym trailerem Beamdoga jest logo D&D oraz ich. Myślę, że jakbyś popatrzył na inne remastery robione przez nieoryginalne studio, to znalazłbyś milion takich przypadków, bo brak loga to nie żerowanie na czyimś dorobku xD

  12. @Wszczebrzeszyn |Nadal nie wiem co w tej sekundzie się takiego dzieje, a boję się że mój tępy mózg nie widzi na siłę wciskanej poprawności politycznej czy innej homopropagandy a chciałbym się ustrzec. Dlatego napisz co tam takiego przemycili nasz ty łowco lewaków.

  13. @Wszczebrzeszyn Skoro nikt nie wie o co ci chodzi, to nie wiem kto tu „isn’t the sharpest tool in the shed”… Czyżby chodziło ci o jakże niesamowicie brzydki (nie) efekt rozmycia po boku?

  14. A i nwm czy ludzie mowiący, że są darmowe mody więc po co kupować zauważyli, że akcje rozmowy, ataku itp zostały przeniesione z głupiego menu kontekstowego na dolny pasek (tam gdzie drużyna) i tego ci żaden darmowy mod nie da, a to było TAK UPIERDLIWE w oryginalnej grze. I jak Chris Avellone, człowiek, który stworzył tę grę (oczywiście wraz z masą innych ludzi, ale to jego pomysł) mówi, że to jest najlepsza wersja Planescape: Torment, to argumenty, że to niszczenie oryginalnej wizji twórców są zdementowane.

  15. Zaraz zaraz… to ten interfejs który byłna wyciekłych screenshotach to nie był fejk??|Bogowie dodajcie mi sił…

  16. @SpecShadow Co z tym interfejsem jest złego?|P.S.: Czcionka odliczania na stronie planescape.com zmieniła się na Planescape’ową :))

  17. Updated my journal

  18. Wszczebrzeszyn 28 marca 2017 o 18:30

    Wg Chrisa Avellone na szczęście zmiany ograniczają się do poprawienia błędów gramatycznych, ujednolicenia nazewnictwa (Vrischika) i tym podobnych detali. No to może tragedii nie będzie, choć graficznie wygląda to gorzej niż P:T na modach.

  19. @Wszczebrzeszyn No spoko, ale czym to się różni graficznie od gry na modach?? Poza opcjonalnymi czarnymi obramowaniami oczywiście (ja je całkiem lubię)? Ja grałem bez modu na rozdzielczość na starym laptopie więc nie widzę różnicy.

  20. @PeaCross – jeżeli to były, jak sam twierdzisz, „średniej jakości wátki” no to tym gorzej dla nich, bo znaczy tyle, ze zostały napisane na kolanie w trakcie przerwy na kawé, żeby tylko były, bo to takie postépowe i tolerancja pełną gębą. A to jest wlasnie piękny przykład tego, co przeszkadza „złym homofobom i nazistom”

  21. @Demilisz jak chcesz poznać moją opinię na temat tych wątków (też ich nie toleruje, ale sprawa seksualności tu nie jest ważna tylko ich niska jakość) to zobacz sobie moje wypowiedzi pod poprzednim newsem o Planescape: Torment Enhanced Edition: https:www.cdaction.pl/news-49125/planescape-tormentnadchodzi-remaster-najlepszego-rpg-w-historii-.html

  22. Nie wiem, na ile ten filmik jest reprezentatywny, ale sprite’y wyglądają paskudnie – są rozmyte i mają jakąś dziwną obwódkę. A tła z kolei są rozpikselizowane jak japońskie porno. Ale pożyjemy – zobaczymy.

  23. bialasmietana 28 marca 2017 o 20:43

    A kysz!

  24. @PoganinW BGEE czarną obwódkę postaci można wyłączyć w opcjach. Ja się w sumie do niej przyzwyczaiłem. A co do pikselozy postaci – nie przeskoczą wszystkich ułomności Infinity Engine

  25. Thorongil83 28 marca 2017 o 21:45

    Wszystkim jak zwykle mylą się pojęcia remaster z remakiem… Przecież nie będą robić gry od nowa, nowej grafiki itd. Remaster ma tylko przystosować staroć (najczęściej) do nowych funkcji i nowych maszyn. To wciąż ten sam, stary Infinity Engine więc z zasady niewiele się w stosunku do oryginału zmieni.

