rek
rek
07.02.2013
Często komentowane 63 Komentarze

Mass Effect 4? BioWare: „Kolejna część to nie czwórka”

Mass Effect 4? BioWare: „Kolejna część to nie czwórka”
Kolejna odsłona Mass Effecta, nad którą prace rozpoczęło już BioWare, jest przez fanów i media często określana jako czwarta część serii. Przedstawiciele studia stwierdzili, że jest to błąd, który wywołuje dodatkowe zamieszanie. Dlaczego?

Chris Priestly, community manager w BioWare, na oficjalnym forum studia wyjaśnił, że nie należy następnego Mass Effecta traktować jako czwartej części. Jak pisze:

Nazywanie następnej gry MassEffectem 4 lub ME4 jest wyświadczaniem niedźwiedziej przysługi i wprowadzaniem zamieszania. Powiedzieliśmy już, że trylogia komandora Sheparda się zakończyła i w następnej produkcji on/ona się nie pojawi. To jedyna informacja, jaką macie o nowej grze. Ludzie uważają, że musimy wybrać [jako punkt wyjściowy] kanoniczne zakończenie. Otóż nie, ponieważ gra nie musi być umiejscowiona po wydarzeniach z pierwszej trylogii. Albo przed nią. Lub równolegle do niej. Nie musi też zawierać znanych wam bohaterów.

Jak dodaje:

Kiedy mówię o nowej części, nie nazywam jej ME4, ponieważ to automatycznie powoduje, że ludzie myślą o niej jako o produkcji toczącej się po ME3, zamiast o grze osadzonej w innym rozdziale uniwersum Mass Effect, a to jest o wiele bardziej precyzyjnie.

Priestley’owi wtóruje Yanick Roy, prezes studia BioWareEdmonton:

Myślenie o kolejnej odsłonie jako o Mass Effect 4 oznaczałoby pewną liniowość, bezpośrednią ewolucję gameplayową i fabularną z pierwszych trzech gier. Jako że jednak przechodzimy na nowy silnik i musimy przebudować wiele mechanizmów rozgrywki, mamy szansę na nowo przemyśleć, to, jak one mają wyglądać w przyszłości, zamiast po prostu przenosić je z poprzednich części. Fabuła z pierwszej trylogii zostanie również zawarta. Chcemy po prostu opowiedzieć nową historię osadzoną w uniwersum Mass Effect. To nie oznacza, że wydarzenia z pierwszych trzech gier i podjęte tam wybory nie zostaną wzięte pod uwagę, ale nowa fabuła nie będzie się na nich koncentrować.

Roy porównuje to do gier traktujących o dwóch wojnach światowych:

Gdybyś mieli trzy gry skupione wokół grupy ważnych amerykańskich żołnierzy w czasie I wojny światowej, a potem zdecydowałbyś zrobić kolejną, tym razem o innej ekipie ludzi, ale w trakcie II wojny światowej, to wszystkie produkcje mogłyby mieć wiele elementów wspólnych. Najprawdopodobniej odkryłbyś, w jaki sposób wydarzenia z pierwszej wojny wpłynęły na drugą, ale o tej nowej grze niekoniecznie myślałbyś jak o sequelu.

rek

63 odpowiedzi do “Mass Effect 4? BioWare: „Kolejna część to nie czwórka””

  1. Uniwersum Mass Effect jest świetne. Nic jak tylko czekać na więcej informacji.

  2. Mass Effect Gears of Zombie Galactic Warfare! Tego bym się przynajmniej spodziewał po ostatniej kondycji zarówno EA jak i Bioware. Hype below 0

  3. Co jednak nie zmienia zupełnie faktu, że to będzie 4 część ME 🙂 Takie tłumaczenie natomiast śmierdzi mi jakąś próbą odsuniecia się od tego co było w ME1-3 i zrobienia nowej gry tak, aby później mogli mówić, że to mieli na myśli, to ich wizja artystyczna i ” przecież mówiliśmy że to nie ME4, to o co masz pretensje?”. Ale zobaczymy.

  4. News ea/bioware=wiadomo co w komentarzach…

  5. No i bardzo dobrze. Shepard i spółka nie będą krępowali wyobraźni twórców.

  6. @Prometheus|jeśli myślisz że BioWare zrobi ci „nawalanie po łbach” tzn że masz 13 lat i w ogóle nie znasz tej firmy. Wszyscy oczekują od BioWare właśnie porządnego RPG bo tym się ta firma zajmuje. Ogólnie nie wiem po co tutaj piszesz o EA jak to jest dystrybutor a nie producent. myśl co piszesz.

