rek
rek
21.03.2013
Często komentowane 161 Komentarze

Nvidia pokazała swoją technologię renderowania twarzy. PS4 może się schować? [WIDEO]

Nvidia pokazała swoją technologię renderowania twarzy. PS4 może się schować? [WIDEO]
Zaprezentowana w trakcie PlayStation Meeting przez Quantic Dream technologia animacji twarzy robiła piorunujące wrażenie. To jednak nic w porównaniu z tym co na odbywającej się w tym tygodniu konferencji GPU Technology Conference pokazała Nvidia. Przyznam, że oglądając udostępniony film z demonstracji zastanawiałem się czy rzeczywiście mam do czynienia z wirtualnym modelem...

Zaprezentowana w czasie konferencji technologia renderowania twarzy generowała obraz w czasie rzeczywistym, a całość była uruchomiona na komputerze wyposażonym w GeForce Titan – potężną, ale drogą kartę graficzną, która niedawno trafiła na rynek.

Technologia Nvidii sprawia, że wirtualna twarz zachowuje się w naturalnie i w „ludzki” sposób wyraża swoje emocje (śmiech, powagę, itd.). Oczywiście jeszcze minie sporo czasu nim rozwiązanie producenta GeForce’ów trafi pod strzechy – na potrzeby pokazu całą moc obliczeniową wykorzystano tylko w jednym celu: na twarz. A w grach karta graficzna będzie miała też inne zastosowania. Poza tym musi rownież spaść cena samego Titana.

Poniżej znajdziecie film z demonstracji (fragment z twarzą zaczyna się od 8:40):

rek

161 odpowiedzi do “Nvidia pokazała swoją technologię renderowania twarzy. PS4 może się schować? [WIDEO]”

  1. OutlanderPoland 21 marca 2013 o 06:46

    Extra, pokazują i pokazują. Szkoda tylko, że nie wykorzystują tej technologii w żadnej grze na pc…

  2. @OutlanderPoland zgadzam się w 100% po konsole i tak będą hamować rozwój grafiki

  3. PhilipMarlowe 21 marca 2013 o 06:52

    Myślałem, że wypadnie to lepiej… Animacja ruchu ust wciąż kuleje przy kwestiach dialogowych.

  4. Już widzę jak to kupią Japończycy i stworzą najlepsze gry randkowe na świecie 😛 .

  5. Tia @OutlanderPoland. Dlatego kupuję konsolę: GeForce Titan kosztuje ponad 4 tysiące.zł, więc ja jako przeciętny zjadacz Tuskowego chleba przestawiam się na konsole.

  6. sorry po co komu taka grafika, jeżeli wszystko pójdzie w grafikę to przecież gry będą starczać gdzieś na 1h i będą tak oskryptowane jak jakiś film i pewnie tak samo skomplikowane ,bo przecież muszą się zwrócić fundusze

  7. 4000zł sama grafika a reszta? Piszesz, że PS4 może się schować. Jakiś hejt? Myślałem, że dziennikarz strony o grach powinien być bezstronny. Ah zapomnaiłem o tym Titanie, którego dostałeś od Nvidii.

  8. W następnym tygodniu Kojima potwierdzi, że Joakim Mogren został wygenerowany przez Fox Engine i wszyscy będą mogli się schować. teamCG

  9. @OutlanderPoland| Czytanie ze zrozumieniem, poziom gimnazjum. Nie, nie wytłumaczę Ci o co chodzi.

  10. @lubro| I tylko na wyłączność PS4. teamCG.

  11. Piotrek próbuje wywołać flame war.

  12. Hmm do gier typu RPG jako NPC czy w cut scenkach może było by to użyteczne i zachwycało, jednak podczas walki raczej wątpię by było to przydatne. Zresztą na PS4 został zaprezentowany taser gry gdzie do tej pory toczy się spór, czy był to renderowany filmik, czy już gra i nie wymagał grafiki za 4000zł… Jak cena tej grafiki spadnie do 700zł to może wtedy ją kupię. 😀 A tak nic specjalnego.

  13. Super. Tyle że jest jeden mały szczegół, o którym chyba pisałem przy prezentacji playstationowej twarzy- cała moc sprzętu poszła na wyrenderowanie jednej twarzy. A co z resztą? Z ciałem, ubraniami, przedmiotami, budynkami i całym stuffem? Będziemy grać w gry w których tylko twarz jest prezentowana? Fajna technologia, ale bezużyteczna- bo skoro potrzeba titana żeby wyrenderować buźkę, to trzeb drugiego titana żeby wyrenderować szyję, trzeciego do korpusu, czwartego do rąk itp.

  14. Przypomnijcie sobie techdemo nvidii z 2007 roku w którym pokazana była fizyka włosów, płynów i dymu. Też na demie wyglądąło to super, ale w żadnej grze tego nie użyto- sprzęt jest po prostu za słaby żeby elementy pokazywane w poszczególnych częściach dema połączyć w jedno w jakiejś grze. Nie dajmy robić z siebie idiotów i wmawiać nam, że sprzęt obecnej generacji to udźwignie.

  15. Kolejnej generacji z resztą też;]

  16. @S4nch3z Chodzi Ci o grę Capcomu? Toż to render z dorobionym na chama interfejsem :/

  17. Świetna technologia! Już nie mogę się doczekać gry, która to wykorzystuje. Oczywiście zamiast całej gry będę miał wyświetlane tylko oczy i brwi (mojej karcie brakuje dużo do Titana). PS4 kosztujące max 3k może się schować w porównaniu z zestawem za 7k (ale jeden Titan to za mało – rendering twarzy to jedno, a reszta?). Ludzie oczekują od konsoli wydajność na poziomie karty grafiki kosztującej tylko co cała konsola

  18. To samo 😉 też ładnie, pozatym trafiło pod strzechy dawno temu (Heavy Rain PS3 !) jak i w Crysis 3 … i nie trzeba karciochy za 4 tysie lol …, która jest przestarzała sprzętowo już na starcie no DX11.x czyli Full Hardware DX11 !!! maiałem ją na testach, lepiej i taniej + DX11.1 CF 7970 GHz ED !! tu zrzut mojego ekranu z Titana – http:img5.imageshack.us/img5/1205/titanfeaturelevel.png &092;&092;&092;Jak widać Win8 ma DX11.1 czyli tzw. DX 11.x dla przypomnienia tak samo było z DX9 potem 9b,9c,9.2 i 9.3

  19. http:imageshack.us/photo/my-images/5/titanfeaturelevel.png/

  20. OutlanderPoland 21 marca 2013 o 08:27

    @Blik Przeczytaj to co napisałem kilkanaście razy. Jeżeli nadal nie wiesz o co chodzi, to widać że masz poważne braki z czytanie ze zrozumieniem. |Również wybiorę konsolę, ponieważ za cenę jednego Titana będzie „prawie” można kupić dwie PS4.

