
League of Legends: Riot wyłącza możliwość czatu z przeciwnikami, bo „interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi”

Nie trzeba być weteranem Dusta 2 i spędzać każdych wakacji na Summoner’s Rift, by wiedzieć, że ludzie w grach multiplayer nie zawsze są przyjaźnie nastawieni do innych. We wszystkich tytułach, w których mamy jakąkolwiek możliwość komunikacji z przeciwnikami, kanał temu poświęcony ma tendencję do zmieniania się w mały festiwal złości, wyzwisk i uwag do prowadzenia się naszych mam. Wiele oczywiście zależy od charakteru samej produkcji czy jej społeczności – problem wyraźnie widoczny jest w najpopularniejszych grach.
Riot z szeroko pojętą toksycznością w League of Legends walczy już od ponad dekady, ale do sukcesu wciąż daleko. Studio nie waha się więc sięgać po najbardziej drastyczne środki, a takim na pewno jest całkowite wyłączenie możliwości rozmowy z przeciwnikami podczas meczu. Jak czytamy w uzasadnieniu:
Chociaż w roku 2021, jeśli chodzi o systemy behawioralne, koncentrowaliśmy się głównie na zachowaniach takich jak odchodzenie od komputera i celowe ginięcie, doszły do nas opinie, że w tym roku coraz większym problemem było też obrażanie werbalne. Pracujemy nad wieloma zmianami, aby systematycznie usuwać ten problem na poziomie League i Riot, ale jedną bezpośrednią zmianę zauważycie już w patchu 11.21: całkowicie wyłączamy czat ogólny w kolejkach dobieranych. Chociaż czat ogólny może być źródłem zabawnych interakcji społecznościowych pomiędzy drużynami, a także przyjaznego droczenia się, obecnie interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi. Ocenimy wpływ tej zmiany na podstawie raportów o obrażaniu słownym oraz współczynników kar, a także ankiet i waszych bezpośrednich opinii. […] Wiemy, że to wkurzające dla wszystkich tych, którzy lubią komplementować skórki przeciwników z alei lub wysyłać zaproszenia do tańca w legowisku Barona. Wierzymy jednak, że korzyści wyłączenia czatu przeważają ze względu na rosnącą liczbę negatywnych zachowań w czacie ogólnym podczas gry.
Nie znaczy to jednak, że nie będziemy mogli oponentom podziękować za mecz i pogratulować wyniku (tak, jestem optymistą) – czat na ekranie podsumowującym rozgrywkę wciąż będzie dostępny. Przypomnę zresztą, że możliwość wyłączenia komunikacji z przeciwnikami dostępna jest w produkcji od dawna.
Każdy, kto w LoL-a grał, wie przy tym, iż częstszym problemem jest zachowanie i reakcje naszych sojuszników – dlaczego więc jednocześnie nie pozbyć się czatu drużynowego? Cóż, odpowiedź nasuwa się sama, ale jeśli ktoś potrzebuje oficjalnego:
Zdajemy sobie sprawę, że obrażanie werbalne zdarza się również w czacie drużynowym, więc wyłączenie czatu ogólnego nie usunie całkowicie tego problemu. Jednak czat drużynowy odgrywa też istotną rolę w koordynacji działań drużyny, więc jego potencjalna wartość jest znacznie wyższa, nawet jeśli może stać się źródłem negatywnych doświadczeń.
Powyższe zmiany wejdą do gry w patchu patchu 11.21.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “League of Legends: Riot wyłącza możliwość czatu z przeciwnikami, bo „interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Podobny krok zrobił już kilka lat temu Wargaming w przypadku World of Tanks. Graczom się to dość nie spodobało, ale WG miało swoje argumenty – obrażanie, zdradzanie pozycji ostatnich czołgów i takie tam.|Jakoś już człowiek przywykł, ale czasami brakuje możliwości porozumienia się ze stroną przeciwną :/
@DarZ tylko, że ostatecznie to nic nie dało, griefing i team-killing dalej jest, zdradzanie teamu również, tylko przez discorda, zamiast przez Chat, obrażanie drugiej osoby po bitwie zamiast w trakcie – ludzie naprawdę muszą nauczyć się luzu i nie brać tego na poważnie, albo traktować to z jajem, a nie kontrolować i identyfikować ludzi, którzy to robią, jak to proponował pewien komisarz polityczny. Gram w WT okazyjnie, a uważam, że tam community jest gorsze niż w WG i trollingu i chamstwo się zdarza, owszem
.. ale nie jest to coś, o co powinno się robić aferę. Ktoś cię sklnął? To mu odpowiedź i graj dalej. Ktoś cię trolluje? To od niego odejdź albo porzuć grę, czasami nie ma wyjścia. To jest zwykłe odwracanie uwagi od problemów, które trapią samą grę i które stanowią grunt pod tego typu zachowanie (brak balansu, punktowanie własnych osiągnięć bardziej niż team play, gra solo w co-op wą grę itp.)
Nie mogli po prostu wyłączyć chata graczom, którzy są wielokrotnie raportowani za wulgarny język?
O chyba casus Blizzarda się zaczyna, który wyrzuca z wowa emotki kick (brak jakiejkolwiek animacji tylko napis na czacie you kicked player x) , spit (bo ludzie pluli na posiadaczy mountów ze sklepiku), czy rasp, by biedni gracze nie czuli się urażeni. Ba nawet na serwerzw testowym pojawia się zmiana w przypadku emotki kiss. Osoba w którą jest skierowana musi wyrazić zgodę na jej przyjęcie 😀
Bezstresowe wychowanie i granie. Piękne czasy.
widze ludzie już płacza, ze nie będą sobie mogli powyzywać innych. Jak tacy cwani to dawać na ulicę wyzywac przechodniów. Tylko tam pójdą dwa strzały w gębę i tyle.
@taz159357 Wszystko przez pozwy. Na każdą duperele znajdzie się organizacja która przyszykuje pozew. Jak np. ostatnio w Far Crayu 6 o walke kogutów. A co do lola to słuszna decyzja szkoda że zajęło im to kilkanaście lat.
Jeszcze tylko wystarczy wyłączyć serwery
@Wcogram no nie mow, „bezstresowe granie” cie nawet uwiera? XD Wy biedne płatki śniegu, co by nie włączyli czy wyłączyli to zawsze was urazi. Teraz dzieciaki są inteligentnymi bestiami, a patrząc na ciebie i tobie podobnych bardzo sięcieszę, że nowe pokolenia są wychowywane odmiennie do ciebie.
Swojądrogą, czemu o „bezstresowym wychowaniu” wypowiadają się zawsze kuce które własne dziecko mogą sobie co najwyzej narysować w paincie?
…i poziom merytoryczny dyskusji znacznie spadnie. ;/
No w końcu. Wszystkie inne moby nie mają już all chatu.