
Microsoft Flight Simulator: Tryb VR już dostępny [WIDEO]
![Microsoft Flight Simulator: Tryb VR już dostępny [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/23078670-8c91-4147-9faa-917484f44471.jpeg)
O 2020 można powiedzieć naprawdę wiele rzeczy, ale akurat fani symulatorów lotu narzekać na niego nie powinni. Po latach zepchnięcia na margines gatunek ten powrócił do mainstreamu w glorii i chwale za sprawą Microsoft Flight Simulator. Produkcja Asobo Studio zachwyciła nie tylko oprawą graficzną, ale także wiernym odwzorowaniem rzeczywistych warunków lotu (acz najwięksi entuzjaści tego rodzaju zabawy na trochę rzeczy kręcili nosem).
Przed niespełna miesiącem twórcy zapowiedzieli, że na święta tytuł otrzyma wsparcie dla gogli VR. Słowa dotrzymali, ale ponieważ był to dość intensywny okres (może nie dla branży, a raczej samych graczy), niektórzy mogli przegapić tę nowinę w szale lepienia uszek czy innego krojenia warzyw na sałatkę jarzynową*.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Microsoft Flight Simulator na Xboksie Series X/S pojawi się latem.
*Do której rzecz jasna nie dodajemy jajek, prawda?

Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Microsoft Flight Simulator: Tryb VR już dostępny [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Od kilku dni, ale jeżeli ktoś przegap
Tak, odpalałem już 22 grudnia, ale szczerze mówiąc żeby na tym pograć w VR trzeba mieć potwora, u mnie wszystko na min przy RTX 2070S i i7 8700K @4,5 i jakoś dało się utrzymać te 30-40 klat. ale podejrzewam że 3090 bd miał spory problem…
Z tego co zauważyłem, bardzo dużo zależy od wybranego samolotu. Te które mają więcej elementów w kabinie pilota (duże samoloty pasażerskie) są dla mnie całkiem niegrywalne mimo mocnego kompa.
@Kwiatek|Niestety sterowanie tylko mysz/klawiatura, też na to liczyłem, ale nawet Index’owych kontrolerów to nie obejmuje, a szkoda …|Pewnie ze względu na producentów tych wszystkich kontrolerów, ktoś by nie zarobił.|Nadzieja że wyjdzie jakaś modyfikacja która pozwoli na obsługę kontrolerów.
@dxh11 szczerze wątpię by zaimplementowali obsługę VR-owych kontrolerów. Po prawdzie nie wiem nawet czy byłoby to wygodniejszym rozwiązaniem. Ja latam w goglach już od zamkniętych betatestów i osobiście odpowiada mi połączenie VR+dżojstik+hotas+musz do obsługi przyrządów kokpitu. Większość podstawowych funkcji kokpitu samolotu z automatu zostaje przypisana do hotasa i dżojstika więc nie trzeba się motać z szukaniem po „omacku” gdzie co jest. Ale to tylko moja opinia. Nie wyobrażam sobie MSFS w VR klaw+mysz.
@dxh11, a ile masz ramu i na jakim dysku masz zapisanego MSFS (HDD czy SSD)?