  21. para w gwizdek

  22. Zanim PS4 trafi na rynek cena Titana pewnie troche spadnie. A zanim ta technologia trafi do gier, to Titan bedzie juz i tak przestarzaly. Jedyny powod, dla ktorego gracz PC mialby juz teraz kupowac Titana, to… nawet nie wiem, czy jest jakis powod. Poki co do komfortowego grania wciaz spokojnie wystarczaja GTX 580/680 i przy normalnym graniu calej mocy Titana sie nie wykorzystuje. Po kiego sporo przeplacac za marnujaca sie nadwyzke mocy, skoro do czasu gdy gry beda jej potrzebowac cena karty mocno spadnie?

  23. Karta za cenę dwóch konsol potrafi więcej niż one. Nie do wiary! To może ja poczekambjakueś nowe interesujące gry…

  24. Panowie po co ten flame ? Wątpię by do czasów Crysisa 4/5 jakaś gra użyła kartę o podobnej mocy.A co do klasycznej już wojny PC-konsole – będzie to wyglądać jak zawsze. PS4 jest mocy high-endowego PC, czyli w zasadzie maksymalną jaka istnieje na dzień dzisiejszy. A to, że piecyk wyprzedzi PS4 za parę lat można skomentować jednym – Who cares ? PS5 znowu nadgoni i koło się zamknie.

  25. Poczekam na jakieś* durny telefon.

  26. Super, czekamy na zastosowanie tej technologi w kolejnym liniowym shooterze, doda ona tyle nowych wrażeń płynących z rozgrywki…

  27. @kartofelek – dla ciebie radeon 7850 to high-end? Hahaha.

  28. Siemiatyczanin2405 21 marca 2013 o 08:56

    Świetna rzecz!

  29. Popieram Abyss’a, te tytuły Piotrka rozwalają. Czy to naprawdę dziwne, że karta za niemal 4 koła jest wydajniejsza od konsol?

  30. I teraz wystarczy, że Microsoft zrobi x Boxa z tą kartą i Sony może się na prawdę schować. Jedyne co może wtedy odstraszać to chyba tylko cena.

  31. Ps4 i Xbox 720 mogą się już dawno schować 😉

  32. @Amaliusz Czyli tylko jeden z najważniejszych czynników decydujących o zakupie, spoko. Poza tym jest potwierdzone że nvidia wypadła z rynku konsolowego na tą generacje.

  33. Wszystko fajnie, jednak ja nie widzę zbyt dużego zastosowania dla tej technologii w grach AAA. Chyba, że głównym celem tworzenia takowej będzie jak największe podobieństwo do rzeczywistości. W grach zupełnie mi wystarczy taka animacja twarzy jak tej wróżki. Od razu widać, że to jest sztuczne, ale czy komuś to przeszkadza?

  34. @2ewal4game|Tak.

  35. Technologia jako ciekawostka fajna, jak ktoś niżej napisał konsole nowej generacji już są przestarzałe na starcie. Ale to i tak nie ma znaczenia, żeby wykorzystać taki sprzęt to trzeba armii programistów, a kto teraz ma kasę na taki tłum. Ludzie mają w domach prawdziwe reaktory zamknięte w obudowach pc, a gry dostajemy zacofane technologicznie o jakieś 5 lat. Jedynie Crytek z C3 teraz się wynurzył i dał w końcu po tyłku pecetom. A reszta, taki mass effect 3, cod i reszta tego badziewa?

  36. Prawie 10 lat temu http:youtu.be/4ddJ1OKV63Q?t=12s

  37. @EZptrE Crytek się wynurzył tworząc średniego military shootera z ładną grafiką. Kiedy tutaj przestało chodzić o same gry, a zaczęło o wodotryski? -_^

  38. Rozmawiamy o technologii a nie o gameplay’u jakbyś nie zauważył

  39. TruthDefender 21 marca 2013 o 09:44

    Oczywiście tylko kolejny dowód na Nvidia>AMD, ale nadal znajdą się fanboje którzy będą twierdzić inaczej. Już widziadłem te komentarze, że AMD ma lepszych programistów i dlatego ich technologia jest w konsolach nextgen… Taaa a Chińczycy robią najlepsze ciuchy i dlatego jest ich ubrań najwięcej na świecie.

  40. Hehe niżej pisali że Nvidia „wypadła” z rynku konsolowego lol, @Abyss ile Ci AMD płaci za rozsiewanie takich bzdur na forach. Biznesplan zielonych nie uwzględnia konsol, moim zdaniem bardzo dobrze, będą mogli się skupić na piecach pełną parą:)

  41. 10 lat temu Half-life 2 pod tym względem wyglądał równie dobrze. Czyli raczej dowód na to, że nvidia stoi w miejscu, amd zresztą też. Jeśli chodzi o mimikę twarzy obecnie to tylko L.A. robił wrażenie.

  42. trochę galareta z tej twarzy :/

  43. @EZptrE Ile ja bym dał, żeby mi ktoś płacił za wkurzenie paru śmiesznych internetowych napinaczy i PCtowych fanbojów. Nie napisałem nic co by choćby zakrawało na jakąkolwiek sympatię do AMD, sam korzystam z układu Nvidii. Taka jest prawda, Nvidia zawsze tworzyła gorsze układy do konsol (patrz PS3) i bardziej i bardziej skupiała się na PC, toteż w obecnej generacji wypadli z obiegu.

