
Metal Gear Solid: Ground Zeroes – Zamieszanie wokół gry. To prolog „piątki”, ale jako osobna gra

We wpisie na Twitterze Hideo Kojima wyjaśnił związek pomiędzy Ground Zeroes i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – według Japończyka, obie to w rzeczywistości jedna produkcja. Przynajmniej tak się z pozoru wydaje. Jak pisze:
Ground Zeroes jest prologiem MGSV. 9 lat po przedstawionych w nich wydarzeniach toczy się akcja The Phantom Pain. MGSV składa się ze wspomnianego prologu i głównej gry, którą jest TPP. Fragment, który pokazywałem, był otwierającą sceną z TPP, tutorialem zaczynającym się od czołgania po podłodze.
Z powyższego wpisu można wywnioskować, że obie gry to jedno. Otóż nie – przedstawiciel Konami w rozmowie z serwisem GameSpot wytłumaczył, że „piątka” i Ground Zeroes to dwie oddzielne produkcje, choć silnie ze sobą powiązane:
Ground Zeroes i The Phantom Pain są osobnymi grami. Ground Zeroes będzie prologiem tej drugiej, ale na razie tylko tyle mogę zdradzić.
Brzmi intrygująco – wygląda na to, że Hideo Kojima postanowił podzielić fabułę piątej odsłony swojego sztandarowego cyklu na dwie części. Jeśli Ground Zeroes ma być wstępem do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, będzie to chyba… najdłuższy prolog w historii.
Obie gry ukażą się na X360 i PS3.

Czytaj dalej
20 odpowiedzi do “Metal Gear Solid: Ground Zeroes – Zamieszanie wokół gry. To prolog „piątki”, ale jako osobna gra”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
snake z ground zeroes nie jest nawet podobny do tego z phantom pain
@JohnOKA – to jet ten sam snake, ale Kojima wyjaśniał, że jego włosy mają szary kolor z powodu oświetlenia w grze|https:twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/243217008903196672
To ma sens. Akcja GZ będzie więc po wydarzeniach z Peace Walkera do momentu ataku na naszą bazę, a później śpiączka i Phantom Pain.
Innymi słowy Kojima właśnie powiedział i pokazał, jak zakończy się Ground Zeroes. Spoilery od twórcy, to ci dopiero 😀
@artixerixdzieki za informacje, moj ostatni mgs to trzecia czesc wiec juz nie ogarniam wieku snake’a
Uhh mogli jednak sobie odpuścić z tym spoilerem, nie lubię grać w gry kiedy wiem jak się skończą ;D
A już myślałem, że zapłacę za to tylko raz. Don’t tease me Kojima!
ciekawe ile pogra się w każdą jedną część
fabula MetalGear jest bardziej poplatana niz legacy of kain, masakra!!! moze sie wypowiedziec jakis specjalista? ja tylko dodam, ze bohater ground zeros jest starszy niz ten z poczatku phantom pain. I nie jest to raczej snake, a Big Boss, z ktorego dna potem stworzono Liquid Snake’a, Solid Snake’a i Solidusa Snake’a ktory byl dokladnym klonem. BB nie ma prawego oka, snake potem lewego. tak na marginesie, ale poprosze speca, bo ja tez juz nie ogarniam 😛
Ground Zeroes będzie zbyt krótka (max 2-3 godziny) jeśli dobrze ogarniam to co się ma tam dziać. To poprostu nie ma prawa być sprzedanym jako pełnoprawna gra…jeżeli już, to coś jak jakiś indyk za kilka 'groszy’ a nie tyle ile normalnie się za grę płaci. Ogólnie to mnie zastanawiało, jak to możliwe, że w szpitalu jest tutorial skoro GZ jest prologiem, i tam trzeba grać normalnie o.O
Co z wersja PC?
Lol to przecież jasne co tu się wyrpawia, nie widzę żadnego zamieszania – tak samo jak chociazby z Personą 2, będa dwie gry – odrębne, ale zarzem tworzące jedność. Podejżewam, że na poczatku Ground Zeroes miało być piątką, ale Project Ogre długo nie mógł wejsc w faze realizacji – więc przerobiono go na MGS5 i teraz bedziemy mieli niejko piątkę w dwóch częściach. Szpital to prolog do TPP gdzie będzie pewnie trochę inna mechanika rozgrywki (kazdy MGS jest trochę inny przecież).
@zhpzhp Snake z ground zeroes jest młodszy od tego z teh phantom pain o 9 lat (tyle był w śpiączce wg. trailera) a poza tym bohater z TPP wygląda na młodszego, gdyż ma całą twarz zabandażowaną, więc trudno określić wiek. A Big Boss to Naked Snake z MGS3, a dalej masz rację co do trzech synów,a co do solidusa, to oko stracił przez Raidena w połowie MGS2.
Dlatego nigdy nie ogarniałem MGS. Pokręcone to jak macki w hentajach.
@AdiXeR Nie jest wcale tak źle jeśli zagrasz we wszystjkie części według chronologii wydarzeń (odpowiednio Snake Eater, Portable Ops, Peace Walker, Metal Gear, Metal gear 2:Solid Snake, MGS1, MGS2, MGS4)
Oczywiście dopełnieniem tych wydarzeń będą Ground Zeroes i MGSV bezpośrednio po Peace Walkerze (bo dzieje się ok. paru dni później)
Cała Japonia, ukryć nieścisłości i słabość fabuły pod masą spin-offów i innego syfu i maksymalnie to poplątać.
@zero1zero3 Lepsze to niż oczywiste i rzucające się w oczy niepopatrzenia i nieścisłości oraz fabuła swoją głębią przypominająca wycieczkę do kibla? -_^
@zero1zero3 Gdzie ty widzisz nieścisłości w MGS? A poza tym nie tylko Japonia lubi spinoffy (np.Crash Bandicoot, Burnout)
Nie wiem co jest nowego w tym. Takie podziały były już w serii, np. MGS2 – Tanker Incident i Big Shell Incident, MGS3 – Virtuous Mission i Operation Snake Eater…