  26. Skok na kasę. Wszystko to, co zostało zaprezentowane w zwiastunie można z łatwością osiągnąć instalując dwa lub trzy fanowskie mody, wiem, bo sam dopiero co jakieś kilka miesięcy temu przeszedłem Planescape’a. To, co by mnie ucieszyło, to cutscenki na miarę 2017 roku, ulepszony system walki i interfejs odpowiadający dziesiejszym standardom.

  27. Wszczebrzeszyn 29 marca 2017 o 02:38

    @Thorongil83|Spójrz sobie na remaster Starcrafta i zobacz jak powinien wyglądać remaster: https:www.youtube.com/watch?v=5ypU9j4w3_w|To coś od Beamdoga to skok na kasę i tyle.

  28. Wszczebrzeszyn 29 marca 2017 o 04:51

    Ci modderzy to ZŁODZIEJE. Przypisują sobie zasługi Black Isle, choć są tylko MODDERAMI, ani na Steam, ani na GOG nie ma nawet wzmianki o firmie, która stworzyła Planescape: Torment. Każdy kto kupi EE jest paserem i powinien się wstydzić.

  29. Będzie grane na tablecie 😀 Ale super!

  30. @Wszczebrzeszyn Idąc twoją pokręconą logiką hejtera Beamdog to GoG i Steam też są paserami – czyżby Black Isle (a raczej jego rozrzuceni po różnych firmach dawni pracownicy) powinno pozwać Beamdog, które ma prawa do marki? No i ten remaster nie różni się NICZYM od remastera StarCrafta, poza wsparciem multiplayera (w PS:T? Bardzo singlowym cRPG?) oraz wyższą jakością modeli postaci, co, uwaga uwaga, było niemożliwe do zrealizowania bo jak napisał sam Beamdog, oryginalne pliki gry przepadły, a robienie modeli

  31. postaci od początku zniszczyłoby część duszy tej kompletnej, niesamowitej gry. I to napisał ten sam Beamdog, o którego bałeś się, że wprowadzi do gry „dewiantów” (xD). Ale cebulaczkowi i tak źle i tak nie dobrze, mimo, że już wcześniej napisałeś „No to może tragedii nie będzie, choć graficznie wygląda to gorzej niż P:T na modach.”(a na niską jakość grafiki nie podałeś choćby 1 przykładu). Ale jak komentarz został zepchnięty na drugą stronę, to Beamdog magicznie znów stał się złym złodziejem transwestytą 😛

  32. ciekawe co z polską wersją. Fajnie by było jakby była, do tego na androidzie, please.

  33. Jestem na tak, nie udało mi się nigdy nawet wyjść z Mortuary, tak bardzo się odbijałem od sterowania i grafiki. Bez sentymentu wypracowanego wcześniej moim zdaniem ta gra jest praktycznie niegrywalna w obecnej wersji.

  34. Wszczebrzeszyn 29 marca 2017 o 07:05

    @Aargh|OK, wspomnieli o firmie małym druczkiem, wśród ściany tekstu na samym dole, której nikt nie będzie czytał. Nie zmienia to faktu, że zakłamują historię, bo firmą, która stworzyła grę jest Black Isle, a nie Beamdog, Beamdog ją jedynie moduje. Chcesz zobaczyć jak to się powinno robić? Spójrz na reedycję Turoka 2 albo System Shock 2.

  35. Wszczebrzeszyn 29 marca 2017 o 07:07

    @Sawpel|To samo możesz mieć za darmo instalując mody, a sterowania Beamdog nie poprawi.|https:www.gog.com/news/mod_spotlight_planescape_torment_mods_guide

  36. @Wszczebrzeszyn Czyli nigdy tej gry nie przejdę :/ Z modami też próbowałem i nic się nie zmieniło.

  37. @Sewpel co rozumiesz przez sterowanie? Jeśli odbijasz się od samej idei sterowania w grze w rzucie izometrycznym, to faktycznie nic się nie zmieni, bo jak może. Jeśli natomiast masz konkretne problemy z UI, to zmiany UI i „convinience features” stanowią prawie połowę listy rzeczy które poprawiają, jest więc dobra szansa, że będzie lepiej. Polecam nie czerpać informacji od hejterów.