  44. @wernetto jeśli nie widzisz różnicy w pokazie z HL a tym tutaj, to może oglądnij ten pokaz na monitorze co najmniej 1080p a nie na komórce. A jak dalej nie widzisz różnicy to okulista ostatnia deska ratunku. Naprawdę ludzie zadziwiacie mnie czasem.

  45. Fajnie jest widzieć konkurencyjną technologię dla tej która była zastosowana w LA Noire do mimiki twarzy . U nvidii na pewno widać o niebo lepsze tekstury na twarzy względem Noire.

  46. @Abyss jeszcze się nie spiąłem, chyba już za duży jestem 🙂 Napisałeś że „wypadła” to dla mnie zabrzmiało jakby nie wygrali przetargu, a moim zdanie zlała z góry temat konsol.

  47. Przecież to się nie umywa do prezentacji Quantic Dream więc o co chodzi z tym tytułem lol? 😀

  48. @EZptrE A któż to może tak naprawdę wiedzieć? 😉 PR Nvidii i tak ogłosi, że nie byli tematem zainteresowani, a może po efektach jakie ostatnio dali przy okazji PS3 po prostu Sony już niczego od Nvidii nie chciało.

  49. SkywalkerPL 21 marca 2013 o 10:08

    HazeGiant – nie umywa? Może pora umyć monitor? Przecież to jest zupełnie inna skala. Quantic Dream to nic innego jak PCtowy BF3 z lepszą symulacją włosów i odrobinę bardziej efekciarskim oświetleniem.

  50. DavidCopperhead 21 marca 2013 o 10:08

    @2real4game: Tak.

  51. @EZptrE nie używam komórki do obsługi internetu. Oglądam na 32 calach. Nie potrzebuję okulisty. Nie jestem fanbojem ani amd ani nvidi. Ja wyraziłem tylko swoją opinię.

  52. SkywalkerPL 21 marca 2013 o 10:10

    Wow… a niektórzy porównują to do HL? Jestem w szoku. Konsolowcy naprawdę są ślepi. Widać pikseloza z rozciąganych 720p już się tak rzuciła na oczy, że teraz nawet oczywistych różnic nie widzą.

  53. @Abyss tak jak mówisz tego my szarzy nigdy się nie dowiemy także możemy tylko spekulować:) Co do ps3 to jej głównym problemem był i jest zamotany procesor i mało pamięci, x-box tak samo ma za mało pamięci. Obie te konsole nawet na starcie w tamtych latach miały tej pamięci ewidentnie za mało. Kryzys był wtedy jakiś z ram i drogie były jak diabli z tego co pamiętam. Temu przeniosłem się na piece:)

  54. @SkywalkerPL mów za siebie. Ja jestem PCtowcem od 1996 roku. Po za tym ta wojna i płacz o konsole wzięła się z biedy polskiego gracza. Nie stać na 2-3 konsole w domu i dobrego PCta to od razu włącza się tryb hejtu.

  55. Filmik pokazuje technologie Nvidii i jako taki jest jak najbardziej ok. Jednak czy ta technologia trafi szybko do gier? Raczej nie. Nie dosc, ze wymaga sporej mocy obliczeniowej GPU, ktorej zabraknie nastepnej generacji konsol i brakuje zdecydowanej wiekszosci domowych PC, to nawet technologia animacji twarzy zastosowana w wydanym 2 lata temu L.A. Noire do tej pory nie jest stosowana na szeroka (ani nawet na waska) skale przez tworcow gier. Zwykla ciekawostka, na ktora przyjdzie nam jeszcze poczekac.

  56. @wernetto|Dobrze powiedziane!!!

  57. @wernetto zgadzam się co do tej biedy, ale pozwól że nawiążę do Twojego porównania do HL:) Bo dla mnie to zabrzmiało jakbyś porównał poloneza do BMW i powiedział że to to samo. No przecież też auto i do pracy dojadę:)

  58. Tytuł newsa i już wiadomo kto jest autorem. Huh. Co ma do tego pokaz Quantic Dream,? Tam chcieli pokazać nie samą grafikę tylko ekspresję postaci. Anyway, kto by chciał grać w gry z takimi twarzami? Przecież to teren uncanny valley, jeszcze gorzej niż w LA noire. Zresztą i tak nie zobaczymy tego prędko. Nie ma się czym podniecać, drogie dzieci.

  59. Pamięta ktoś podobne tech demo które działało bodajże na gf 8800? Nadal nie jesteśmy tego w stanie osiągnąć w grach bo nikt nie będzie marnował mocy przerobowej tylko na twarz. I to do tego tylko jednej postaci, do tego łysej.

  60. @VoidORO przeczytaj jaki był tytuł konferencji, a potem to co Ty napisałeś i zastanów się czego nie zrozumiałeś.

  61. Ja nie mogę… weźcie jakiś filtr antyhejtowy stwórzcie albo coś takiego, bo nie da się czytać wypowiedzi niektórych użytkowników portalu. Ciągły hejt na konsole, i, w sumie bez powodu. Co komu przeszkadza że jest sobie PS3/X360? Co komu przeszkadza rozciągnięte 720p? Czy idiotom którzy ciągle czepiają się konsol już naprawdę do końca odbiło? No, skywalker24, dawaj- co masz do konsol. Co Ci przeszkadza ich istnienie? Co Ci przeszkadza że na nich grają ludzie? Bo Ci „branżę gier popsuły”? W jaki sposób?

  62. Bo nie ma już erpegów z 5 na krzyż linijkami tekstu do kliknięcia, w których to zawarta była cała głębia pecetowego grania? Bo jest 'uproszczone sterowanie’ (no tak, bo 2 przyciski myszy to więcej niż kilkanaście na padzie, ofkors, da). I jak ma się to do treści newsa? Co ma konsolowe 720p do tech-dema nvidii? I czemu niektórzy, np. ja, potrafią uszanować preferencje innych graczy (hyh, co za czasy przyszły żeby w ogóle czepiać się ludzi za platformę na której grają…), a inni nie? Dżizzzz.

