rek
rek
25.04.2013
Często komentowane 55 Komentarze

nVidia PhysX: Hej bystra woda, bystra wodzicka… [WIDEO]

nVidia PhysX: Hej bystra woda, bystra wodzicka… [WIDEO]
Nie ma bez niej życia ani efektownej grafiki, a do spółki z oświetleniem i efektami cząsteczkowymi potrafi zrobić dużo więcej dla oprawy gier, niż fotorealistyczne tekstury. Wiarygodne zachowanie wody pokazała nVidia w nowym materiale prezentującym możliwości silnika fizycznego PhysX. 

Oby takich składników w nowej generacji pojawiło się wiele. Królików i napakowanych koboldów też nigdy za dużo.

Mechanika płynów w nVidia PhysX:

rek

55 odpowiedzi do “nVidia PhysX: Hej bystra woda, bystra wodzicka… [WIDEO]”

  1. Nie ma bez niej życia ani efektownej grafiki, a do spółki z oświetleniem i efektami cząsteczkowymi potrafi zrobić dużo więcej dla oprawy gier, niż fotorealistyczne tekstury. Wiarygodne zachowanie wody pokazała nVidia w nowym materiale prezentującym możliwości silnika fizycznego PhysX. 

  2. Dalej mamy do czynienia z rzadką galaretką, ale postęp jest, całkiem nieźle.

  3. najlepsze jest z akwarium

  4. No w końcu jakaś fizyka wody, jak ja długo na to czekałem

  5. Genialne!

  6. Właśnie na takiej zasadzie tworzyli ogień w Deep down, który wygląda cudownie, zresztą jak cała gra. |Oby więcej takich gier, az strach pomyśleć co zrobi naughty dog i santa monica z PS4.

  7. @playstation masz świadomość że ten 'pokaz’ Deep Down to prerenderowany filmik?

  8. niebezpiecznedziecko 25 kwietnia 2013 o 12:49

    Woda niezła, ale przesadzili z marchewkami i sterydami:)

  9. ja chce to w bitwach na morzu AC IV!!!

  10. UpiornyOrszak 25 kwietnia 2013 o 12:56

    Super to wygląda 😀

  11. lol ten news jest juz chyba od 3 dni na onecie, wiec zakladam, ze w necie krazy od dluzszego czasu

  12. a tak BTW fizyka wody jest swietna ;]|jak PhysX ma robic takie cuda w kazdej grze, to dla mnie tylko nVidia ;p|przez co ciagle zaluje, ze w Crysis jest pod amd bo slaba fizyka w nim dodatkowo jeszcze cierpi ;

  13. Przecież wszyscy wiedzą, że te dema technologiczne nie mają za wiele wspólnego z grami.

  14. @Biezdziad ale ich technologia moze byc wykorzystana w grach

  15. @Biezdziad Dokładnie. nVidia jakiś czas temu pokazywała technologię renderowania twarzy. No twarzyczka fotorealistyczna, w łatwy sposób można zaimplementować wyrażanie odpowiednich emocji, nawet światło w odpowiedni sposób oddziałuje na skórę… Do wygenerowania jednej takiej twarzyczki potrzebna jest jedynie POŁOWA MOCY nVidia Titan! Technologia w grach nieosiągalna przez następną dekadę. Co do wody – świetna ale też pewnie będzie można to wykorzystać jedynie w skali mikro. Oceanu raczej nie zasymulujesz

  16. Tech demo, czyli standard w grach za jakieś pół wieku. Oczywiście pod warunkiem, że masz nVidię na pokładzie.

  17. Bardzo fajne ale do ideału jeszcze bardzo daleko. np jak kończy się woda w akwarium to ciśnienie powinno być niższe i ciecz powinna spływać stróżkami po ścianach podstawy a tu tryska na pół metra tak jak na początku kiedy było pełne

  18. Najlepsze co jest w tym filmiku to fakt, ze byl renderowany na JEDNYM geforce 580. Daje to szanse na technologie „jutra”, a nie nastepnego dziesieciolecia.

  19. @bohater8|Zważ na to,że na filmiku jest pokaana sama woda i kilka nieruchomych modeli…więc jeśli do tego PhysX-a dołożymy reszte (tekstury,otoczenie,animacje) to tak pieknie nie będzie… 🙁

  20. W grach tego na razie nie zobaczymy, a jeśli chodzi o efekty do np filmów to tam już RealFlow pozamiatał totalnie.

  21. CHLUPAŁBYM!

  22. @ Hextor masz świadomość ze twórcy już 2 razy potwierdzili ze deep dwon to w pełni real time gameplay z PS4? zresztą przekonasz sie na E3

  23. @Tom12q: Wiem, wiem. Tylko że mimo wszystko, przecietne tech-demo jak ktos pokazuje, to zaraz wyjmuje GeForce 690 (albo i dwa), a tu mamy jednak karta w klase nizsza, wiec jest szansa, ze GeForce 7xx czy 8xx beda mogly to uruchomic bez problemow.

