
PC to dla Activision Blizzard najbardziej dochodowa platforma

Dlaczego „najpewniej”? Otóż firma wrzuca wszystkie konsole do jednego worka, więc teoretycznie istnieje cień szansy na to, że to PS4 wygenerowało 90% obrotów, a Xbox One i Nintendo się już w ogóle nie liczą – ale taka sytuacja jest tak bardzo nieprawdopodobna, że wspominamy o niej tylko dla porządku.
Przejdźmy do raportu. Obroty jednego z największych wydawców wyniosły w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 1,7 mld dolarów i w porównaniu do zeszłego roku wzrosły o 19%. Najciekawszy jest podział na platformy:

Jak widać, konsole traktowane jako całość (bo – jak już wpominaliśmy – do jednego worka wrzucono zarówno sprzęt Sony, jak i Microsoftu i Nintendo) nadal mają lekką przewagę, bo przyniosły 615 mln dolarów, ale oznacza to spadek o 20% w stosunku do ubiegłego roku, a poza tym pecety mają 566 mln dolarów – i oznacza to wzrost aż o 42%.
Warto zwrócić uwagę na trzecie miejsce, czyli sprzęt mobilny, który wygenerował wprawdzie „tylko” 475 mln dolarów, ale oznacza to wzrost aż o 95%. Jeśli ten trend się utrzyma, to już za rok to właśnie smartfony staną się najbardziej dochodową platformą, konsole natomiast spadną na trzecie miejsce.

Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “PC to dla Activision Blizzard najbardziej dochodowa platforma”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
To tylko dowodzi tego, że gracze PC’towi jak i mobilni najchętniej płacą za mikrotransakcje, dlatego nawet w grach czysto singlowych teraz będziemy je mieć xD Smutny los czeka branżę grową, nawet szef Xboxa ostatnio gadał że bardziej się opłaca robić gry multi nastawione na mikrotransakcje niż inwestować w single, więc teraz już tylko czekać aż one znikną bo po prostu się nie będą opłacać.
Jak ja uwielbiam to zestawianie Acti z Blizzem. Taki dla nich PC ważny, że ich kluczowa marka (Call of Duty) będąca FPSem króluje na konsolach. Smh XD|@Kopah: Niestety racja. W Halo 5 i GoW 4 samo multi jest bardziej rozbudowane niż kampanie, a w obu tych seriach single był co najmniej porządny, nie wspominając o wciskaniu multi na siłę. Jak w CoD WWII kampania będzie tak dobra, jak obiecują to im szczerze pogratuluję.
To tylko dowodzi, że konsolowcy nie chcą bulić niepotrzebnie pieniędzy na mikropłatności w takim stopniu jak robią to PC-towcy. Mądrzejsi są.
Ładne żupy solne poniżej :I
@smd87|Wszyscy są jednakowo głupi. Mikrotranskacje w ostatnich Call of Duty schodzą jak ciepłe bułeczki. I kto je kupuje, PC’towcy stanowiacy jakieś 5% populacji tej gry? xD
@ThunderGun – te dane to jakieś poparte dowodami, czy zwyczajne „bo mi się tak wydaje”?
Patrząc na jakość portów Call of Duty, jakie są wydawane teraz na PC, śmiem również myśleć, że PC jest również najbardziej odchodową platformą dla samego Acti.
@Ganjalf|Ładny post, który nic nie wniósł do tematu.
To dowodzi ze BLIZZARD WYDAL MOZE WIECEJ GIER NA PC NIZ NA KONSOLE?
Warcraft, HotS, Heartstone, Overwatch. Odnoszę dziwne wrażenie, że w te produkcje mnóstwo ludzi gra na PC.
@Dives |Tak mi się wydaje. Takie wyciągam wnioski na podstawie tego co doświadczyłem – luźne oszacowanie. Co, nie można? Nie musisz się z tm zgadzać, ani w to wierzyć.
Po za tym Call of Duty najlepiej zatruwa konsole właśnie.
Activision Blizzard gównie nastawiony na zysk $ to żadna nowość o ile Activision na Pc znajduje wielu odbiorców ale Blizzard może spokojnie przenosić się na konsole ze względu na spadek jakości swoich gier.
@smd87 zawsze znajdzie się jakaś wymówka co by sprawić by konsole bądź konsolowce byli lepsi,prawda? W sumie jedyne co wam pozostało to wymówki.
@Terminus223 W 10000% prawda.
@Terminus223 |Serio jeszcze obchodzą cię te gimnazjalne wojenki z lat 2004-2009? Kogo obchodzi kto na czym gra. Każdy gra na tym na czym mu się podoba i nic ci do tego.
zgadzam sie.
gdzie sie nie wejdzie tan zaraz coś która platforma jest lepsza…
przecież wiadomo że ta od SONY 😛 (hehe)