  7. [uWAGA MASYWNY SPOILER, DALEJ CZYTAJ NA WLASNA ODPOWIEDZIALNOSC] Ale ciezko bedzie przezyc bez spotkania poprzednich wspoltowarzyszy – powinni chociaz wyjasnic scene ze zlapaniem oddechu przez Sheparda na koncu.

  8. E tam, Mass Effect bez ratowania galaktyki przez Sheparda to już będzie tylko zwykły rpg/tpp 🙂

  9. Dobra, nie czytałem całego newsa, ale o tym że Mass Effect był ostania grą z Sheppardem to wiadomo od dawna i było o tym już 4 razy mówione KURDE

  10. Wydaje mi się że aby przebić fenomen Sheparda i Mass Effecta potrzebowali by czegoś bardzo ale to bardzo wybitnego. Ale że już długo oglądam to co się dzieje jetem pewien że się im to nie uda.

  11. @Ringo88|Czyzby problem z czytaniem lub ze wzrokiem? Przeciez Prometheus na koncu napisal IRONIA MODE OFF. a, no tak, jest jeszcze trzecia mozliwosc – braki w jezyku angielskim… Jaki by powod nie byl, to ewidentnie nie zalapales przeslania… Hmmm…..

  12. Po za tym moim zdaniem Frost Bite 2 to silnik beznadziejny, bo po za zniszczeniami nie oferuje nic nadzwyczajnego. Osobiście wolał bym CryEngine albo UnrealEngine.

  13. @Ringo88 ta firma już dawno przestała robić dobre RPG

  14. Uniwersum ME jest takie samo jak Star Wars czy Star Trek lub Stargate, o ile miały one swój początek z konkretnymi bohaterami i konkretną historią, tak ilość możliwych opowieści i wydarzeń czy postaci przewijających się przez te światy jest nieograniczona. |Są one inne, czasem nudniejsze, czasem ciekawsze, mogą lub nie muszą nawiązywać do oryginalnych części czy prekursorów fani i tak je pokochają lub znienawidzą.

  15. Mass Effect 4 będzie kichą i nie będzie w stanie dorównać trylogii.

  16. @Pointer669|Moze i dobrze, ze to na FB2 padl wybor. Lokacje w dotychczasowych ME byly absurdalnie wrecz sterylne i kanciaste, ubogie w dodatkowe elementy otoczenia, czysciutkie i praktycznie niezniszczalne. Moze wlasnie FB2 to zmieni. A co do gier BioWare to masz racje, chociaz z drugiej strony przynajmniej sie nauczyli jak robic calkiem udane druzynowe shootery TPP z charkterystycznymi, wyrazistymi postaciami i (lichymi bo lichymi, ale zawsze) elementami RPG. 😉

  17. W sumie FB2 może pokazać pazur w nowej części ME, Mamy biotyków, granaty, i niezniszczalne osłony czy kontenery, osobiście z dużą dozą rezerwy, chętnie zobaczę atakując przeciwników osobliwością jak unoszą się w towarzystwie skrzynek czy fragmentów zdewastowanej osłony. |CryEngine jest fajny graficznie koniec nic nowatorskiego nie wnosi poza nową jakością i obciążeniem komputerów.|UnrealEngine ładny ciekawy ale dla mnie to to samo co CryEngine. EA miało dostęp do swojego silnika więc po co przepłacać.

  18. aMermanIshouldTurnToBE 7 lutego 2013 o 13:43

    @Pointer669|Zgadzam się, FB nie oferuje nic ciekawego poza kiepską optymalizacją – każda z kilku gier na nim na ten problem. Poza tym „destrukcja” wcale nie jest jakaś super. To zwykłe skrypty – rozpada się to co twórcy uznają za słuszne i za każdym razem tak samo, jedyną prawdziwą destrukcją nazwę tą generowaną fizycznie – czyli z ostatnich części Red Faction. Znikanie ścian w BF3 nigdy nie dorówna mocy najnowszego GeoMod

  19. aMermanIshouldTurnToBE 7 lutego 2013 o 13:44

    @S4nch3z|Takie coś da się osiągnąć na choćby Source xD

  20. @aMermanIshouldTurnToBE skoro się da to czemu tego niema?