  24. Smieszne to troche bo juz od 5 lat pokazuja realistyczna wode , ogien i wybuchu a do dzis dnia nie powstala ani jedna gra z ta technologia hehe.

  25. Nawet nie muszę czytać komentarzy żeby wiedzieć że i tak będzie hejt przez duże ,,H”

  26. AlexMercer666 25 kwietnia 2013 o 16:27

    @hamman zgadzam sie z tym, choć pewnie nikogo innego to nie interesi:/ ale wszystko inne fajne:D

  27. Momentami ten płyn sprawia wrażenie trochę gęstszej cieczy niż woda ale i tak jest naprawdę dobrze.

  28. @ bohater8 |A wziąłeś pod uwagę że tu jest ograniczona ilość cząstek(tak ze pół miliona) nie zrobisz z tego od razu ładnej animacji wody np tafli jeziora pod płynącym statkiem.

  29. Co chwila pokazują jakieś fajerwerki graficzne a pokazałby ktoś jakieś super AI przeciwników, to było by coś.

  30. Nie bądźcie śmieszni (co poniektórzy) – dogonienie mocy Titana przez karty dla „zjadaczy chleba” to kwestia 2-3 lat, nie 10 (podobnie z prześcignięciem przez nie układów konsolowych). Zaś technologie które widzimy w demach technologicznych zaczną się pojawiać w grach w raz z premierą nowych konsol, ponieważ twórcy nie będą już ograniczeni specyfikacjami X360 i PS3.

  31. Lepsza woda niż w prawdziwości 😀

  32. PhysX/Apex – oto jeden z powodów, dla których dobrze mieć grafikę Nvidii.

  33. świetne dlatego kocham nVidie <33 Amd niech się chowa ze swoja czupryną x.o a jak rozwala to akfarium *q*

  34. Paraon – Hejt jest odpowiedzią na hype i pozwala zachować równowagę w ocenie informacji.

  35. @sebek123 Jak byś był ogarnięty to byś od razu zaczaił że AMD swoją technologie zaimplementowało w grze co Nvidia robi tylko jeśli posmaruje kasą wydawcę za wklejenie swoich „ficzerów” 🙂 Oczywiście te ficzery nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę a jak by kogoś zapytano gdzie widział różnicę to pewnie by nie wiedział że jakieś były 😉

  36. Pewnie zastosują to w GTA V w wersji PC. Kurde, mam AMD 😀

  37. @aleksdraven: Tak, wzialem to pod uwage. Nie zmienia to faktu, ze pewne zastosowanie moze miec juz „niedlugo” (np. strzelanina w akwarium juz nie bedzie wymagac przeciwpancernych szyb). |@Likki: Nie bylbym tego taki pewny. Byl filmik pokazujacy rozne tech-dema w XXI wieku i juz te z 2003 roku niewiele odstaja od tego, co dzis jest norma w grach.

  38. @aleksdraven nie doceniasz programistów. Po co realistycznie animować całe jezioro, skoro animacje możesz wygenerować na farmie GPU u developera a statek z twojego przykładu możesz postawić w „akwarium” które będzie płynęło razem z nim. Wtedy dynamiczną animację wody GPU wykonuje jedynie w obrębie tego akwarium. Tym sposobem zyskujesz realistyczną animację małym kosztem (pomijalnym w porównaniu do dynamicznej animacji całego jeziora).

  39. @korinogaro- pomysł prawie dobry, ale rendering wody w „akwarium” musiałby być również zależny od animacji jeziora, musiała by być jakaś synchronizacja. Cząsteczki wody musiały by być generowane na bieżąco wraz z przemieszczaniem się statku plus parędziesiąt animacji zmąconej wody postawianej przez statek, a i tak wszystko będzie wymagające gdy wyciągniesz łódź na plażę przy pełnych falach to dopiero trzeba będzie mocy obliczeniowej. Ale pomysł niegłupi.

