rek
rek
27.03.2013
Często komentowane 55 Komentarze

Nvidia prezentuje system zniszczeń. Robi wrażenie… [WIDEO]

Nvidia prezentuje system zniszczeń. Robi wrażenie… [WIDEO]
W Battlefieldzie 4 środowisko ma być w dużym stopniu podatne na zniszczenia. Nie jestem jednak pewien, czy system destrukcji w nowej grze DICE będzie dorównywał temu, co pokazała na Game Developers Conference Nvidia. Robi wrażenie — zwłaszcza że całość była generowana w czasie rzeczywistym.

Nvidia i system zniszczeń:

rek

55 odpowiedzi do “Nvidia prezentuje system zniszczeń. Robi wrażenie… [WIDEO]”

  1. HAWOK wysiada 😀

  2. Poezja ;_;

  3. Niezłe tylko:|a) na GTX 680 trzyma 30 FPS, a dla wielu graczy taka karta to marzenie|b) BF 4 ma też wyjść na Xboxa 360 i PlayStation 3, a to trochę ogranicza

  4. Trudno mówić w przypadku DICE o jakimkolwiek systemie destrukcji. Tam zawsze wszystko rozwala się TAK SAMO, natomiast w powyższym filmiku mamy do czynienia z prawdziwym system destrukcji.

  5. emqi na tym gtx680 nie mają ciągłęj płynności potrafi się zaciąć ta animacja minimum będzie Sli

  6. W mojej opinii jest jeszcze sporo do zrobienia. Twórcy zapewne celowo chcieli ukryć elementy,które jeszcze nie funkcjonują. Aż się prosi przecież, podciąć wszystkie kolumny w wieży,by sprawdzić w jaki sposób się ona przechyli i roztrzaska upadając na ziemię. Śmiem twierdzić, że pewnie wieża nadal by stała, choćby opierała się na jednej nietkniętej kolumnie co byłoby sprzeczne z prawami fizyki. Osoba prezentująca tą technologie zawsze niszczy te obiekty od góry. Zrozumiałe,nie chwalą się tym co nie działa 🙂

  7. @gbaramek zgadzam sie z toba tez mnie dziwilo dlaczego zawsze zaczynal od gory niszczenie,nadal nic nie pobiło geomod’a z RF.

  8. Lecące odłamki chyba też powinny niszczyć pozostałe obiekty tymczasem w ogóle na nie nie wpływają, albo ja nie zauważyłem, Patrzyłem głównie na obiekt w centrum i lecące fragmenty z tego powyżej niego.

  9. emqi@ ale bf4 też wychodzi na next-geny 🙂

  10. Ciekawe dlaczego kurz taki „ciężki” zrobili…

  11. CoCieToObchodzi 27 marca 2013 o 17:19

    Ładnie to wygląda, ze 2 lata i to będzie standard.

  12. Gwynbleidd11 27 marca 2013 o 17:22

    co do dopracowania to fakt, jeszcze im dosc daleko bo niektore kolumny podcinal od dolu i gora wcale sie nie przewracala, wiec nie powinni spoczywac na laurach

  13. Tak, fajny bajerek, z tym, że wejdzie do użytku pewnie za kilkanaście lat. Z resztą prawdę mówiąc imponujące to to nie jest. Stworzenie programu pod jedną konfiguracje sprzętową symulującą zniszczenia mało szczegółowych obiektów bez obciążania grafiki masą różnych filtrów (przezroczystość, czyli tak zwana alfa wciąż jest generowana przez procesor a nie grafe sic!) i obciążania reszty innymi mechanizmami trudne nie jest.

  14. przeciez to samo jest w bf 3 i dziala tez na radeonach…

  15. A nawet jeżeli zrobiliby to idealnie (czyli zrobią kartę graficzną odpowiadającą w 100% za zniszczenia) to i tak rynek zadecyduje czy to wejdzie, a tu może być ciężko, bo Nvidia stwierdziła, że konsole to straty, bez tego bajeru na konsolach będzie może kilka gier, które z tego skorzystają (ale kupować specjalnie nową kartę Nvidii, która tania nie będzie tylko dla tego elementu, o którym i tak gracze zapomną? Lepszy już oskryptowany model z BF-a).