  21. Jeden mówi, że fabuła z poprzednich trzech części będzie uwzględniona i decyzje będą brane pod uwagę w kolejnej odsłonie, a drugi, że nie będzie się działa po trylogii Mass Effect. Oni sami chyba siebie nie słuchają… Bo przecież nie da się umieścić w grze decyzji zawartych zawartych w trylogii jeżeli akcja gry nie będzie się po niej działa… Chyba logiczne. Mam nadzieję, że nie odgrodzą się od tego co się działo w trylogii, to by było głupie posunięcie i wtedy poważnie bym się zastanowił czy kupować.

  22. To ktoś jeszcze słucha i wierzy w to co mówią Ci ludzie z BioWare?

  23. @sasek88 Da się tak zrobić. Wychodzi na to, że nowa część będzie się toczyła równolegle do trylogii i np będziemy mogli usłyszeć od kogoś o „ostatniej decyzji komandora Sheparda”, lub możemy być świadkiem konsekwencji, po podjętej przez nas decyzji jako Shep.

  24. FilipAuditoredeFirenzo 7 lutego 2013 o 14:10

    Fajnie, że będzie nowa gra w uniwersum ME ale jednak wolałbym porządną produkcję ze świata Stargate. Serial jest świetny (no może poza ostatnim „Universum”), tak oryginał jak i spin-off (Atlantyda). Do tego mógłby być z otwartym światem. Cóż… Może będzie taka gra na next-geny :3

  25. @FilipAuditoredeFirenzo Też bym się o coś dobrego na SG nie obraził, wręcz przeciwnie. Szkoda, że sieciówka straciła prawa zanim ją dobrze ukończono.|A co do SGU – jak dla mnie produkcja dobra. Nie jest to ten sam klimat co SG-1 czy SGA (dla mnie najsłabsze) lecz nie można się źle o nim wyrażać jako o serii sf osadzonej w tym samym universum. Jest ono poszerzone i gdyby pozwolono twórcom dokończyć dzieła można by się zdziwić.

  26. A co do serii ME – nowe miejsce, nowe rasy xD nowe światy – to też nie zaszkodzi. Można przedstawić inną galaktykę w tym samym wszechświecie i tyle (btw, wybór klasy to nie wszystko, miło by było wybrać np rasę postaci ;])

  27. aleksdraven 7 lutego 2013 o 14:29

    Czyli mniej więcej robią to tak jak myślałem. To dobrze.

  28. aMermanIshouldTurnToBE 7 lutego 2013 o 14:32

    @S4nch3z|Da się i jest w HL2, nie licząc niszczenia osłon. Frostbite jest słaby, potrzeba do niego mocnego sprzętu i oferuje w destrukcji znacznie mniej niż GeoMod pokazał w Red Faction Guerilla – 2009 rok.

  29. aMermanIshouldTurnToBE 7 lutego 2013 o 14:34

    http:www.youtube.com/watch?v=8mmg1kdwDnU – pozdrawiam skryptstrukcję z BF3 i „moc” Frostbite.

  30. @aMermanIshouldTurnToBE Z geomodem RFg bym nie pszesadzał. fizyka tam prawie nie istaniała a destrukcja była strasznie nie realistyczna (choć efektowna) do tego kosole się przy tej grze ksztusiły dośc mocno.A co do nowego me odcinając się od stękaczy. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Kto wie może BW pojdzie na calość i zobaczmy osobistą historie jakiegoś żołnieża (choćby z jednostki n7 żeby usprawiedliwić jago ewenutalne umiejętnosci bojowe i to że bywa w ważnych miejscach)….

  31. … który musi zmierzyć się z skutkami decyzji sheparda? Kto wie?

  32. HeadShotRocks 7 lutego 2013 o 15:28

    Oho tradycyjny EA Hejter/Valve Lover Team się zleciał:D brakuje paintball_x ale pewnie też zaraz będzie:D Wyciągam popkorn i zagłębiam się w lekturę nienawiści:D

  33. @Head|Pojawił się i wielki naukowiec, psycholog i obrońca. Złóżcie pokłony. -_^

  34. @aMermanIshouldTurnToBE Teraz poproszę taki sam filmik z destrukcji w HL2 na silniku sorce….|Jak by nie patrzeć Geomod jest napisany inaczej niż FrostBite jednak efektowniejszy dla mnie jest dalej FrostBite. Może jest oskryptowany może elementy budynków rozpadają się tak samo nawet dziury są identyczne, ale wybacz człowiek grając nie patrzy na każdy pixel gry i czy ten element otoczenia rozpadł się identycznie jak przed chwilą inny. Chodzi o efekt końcowy że się da nie to w jaki sposób jest to zrobione.

