rek
rek

New World: MMO Amazona bije rekordy popularności. Ponad 700 tysięcy graczy w jednym momencie

New World: MMO Amazona bije rekordy popularności. Ponad 700 tysięcy graczy w jednym momencie
Acz wygląda na to, że większość z nich stała przede wszystkim w kolejkach do logowania.

Mieliśmy pełne prawo zachować sceptycyzm przed pojawieniem się New World na rynku – premierę gry przekładano kilkukrotnie (pierwotnie mieliśmy zagrać w maju zeszłego roku, a pierwszą zapowiedź usłyszeliśmy już w 2016), a dotychczasowe portfolio Amazon Games (jedną produkcję skasowano, serwery drugiej zamknięto po pół roku) raczej nie nastrajało optymistycznie. Z testów na testy fanów tytułu jednak przybywało, czyniąc go ostatecznie jedną z bardziej wyczekiwanych premier tej jesieni.

New World swoje serwery (także polskie) otworzyło wczoraj i z miejsca odniosło ogromny sukces. Aeternum błyskawicznie zapełniły setki tysięcy graczy, a gdy o 14 do zabawy zaczęli dołączać Amerykanie (Europejczycy dostęp do produkcji mieli już od 8), liczba użytkowników jeszcze zaczęła wzrastać. Ostatecznie w szczytowym momencie w MMO Amazona grało w jednej chwili aż 707 tysięcy osób, co daje mu piąte miejsce wśród najpopularniejszych pozycji na Steamie w historii (za Cyberpunkiem, przed Valheim).

W tym momencie New World pod względem liczby grających (~375 tysięcy) ustępuje jedynie CS-owi, a na Twitchu dzięki dropom dla widzów pozostaje najchętniej oglądanym tytułem (w tym momencie 485 tysięcy osób, wczoraj nawet ponad 900 tysięcy).

Sukces przerósł niestety Amazona – Aeternum szybko zapełniło się ludźmi, a kolejni chętni do zabawy musieli stać w nawet kilkugodzinnych kolejkach do logowania. Problemu nie były w stanie całkowicie rozwiązać naprędce stawiane serwery, chociaż skróciły przynajmniej czas oczekiwania do kilkudziesięciu minut (acz nie wszędzie).

Twórcy ogłosili przy tym, że nie zamierzają zwiększać limitu liczby postaci na świat (2 tysiące). Zamiast tego w razie potrzeby uruchomią kolejne serwery.

New World dostępne jest na Steamie.

rek

29 odpowiedzi do “New World: MMO Amazona bije rekordy popularności. Ponad 700 tysięcy graczy w jednym momencie”

  1. Byłem, zobaczyłem, dziś się znowu zaloguję.

  2. Gra tak przyjemna, że mógłbym logować się tylko po to, żeby ścinać drzewa

  3. Nie dla mnie już pecetowe MMO, ale fajnie, że coś z tego wyszło. Gra zmagała się z kryzysem tożsamości, jednak dodatkowe miesiące prac najwyraźniej nie poszły na marne.

  4. czas do zalogowania 2h meh

  5. @tommy50 A mnie np. Znurzyl tragicznie wiedźmin 3 swoim przeciagnietym wątkiem głównym, które możnaby okroić z dobre ponad 10h, a do tego słabymi elementami RPG. A dodatkowo SP jest nie dla mnie, te gry mnie nudzą koszmarnie. Ale twierdzenie, że moja opinia to uniwersalna prawda o grach singleplayer jest po prostu głupie. I żeby sprostować, za MMO też nie przepadam 😀

  6. @tommy50 Jeśli grasz w mmo samemu, nic dziwnego że jest nudne. Siłą mmo zawsze był aspekt socjalny tych gier. Czy to możliwość gry z przyjaciółmi czy w jakichś gildiach gdzie pozna się nowe osoby, albo tłumny udział w evencie. Sam kiedyś wchodziłem na WoW-a tylko po to by popisać z osobami z gildii.

