rek
rek

Nier: Automata – Sprzedano 1,5 miliona egzemplarzy, twórcy myślą o Bayonetcie 3

Nier: Automata – Sprzedano 1,5 miliona egzemplarzy, twórcy myślą o Bayonetcie 3
2B odniosła sukces, czas na B3.

Square Enix nie miało wobec sprzedaży drugiego Niera wielkich nadziei. Pierwszej części daleko było do sukcesu komercyjnego, a poprzednia gra tego samego reżysera (Drakengard 3) została chłodno przyjęta przez krytyków. Wedle zakulisowych informacji Automata nie powstałaby, gdyby producent Yosuke Saito nie wykorzystał mocnej pozycji „człowieka od Dragon Questów” przy wymuszaniu na szefostwie zgody na kolejną ryzykowną inwestycję. Okazało się jednak, że wsparcie serii ekscentrycznego Taro Yoko utalentowaną ekipą z PlatinumGames było strzałem w dziesiątkę – nie tylko z uwagi na znakomite recenzje, ale też ze względu na zaskakująco wysoką sprzedaż.

Square Enix ogłosiło właśnie, że sprzedaż cyfrowych i fizycznych kopii gry na całym świecie przekroczyła 1,5 miliona (w przypadku wersji pudełkowych mowa też o tych, które nie trafiły do klientów, ale znajdują się na półkach sklepowych). Jeszcze niecałe trzy miesiące temu mowa była o milionie i już to bardzo pozytywnie zaskoczyło firmę – dobrze wiedzieć, że popularność najbardziej nietuzinkowej pozycji tego roku wciąż rośnie.

Tymczasem PlatinumGames nie spoczywa na laurach i myśli o trzeciej Bayonetcie. Zapytany o grę w wywiadzie producent Atsushi Inaba zdradził, że rozmowy na temat „trójki” trwają w studiu bez przerwy, a ciągłym tematem dyskusji jest potencjalna wymiana głównej bohaterki na kogoś innego:

Być może w następnej grze pojawi się męska wersja Bayonetty! <śmiech> Chciałbym zrobić Bayonettę 3. Nawet teraz mówimy w firmie o tym, co powinniśmy z nią robić. Ale ponieważ non stop dyskutujemy, ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Gdybyśmy o tym nie rozmawiali, mógłbym rzucić teraz z głupia franc jakąś przypadkową uwagę, ale że rzeczywiście rozważamy sequel… Oczywiście zawsze, kiedy myślisz o kontynuacji serii, pada to samo pytanie – czy chcesz zostać przy tym samym protagoniście? Jest mnóstwo precedentów, którzy pokazują, że da się dokonać zmiany głównego bohatera, i na pewno o tym dyskutujemy. Czy chcemy zachować tę samą bohaterkę, wymienić ją na kogoś innego, dodać nowe postacie? Niestety, nie mogę jeszcze powiedzieć nic na pewno.

Swego czasu reżyser pierwszej Bayo, Hideki Kamiya, sugerował, że ma pomysły na „trójkę” i chętnie by ją stworzył. Czy to Bayonetta 3 będzie jego pierwszym projektem po anulowaniu Scalebounda?

rek

11 odpowiedzi do “Nier: Automata – Sprzedano 1,5 miliona egzemplarzy, twórcy myślą o Bayonetcie 3”

  1. Gra Yoko Taro jako sukces biznesowy? Oczą nie wierzę. Ale to dobrze bo zyska rozgłos i może dostanie kasę na następną produkcję. Oczywiście wzrośnie też liczba ludzi marudzących na jego styl i uznającego go za beztalencie ale tak zawsze jest kiedy coś się robi popularne.

  2. Terminus223 30 maja 2017 o 08:06

    A nier na pc nadal od premiery nie doczekał się nawet jednego patcha rozwiązującego setki problemów xD Olać moczem takich wizjonerów 🙂

  3. @DarkTag: Ja nie rozumiem sukcesu tej gry. Z mojego osobistego punktu widzenia to oprócz grafiki i systemu walki ona jest pod każdym względem gorsza od pierwszej części. Może robię się zdziadziały, ale podobne spostrzeżenia miałem na temat Persona 5 – lepsza grafika i mechanika walki, ale w pozostałych aspektach Persona 4 Golden jest dla mnie lepsza.

  4. @Poganin: Kwestia gustu. Dla mnie też pod względem fabuły pierwsza gra była lepsza ale Automata nadal jest świetna moim zdaniem i zasługuje na ten rozgłos chociażby ze względu na to że jest dosyć unikalna co w dzisiejszym świecie gier jest rzadkie poza indykami.|@Terminus223: I tak się ciesz bo poprzednia gra wogóle nie była na PC a port jest dość dobry. Ale to moje zdanie bo ja moge na takie rzeczy przymknąć oko jeśli gra mi się podoba.

  5. O ile na problemy Automaty mogę przymknąć oko, bo gra jest świetna, tak nie rozumiem zarówno braku wsparcia dla portu, jak i braku komunikacji w tej sprawie od developera. Na oficjalnym twitterze gry pytania o patch do wersji pc są ignorowane, na oficjalnym centrum społeczności gry na steamie też.

  6. Jeśli nie wydadzą wpierw dwójki na inne platformy, to takie posunięcie będzie miało niewiele sensu.

  7. Moooras wieśmak nie maił premiery na wszystkich platformach a 3 całkiem nieźle została przejęta.

  8. Odinstalowalem po 80% drugiego przejscia. Nawet jesli trzecie jest wybitne, to gra ze slabym systemem walki (w porownaniu do wszystkich dobrych slasherow AAA to jest bieda calkowita), ktorej fabula mnie nudzi przez te 1,8 przejscia, nie nakloni mnie, bym chcial sie nudzic dalej.

  9. @RIP: Ja przeszedłem w całości, ale nie mogę powiedzieć, żebym się dobrze bawił. Ani historia mnie nie porwała, ani bohaterowie mi się nie podobali. A filozoficzne bajdurzenie jakoś kompletnie mi do gry akcji nie pasowało.

  10. @greedosk Osobiście dopiero grę od A do E nazwałbym jednym przejściem 😛

  11. Bayonetta 3 z facetem w roli głównej? Jak ktoś chce oglądać goły tyłek faceta z długimi włosami to może pograć w Conan Exiles.

Dodaj komentarz