  35. Wiecie … ok spoko yey universum ME ale to to jak bedzie robione? przed? po? czy gra fabuły bedzie sie toczyć równoregle do tych z komandorem Shepardem tak jak DA2? czy poporstu użyją universum ME i wykreują nową fabułe w nim ?

  36. Możliwości jest wiele ciekawie by się grało w czasie wojen pierwszego kontaktu, lub długo długo po wydarzeniach z ME3.

  37. @ S4nch3z Też mam takie wrażenie, że chodzi o woję pierwszego kontaktu gdzie ludzie zaczęli losowo aktywować przekaźniki aż trafili na Turian.

  38. Mam nadzieję ze jednak wybiorą wersję PO trylogii Sheparda – dlaczego ? – Wersja równoległej historii trzeciorzędnego bohatera jakiegoś tam drugo -trzecio-lub siódmorzędnego wątku z minimalnym wpływem na całość wydarzeń w galaktyce (które i tak już wiemy jak sie potoczą) straci mocno na epickości i odczuciu robienia czegoś istotnego.

  39. aMermanIshouldTurnToBE 7 lutego 2013 o 16:30

    @HeadShotRocks|Napisał koleś który broni EA w prawie każdym newsie…|@S4nch3z|Pograłem w BF3 100 godzin i już mnie kuła w oczy ta „destrukcja”, w niektórych miejscach lepiej by było bez niej (operacja firestorm i okropnie rozpadające się ściany magazynów). Jednak destrukcja była lepsza w RF: Guerilla i nie zgodzę się z Lunatyksem że tam nie istniała fizyka – wszystko co się rozpadało było jej poddawane, FB2 poddaje fizyce jedynie kawałki gruzu.

  40. Wersja przed Shepardem usunie ewentualny element zaskoczenia zakończeniem nowej gry – bo w oparciu o obszerną wiedzę o uniwersum zawartą w ME1,2,3 będzie można mniej więcej przewidzieć kanoniczne zakończenia Prequela (np wojna pierwszego kontaktu – wiadomo jaki miała przebieg i jak się zakończyła). a poza tym skoro wiadomo do czego to wszystko i tak zmierza to… – znowu rola jaką byśmy odegrali jako bohater gry traci na zaczeniu

  41. No chyba ze zrobią osadzoną w uniwersum ME jaką siekankę w stylu powiedzmy Serious sama – wtedy to i tak wszystko jedno kto kogo poco i kiedy bo liczą się dynamika gry ,efekty i flaki na ekranie.

  42. Mam jednak nadzieję że dostaniemy znowu pełnoprawną fabularną grę akcji gdzie emocje , ciekawa i relatywnie spójna historia oraz element zaskoczenia będą tak jak w poprzednich ME miały pierwszorzędne znaczenie

  43. A taką historię i wrażenia z gry może nam zagwarantować (moim zdaniem) tylko osadzenie czasu gry po Shepardzie – może być rok 10, 100 a nawet 1000 lat – ważne żeby było potem i ciekawie – żeby było po co wbijać levele i rozwalać encepów – zbierać surowce i powtarzać w kółko inne równie sensowne same w sobie czynności 🙂

  44. Mass Effect: The Fourth

  45. Fajnie by było jak na początku mieliśmy do wyboru kilka ras, co by zmieniało początek (jak w dragon age początek)np: zaczynamy człowiekiem który dołączył do bandy najemników albo quarianina szukającego zaginionego na brata. Kampania mogła by rozgrywać się wiele lat po ME3, mógł by się pojawić neo cerberus.

  46. @aMermanIshouldTurnToBE Jeśli w czasie gry więcej uwagi zwracasz na to jak zepsuła się ściana niż na to co się dzieje w czasie rozgrywki wolę nie grać z tobą w jednym teamie. To ze coś ci przeszkadza nie znaczy od razu że jest złe, nie lubisz tego szanuję to ale nie mów że coś jest beznadziejne. W filmiku który zaprezentowałeś widać ciekawy efekt przeliczania obiektów uderzamy młotkiem i znika połowa legara, kilku tonowy budynek się zawala ale jego wsporniki układają się w V gdzie powinny się zawalić.