  38. Ale na filmiku ta gra wygląda paskudnie. Praktycznie jakby nie było żadnego upgrejdu : A już liczyłem, że będzie sens zagrać po raz pierwszy w Tormenta

  39. @Wszczebrzeszyn akurat reedycje System Shocków (1 i 2) oparte są na pracy moderów, którą ND częściowo „pożyczyło”…

  40. @Wszczebrzeszyn Powiedz mi który mod, dawał nowe UI (jak grałem w oryginalnego PT, to mod do zmiany rozdzielczości rozjeżdżał całe UI i powodował, że gra mi się crashowała w niewielkich lokacjach), quickloota (po tym jak po raz pierwszy wprowadzili to w grach EE, nie mogę już bez tego żyć), możliwość zoomowania, zmiany wielkości czcionki albo podświetlania elementów interaktywnych. Nie wspomnę, że wszystkie zmiany treści w EE są osobiście dokonane przez Chrisa Avellone’a.

  41. Planescape: Torment: Enhanced Edition jest bardziej planescapowaty i tormentowaty niż oryginalny Planescape: Torment. PTSEE po prostu wyciska ostatnie soki z Infinity Engine i Beamdog odwalił kawał dobrej roboty. Wszystkim polecam oficjalne FAQ: https:www.beamdog.com/planescape_faq oraz uzupełnienie oficjalnego FAQ dostępne tu: https:forums.beamdog.com/discussion/63946/planescape-torment-enhanced-edition-faq

  42. Przynajmniej teraz spokojny będę że Avellone nad tym czuwa, nie dadzą wtedy żadnej propagandy LGBT.

  43. @Maciejka01 Postanowili nie dodawać żadnych nowych questów, dialogów, lokacji, postaci czy towarzyszy. Nawet nie zaimplementowali Unfinished Business (mod przywracający questy znajdujące się w kodzie gry, ale nieobecne w samej grze), gdyż Avellone stwierdził, że był powód dla którego te questy zostały wycięte. PSTEE to przeniesienie PST na silnik z BGEE, masa usprawnień technicznych, zaś zmiany w treści gry były dokonywane tylko przez Avellone’a (który ponoć naniósł tysiące poprawek na oryginalnego PST).

  44. @Hadar Niepotrzebnie dałeś te linki, Wszczebrzeszyn i tak wie, że ten remaster ssie i DOKŁADNIE TO SAMO dają mody. Ta lista go nie przekona, bo stworzył ją lewacki Beamdog, który okrada Black Isle i żeruje na jego pracy, to skok na kasę, żadnych przydatnych funkcji, których nie byłoby w modach. A poza tym nawet jeśli to co piszesz to prawda, to jak kupisz ten remaster to jesteś paserem, bo to kradzione. A jako, że nie dodali multi i nie poprawili jakości modeli (co z tego, że nie mieli oryginalnych plików)

  45. są w swoim złodziejstwie jeszcze słabi. Ogólnie jedyna akceptowane enhanced edition zrobione przez Beamdoga, to takie, na którym napisaliby, że wszystko stworzył Black Isle i nie zmieniali nic względem oryginalnej gry. Chociaż nawet jak nic nie dodadzą to grafikę popsują i płeć postaci będzie się zmieniać przy każdym włączeniu gry zgodnie z losowym seedem.

  46. Beamdog? Bedzimy szukac odpowiedzi na „what can change the gender of a man” chyba

  47. Gra jest świetna, ale moim zdaniem, niektóre rzeczy powinno się zostawić w spokoju. Planescape był najlepszym RPG-iem swoich czasów i do tej pory jest wzorem do naśladowania pod względem narracyjnym, ale jego czas minął. Gatunek wyewoluował i takie gry znajdą tylko kupców, wśród fanów starego RPG. Widać to na przykładzie Tormenta, który nie osiągnął dobrych wyników sprzedażowych.|Pora wymyśleć coś nowego, a nie przystrajać starą pannę w nowe ciuszki.

  48. @PeaCross You made my day. 😀

  49. @stukov111: Wygrałeś internety, bracie. Chylę czoła!

  50. @Scorpix Torment zawiódł, bo był słaby, a nie dlatego, że czas klasycznych RPGów przeminął. Dowodem na to są chociażby Pillarsy czy Tyranny. Sequel PoE dopiero co zgarnął przecież od ludzi 4.4mln dolarów na produkcję. Wolę takie odświeżanie starych rozwiązań, niż RPGi pokroju nowego Fallouta, z którego praktycznie wycięto cały element „Role Playing” i zostawiono tylko „Game”.

  51. Swoją drogą, jeśli jest jakiś setting w którym „agenda SJW” czy „propaganda LGBT” miałoby sens, to jest nim Planescape. Bardzo dokładnie zwiedzamy budynek Society of Sensation w końcu…

Dodaj komentarz