rek
rek
05.11.2020
1 Komentarze

Phasmophobia: Psychologiczny wieloosobowy horror nie dostanie trybu PvP

Phasmophobia: Psychologiczny wieloosobowy horror nie dostanie trybu PvP
A przynajmniej nie w najbliższym czasie.

Ostatnie miesiące raczą nas wysypem niespodziewanych hitów. Po raczej lekkich Fall Guys i Among Us przyszła pora na nieco poważniejsze klimaty. W październiku we wczesnym dostępi zadebiutowała Phasmophobia – psychologiczny horror, w którym czwórka graczy odwiedza nawiedzony dom i stara się znaleźć dowody na istnienie duchów. Choć gra jednoosobowego Kinetic Games nie jest aż tak głośna jak wspomniane wcześniej tytuły, ponad 112 tysięcy jednocześnie bawiących się osób w Halloween robi wrażenie.

Nie da się ukryć, że model rozgrywki – cztery osoby kontra pojedynczy potężny przeciwnik – aż prosi się o wykorzystanie asymetrycznego multiplayera. Twórca również to dostrzegł, ale po kilku eksperymentach porzucił ten pomysł. W rozmowie z IGN-em wytłumaczył, dlaczego nie zamierza podążać w tym kierunku.

W tej chwili nie planuję dodania kolejnego trybu gry, ponieważ zmieniłby on ją w coś zupełnie innego i odciągnął ją od tego, czym chcę, żeby była. Chcę, aby gra zachowała formułę 4 graczy kontra 1 sztuczna inteligencja, dopóki nie zrównoważę rozgrywki i nie dodam nowych funkcji związanych z tym stylem zabawy.

Developer przyznał też, że nie spodziewał się takiego sukcesu:

Planowałem, że pojemność serwera osiągnie maksymalnie 500 graczy w dniu premiery i od tej pory będzie spadać. Chciałem tylko zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby móc robić więcej gier. Teraz Phasmophobia ma ponad 2 miliony sprzedanych kopii.

Warto zaznaczyć, że rozmowę przeprowadzono jeszcze przed Halloween, więc powyższa liczba może być już nieaktualna.

Phasmophobia dostępna jest we wczesnym dostępie na Steamie.

rek

Jedna odpowiedź do “Phasmophobia: Psychologiczny wieloosobowy horror nie dostanie trybu PvP”

  1. A przynajmniej nie w najbliższym czasie.

Dodaj komentarz