  63. @EZptrE to wszystko dlatego że na komentarz jest tak mało znaków, pozwól że rozwinę myśl. Nvidia pokazała technologię która pokazuje jak bardzo realną twarz potrafi wygenerować titan w czasie rzeczywistym, pokaz emocji w stylu „in your face” (heh) tylko dopełniało dzieła a nie grało głównej roli. Na konferencji QD chodziło wyłącznie o pokaz subtelnej ekspresji bo tak naprawdę grafika i tekstury to poziom tylko trochę lepszych niż obecnych konsol. Tak więc jedno z drugim nie ma prawie nic wspólnego.

  64. Sam wyrosłem na grach pecetowych i konsolowych, i uważam że obie platformy spełniają swoją rolę bardzo dobrze. I mam nadzieję, że niektórzy dojrzeją w końcu do tego, żeby nie czepiać się zabawek innych. That’s that’s.

  65. „PS4 może się schować.” Widzę, że żarty się skończyły.

  66. Co po niektórzy naprawdę siedzą w tym swoim pudełku gracza i nie potrafią myśleć globalnie.GPU, symulacje graficzne real time i karty takie jak Tytan są wykorzystywane przy projektowaniu budynków, samochodów do symulacji wiatru, oceanu itp. do eksploracji kosmosu i do symulacji 3d w medycynie.To była konferencja o GPU a nie o grach i ta technologia będzie wykorzystana tylko nie u nas w domu.|Nie wszystko kręci się wokół gier i postęp w branży często znajduje zastosowanie w…

  67. Tytuł rodem z pudelka

  68. @harap mi przeszkadza 720p, a poza tym obecna przestarzała generacja hamuje rozwój gier na pc, bo niestety tak się porobiło w tych czasach, że zrównują poziom do konsol, a nie pieców.

  69. …najdziwniejszych i najmniej oczekiwanych dziedzinach życia.I grafika to nie tylko branża rozrywkowa (gry, filmy), ale dużo więcej niż większość z was ( patrząc na komentarze ) zdaje sobie sprawę.

  70. @Loremaster dziękuję za Twój post, to samo próbuję przekazać w tym temacie:)

  71. Hamują rozwój gier MULTIPLATFORMOWYCH. Gdyby twórcy chcieli, to by robili pecetowe „niezahamowane’ ekzkluziwy, aby ujarzmić moc w nich tkwiącą. Ale tak się nie dzieje. Dlaczego? Bo chodzi o kasę. Więc pretensje miej/miejcie do tych, którzy pociągają za sznurki, a nie do tych, co grają na konsolach/ew deweloperów, którzy za swoje gry robić nie będą, bo by ich pensji zabrakło.

  72. CDA proszę zróbcie coś z Piotrkiem i jego newsami bo tych tytułów nie da się czytać. Chyba że celujecie w gimbaze bo na żadnym profesjonalnym portalu redaktorzy by się tak nie kompromitowali.

  73. @tomecki hejter co? To Polskie forum, poza tym przeczytaj wszystkie posty, akurat o Crysisie 3 wspomniałem. i tyle w temacie …

  74. @DeeJay85 Heh nawet gimbaza to wyższy target

  75. @EZptrE Sęk w tym, że twórcy wcale nie chcą więcej niż to ”rozciągnięte 720p”. Zespół programistów i grafików oraz sprzęt do tworzenia na takich kolosach kosztuje i nie wiesz czy taka inwestycja się zwróci. Później wychodzi tak, że twórcy nie wiedzą w którą stronę iść – albo Crysis z ładną grafiką i nędznym gameplayem albo mega grywalne tytuły, które będą wyszydzane ”bo brzydkie”.

  76. @Loremaster Amerykę odkryłeś 🙂

  77. Przecież o tym samym piszę:) Jakby konsole były na poziomie współczesnych pecetów to automatycznie porty były by godne peceta. A tak jak chcą zrobić godną konwersję to muszą grę pisać od nowa, a na to pieniążków brak, a więc mamy hamulec i technologiczny i finansowy. Czyli jednak konsole hamują:D

  78. killercroctiktok 21 marca 2013 o 11:24

    to jest rewolucja

  79. @tomeckiPiotrek popełnia masę błędów merytorycznych, wywołuje sztucznie hejt i daje pudelkowo ontowe tytuły, za to dostaje kasę im więcej wyświetleń, czy komentarzy pod newsem tym więcej kasy spływa do jego portfela to by wiele wyjaśniało, jeśli jest inaczej to z tym facetem jest naprawdę coś nie tak. Już nie powiem o tym ile on robi błędów składniowych, ortograficznych. Jak zaczynał nie miałem nic do niego, myślałem że za czasem nabierze doświadczenia, ale powoli ma go dość, bo tylko psuje wizerunek CDA.

  80. @Abyss to samo pisałem parę postów wcześniej:)

  81. @tomecki i kolejny raz napisałeś o pieniądzach co ja już kilka stron wcześniej napisałem:D

  82. Polecam zobaczyć ten filmik: http:www.youtube.com/watch?v=G9RAk8yfcxI Tam też jest link do tego tech dema, które działa na kartach z DX10. Wszystkich, nie potrzeba do tego Titana. Sama twarz i skin shader moim zdaniem wyglądają dużo lepiej niż to co pokazała Nvidia i Sony. Oczywiście nie jest animowana, ale wygląda świetnie. Ta twarz od Nvidii wygląda bardzo dobrze, ale czasami wydaje się być zbyt gumowa. Samo porównywanie możliwości GPU za 4000zł do całej konsoli za 2000-3000zł mija się z celem.

  83. @tomecki czyli według Ciebie napisanie konwersji na pieca to tak hop siup za paczkę fajek. Temu czasem dostajemy konwersje w których nawet nie ma obsługi myszki np Shift 2, musieli pacza wydać z takową obsługą:D Lenistwo lenistwem, ale jak maja stworzyć grę na która dostają jakiś tam budżet to w 1 kolejnośći piszą pod konsole bo tam najwięcej się sprzeda. A potem jak co zostaje to przeznaczają na konwersje pc, niestety. A że konsole to zabytek to i na piecu często mamy starodawną grafikę.

