rek
rek
29.03.2013
Często komentowane 20 Komentarze

Metal Gear Solid: Ground Zeroes – Zamieszanie wokół gry. To prolog „piątki”, ale jako osobna gra

Metal Gear Solid: Ground Zeroes – Zamieszanie wokół gry. To prolog „piątki”, ale jako osobna gra
Można się pogubić... Na prezentacji w czasie GDC i tuż po niej na Twitterze Hideo Kojima twierdził, że zapowiedziane kilka miesięcy temu Metal Gear Solid: Ground Zeroes jest w rzeczywistości elementem składowym ujawnionego w środę Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Z kolei przedstawiciele Konami twierdzą, że pierwsza gra jest samodzielną produkcją. Jak to?

We wpisie na Twitterze Hideo Kojima wyjaśnił związek pomiędzy Ground ZeroesMetal Gear Solid V: The Phantom Pain – według Japończyka, obie to w rzeczywistości jedna produkcja. Przynajmniej tak się z pozoru wydaje. Jak pisze:

Ground Zeroes jest prologiem MGSV. 9 lat po przedstawionych w nich wydarzeniach toczy się akcja The Phantom Pain. MGSV składa się ze wspomnianego prologu i głównej gry, którą jest TPP. Fragment, który pokazywałem, był otwierającą sceną z TPP, tutorialem zaczynającym się od czołgania po podłodze.

Z powyższego wpisu można wywnioskować, że obie gry to jedno. Otóż nie – przedstawiciel Konami w rozmowie z serwisem GameSpot wytłumaczył, że „piątka” i Ground Zeroes to dwie oddzielne produkcje, choć silnie ze sobą powiązane:

Ground Zeroes i The Phantom Pain są osobnymi grami. Ground Zeroes będzie prologiem tej drugiej, ale na razie tylko tyle mogę zdradzić.

Brzmi intrygująco – wygląda na to, że Hideo Kojima postanowił podzielić fabułę piątej odsłony swojego sztandarowego cyklu na dwie części. Jeśli Ground Zeroes ma być wstępem do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, będzie to chyba… najdłuższy prolog w historii.

Obie gry ukażą się na X360PS3.

rek

20 odpowiedzi do “Metal Gear Solid: Ground Zeroes – Zamieszanie wokół gry. To prolog „piątki”, ale jako osobna gra”

  1. snake z ground zeroes nie jest nawet podobny do tego z phantom pain

  2. @JohnOKA – to jet ten sam snake, ale Kojima wyjaśniał, że jego włosy mają szary kolor z powodu oświetlenia w grze|https:twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/243217008903196672

  3. To ma sens. Akcja GZ będzie więc po wydarzeniach z Peace Walkera do momentu ataku na naszą bazę, a później śpiączka i Phantom Pain.

  4. Innymi słowy Kojima właśnie powiedział i pokazał, jak zakończy się Ground Zeroes. Spoilery od twórcy, to ci dopiero 😀

  5. @artixerixdzieki za informacje, moj ostatni mgs to trzecia czesc wiec juz nie ogarniam wieku snake’a

  6. Uhh mogli jednak sobie odpuścić z tym spoilerem, nie lubię grać w gry kiedy wiem jak się skończą ;D

  7. A już myślałem, że zapłacę za to tylko raz. Don’t tease me Kojima!

  8. ciekawe ile pogra się w każdą jedną część

  9. fabula MetalGear jest bardziej poplatana niz legacy of kain, masakra!!! moze sie wypowiedziec jakis specjalista? ja tylko dodam, ze bohater ground zeros jest starszy niz ten z poczatku phantom pain. I nie jest to raczej snake, a Big Boss, z ktorego dna potem stworzono Liquid Snake’a, Solid Snake’a i Solidusa Snake’a ktory byl dokladnym klonem. BB nie ma prawego oka, snake potem lewego. tak na marginesie, ale poprosze speca, bo ja tez juz nie ogarniam 😛

  10. Ground Zeroes będzie zbyt krótka (max 2-3 godziny) jeśli dobrze ogarniam to co się ma tam dziać. To poprostu nie ma prawa być sprzedanym jako pełnoprawna gra…jeżeli już, to coś jak jakiś indyk za kilka 'groszy’ a nie tyle ile normalnie się za grę płaci. Ogólnie to mnie zastanawiało, jak to możliwe, że w szpitalu jest tutorial skoro GZ jest prologiem, i tam trzeba grać normalnie o.O

  11. Co z wersja PC?

  12. subterranean 29 marca 2013 o 10:46

    Lol to przecież jasne co tu się wyrpawia, nie widzę żadnego zamieszania – tak samo jak chociazby z Personą 2, będa dwie gry – odrębne, ale zarzem tworzące jedność. Podejżewam, że na poczatku Ground Zeroes miało być piątką, ale Project Ogre długo nie mógł wejsc w faze realizacji – więc przerobiono go na MGS5 i teraz bedziemy mieli niejko piątkę w dwóch częściach. Szpital to prolog do TPP gdzie będzie pewnie trochę inna mechanika rozgrywki (kazdy MGS jest trochę inny przecież).

  13. @zhpzhp Snake z ground zeroes jest młodszy od tego z teh phantom pain o 9 lat (tyle był w śpiączce wg. trailera) a poza tym bohater z TPP wygląda na młodszego, gdyż ma całą twarz zabandażowaną, więc trudno określić wiek. A Big Boss to Naked Snake z MGS3, a dalej masz rację co do trzech synów,a co do solidusa, to oko stracił przez Raidena w połowie MGS2.

  14. Dlatego nigdy nie ogarniałem MGS. Pokręcone to jak macki w hentajach.

  15. @AdiXeR Nie jest wcale tak źle jeśli zagrasz we wszystjkie części według chronologii wydarzeń (odpowiednio Snake Eater, Portable Ops, Peace Walker, Metal Gear, Metal gear 2:Solid Snake, MGS1, MGS2, MGS4)

  16. Oczywiście dopełnieniem tych wydarzeń będą Ground Zeroes i MGSV bezpośrednio po Peace Walkerze (bo dzieje się ok. paru dni później)

  17. Cała Japonia, ukryć nieścisłości i słabość fabuły pod masą spin-offów i innego syfu i maksymalnie to poplątać.

  18. @zero1zero3 Lepsze to niż oczywiste i rzucające się w oczy niepopatrzenia i nieścisłości oraz fabuła swoją głębią przypominająca wycieczkę do kibla? -_^

  19. @zero1zero3 Gdzie ty widzisz nieścisłości w MGS? A poza tym nie tylko Japonia lubi spinoffy (np.Crash Bandicoot, Burnout)

  20. Nie wiem co jest nowego w tym. Takie podziały były już w serii, np. MGS2 – Tanker Incident i Big Shell Incident, MGS3 – Virtuous Mission i Operation Snake Eater…

Dodaj komentarz