
Od sierpnia Microsoft będzie oddawał twórcom gier 88% przychodów zamiast 70%

Tim Sweeney rozpoczął wraz ze swoim Epic Games Store prawdziwą krucjatę przeciwko obecnej w branży od dawna proporcji podziału zysków między developerów oraz sklepy. Zamiast tradycyjnego 70/30 EGS kusił developerów dużo bardziej atrakcyjnym 88/12 – i choć faktycznie przyciągnął do siebie sporo studiów, objęta strategia wciąż nie pozwala wyjść mu na plus.
Długo wydawało się, że konkurencja niekoniecznie pójdzie w ślady Epica. Gdy nasze oczy wrócone były ku Steamowi, swój ruch postanowił wykonać Microsoft. Jak właśnie ogłosiła firma, od 1 sierpnia twórcy gier będą mieć 88% udziału ze sprzedaży w pecetowym sklepie giganta.
Developerzy są w samym centrum procesu dostarczania naszym graczom wspaniałych gier i chcemy, aby odnosili sukcesy na naszych platformach. Dlatego dzisiaj ogłaszamy, że aktualizujemy warunki naszego sklepu Microsoft Store dla twórców gier na komputery PC. W ramach naszego zobowiązania, aby każdy twórca na komputery PC mógł osiągnąć więcej, od 1 sierpnia udział deweloperów w przychodach netto ze sprzedaży gier w wersji na komputery PC w Microsoft Store wzrośnie do 88% z 70%. Wyraźny udział w przychodach bez zobowiązań oznacza, że developerzy mogą udostępniać więcej gier większej liczbie graczy i osiągnąć większy sukces sprzedażowy.
Przy okazji dłuższego wpisu o rozwijaniu grania na pecetach Microsoft zapowiedział też, że Halo Infinite zapewni wsparcie dla rozgrywki i postępów międzyplatformowych. Jak jednocześnie zdradzono, Halo: The Master Chief Collection w pecetowym Game Passie wypróbowało już 10 milionów graczy.
Korporacja zapowiedziała również poprawienie jakości swoich usług na tej platformie, obiecując m.in. większą szybkość pobierania z Game Passa.

Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Od sierpnia Microsoft będzie oddawał twórcom gier 88% przychodów zamiast 70%”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czyżby EGS faktycznie dał branży sygnał do zmian?
Cóż, już wcześniej obniżyli marżę dla wydawców programów w MS Store do 5%, tylko gry pozostały na 30%. Prędzej czy później zmniejszyliby tę marżę, szczególnie że z tą generację konsol MS wydaje więcej gier ekskluzywnych również na PC.
Biorąc pod uwagę popularność ich sklepu, to doprawdy kosztowny krok :).
Super!
TheMerowing, żebyś się nie zdziwił. Gdyby poświęcili sklepowi trochę środków i czasu, to systematycznie brnąc do przodu mogliby dorównać steamowi. Ludzie mają tam spore biblioteki, ale obecnie widać trend, że zaczynają szukać alternatyw. Jak dla mnie steam nie oferuje niczego nadzwyczajnego.
A niech dają i 100% – gracze nadal nic na tym nie zyskują, bo sklep MS jest po prostu fatalny, co zresztą świetnie wpisuje się w tradycję podejścia firmy do graczy pecetowych.
Łaski nie robią – MS Store na PC to syf gorszy od EGS…
Z tego „większego wsparcia” na PC to chciałbym (tak, tak, wiem, chcieć to se mogę…) Gearsy 2, 3 oraz Judgment + Fable 2, ale zapewne prędzej zaopatrzę się w któregoś xboxa niż powyższe wyjdą na winde, jeżeli w ogóle…
Z tym sklepem to mogli zrobić by porządek, bo dalej wygląda on, jak sklep z mobilkami. Poza tym, jak pobierałem wersje demonstracyjne gier z tej platfomy to zrywało mi łączenie parokrotnie. Epic przynajmniej jest w tym zakresie bardziej przejrzysty, bo nie wrzuci ci pod nos gier free to play, dużych gier, mały indie gier, mobilki, wszystko na Microsoft Store dalej wymieszane, jak groch z kapustą.
„przyciągnął” należy zmienić na 'przekupił’
Zmniejszyli marżę w sklepie z którego i tak praktycznie żaden gracz pecetowy nie korzysta xD
@ DETHKARZ|”przyciągnął” należy zmienić na 'przekupił’|W przeciwieństwie do właściciela Steam, który dał graczom wybór: jeśli nie odpowiada ci zmiana regulaminu Steam, support może usunąć twoje konto 😉
Krok w dobrym kierunku
@zadymek To chyba normalna procedura przy umowach gdziekolwiek, bank, telefon itp
Od dawna gry na Xbox miały lepsze wsparcie od gier na PC, które dostawały kiepskiej jakości porty po kosztach, dobrym przykładem jest PC wersja Halo: The Master Chief Collection kolekcja nie wyszła w całości tylko w kawałach, kiedy Microsoft wyda Directx 12 na Windows 7, hucznie zapowiadali a jak przyszło co do czego to tylko Microsoft Edge dali, Microsoft nie wierze w ani jedne słowo, dopiero jak dostali po dupie od Sony wtedy ekskluzywne gry z Xbox zaczęły wychodzi na PC.
Zrywanie łącza… Ustaw sobie DNS na Microsoft operator pewnie wymusza korzystanie googlowych. W ja wiem czy nikt nie korzysta…. zresztą tu pewnie chodzi oto w tytułach multiplatformowych mieć odzwierciedlenie w sklepie xboxowym i pc 1 do 1
@Aqwet Rozumiem, że kiedy likwidujesz konto w banku, ten zatrzymuje jego zawartość?
@zadymek A w tym sensie? No to akurat bank jest zły przykład ale wszystkie inne portale z grami, filmami itp zrobią Ci to samo. Nawet GOG, choć fizycznie nie zabierze, to nie będziesz miał licencji na to co masz, czyli staniesz się piratem.
@Aqwet Jak zauważyłeś instalkę gry jednak nadal możesz wykorzystywać po usunięciu konta. I GOG może ci skoczyć.|BTW W umowie użytkowania GOG jak byk stoi, że w razie zamknięcia sklepu GOG poinformuje cię z wyprzedzeniem, byś mógł ściągnąć swoje gry. A jak nie ma sklepu to nie ma konta, jednak…Ale to nie ma znaczenia, ponieważ do użytkowania gier na GOG nie jest potrzebny żaden launcher, z umową, którą musisz zaakceptować ilekroć dystrybutor zechce coś zmienić – albo odetnie cię od twojej biblioteki.
MS już zapowiedział przebudowę swojego sklepu. Zobaczymy co im z tego wyjdzie i jak szybko się ze zmianami uwiną.
@zadymek Bezprawnie. A kupując zgadzasz się z ich umową, gdzie też gra to licencja.
@Aqwet „3.3 Twoje konto GOG oraz treści GOG są przypisane do Ciebie i nie możesz dzielić się, sprzedać, przekazać ani podarować ich innej osobie.”Gry nie są przypisane do konta, tylko do mnie, tak jak i samo konto.|A ponieważ w przypadku zamknięcia interesu GOG nadal uszanuje moje prawo do korzystania z zakupionych gier, powiadomi mnie wcześniej, bym mógł te prawa zabezpieczyć….za to Valve z radością przygarnie zawartość portfela zamykanego konta 😉