  84. @PanTasior kolejny co nie zrozumiał o czym była konferencja Nvidii. Pokazujesz jakąś głowę i nie wiem o co Ci chodziło, jak chcesz to Ci wkleję też animacje domku w górach chcesz? dla tych co jeszcze przez naście stron nie zajarzyli o czym była konferencja to wyjaśniam słowo klucz „mimika”. A najlepsze w tym wszystkim że chodziło o mimikę w czasie rzeczywistym, niesamowite prawda. I jak ktoś myśli że to da się zrobić na 880GTX bo były już takie wpisy to jak się to mówi w Starcrafcie, GG HF:D

  85. Moim zdaniem jest to rewolucja dużo większa niż TresaFX ale na razie w fazie testów. W grach Rpg zwłaszcza w trakcie dialogów skupiamy dużo większą uwagę na twarze osób prowadzących dialog niż na ich włosy. No ale niestety poczekamy jeszcze dobrych kilka lat aż ta technologia będzie na tyle z optymalizowana aby mógł się nią cieszyć każdy. Uważam że połączenie tej technologi i TresaFX była by czymś bardzo ciekawym zwłaszcza w grach RPG MMO itp. |Czy obecnie jest możliwość zamontowania w PC dwóch różnych kart

  86. Ciekawi mnie jak by te technologie współgrały ze sobą.

  87. Hmm, włączyłem telewizję i stwierdziłem, że ta gadająca głowa wygląda bardziej naturalnie od niektórych ludzi :/

  88. @tomecki pisałem to co Ty, ale to jest jedna strona medalu, w ogóle ten medal to sześcian bo strasznie dużo czynników wpływa na jakość gier na pc. Moim głównym argumentem jest to co pisałem o konsolach, ale nie twierdze że jest to jedyny powód. Ja to widzę tak, stare konsole, drogie konwersje, lenistwo, brak umiejętności i najważniejsze, kasa:)|@Pointer669 SLI jest w najnowszym Titanie, masz jakbyś nie wierzył http:www.nvidia.pl/titan-graphics-card/features-technology

  89. @EZptrE: To chyba ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Odnośnie mimiki Nvidii napisałem, ze wygląda trochę gumowo. I guzik mnie obchodzi czy Nvidia gada o mimice czy o wielkości swojego Tytana. Oglądałem tylko część video z samą głową i bez dźwięku. Dla ciekawych podałem linka do innego tech dema, które swego czasu zrobiło na mnie wrażenie. W dodatku sami mogą je sprawdzić, a nie tylko filmik YT. Napisałem również, że nie jest animowana i chciałem tylko jako ciekawostkę to pokazać. A ty mnie atakujesz :o(

  90. @PanTasior powtarzam, czas rzeczywisty i mimika. Równie dobrze mogę też tu wkleić linki do tech demówek, tylko nie wiem jaki to ma związek z powtórzę się, mimiką w czasie rzeczywistym:)

  91. @EZptrE Powtarzam, mówię ogólnie o głowie. Podałem link do tego tech dema jako ciekawostkę, powtórzę – wyłącznie ciekawostkę, która zrobiła na mnie wrażenie. Wyobraź sobie teraz głowę z tamtym fantastycznym shaderem i tą mimiką w czasie rzeczywistym, powtórzę – rzeczywistym. Już lepiej? 🙂 Sama mimika mogłaby być mniej gumowa, bo trochę wygląda to jak babcia bez sztucznej szczęki w niektórych momentach.

  92. @PanTasior już prawie dobrze:) A swoją drogą to życzyłbym sobie takiej gumowej mimiki w mass effect np.

  93. Wyobrażacie sobie taką animację twarzy np. w Wiedźminie 2? Tą mimikę malującą się na twarzy Foltesta kiedy podrzynano mu gardło. 😉

  94. Gwynbleidd11 21 marca 2013 o 12:53

    @2real4game nom, bo ta glowa przynajmniej nie ma na sobie kilo tapety ;p

  95. Gwynbleidd11 21 marca 2013 o 12:55

    @kkchico8 masz na tyle duzo racji, co jestes okropny ;d

  96. @kkchico8 wyobraźmy sobie wiedźmina w którym każda npc ma twarz takiej jakość jak na tym pokazie, a potem wyobraźmy sobie peceta który miałby to uciągnąć, skoro tutaj do 1 twarzy potrzebny był titan:D

  97. W końcu Nvidi udało się osiągnąć to co inne firmy próbowały osiągnąć na własnych silnikach. Teraz nawet Psycho z Crysis’a 3 nie jest tak imponujący 😉 Nie mogę się doczekać zastosowania tej technologi w grach lub ogólnie codziennym życiu. Do pary brakuje jeszcze czegoś na modłę Oculus’a tylko.. lepszego i będziemy mogli grać w RPG’i z niespotykanym do tej pory realizmem <3

  98. Odniosę się do animacji twarzy i mimiki w grach. W 2010r. na PS3 wyszedł Heavy Rain która pokazała jak powinna wyglądać gra w której pierwsze skrzypce gra ludzka twarz. Kadrowanie i umieszczenie kamer pozwala na pełnię możliwości zaprezentowania jakiejkolwiek technologii animacji twarzy i mimiki. Z tym że takiej gry nie ma na żadnym sprzęcie poza PS3. Wkrótce będzie dostępna Beyond Two Souls gdzie polygonów na postać będzie 2x więcej.

  99. Ktoś tutaj nie potrafi słuchać|”na potrzeby pokazu całą moc obliczeniową wykorzystano tylko w jednym celu: na twarz.”|Nie cała tylko połowę… tan prezenter o tym mówił

  100. @Tunge a nawet niech będzie 1/4 mocy to co, mało? 4 takie twarze i masz 100% mocy, a gdzie reszta, tło, flaki itd:)

  101. Znowu się zaczyna wyłudzanie pieniędzy od graczy. Takie coś powinno już działać na kartach z dx11 paroletnich ale optymalizować się nie chce, że nie wspomnę o włosach Lary.

  102. No dobra Ps4 może i się schowa ale dla mnie wystarcza to co pokazało LA noire i motion capture. A toto coś od nvidii mam gdzieś. Grywalność najważniejsza pany !

