
Minecraft już oficjalnie z ray tracingiem [WIDEO]
![Minecraft już oficjalnie z ray tracingiem [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/bfe6c093-c084-4e2a-a4fd-9bf860e00b8d.jpeg)
Coś, co w pierwszej chwili mogliśmy wziąć za żart, szybko okazało się rozbudowanym i poważnym projektem, który w akcji wygląda szokująco dobrze. Ray tracing w Minecrafcie brzmi nieco jak fanaberia, ale wystarczy kilka filmów, by przekonać się, że technologia ta dodaje grze jeszcze więcej uroku.
Od kwietnia trwała co prawda beta wersji produkcji obsługującej śledzenie promieni, ale dostęp do niej mieli tylko wybrańcy. W końcu to się zmieniło: DLSS i ray tracing stały się teraz częścią zwykłego Minecrafta na Windowsie 10.
Wraz z nimi zadebiutował kolejny pokazowy świat (Colosseum RTX; niedługo dołączy do niego Dungeon Dash RTX). Studio zaznacza, że aktualizacja nie wpłynie na granie między platformami – użytkownicy konsol nie zobaczą po prostu tych wszystkich efektów na mapie.

Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Minecraft już oficjalnie z ray tracingiem [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
a działa to już bez zabawy w randomowych światach, czy tylko na tworzonych mapach ?
@KadwaO, najprościej po prostu wejść w 1 z 15 światów, mają specjalne tekstury z odbiciami itp. Na stronie Nvidii piszą jednak, że sam możesz zrobić tekstury z RTX i przekonwertować świat java do RTX
@Galicjanin czyli w skrócie cały czas trzeba się z tym bawić jeżeli nie chcemy grać na przygotowanych mapach