
Kondycja polskiej branży gier [RAPORT]
![Kondycja polskiej branży gier [RAPORT]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/4d1f019e-9ef2-4ab4-8983-c9b35e2164d7.jpeg)
Raport sporządzony pod przewodnictwem Krakowskiego Parku Technologicznego ma ponad sto stron, z których możemy dowiedzieć się całkiem sporo na temat polskiej branży. Przede wszystkim w 2016 roku gry wygenerowały blisko 109 mld dolarów, z czego Polska uszczknęła 0,43 mld (0,1% PKB). Na szczycie znajdują się Chiny (24,27 mld; 0,23% PKB), USA (23,46 mld; 0,19% PKB), Japonia (12,43 mld; 0,26% PKB), Niemcy (4,09 mld; 0,13% PKB) i Korea Południowa (4,05; 0,28% PKB). Jak na dłoni widać, że kraje azjatyckie są coraz wyraźniejszą potęgą na rynku.
Jak natomiast wygląda profil przeciętnego polskiego gracza? Przede wszystkim gra tyle samo kobiet co mężczyzn, najczęściej mowa o osobach mieszkających na wsi, ze średnim wykształceniem i przeciętnymi zarobkami. Panie częściej odpalają produkcje w mediach społecznościowych, podczas gdy na konsolach gra zdecydowanie więcej panów. Polacy chętnie kupują gry pudełkowe, jeśli natomiast decydują się na wersję cyfrową, to najczęściej nabywają ją za pośrednictwem Steama. 13% respondentów przyznało się natomiast do piractwa.
O ile aż 34% graczy w ogóle nie szuka informacji o grach (jeśli już to robi, to najczęściej korzysta z Google’a), to wśród tradycyjnych form przekazu prym wiodą magazyny o grach. Według przygotowujących raport główna w tym zasługa CD-Action. Więcej informacji i pełny, ponad stustronicowy raport można znaleźć pod tym linkiem.

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Kondycja polskiej branży gier [RAPORT]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„główna w tym zasługa CD-Action”, gdyż zostaliście praktycznie jedynym magazynem, który porusza tematykę ogólnie grową – zarówno na PC jak i konsolach 😉 Się nam monopoliści zrobili :v
@DarZ – Dodać można, że jak na razie robią to bardzo dobrze. 🙂
„jeśli natomiast decydują się na wersję cyfrową, to najczęściej nabywają ją za pośrednictwem Steama” odnoszę wrażenie, że to jest bzdury. Nabywają za pomocą sklepów sprzedających klucze Steam, a nie za pośrednictwem Steama 😀 I ciekawi mnie, czy CI podziela radość.
@2real4game Bodajże wczoraj albo przedwczoraj wyczytałem news, że najnowszy Sniper po jakimś okresie ustabilizował wartość rynkową CI, więc na dłuższą metę nie jest jednak tak źle. Fakt faktem – sukces finansowy to nie był, ale nie spowodował też bankructwa firmy, które tak jej przepowiadano 😉
Ciężko porównać takie kobitki grające w jakieś angry birds do zapaleńca ze swoim master race PC ogrywającego dark soulsy czy inny hardkowy tytuł. Niby oboje grają, ale dobrze wiemy komu bliżej do archetypu człowieka grającego (homo gejmingus? XD)
@DarZ Od siebie dodam, że niedawno wydali „Sniper: Ghost Warrior” na androida i iOS, który się dobrze przyjął.
@Saijn Tak długo jak nie probują wciskać kitu, że jest 50/50 i kropka to jest ok.