  7. @Tommy50 MMO to takie gloryfikowane „klatki skinnera” – niektórym wykonywanie monotonnych i bezmyślnych czynności aż tak bardzo nie przeszkadza, tak długo jak regularnie są za nie nagradzani odpowiednimi środkami w grze. Oczywiście każdy gra w to co lubi tak jak lubi, tylko po prostu wiele osób takie gry nudzą i męczą.

  8. @tommy50|A skąd ty możesz wiedzieć, co dla innych osób jest „rozrywką i przyjemnością”? Mógłbyś rozwinąć te rozważania w opasłe tomiszcze, a i tak koniec końców nie miałyby żadnego znaczenia, bo przedstawiają wyłącznie twój punkt widzenia. To jest kolejna iteracja starej jak świat dyskusji pt. „Jak to możliwe, że Call of Duty/FIFA/wstaw_nazwę_dowolnej_serii nadal tak dobrze się sprzedaje”. No najwyraźniej ludzie lubią w to grać. Kropka.

  9. dla ludzi twierdzących, że mmorpg nie ma nigdy dużo contentu na start, polecam poczytać ile miał do taki wow – 20-21 dungeonów, 2 raidy. New World tymczasem ma 6 dungeonów, z czego 4 znudzą się ludziom przed osiągnieciem lvl capa. No ale hej, skoro ktoś lubi trzymać wciśnięty guzik i patrzeć na tę samą animację rąbania drzewa przez wiele godzin, to nic mi do tego. 😉

  10. @Ogoorek1 Co Ty za krucjatę sobie wymyśliłeś z krytykowaniem tej gry pod każdym newsem jaki jej dotyczy? :p

  11. Jak nie można usiąść na ławce z innymi, zapalić czy wypić z animacją, pograć na gitarce, czy razem pojeździć, to co to za mmo. Grałbym w mmo, tylko tam cały ten socjal jest tylko pretekstem do bezmózgiego rąbania. O popacz inne zombie też tak biegają i expią, nie jesteś sam w swojej syzyfowej pracy. Aż żal tych dialogów zdubingowanych, bo i tak masa przeklika byle by rąbać 😀

  12. Czytam, i się uśmiecham. Wiecie co? Nie ma przymusu grania w gry, no chyba że jest się testerem, ale to taka praca jest.

  13. Zgaduję, że za 2 miesiące nikt nie będzie już pamiętał o tej grze…

  14. Powiem tak. Z bólem stwierdzam że mało kto już pamięta czy rozumie założenia MMO. Elementy społeczny jest bardzo ważny więc podchodzenie do tego jak „do singla który się kończy” jest słaby. Mega słaby. To co ma miejsce teraz to jednak pewne zjawisko. Wspólna eksploracja nowej gry, nowego contentu. Postawcie się w roli ludzi którzy idą tam z gildiami i przyjaciółmi. To jednak jest zupełnie inna jakość odbioru tego medium. Fakt, jeśli będzie wiać nudą to zdechnie raz dwa 😀 Chyba że dobre PvP będzie.

  15. Zaczekam tak ze dwa miesiące. Jeżeli po tym czasie ludzie nadal będą w to grać, to znaczy, że być może warto wejść w ten świat.

  16. @Ogoorek1 Bez przesady. Wow Shadowlands na start miał 8 dungeonów. Poprzedni dodatek 10. Ja osobiście uwarzam że porównywanie wowa do new worlda. To wielka pomyłka. To są dwie różne gry. Hype na gre jest ogromne dzięki stremerą. Co drugi streamer ma stream sponsorowany. Rozdają kody i zachęcają ludzi do gry. Dobra reklama robi robote.

  17. @tommy50 „Nie rozumiem fenomenu MMO.” i w tym miejscu powinienes zamknac gebe :D. naprawde, nie wiem kto kryje sie za tym nickiem, ale Twoje wpisy to istne kuriozum. a skoro nie rozumiesz, to siadz i czytaj. mmo dzieli sie zazwyczaj na pve i pvp. gracze zasadniczo dziela sie na end game grinderow i tych co chca rozwijac sie wlasnym tempem. ludzi nakreca prawdopodobienstwo rzadkiego lootu, gospodarka, zespolowy speed clear, globalne eventy.