  16. @Piterk95 Never go full retard.

  17. @Piterk95 ty chyba nie wiesz co to skrypt a prawdziwe zniszczenie w czasie rzeczywistym tu się wszystko niszczy na każdy sposób a tam strzelisz w ścianę to ona nie poleci tylko zniknie i pojawią się odłamki i dym które znikają.

  18. @Piterk95 – nie, BF nie ma zniszczeń w czasie realnym i nie zostają po tym większe ślady na ziemi, bo obecnie komputery nie dałyby rady tego utrzymać, z resztą w grach multi zniszczenia musiałby być obliczane na komputerze hostującym, żeby każdy widział te śmieci w tym samym miejscu.

  19. kamil999666 27 marca 2013 o 17:53

    @ AoS – „… bo obecnie komputery nie dałyby rady tego utrzymać…” – Zagraj w Red Faction Guerrilla

  20. kumpel33333 27 marca 2013 o 17:56

    Wszystko polega na optymalizacji 😛 mi to przypomina Angry Birds w trzech wymiarach

  21. zbychu12345 27 marca 2013 o 18:04

    To + animacja twarzy pokazana ostatnio i może ruszy na kompie za 15k

  22. Super ale całości nie zniszczyli, struktura domków jak w BC2. Gdyby pokazali możliwości niszczenia metali to by było coś. Pod wpływem ciepła spowodowanego wybuchem bomby lub podkładania C4+napalm uginają się stalowe belki co powoduje zawalenia się hangaru itp itd. Kamyczki nikogo nie ruszają. Czekam na FPS gdzie będzie można wszystko zrównać od kosza na śmieci (BF3) po metalowe hangary i szałasy.

  23. Fajne, choć widać, że niedoskonałe. Kostka strasznie lata 😛 |Ciekawe tylko, czy to sprawa samego systemu, czy kalibracji silnika…

  24. aleksdraven 27 marca 2013 o 18:52

    Nic nowego, kolejne demo z użyciem PhysX, ten silnik ma wbudowany system destrukcji ale na razie nikt z niego tak nie korzystał, chociaż jest to możliwe do użycia w 3Dmax studio z odpowiednia wtyczką.

  25. TruthDefender 27 marca 2013 o 19:27

    @aleksdraven No masz słuszność. A i tak fanboje AMD PhysX nie doceniają;P I pewnie dlatego tego nikt nie wykorzysta. Radeony by się spaliły i 1/4 graczy (czyli tych co mają Radki) by nie kupiła gry. Za duża strata dla wydawcy.

  26. GrowlingM1ke 27 marca 2013 o 19:40

    Bardzo fajne, Chciałbym zobaczyć to w jakimś przyszłym rts.

  27. aleksdraven 27 marca 2013 o 19:58

    @ TruthDefender- stosunek posiadaczy radków/zielonych to 3/4. PhysX przez to ze jest uzależniony od CUDA dużo traci. Ponadto dzisiaj już tylko APEX nadaje się do obliczania dzięki GPGPU bo procki sobie już radzą nieźle z normalna fizyką. Ponadto HAVOK DESTRUCTION czy BULLET potrafią to samo dzięki wsparciu OpenCL efekty mogą być obliczane na każdej jednostce posiadające procesory strumieniowe. Sam PhysX jest ok, dopóki ktoś nie zechce robić wodotrysków exclusive dla zielonych.

  28. TruthDefender 27 marca 2013 o 20:06

    3/4? Kurde.. chyba dawno aniekty Steam nie przeglądałem.. bo wydawało mi się, że 25% do 75% około..

  29. TruthDefender 27 marca 2013 o 20:10

    Ahh noo. intel się wepchał… jest 52/33 i 10 procent układów intela.. pewnie z lapków.

