
Nowe PS VR zaoferuje podobno obraz 4K i będzie śledzić spojrzenie gracza

Pierwsze PS VR wprowadziło technologię wirtualnej rzeczywistości na salony… a właściwie do salonów zwykłych graczy. W porównaniu do ówczesnej konkurencji gogle Sony były bowiem stosunkowo tanie i choć PS4 nie mogło równać się z najlepszymi pecetami pod względem mocy obliczeniowej, twórcom gier to specjalnie nie przeszkadzało. Jasne, Half-Life: Alyx nigdy na tę platformę nie trafił, ale wystarczającym pocieszeniem były Resident Evil VII, Beat Saber czy Superhot.
Na zapowiedź kolejnego PS VR czekaliśmy więc z niemałym zaciekawieniem. Do tej pory o sprzęcie wiedzieliśmy stosunkowo niewiele, a największą atrakcją pozostawał nowy kontroler. Dzięki doniesieniom UploadVR poznaliśmy nieco więcej szczegółów.
Według źródeł portalu urządzenie zaoferuje obraz w jakości 4K, a dokładniej 4000×2040 pikseli (czyli 2000×2040 na jedno oko). Dodatkowo gogle mają śledzić spojrzenie grającego, by konsola mogła renderować obraz z odpowiednim wyprzedzeniem. Prócz tego doczekamy się w nich haptic feedbacku (aka efektów dotykowych, jak tłumaczy to samo Sony). Rozłożenie soczewek ustalimy zaś odpowiednim pokrętłem. Nowe PS VR podłączymy do PS5 kablem USB-C.
Sony już na początku roku zapowiedziało, że PS VR 2 (nazwa robocza, oficjalnej jeszcze nie zdradzono) nie trafi na rynek przed 2022.

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Nowe PS VR zaoferuje podobno obraz 4K i będzie śledzić spojrzenie gracza”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No i fajno. To będzie prawdopodobnie mój pierwszy VR. Taka rozdzielczość już nie będzie prawdopodobnie „ranić” moich oczu 😛 Kwestia tylko jeszcze częstotliwości odświeżania, czy nie będzie zbyt niska, bo czego by nie mówić ale nowa generacja konsol z 4k przy 60fps, to się nadal potrafi krztusić.
@Greaver: Fajno, tylko że na rynku jest już pełno headsetów wyświetlających rozdzielczość 4K: HP Reverb 1 i 2, Oculus Quest 2, Pimaxy, Pico Neo 2…
@BadHostile, a te headsety działają z konsolą PS4/PS5? Odnosiłem do PS VR 1.
@Greaver: Nie, to headsety do PC (a Quest 2 dodatkowo standalone). Do grania w VR jednak najlepiej sprawdza się PC, konsolom po prostu braknie mocy przerobowych.
No i dobrze, mam nadzieję, że ta technologia będzie się rozwijać coraz bardziej.
@Greaver to obniżą szczegóły. Dodatkowo to jest 2x2k przesunięte więc nie potrzebuje takiej samej mocy jak samo 4k, minimalnie mniejsza ale zawsze mniej.
BTW: Heh, jak zwykle na cdaction.pl pojawia się każdy news o PSVR, nawet na podstawie pierwszej lepszej plotki, tymczasem Vivecon i oficjalne ogłoszenie dwóch nowych headsetów od HTC totalnie przemilczane 😛
„śledzić spojrzenie grającego, by konsola mogła renderować obraz z odpowiednim wyprzedzeniem”|Lepiej przestańcie wierzyć temu „portalowi”, bo to zdanie tak się kompletnie nie pokrywa z prawiami fizyki xD
@Kuba3003: Coś chyba nie pykło w tłumaczeniu tekstu z innych portali 😛 W każdym razie jeśli chodzi o eye tracking, to sztuczka będzie polegała m. in. na renderowaniu wyższej rozdzielczości obrazu w punktach, na których gracz skupia wzrok, a w pozostałych miejscach niższej. Dzięki temu można zmniejszyć obciążenie grafiki. Eye tracking można także wykorzystać do dokładniejszego celowania (auto-aiming na obserwowanych punktach) czy w pokazujących nasz ruch gałek ocznych awatarach.
@MasterKondi dzięki Questowi 2 i grom triple A jak Alyx ta technologia z każdym rokiem się rozwija i jest lepsza.
@BadHostile Całkiem ciekawy pomysł. Mam nadzieję, że sztuczka się sprawdzi.
Oby to się sprzedało, bo szczerze nie chcę by VR poszło w odstawkę jak telewizory 3D. Po tym całym boomie na Alyxa wyszło kilka fajnych tytułów i teraz jakoś cisza.