  40. nVidia chyba się boi ekspansji AMD na coraz to nowe serie gier: stracili tomb raidera, splinter cella, bioshocka, crysisa. A jeśli wierzyć przeciekom to nawet lost planet, już 3 grę na UE3. Ponadto z tego co widziałem Watch_Dogs bedzie miał ciekawą fizykę efektu cząstek, może coś z AMD upichcili. @ Apolinio- oni mają już bullet i euphorię. To nie TFU żeby były 3 silniki fizyczne z czego jeden tylko do bajerów cząsteczkowych.

  41. @aleksdrawen, zauważ, że można by zwyczajnie użyć tej samej techniki na której opiera się teselacja i „wypalić” dane o wysokości prerenderowanych fal (tu już masz dane o animacji aktualnej fragmentu jeziora na którym się znajduje statek, małe koszty sprzętowe). Posiadając takie informacje można ustalić minimalną wysokość dynamicznej animacji względem reszty jeziora. Do tego jakieś narzędzie morfujące jedno z drugim, zabawa z shaderami i odpowiednimi przeźroczystościami… Wzburzona woda to i tak byłby ból.

  42. BTW. Nie sugeruję, że realizacja tego byłaby prosta żeby nie było.

  43. Gdyby teraz AMD odwaliło taki numer jak NVidia z PhysX i jego niekompatybilnością to pomyślcie co by się stało. Obie nowe konsole na kartach AMD, architektura nowych konsol powoduje praktycznie równoległe pisanie kodu każdej wersji bez konieczności żmudnych zmian. Ile firm w takiej sytuacji bawiłoby się w 2 wersje zaawansowanej fizyki pakietu dla NVidii (wersja dla PC) i AMD? Żadna. PhysX wypadłby z gry.

  44. @korinogaro – niekoniecznie, pamiętaj, że zawsze mogą zastosować PhysX’a liczonego na CPU, jak to ma miejsce np. w current-genach.

  45. @Dives, mogą, tyle, że AMD rozpoczął intensywny program wspierania developerów co widać w ostatnich czasach. No i teraz AMD łapie wiatr w żagle kiedy NVidia wyraźnie straciła swoją pierwotną przewagę. Dodatkowo wraz z czasem kiedy zasoby nowych konsol będą wykorzystywane niemal do maksimum może zabraknąć mocy obliczeniowej na takie zabawy.

  46. CaliforniaRepublican 25 kwietnia 2013 o 20:42

    W niektórych miejscach wydawała mi się jakby za gęsta, ale może mi się tylko wydawało. Poza tym spoko. Jak Bioshock jeszcze kiedyś zanurkuje w podwodny świat to chciałbym by miał takie efekty do zaprezentowania.

  47. Ładne, choć rozdzielczość mogłaby być większa, ale wiem że chodzi o fizykę a ta odwzorowana jest realistycznie. Fajnie też, że pokazali jak to robią.

  48. Ale graficzna miazga!

  49. Physx srysix – HAVOK KUR**!!!

  50. Póki będzie to technologia zarezerwowana dla kart nVidia, nie będzie to wykorzystane do niczego, co ma wpływ na rozgrywkę. Żaden deweloper nie odpuści sobie właścicieli kart AMD. Żadnego pływania statkiem po oceanie nie uświadczymy… Będzie tak jak do tej pory z PhysX. Dostaniemy bajerki graficzne których wyłączenie nie przykuje nadmiernie niczyjej uwagi. Rozbijane akwaria, cieknące rury, kałuże krwii, przewracane naczynia z wodą itd

  51. AMD powiedziało że nie chce PhysX bo jest niedopracowane. Miejcie pretensje do AMD. Ostatnio AMD mnie coraz bardziej denerwuje. Sterowników brak nowych, co 3 miesiące albo jeszcze gorzej. Catalyst Control Center zanim się włączy to zdąże włączyć 2 razy panel nvidia.

  52. Kto wie, może gdyby nie ten kilkuletni ostatni zastój graficzny, to może już byśmy mieli taką wodę w grach albo chociaż zbliżoną? Hmm…

  53. Ale na obliczenia fizyki szkła z rozbitego akwarium to już mocy zabrakło =) Woda nie ma na nie najmniejszego wpływu

  54. O widzę wracają czasy Commodore 64 i Amigi 500 – wtedy też się wszyscy podniecali jak oglądali takie „wraktale” często obliczane za pomocą procesora stacji dysków (vide C64).

  55. ocb, dlaczego w tym filmiku jest muzyka z gry Mirror’s Edge? Ona nie była chyba pierwszą grą, która miała PhysX… A btw. oni nie mają do niej prawa chyba 😀 Ale woda jest cudowna 😀 Szkoda, że mam kartę AMD :/

Dodaj komentarz