  30. Czym tu się podniecać? Odłamki spadające z dużej wysokości, wprawdzie nie znikają, ale też nie rozpadają się na mniejsze w kontakcie z ziemią i nie niszczą innych obiektów. Poza tym popatrzcie na 1.00 – zniszczyli połowę podstawy wieży, a jej szczyt nadal stoi prosto.

  31. kebabkilla1 27 marca 2013 o 20:23

    robi wrażenie

  32. TvSuperStar 27 marca 2013 o 20:28

    Cudo, gra, a raczej informatyka to wreszcie prawdziwa sztuka.

  33. kumpel33333 27 marca 2013 o 20:33

    Łatwo można by było zrobić coś podobnego wykorzystując tańszą moc procesora 😛

  34. hm jeżeli efekt będzie lepiej wykorzystany w grach to będzie to ciekawe urozmaicenie rozgrywki .|Niestety sam filmik wygląda jakby niewidzialny reyser strzelał do szkła , mym zdaniem brakuje efektu |niszczonego muru , jakto było pokazane w serii Battlefield

  35. aleksdraven 27 marca 2013 o 20:59

    @ kumpel33333- musiałby być wielowątkowy coś ala FX albo core i7

  36. Havoc Next-Gen , UE4, CryEng 3 BF4 i inne mają w zasadzie to samo ! Wystarczy zobaczyć na Prezentacji Sony PS4 ! Także to co pokazali czapki nie urywa a po drugie Fizyka musi działać w tle a sprzęt ma generować główne efekty a nie zapchany cały komp na jedna scenkę lol

  37. Dajcie mi nowe red faction z takimi możliwościami!

  38. W Red Faction Guerilla i Armageddon system zniszczeń prezentuję się równie dobrze co tutaj. Tyle, że to są prawdziwe gry, a ten system zniszczeń od Nvidii to tylko demo technologiczne,

  39. @Biezdziad: nieee, RF to jednak inny poziom ;P Tam po rozwaleniu danego fragmentu budowli dookoła nie spadały fragmenty o tej samej objętości tylko sporo mniejsza ilość generowanych kamieni/drutów/chgw czego jeszcze 😉 Wyglądało to świetnie, ale podobny efekt wizualny do tego na górze osiągnięto dzięki sztuczkom.

  40. Wszystko fajnie, tylko że to nadal są kontrukcje składające się z prefabrykowanym kawałków na które sie rozpadają, czyli nic nowego…

  41. Ładne, zwłaszcza ten pył który nie zanieczyszcza niczego. Dobrze, że żyjemy jeszcze w czasach w których rozum ludzki jeszcze przekracza technologie!!!

  42. Nawet niezłe. Ciekawe tylko, kiedy takie coś zostanie zastosowane w grach.

  43. wszystko ładnie i pięknie ale co z tego skoro elementy które spadają zachowują się jak styropian, nieważnie z jakiej wysokości i na co spadną dalej pozostają tego samego kształtu, najlepiej widać to po spadającej kopule

  44. W Red Faction: Guerrilli jest lepszy system zniszczeń, bo tam się budowle zapadają po zniszczeniu podstawy.

  45. przecież takie coś jest w castle story

  46. Dla mnie to strasznie sztucznie wygląda.

  47. Gry z takim czymś będą rajem dla Roja, nic dodać, nic ująć 😀

  48. Owszem robi wrażenie, ale silnik nie uwzględnia jeszcze pewnych właściwości w fizyce. Np. mamy wieże z jakimiś kolumnami jak rozwalimy podtrzymujące kolumny lub inny element u podstawy to konstrukcja powinna się już zawalić sama pod wpływem własnego ciężaru.

  49. dami0009000 28 marca 2013 o 16:01

    e tam bf lepszy

  50. Confetti

  51. Bang Bang…

  52. Takie coś przydało by się w GTA six :DDD

  53. Rozwalają meczety? A swoją drogą, większe odłamki po wylądowaniu zachowują się trochę jak jakieś wahadło.

  54. Ładna rozwałka.

  55. Dodać jeszcze porządną fizykę (jak rozwalisz kolumny to dach się rozpada) to będzie świetnie.

Dodaj komentarz