  103. Wszystko fajnie, nieźle to wygląda, ale gościu nadal jest łysy, więc na razie o realistycznych włosach możemy zapomnieć. Żeby je wyrenderować potrzebne byłoby pewnie jeszcze kolejne 2 TFLOPSy.

  104. pewnie Nvidia z takimi ambitnymi pomysłami podbija rynek technologi 3D.

  105. Niby dobre ale jedną rzecz sknocili a mianowicie źrenice, które u nich niezależnie od oświetlenia mają ten sam rozmiar. A jak wiadomo pod wpływem światła powinny one się zwężać, a w ciemności rozszerzać

  106. DeathHunter 21 marca 2013 o 13:57

    Prezentacje prezentacjami ale i tak nie będzie w najbliższym czasie (na PC) gry z taką mimiką twarzy. Jeśli już to Quantic Dream na ps4 bo oni nie pokazali twarzy, która pochłaniałaby połowę mocy tylko pokazali jak będą na początku wyglądać ich gry. Wystarczy obejrzeć prezentację ps3 i pokazane wówczas demo z twarzą i porównać je choćby z Heavy Rain czy Beyond 2 Souls. To się nazywa przepaść. A nVidia niech lepiej skończy z tym dojeniem konsumentów i nich zrobi coś pożytecznego.

  107. Jaskółka przyszłości. Może kiedyś, na pewno nie w dającej się przewidzieć przyszłości.

  108. Dajmy całą moc wartej ileś tysięcy karty w renderowanie twarzy, które z X/XX lat będzie można w jakikolwiek sposób wykorzystać w normalnym komputerze bez pożerania całej jego mocy. To na pewno sprawi, że ludzie nie kupią PS4 tylko PC z Titanem.

  109. Myślę, że dość szybko ta technologia ulegnie zoptymalizowaniu – daję im 2 lata. W tym czasie stanieją też karty i nie jest to jakaś daleka pieśń przyszłości.

  110. Optymalizować, to Titan potrzebny nie będzie.

  111. EZptrE|”a nawet niech będzie 1/4 mocy to co, mało? 4 takie twarze i masz 100% mocy, a gdzie reszta, tło, flaki itd:)”|No.. z tłem to nie wiem, ale flaki zawsze można wrzucić do garnka i obiad zrobić. 😉

  112. @filas312, powiedz to rockstarowi

  113. Cóż, daję 3-5 lat i grafika będzie fotorealistyczna lub prawie fotorealistyczna. 10 lat i będziemy mieć realną fizykę, a kolejne 25 lat i Europa stanie się islamska i cofniemy się w rozwoju o 50 lat… :/

  114. Czyli coś jak Tech demo od Nvidii z 2007 roku, które do dziś nie ujrzało światła dziennego w żadnej grze ? Fajnie pokazać takie coś, to może się naprawdę podobać, ale spodziewać się tego w grach, nie sądzę, na pewno nie tej generacji konsol, może co najwyżej QD, ale technologia szybko się rozwija i kto wie może za 6-8 lat zobaczymy takie coś w grach.

  115. To ma pokazać tylko i wylacznie mozliwosci Titana ale nie zobaczymy tego w grach przez jeszcze parę lat. PC żeby stać się glownym celem developerow musialby zwiększyć ilość sprzedawanych kopii gier i to o dużo czego nie da się osiągnąć przez brak zabezpieczeń przed piractwem które nie utrudnialy by życia uczciwym graczom. Na ta chwile gry są i będą robione pod konsole bo tam jest zysk a nikt nie chce zyskiwac lub nawet tracić na swoim produkcie. Idziemy w super grafikę a zapominamy o innych rzeczach co…

  116. Ta animacja twarzy przypomina mi trochę La Noire

  117. pokazuje C3 może to i ladne ale to że coś wygląda ladnie nie znaczy że jest grywalne. Wolę gry z brzydka grafika lub ladna ale ze strony artystycznej które są grywalne i mają na siebie jakis pomysl niż gry realistyczne które potrzebują potwora obliczeniowego żeby je odpalic ale nie dają nam nic więcej. Mam nadzieje że gry będą szly w stronę grywalnosci a nie tylko grafiki, najwyżej zostana jeszcze tworcy niezależni 🙂 gra z pomyslem może się sprzedać a koszt produkcji będzie o wiele nizszy niż tej z super

  118. @NieMy moc obliczeniową titana można tak samą wykorzystać do obliczeń skomplikowanej sztucznej inteligencji, także nie idziemy tylko w grafikę:)

  119. Urocze, niedawno sporo czytałem o uncanny valley a tutaj mi z tym wylatują !

  120. grafikom. Pozdrawiam wszystkich ktorych interesuje grywalnosci i oprawa artystyczna a nie patrzą tylko na realistyczna grafikę. 🙂

  121. @EZptrE tak wiem ale jak widać twory wola zainwestowac w grafikę niż w sztuczna inteligencje. No coz zobaczymy w która stronę pójdzie caly rynek gier mam nadzieje że nie będzie się tylko opieral na grafice.

  122. Ale musisz przyznać NieMy że chciałbyś zobaczyć taką grafiką w przyszłości 🙂 , a są twórcy którzy potrafią połączyć niesowitą grafikę i świetną fabułę 🙂 . Artyzm to jedno, ale realizm też jest w pewnym stopniu sztuką.

  123. aleksdraven 21 marca 2013 o 16:14

    Piotrek, drugi twój news po którym stwierdzam że stajesz się fanboyem zielonych

  124. Optymalizować a nie w samą grafikę jechać! Nie zapominajmy że grywalność jest najważniejsza grafika wystarczy taka żeby pasowała do klimatu nie za słaba nie za mocna byle dobrze oddawała otoczenie 🙂

  125. Ale co nam po nowych technologiach skoro gry same w sobie co raz bardziej za przeproszeniem ssą.. Owszem znajdują się dalej tytuły,które zapadają w pamięci,są wręcz idealne. Tyle tylko,że stanowią one znakomitą mniejszość a większość gier to coś na jeden-dwa wieczory(więcej czasu gry za symboliczne 50-60zł w formie DLC) i nic po za tym. Obawiam się,że rynek gier schodzi na psy niczym rynek muzyczny,gdzie zostaje nam jedynie życie klasykami bo nowości są warte co najwyżej chwilowej uwagi..

