
Mass Effect: Andromeda – Eksploracja w praktyce [WIDEO]
![Mass Effect: Andromeda – Eksploracja w praktyce [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/b7e9d804-e216-4670-b630-7442bf82513e.jpeg)
Na koniec świata i jeszcze dalej!
Jak usłyszycie w poniższym filmie – Andromeda to w gruncie rzeczy gra o eksploracji. Twórcy przygotowali więc poświęcony jej zwiastun z rozgrywką, w którym opowiadają o eksploracji i odkrywaniu tajemniczych zakątków Gromady Helejosa, zarówno z pokładu Tempesta, jak i po postawieniu stopy na (nie zawsze) dziewiczym lądzie.

Czytaj dalej
28 odpowiedzi do “Mass Effect: Andromeda – Eksploracja w praktyce [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Na koniec świata i jeszcze dalej!
Dlaczego im więcej się dowiaduje o nowym Mass Effect, to cały czas wydaje mi się, że to Inkwizycja v2 ?
Gra o eksploracji, tym więcej mówią tym mniej mnie ta gra interesuje oraz niepokoi
Na razie andromeda oprocz grafiki nic soba nie reprezentuje.
A ja im więcej widzę tym bardziej jestem przekonany do zakupu. Na IGN jest 13 minutowy początek gry i jestem tym bardziej na tak
Nie rozumiem co wam przeszkadza te eksploracja przecież to nieodłączny element gry od czasów pierwszej części ? tym bardziej ze to gra o tym jak ruszamy na poszukiwania nowego miejsc zo skolonizowania.Wszyscy boja się i narzekają że będzie 1500 beznadziejnych znaczników a jakoś nie pamiętam narzekań na Wiedzmina 3 w tej kwestii. Chyba każdy kto grał pamięta ilośc pytajników gdzie 80% to beznadzieje skrzynie które nic nie wnosiły do gry a jedynie psuły wygląd mapy.
@saborcat Wiedźmin 3 poza durnymi pytajnikami miał też całe tony świetnych zadań pobocznych wyposażonych w cutscenki a nacisk na eksplorację nie był aż tak silny. Mass Effect: Andromeda ma ten problem bo ludzie ciągle pamiętają jak kombinowanie z eksploracją skończyło się w Inkwizycji.|W ogóle to dodam, że pytajniki w W3 można wyłączyć i gorąco polecam każdemu to zrobić.
Pierwsze 13 minut gry… |https:www.youtube.com/watch?v=5p_wFVfDxJQ
@PingwineK8K – To nie jest problem Mass Effecta, tylko jego podstawa. Jeżeli będzie zrobiona przyzwoicie, to gra będzie o wiele lepsza od W3, ponieważ nie doświadczymy pustek tak, jak jest to w grach z otwartym światem. |Inkwizycja miała przede wszystkim stawiać na zarządzanie tytułową instytucją, na postaciach i fabule zadań głównych. Na eksplorację twórcy nie mieli pomysłu, co chyba było widać.|Więc jak to podkreślałem wiele razy -ME:A i DA:I to całkiem inne tytuły. Porównywanie ich światów jest głupie 😛
@Marcin2796 Już w tym filmie widać, że będzie sporo rejonów pozbawionych zawartości. Widzimy całkiem pokaźną pustynię wypełnioną przede wszystkim piaskiem i celami w oddali.|W Inkwizycji samo zarządzanie osobiście uważam wyszło średnio a uważam, że uznawanie wątku głównego za priorytet nie powinno zamieniać tych pobocznych w fetch questy. Dodam jeszcze, że możliwość eksploracji była jednym z głównych haseł marketingowych tej gry. No i porównywanie jest jak najbardziej na miejscu skoro Bioware przyznało, że
mocno się inspirują swoją poprzednią grą, chociażby wprowadzając identyczny system dialogów.
Fanem serii jakoś nie jestem ale Mass Effect: Andromeda może wyjść dobrze ale chciałby się zobaczyć więcej rozgrywki.
@PingwineK8K A czego spodziewałeś się po pustyni?
Poza tym Scifun dodał pierwszy filmik z tego programu o ME:A
A pamiętacie eksplorację w ME1 i zadania poboczne? Gorzej niż tam na pewno nie będzie.
@yonek123 Odnoszę się do wypowiedzi Marcin2796 o tym, że jak Andromeda się uda to nie uświadczymy pustek, pomimo faktu, że w powyższym filmie mamy do czynienia z rejonem w którym znaczną część przestrzeni pokrywa tylko piasek i nic więcej. Niczego się nie spodziewam.
