rek
rek
08.12.2020
Często komentowane 21 Komentarze

Medal of Honor: Above and Beyond będzie wymagać naprawdę mocnego peceta [AKTUALIZACJA]

Medal of Honor: Above and Beyond będzie wymagać naprawdę mocnego peceta [AKTUALIZACJA]
Half-Life: Alyx to przy tym pikuś.

Trzymamy kciuki za triumfalny powrót Medal of Honor, nawet jeżeli w najnowszą odsłonę zagra tylko mały procent z nas – Above and Beyond trafi bowiem tylko na pecetowe gogle VR. Premiera tytułu tuż za rogiem, a użytkownicy Indeksów, Oculusów i innych Vive’ów już zacierają ręce na myśl o walce z nazistami na frontach (i za nimi) II wojny światowej. Co by nie mówić, produkcja zapowiada się naprawdę interesująco.

Pewną przeszkodą mogą być jednak wymagania sprzętowe, które są dość… wysokie. Rekomendowana konfiguracja prezentuje się się następująco:

  • Procesor: Intel i7 9700K (lub odpowiednik AMD)
  • RAM: 16 GB DDR4
  • Karta graficzna: Nvidia RTX 2080
  • Miejsce na dysku: 170 GB; zalecane SSD lub NVMe. Na czas instalacji potrzeba ponad 340 GB
  • Dla porównania: wydany niedawno VR-owy Half-Life wymaga Core i5-7500, 12 GB RAM-u i GTX-a 1060.

    Medal of Honor: Above and Beyond ukaże się na pecetach 11 grudnia.

    [AKTUALIZACJA]

    Oculus Studios sprostowało, że powyższa konfiguracja jest zalecana, a nie minimalna, jak informował Polygon. Dysk SSD wciąż jest wysoce wskazany do zabawy.

    rek

    21 odpowiedzi do “Medal of Honor: Above and Beyond będzie wymagać naprawdę mocnego peceta [AKTUALIZACJA]”

    1. dopracowane te vr y. nie ma co. kosmici w nasa będą grać.

    2. @gamingman21 – „dopracowane te vr y. nie ma co. kosmici w nasa będą grać.” sugerujesz ze niedopracowane? Jesli cos ma wygladac slicznie w VR, gdzie mozesz sie przygladac rzecza z bliska oraz ma dzialac, co najmniej w 90 klatkach ale najlepiej w 120, zeby polowa ludzi nie dostala padaczki, zawrotow glowy lub intensywnego rzygania to musi wymagac mocarnego sprzetu.

    3. @lukesawicki Sorry ale ten medal to taki nie za urodziwy jest.

    4. @lukesawicki – Alyx też wyglądał ślicznie, ale jednak nie wymagał takiego potwora 🙂 |Może też być to przyczyną, że nie poradzili sobie z optymalizacją i tuszują to wysokimi wymaganiami.

    5. „Nvidia GTX 2080”, uff dobrze że nie korzystają z RTXów bo by było drogo.|A tak poza przytykami, to to raczej jak kogoś stać nawet na „budżetowego” oculus quest 2 za 2k, to chyba i na PC-ta nie szczędzi, wydaje mi się że z podobnego założenia wyszło EA.

    6. Akurat się mieszcze w wymagania, będzie grane 😀

    7. @Hagan: No właśnie możesz się zdziwić, bo wśród posiadaczy headsetów do VR gra cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem i z pewnością się sprzeda 😛

    8. Ach, „AMD Equivalent”, najlepszy procesor na rynku

    9. Heh, Polygon po raz kolejny miesza i kręci afery 😛

    10. Gry pod VR mają zazwyczaj wyższe wymagania ale z Medal of Honor: Above and Beyond to nieźle pojechali optymalizacji nie będzie w ogóle ponieważ jest nie potrzebna a lepiej zainwestować Denuvo czy inne uciążliwe oprogramowanie, jak tak dalej szkodliwy trend będzie utrzymywał to nie opłaci się grać na PC i lepiej będzie się zaopatrzyć w konsolę.

    11. @Dantes: Ale doczytałeś newsa do końca razem z aktualizacją, prawda? 😛 To nie są wymagania minimalne, tylko zalecane, podobne ma chyba każda współczesna gra, a cały news to burza w szklance wody. A jaki związek ma VR z Denuvo, konsolami i brakiem optymalizacji, to nie mam pojęcia 😛

    12. @Hagan ja dla tej gry i HL Alyx kupiłem Questa 2 🙂

    13. @BadHostile zazwyczaj jak zalecane są wysokie to na minimalnych gra nie będzie za dobrze chodzić a związek z wysokim wymaganiami jest taki producenci zamiast zajmować się optymalizacją to pakują kupę kasy na zbędne zabezpieczenia a mogli by środki do produkcji gry lepiej ulokować patrz na Crytek, dawniej producent korzystał z 3 konfiguracji sprzętowych do minimalnych, średnich oraz wysokich ustawień a obecnie zostają tylko wysokie jak ci gra nie chodzi to producenta nie interesuje masz kupować nowego kompa.