  126. @mateusz66 ale wiesz że ta technologia nie będzie wykorzystywana „Tylko” w grach? Wiesz są jeszcze filmy, animacje, praca itd:) A co do reszty Twojego wywodu o grach to zgadzam się w 100%

  127. Hmm, nie?|Technologia Quantic Dream wygląda lepiej. Wystarczy spojrzeć na Beyond Two Souls.

  128. @mateusz66Tego już nic nie zmieni niestety, pozostaje nam grać w te nieliczne dobre i wyróżniające się gry jakie wychodzą, indyki i klasyki 🙂 . Rynek gier już dawno zszedł na psy, przykłady takich wydawców jak Activision czy EA to potwierdza. Kiedyś myślałem że gram mniej bo mam mniej czasu, wyrosłem z gier ( o zgrozo 😛 ) . Ale okazało się że po prostu w nawałnicy kotletów i średniaków nie ma w co grać i często sięgam po stare gry.

  129. Do czego to doszło, żeby granie na konsoli było tańsze, niż na PC? Co za czasy przyszły…|Jeżeli o mnie chodzi to jedyną grą, która mnie trzyma PC, jest Diablo III. Jak tylko wyjdzie wersja na konsole, to mój kontakt z komputerem ograniczy się chyba tylko do przeglądania newsów i forum oraz okazjonalnego czytania artykułów. Jak mam płacić za takiego GeForce GTX 670 (bo wolniejszy i tak na długo nie wystarczy) 1200 zł, to wolę tę kwotę dołożyć do konsoli nowej generacji. Mało już będzie mi brakowało…

  130. @Eskel047 Zgadzam się z Tobą w pełnej rozciągłąści, też swego czasu miałem wrażenie, że wyrosłem z gier jednak rzeczywistość jest jaka jest i wątpie, że stosowanie coraz lepszej grafiki cokolwiek da, bo przecież denna książka w pięknej oprawie dalej jest denna.

  131. Śmieję się z tych co twierdzą, że granie na konsoli jest tańsze. Jest droższe i to zdecydowanie, i to był jeden z głównych powodów o sprzedaży mojej PS3. Za to na PC na karcie za 350 zł ciacham w BF3 na średnich, a wiele gier nowych wciąż chodzi na maxa (np. Dead Space 3, Tomb Raider). No, ale przecież wy potrzebujecie geforce’ów za 1200 zł…Co do filmu – ok, ale uszy są bardzo kiepsko wykonane.

  132. @tomecki tyle że nie każdego jara tak kiepska i krótka gra jaką jest Crysis 3 (już przeszedłem więc wiem co mówię) i nie jara mnie też granie we wszystko na FULL HD z ULTRA grafiką. Problem Crysisa leży w słabej optymalizacji, bo graficznie rewolucji nie ma – dwójka oferuje podobne doznania i chodzi bardzo płynnie, jest też o wiele lepsza. Poza tym ja zawsze mogę wymienić coś w kompie, dokupić, a konsole będą wciąż oferować to samo i stać w miejscu.

  133. Sam się schowaj Piotrek… proszę cię, zrób to…| Fanatik – konsola przed 6 lat i chodzą na niej wszystkie nowości, w grafice niewiele gorszej niż na PC (mnie i tak te szczególiki nie obchodzą, a mój komputer nie dałby rady), a na komputerze sprzed dwóch (całkiem dobrym wciąż) – nie… a i w cenach gier nie ma już aż takiej różnicy.

  134. @tomecki no wyjdzie taniej, może sam hardware tak, ale gry będą raz droższe niż są na piecu. Poza tym z tego co mówili to jedna i druga konsola ma być online only, gry przypisane do sprzętu(nawet koledze już nie pożyczysz) i olera wie co jeszcze wymyślą. Także ja dziękuję za taką zabawę. A o BF4 się nie martw, akurat DICE dobrze optymalizuje swoje gry, może nie w dniu premiery,ale tak po 6 miesiącach ich produkty śmigają:)

  135. @Kulas ja mam kompa sprzed 3 lat i crysis 3 mi idzie na wysokich/ultra. A grafika w takim np tomb raider na konsoli i piecu teraz to jak maluch/bmw. Jak nie widziałes, albo widzałeś na jakimś zezłomowanym pececie to nie opowiadaj głupot:) Crysis 2 ssie, najgorsza graficznie część serii, warhead był bardziej zaawansowany. Crysis 3 to powrót do technologicznych korzeni(wersja pc), co nie zmienia faktu że gameplay ssie:)

  136. @Kulas to coś się słabo znasz na dobieraniu sprzętu, bo mój PC ma 4 lata i wciąż wszystko działa płynnie. A porównywanie grafiki z konsoli do kompa jest już dla mnie nie na miejscu, w wielu przypadkach różnice są ogromne, a kilkadziesiąt tytułów dławi się na konsolach i nic im nie pomoże. Poza tym ja tu nie mówię tylko o grach, używam peceta do wielu spraw, konsole są tylko do grania.

  137. Takie same bzdury, że gry są już zbliżone cenowo na platformach – tytuły PC to średnio 70-120 zł, konsolki mają średnio stówę drożej. Porównuje się nowe tytuły, nie używane.

  138. @tomecki dla mnie Crysis to był zawsze benczmark w którego mogę grać, niestety futurystyczne klimaty mnie usypiają:)

  139. juz sobie wyobrazam podobna prezentacje zapowiedzi Half life 3 ;].Tylko zamiast lysego goscia bedzie Gman ;].

  140. No Half Life 3 na takiej technologii to było by już wszystko w temacie gier:)

  141. A czy ktos jest swiadomy tego, ze gra z taka technologia zajmowalaby 3 razy wiecej niz taki Max Payne 3, czy BF3 ze wszystkimi dodatkami.