  18. a jak ktos ma chwile to polecam to 12min. podsumowanie bety: https:www.youtube.com/watch?v=VTVrK276EWI . na pewno jest to bardziej rzetelne niz ”gra jest zla, bo oceny na steam spadly od rana przez stanie w kolejce”.

  19. głośna gra to nie dziwi dobry start. Pytanie ilu graczy zostanie po miesiącu jak efekt nowości opadnie, a hardkorowi gracze już wszystko zaliczą.

  20. Steam pokazuje że grałem w New World 11,5h tylko że jakieś 11h to czekanie w kolejce na serwer 🙂 Udało mi się zalogować pierwszego dnia, stworzyć postać, wbić drugi lvl i restart serwerów. Od tamtej pory nie udało mi się zagrać ponownie (ciągle rozłącza mnie z kolejki). Gra/serwery mają chyba oddzielne kolejki dla graczy którzy jeszcze nie stworzyli postaci i dla tych co już zagrali, bo znajomym przed stworzeniem postaci szybciej wbili z miejsca w kolejce ~4000 o niż ja z 12… Także tego 🙂

  21. „Kto w MMO gra ten kolege pcha” 🙂

  22. @baji czytam opinie na steam i z tego co widzę to wbcie się do gry graniczy z cudem. ciekawe jak w takim razie nabili te 700k jednocześnie. kolejkowych widać też liczyli.

  23. Cały czas dodają serwery jak dla kokos progres z kilku godzin wczoraj jest ważniejszy…. Bo jak dlamnie to szybciej wyexpie nowa postac

  24. @Gumiaczek, dzięki streamerom, część osób być może, bo jeżeli o mnie chodzi to dzięki „posusze na rynku gier MMO”. W ciągu ostatnich lat nie wyszła żadna gra MMO, w którą chciałbym zagrać i zagrałem. Szczególnie gdy aspekt „stada” nie jest dla mnie najważniejszy przez co wszelkie gry „full loot pvp” odpadają. Co do kolejek w NW czekam około 2h po południu i jestem na serwerze do nocy bez disconnectów. Na dzień dzisiejszy mam 18 lvl i cieszę się światem gry, nigdzie się nie śpiesząc.

  25. Styl rozgrywki w MMO zupełnie mi nie podchodzi, za to lubimy ze znajomymi pograć w jakiegoś survivala z elementami budowania. Ostatnio wróciliśmy do 7 Days to Die. W 4 osoby za 14 zł na głowę mamy serwer na 3 miesiące i nie musimy się martwić o kolejki, gramy na własnych zasadach (najwyższy poziom trudności – Insane) i świetnie się bawimy. Tak samo jak MMO, nie kręcą mnie jRPG. Nie lubię miliona skilli na pasku i mashowania przycisków stojąc w miejscu do walki z wrogami.

  26. @Gumiaczek pliska, nie porównuj kolejnego z rzędu dodatku do lidera MMORPG i produkcji z ogromnym budżetem, która ma zachęcić nowych graczy. Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem wcześniej – WoW miał wielokrotnie więcej contentu PvE w momencie premiery. NW ma potencjał, ale jest ewidentnie niedopieczone.

  27. @Krax, nie wszyscy grają solo, ja np jestem w gildii, i teraz wyobraź sobie że cała gildia nagle musi sie przenieść.

  28. Myślałem, że ten koncept umarł a większość graczy szukających rozrywki ze znajomymi przerzuciło się na szybkie battle royale. Ciekawa propozycja ale raczej dla nerdów. Nie wyobrażam sobie rąbać w MMO kiedy gra się max godzinę/dwie co kilka dni bo nawet w wolnym czasie jakoś nie ciągnie do gier. Nawet WoT u mnie odpadł przez to bo zanim cokolwiek wyexpisz to jest mordęga,.

  29. Patrząc po tym co tu piszecie hardkorowcy ten content co jest zajadą max w kilka miesięcy jak nie będzie regularnych wrzut nowej zawartości…

Dodaj komentarz