    14. @Dantes @qwercik – mialem przyjemnosc pracowac przy prostym projekcie VR i tutaj kazda klatka sie liczy, bo musi dzialac plynnie zeby ludzie nie odpadali po 15 minutach gry. Jezeli, to co na trailerach bedzie w grze to nie dziwie sie wymaganiom. Alyx tak naprawde ma zamkniete przestrzenie (nawet te na zewnatrz) i zazwyczaj kolo 3 przeciwnikow przed toba (Alex ukonczylem) tutaj widze wiecej przeciwnikow i wiecej akcji i zeby to dzialalo plynnie jest wymagana moc. Te zalecane sa jak najbardziej uzasadnione.

    15. No to sobie nie popykam na moim Legionie, cóż bywa.

    16. @Dantes: Ale co ma Denuvo do VR? Żadna z gier vr-owych nie używa tego zabezpieczenia. Co do wymagań, to przecież oczywiste, że im lepszy sprzęt, tym lepiej gra będzie chodzić, ale na PC twórcy dają możliwość ręcznego wyboru ustawień i skalowania grafiki, bo, eureka, chcą sprzedać grę w jak największej ilości i zależy im na tym, by gra chodziła dobrze na większości konfiguracji sprzętowych.

    17. @tommy50: Sorry, ale kolejne pieprzenie głupot. Do VR wystarczy leciwa GTX 970, którą mam w jednym z kompów. Użytkownicy Steama posiadający VR to w tym momencie 1,91%, co wbrew pozorom nie jest mało, bo przekłada się na naprawdę sporą liczbę graczy. Do tego doliczyć trzeba też użytkowników Oculusa nie korzystających ze SteamVR. Gra się bez problemu zwróci, tak jak zwrócił się HL:Alyx (mimo pesymistycznych wizji niektórych, był sukcesem sprzedażowym). Innymi słowy, nie masz zielonego pojęcia, o czym mówisz.

    18. @ BadHostile – liczbowo to raczej tommy50ma racje i nie GTX 970 nie wystarczy do konfortowego grania. @tommy50 na ten momentnie chodzi tak naprawde tylko o zrobienie dobrej gry i sprzedaz, chodzi tez o zdobycie wiedzy, know-how o tym jak robic na VR, jak robic zeby gralo sie z przylemnoscia, jak optymalizowac przy rownoczesnym ladnym wygladzie, jak robic zeby gracze nie rzygali, ale przedewsystkim designowac gre zeby byla radocha z grania. Kto pierwszy to ogarnie ten zdominuje rynek VR jak bedzie powszechny

    19. @BadHostile Masz tylko czesciowo racje. GTX 970 to absolutne minimum do odpalenia VR, ale wystarcza do komfortowej gry tylko w proste graficznie tytuly. Sam przez pewien czas gralem na GTX 970 w Elite: Dangerous w VR i choc gra byla plynna, to obraz na low niezbyt czytelny, a supersampling mocno ograniczony. Po przesiadce na 1070 bylo o niebo lepiej, ale dopiero na 2070 Super dalo sie pograc bez zabawy w kompromisy miedzy plynnoscia a jakoscia obrazu.

    20. @Tesu @lukesawicki: Na GTX970 grałem w HL:Alyx na nisko-średnich (z i tak piękną grafiką), Saints&Sinners na wysokich, Blade&Sorcery, Hellsplit: Arena, Lone Echo, Zero Caliber, nawet w GTA5 z modem na niskich. I tak, grało się komfortowo. Obecnie gram na GTX1080Ti i wszystko odpala się na ultra. To oczywiste, że gry VR mają trochę wyższe wymagania ale nie demonizujmy tej technologii, bo konieczność posiadania mocnego peceta to obecnie mit. Ba, w przypadku Questa 1/2 w ogóle nie trzeba mieć komputera.

    21. A co do liczb, to sam HL:Alyx spowodował w tym roku zwiększenie się VR-owej populacji na steam o około milion użytkowników. W październiku liczba userów steam z podłączonym headsetem VR wynosiła 1,76% ogółu, a po premierze Questa 2 dynamicznie skoczyła do 1,91%.

    Dodaj komentarz