rek
rek
04.07.2013
Często komentowane 19 Komentarze

[Na marginesie] Szmal, mutacje i migracje

[Na marginesie] Szmal, mutacje i migracje
Minął kolejny dzień, niektórzy z was pewnie już nawet zjedli kolację, czas więc zajrzeć na newsowy margines. A w nim trochę o mikrotransakcjach w World of Warcraft, reklamach w Xboksie One, nowych mutacjach w Left 4 Dead 2, a także umowa Valve z Twitch.tv i obliczenia Richarda Hillemana z EA.

Jonathan BrownBlizzard potwierdził plotki krążące wśród fanów World of Warcraft: twórcy rozważają (czyt. planują) wprowadzenie mikrotransakcji.

Wraz z Xboxem One, Microsoft zamierza wprowadzić w następną generację nie tylko gry, ale też reklamy. Oddział Microsoftu odpowiedzialny za tę sferę pracuje nad nowymi rozwiązaniami, które sprawią, że reklama przestanie być irytująca i niepożądana. Dzięki Kinectowi i innym cechom XBO, stanie się „interaktywną częścią doświadczeń” związanych z używaniem konsoli.

W nowej aktualizacji Left 4 Dead 2 do Warsztatu Steam dodana została opcja „rozszerzonych mutacji”. Valve zapowiada, że najlepsze z nich zostaną opublikowane na oficjalnym blogu. Ponadto, pojawiła się wersja L4D2 dla Linuksa.

Użytkownicy serwisu Twitch mogą teraz połączyć swoje konto z kontem Steam.

Richard HillemanEA obliczył, że 7 lat temu nad grami AAA w całej branży pracowało około 125 zespołów. Według Hillemana, ta liczba zmalała i obecnie duże gry tworzy zaledwie około 25 zespołów na całym świecie, ale o wiele bardziej liczebnych. Ba, ogólna ilość pracowników zatrudnionych przy tworzeniu gier jest dokładnie taka sama.

rek

19 odpowiedzi do “[Na marginesie] Szmal, mutacje i migracje”

  1. a co ma do tego Janowicz ?

  2. nazbiera klikniec 😉

  3. Janowicz jest potajemnie prawa reka prezesa EA , lewa reka prezesa Blizzarda , walnal rakieta raz w xboxa 360 i powstal Xbox One , pilka trafil w INTERNET i powstal Steam, a w Left 4 Dead 2 podklada glos pod wszystkie zombiaki !! Nie wiedziales tego? Gdzies sie chlopie uchowal? W polsce czy jak?.. a czekaj jestesmy w Polsce..

  4. ” Dzięki Kinectowi i innym cechom XBO, stanie się „interaktywną częścią doświadczeń” związanych z używaniem konsoli.”|Podczas grania w NFL będziemy mieli przerwy na reklamy dorritos?

  5. ” że reklama przestanie być irytująca i niepożądana..” – to bedzie wygladalo tak !! Final boss says ” U GONNA DIE HAHAHAHA , I drink Coca Cola, my powers are soo badass like Snickers for 5,99 $ ! U are no match for Me ! After deafiting uu i will go celebrate to McDonalds!! Now fell my wratch u Pepsi wannabe boy!! DIE

  6. Dawid „spikain” Bojarski 4 lipca 2013 o 18:55

    Dokładnie, chodzi o kliknięcia – z tego samego powodu wczoraj był Gonzo, a przedwczoraj jakiś zespół taneczny, którego nikt nie zna 😉

  7. Powiedz coca cola zeby wyłączyć reklamę… :C

  8. Ostatnie jest dowodem na to, że przemysł gier AAA zawali się w niedalekiej przyszłości (stawiam na 5 lat) z powodu niekontrolowanego rozrostu budżetów.

  9. nie dosc ze kupno gry i dodatkow[WoW] troche kosztuje,abonament to w dodatku mikrotransakcje.Aha

  10. Twitch.tv? pierwsze słyszę. Sprawdzę ^^

  11. Pasywne reklamy były już w Rainbow Six: Raven Shield. Do tej pory pamiętam plakat reklamujący film „Don’t Mess With The Zohan” – to była reklama, za którą gracz nie płacił i która nie przeszkadzała. Nie wiem, czemu teraz takie lokowanie reklam nie mogłoby istnieć…

  12. @Szpagin: Nie wiem czemu wierzysz w to, że przemysł gier AAA kiedykolwiek się zawali, to tak jakbyś 20 lat temu powiedział, że zawali się kino hollywodzkie bo: a) spada jakość, b) zawiera lokowanie produktu, b) liczy się tylko zysk…

  13. Takie reklamy jak ta, o której mówił Prexxxx są jeszcze w paru grach (przede wszystkim od Ubi) np.W Splinter Cell: Double Agent w Szanghaju za oknami są bilbordy NivEA (:P ), a chodząc po mapie w paru miejscach też jest kilka produktów tej firmy. Niestety nie w każdej grze to sobie wyobrażam. Zastąpienie Falloutowych plakatów propagandowych i reklam Sunset Sarsapilii reklamami Pepsi, Mirindy czy Sprite zabrałoby część klimatu tej gry, również wspominanie o tych produktach w dialogach w wielu grach by się nie

  14. (c.d)sprawdziło. Sądzę, że M$ może z tymi reklamami celować w rynek FPS i gier każualowych, w które na 90% będzie grał typowy amerykański ćwierćinteligent. Mam nadzieję, że tak zrobią oraz, że gry z reklamami będą tylko na X0, a w wersji na PS4 i PC będą bez tych reklam (chyba, że będą rzeczywiście takie, że nie będą przyciągać 100% uwagi).

  15. spidymaster 5 lipca 2013 o 05:00

    Problem dzisiaj jest taki, że duże firmy nie przeznaczają pieniędze na technologie ciekawe i przyjazne dla użytkownika, za które on by zapłacił (nieraz dużo, jak np. apple) tylko na technologie wymierzone w klienta. Czyli nowsze produkty bywają gorsze od starszych, bo mają celowe „utrudnienia”. I microsoft w tym przoduje, dlaczego zrobił windowsa, którego ludzie nie chcieli?

  16. koleś wygląda jak by rendera

  17. @spidymaster – przykład MS-a jest dość chwiejny. MS oprócz tego co opisałeś cechuje się także dużą – lecz często ignorowaną – innowacyjnością. Wydaje się to głupie bo kosztowne, ale z drugiej strony najlepiej obrazujące rzeczywistośc, ale MS stosuje technikę testowania na żywca nowych patentów i tak było z Milenium, tak było z Vistą i tak jest z Win8. Następca Win8 będzie zapewne zdecydowanie lepszym systemem który zastąpi Win7 bez uszczerbku w ludziach.

  18. A po czym poznać, że Win8 jest tylko testem? Zapowiedziano koniec wspierania Win8 w bodajże przyszłym roku, czyli – o ile się nie myle – wcześniej, niż Win7 (a jeżeli się mylę, to Win7 i tak było dłużej supportowane).

Dodaj komentarz