  142. @DarthKoza jakbyś przeczytał wszystkie posty to byś znał odpowiedź na to pytanie:)

  143. Fanatik jeśli chodzi o ceny gier a konsole…to powód jest prosty: wiesz ile kosztuje serwer ibm o parametrach(w zasadzie o procesorze) zbliżonym do tego z ps3… |a konsole można nabyć dość tanio, więc siłą rzeczy trzeba z czegoś mieć zysk…

  144. Ładne

  145. Nice One! No to poczekamy co najmniej 5 lat na grę, która zacznie w jakiś sposób wykorzystywać tę technologię.

  146. Przez chwilę zastanawiałem się, czy to prawdziwy obraz, czy renderowana grafika(to drugie trochę zdradzała mimika twarzy, która jest nieco gumowa). Świetna robota, chociaż nie wiem, kiedy takie coś będziemy mogli obserwować w grach(np. w FIFIE – to byłoby coś, jednak wymagałoby pewnie gdzieś tak 25-krotnie większej mocy obliczeniowej).

  147. Nvidia bardzo się obraziła najwyraźniej na Sony za wybranie układów AMD.|Dlaczego facet nie ma włosów? GTX już by nie pociągnął?Pokazówki swoją drogą, za 5 lat takie będą w grach. A na PS4 już będzie taka grafika: http:www.gametrailers.com/videos/1bajnx/deep-downworking-titlepop-blockdebut-trailer

  148. I to jest to co mówiłem ostatnio, Sony nie stać na Nvidie, nie wsadzą do PS4 takiej mocy obliczeniowej bo by musieli podłączyć jeszcze małego kompa. Next-geny jeszcze nie ujrzały sklepowych półek a już kurz na nich osiada 😛

  149. czy tylko mi sie wydaje ze PS4 pod wzgledem technologicznym to porazka? 🙂

  150. @ DarthKoza|Co ty pierdzielisz. Jaki ma zwiazek moc gpu z iloscia miejsca zajmowanego na hdd ?|W kazde grze mozesz dodawac bez konca bajery garficzne zwiekszajac zajmowane meisjce o kilka mega, albo kilka kilobajtow.

  151. ozymandiusz 22 marca 2013 o 21:04

    widzę ból [beeep] u niektórych osób. nie wiem czy potraficie czytać. „FACE WORKS”. najważniejsza tutaj jest ekspresja emocji. nie włosy… trzeba przyznać, że wirtualna gęba naprawdę świetnie ukazuje emocje.

  152. thauramarth 23 marca 2013 o 16:35

    A moze w nvidia uznano, ze konsole stacjonarne nowej generacji moga nie odniesc wielkiego sukcesu, w obliczu konkurencji mobilnej. Wobec czego nie warto inwestowac w ten rynek. Tym bardziej, ze nvidia ma swoje produkty mobilne, a AMD wrecz przeciwnie. Swoja droga, ciekawe czy konsumenci pobiegna do sklepow po nowe konsole Sony czy MS. Sytuajca na rynku wyglada zgola inaczej niz w 2006/2007.

  153. Wciąż Uncanny Valley, a powiem szczerze, że zagłębiamy się w nią jeszcze bardziej. Czuję się jakbym znów oglądał nową wersję Trona.

  154. Konradzinski 24 marca 2013 o 18:39

    Polaczenie entuzjazmu prowadzacego z tym co pokazano wzbudza uczucie zazenowania. Juz niektore twarze z Crysis 3 wygladaly lepiej. A mowienie o tym, ze „PS4 moze sie schowac”, szczegolnie kiedy jej specyfikacja nie jest znana i niewiele wiadomo o zasobach potrzebnych do uruchomienia powyzszej animacji, jest paplaniem bez sensu.

  155. Woo tylko dopisac trzeba że ta karta kosztuje około 4tyś zł czyli tyle ile 2x ps4 sama karta więc szału nie ma hehe

  156. Oni nic nie pokazali nawet co to jest kawałek japy na karcie za 4300 zł i co ?? przecie to pompa jest jakaś

  157. z jednej strony , technologia podąża na tyle do przodu , że efekty które wcześniej wystrczały , obecnie nie co nudza uśmiech , ciekawe co w takim razie za kilka lat nowe karty będą mogłu udzwignąć .|Nvidia pokazuje , że moc w kartach graficznych jest silna ( oby i Radeon umożliwił na wszelkie imponujące doznania podczas gry , która by była ciekawsza niż włosy ) , a gracz mógby sobie na to pozwolić bez wydawania kilku tysięcy na samą kartę

  158. someone1989 25 marca 2013 o 14:01

    @Dybycio tylko na ps4 w życiu nie uzyskasz takiego efektu nawet jak tylko twarz będzię się wyświetlać to po 1 a po drugie jakbyś umiał czytać z zrozumieniem to byś wiedział że to jest jedynie pokaz możliwości. Żeby to osiągnąć karta musi całą swoją moc obliczeniową skupić na twarzy. W normalnej grze by tego nie uzyskała bo są inne elementy do wyświetlania też więc jest to pokaż co za jakiś czas będzię dostępne w domu jak wyjdą kart z 2 czy 3 razy mocniejsze od Tytana. Albo jak stanieje i będziesz miał z 3

  159. @someone1989|No tak ale jak jest problerm w tym żeby n akarcie za 4k zrobić taka twarz bo wg mnie żadane jak by zrobili to na sprzecie za 2k to by było coś a takto zero, to tak jak by zrobić supre kwadratowy pokój na kompie za 50k i mówic ze wszystko moze sie schować

  160. Za 5 lat będzie to potrafiła każda zintegrowana karta

  161. KotekBehemotek 25 marca 2013 o 21:43

    Co to ma być – gumowy kawałek twarzy. Na włosy, coś poniżej szyi czy chociażby tło już mocy nie starczyło. Jak złoży się 8 takich tytanów to wyrenderują 1 rzeczywistą postać z warkoczem 😛 |A szef nVidii żenujący jak zwykle – ten spasiony, spocony, podstarzały Azjata w kurtce 20-letniego motocyklisty mógłby wreszcie zmienić image, poćwiczyć trochę i przestać biegać z artapą-cegłą w ręce jak zwykle.

Dodaj komentarz