  47. Widzisz błędy jednej produkcji wychwalasz inną która wygląda lepiej ciekawiej a też perfekcyjna nie jest.

  48. @kubaku4|Nie lepiej Mass Effect: The Four Muskeeters, The 4th Brigade: Mass Effect’s Finest albo IV: A Mass Effect Universe Game. Opcji jest sporo na wykorzystanie czworki w tytule… 😛

  49. W jaki sposób oni chcą zrobić coś umiejscowione w świecie ME ,ale z akcją nie przed wydarzeniami z trylogii ani równolegle ani po tych wydarzeniach? o.O

  50. Oni jeszcze nie podjęli decyzji kiedy będzie się toczyć gra a gadanie ani przed, ani po, ani równolegle ma nie naprowadzać graczy czego mogą się spodziewać. Powiedzą ze przed i mamy wojny pierwszego kontaktu, wojny raknii, rebelie krogańskie. powiedzą że po i już będzie multum spekulacji bo jak z robić grę gdzie każdy wybrał inne zakończenie, powiedzą ze równolegle i co znowu dostaniemy to samo?

  51. BioWare i Sabo , nie idzie tą drogą.

  52. Nie chce prequela – bo bedzie to malo emocjonujace. Wszystko wiadomo jak sie skonczy, wiec jaki jest sens ? Tak samo nie chce kilku wiekow w przod. Chce miec nie zbyt odlegla historie, w ktorej dowiem sie dokladnie, co stalo sie po wydarzeniach z 3.

  53. M. Chief powrócił (a tak głośno obiecywano 4 lata temu, że trójka będzie ostatnia), więc na Sheparda też zaczekam 😉

  54. Ostatnia wypowiedź mi się podoba 😀

  55. Ostatnie zdanie kompletnie nietrafione – zakończenie 1 WŚ miało bezpośredni wpływ na poczatek i losy 2 WŚ – tak wiec nowe ME będzie musiało wybrać kanoniczne zakończenie, chyba, że będzie się toczyło przed lub równolegle z trylogią.

  56. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłby wątek równoległy – np. Jacyś najemnicy, Komandosi Sojuszu, Cerberusa lub Cytadeli lub nawet Piraci. Piraci i Najemnicy są najciekawsi bo dają najwięcej możliwości.

  57. @DarthKoza|Najprawdopodobniej się nie dowiesz. 🙂 Można to łatwo odczytać z ich słów… Wyraźnie dają do zrozumienia, że nie chcą, żeby ta gra miała cokolwiek wspólnego z trylogią poza uniwersum oczywiście. Więc na Twoim miejscu zrezygnowałbym z tych swoich „chcę” i „nie chcę”…

  58. a co jak nie czwórka ? wreszcie ciekawe zakończenie wydają ?

  59. Jeju tłumaczą Deklom , dla nas PRAWDZIWYCH Gracy jest to LOGICZNE jak drzewo genealogiczne naszej RASY ! lol|ME3 zakończono definitywnie POKOJEM i jest luz !

  60. „Otóż nie, ponieważ gra nie musi być umiejscowiona po wydarzeniach z pierwszej trylogii. Albo przed nią. Lub równolegle do niej.”|ocb ? Jeśli nie w przeszłości, nie w teraźniejszości, nie w przyszłości to niby kiedy ?

  61. MetalHead7451 15 lutego 2013 o 21:12

    dla mnie Mass Effect się skończył wraz z śmiercią Sheparda

  62. twojastaracienamierza 16 marca 2013 o 16:21

    Coś nie chce mi się wierzyć w te słowa. Nawet go blogu BF3 gościu mówił, ze że silnik frostbite 2 będzie użyty w Mass Effect 4 a oto link:|http:battlelog.pl/battlefield-4-na-ps4-oficjalnie-potwierdzony-a-silnik-frostbite-rozchwytywany/|znajdziecie to na końcu gdy wymieniają gry które będą na slilniku frostbite 2.

  63. twojastaracienamierza 16 marca 2013 o 16:23

    A jeśli chodzi o śmierć Sheparda nie jest dokońca jasne czy zginą. przecież sami widzieliście w czerwonym zakończeniu.

Dodaj komentarz