@Marcin2796 – wybacz, ale z całkiem obiektywnego punktu widzenia, tej grze będzie baaaaaardzo trudno być lepszą od W3 😛 Wiedźmin był naszpikowany contentem, przy tak dużej mapie praktycznie nie było pustych przestrzeni, nawet te głupie pytajniki często zawierały w sobie nie tylko ekwipunek, ale listy, notatki, które często nawiązywały do książek, filmów, wydarzeń czy innych produkcji, co tylko pokazuje jak bardzo Redzi dbali o szczegóły. Z kolei ME ma bardzo duże szanse stać się DA:I v2.
C.D. – Jestem fanem serii ME, chciałbym, żebt była jak najlepszą grą, chciałbym zatopić się w tym świecie tak jak w przypadku trylogii, jednak patrząc na gameplaye, targają mną jedynie wątpliwości i niestety ale nie zaryzykuję preordera. Niestety W3 postawił tak wysoko poprzeczkę, że nie sądzę by ME:A ją przeskoczyło. Ale to tylko 99% pewności 😉
Gra o eksploracji, mnóstwo planet, rozległy świat, wiele rzeczy do zbadania… Gdzie ja to już słyszałem? A! No tak… No Man Sky.
@Martino1989|”Wiedźmin był naszpikowany contentem, przy tak dużej mapie praktycznie nie było pustych przestrzeni” – co za bzdury piszesz? Pełno pustych przestrzeni i content równie pusty. Dziki Gon to niczym nie uzasadniony otwarty świat. Same znajdźki i trash moby i pseudoquesty prowadzące za rączkę przez parę minut każdy. Tak trywialny i nudny content poboczny jak w Inkwizycji. Przestańcie idealizować trzeciego Wiedźmina albo sięgnijcie po cRPG, które content poboczny zrealizowały naprawdę dobrze.
Potem przez takie zachwyty roleplay’owych causali, którzy z cRPG znają tylko Wiedźmina 3, Skyrima, Gothica czy „Fallouty” Bethesdy, BioWare zaczyna się wzorować na takich „perełkach” tylko i wyłącznie ze względu na ich popularność. Popularność =/= jakość.
@borias A próbowałeś Elite Dangerous ? To natychmiastowo leczy z choroby znanej NMS (:
@Silvaren, no dobra, skoro nie jesteś casualem cRPG to proszę, poleć mi coś co mógłbym sprawdzić i się zachwycić 🙂
@Silvaren. Owszem. Miał. Ale nie bylo tego aż tak wiele i nie były to nawet zadania. Przegięcie było może na Skellige z tymi znajdźkami na morzu. Natomiast zadania poboczne to były spore niezależne historie. W Inkwizycji zadania poboczne byly jak te znajdźki w Wiedźminie i na dodatek w 1 formie – od notatki do notatki. W pewnym momencie nawet nie chciało mi się już ich czytać. Wiedźmin nie jest ideałem, ale robi to co robi po prostu najlepiej.
Czuję Inkwizycję mozno…
@Martin1989|Służę pomocą: Planescape Torment, Fallout 2, Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights 2 & Mask of Betrayer, Knights of the Old Republic II, Fallout New Vegas, Shadowrun Dragonfall DC & Shadowrun Hong kong, Pillars of Eternity & White March Expansion, Wasteland 2 DC, Torment: Tides of Numenera. Na każdym kroku coś nowego, interesującego, nowi NPC, questy możliwe do rozwiązania na wiele sposobów. Tam są prawdziwe sidequesty, a nie liniowe podążanie z pkt A do B i dwubiegunowa decyzja w finale.
Grę robi BioWare które wydało najgorszą grę wszech czasów – DA:I, do tego wydaje ją EA najgorszy wydawca na świecie. Ta gra nie może być dobra. Ba, ta gra już jest do d… chociaż jeszcze nikt w nią nawet nie grał. A teraz ilustruję sobie w głowie całą tą euforię graczy gdyby logo EA podmienić na CDP Red 🙂
@Silvaren, tak więc wymieniłeś prawie wszystkie gry, w które dane mi było grać (oprócz Tides of Numenera bo jeszcze nie sięgnąłem). Czy KOTOR jest takim wybitnym rpg? Jest świetny ale spierałbym się, z kolei porównywanie takich ier jak Planescape Torment, Baldur’s Gate itp z Wiedźminem jest delikatnie bezpodstawne. Oprócz tego przecież gracze Fallouta to casuale. To prawda, że sidequesty w W3 często polegały na zasadzie od A do B, ale bardzo często ich fabuła przyćmiewała fabuły główne większości gier.