rek
rek
24.09.2013
7 Komentarze

Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief

Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief
W wywiadzie dla oficjalnego bloga PlayStation, Stephane Roy, producent nowego Thiefa, wypowiedział się na temat tego, jak w wersji na PlayStation 4 wykorzystamy DualShocka 4, a także - co może was szczególnie zainteresować - jakie podejście do sztucznej inteligencji ma zespół pracujący nad grą.

Jak przeczytać możemy w wywiadzie (cały znajduje się TUTAJ) na temat Thief:

Jeśli chodzi o DualShocka 4, używamy świecącego paska do odbijania światła na znajdującym się w interfejsie użytkownika klejnocie – pokazuje to, czy Garrett jest w cieniu, czy nie.

Jak więc użyjemy touchpada? Jak mówi Roy:

Touchpad pozwala nam na lepszą nawigację w menu i pozwala na wykonywanie pewnych czynności bardziej intuicyjnie – na przykład nawigowanie po mapie czy wybieranie broni.

Zapowiedziano również doskonale sprawdzające się AI:

Mamy skomplikowany model percepcji, który pozwala stworzyć realistyczne sytuacje. Przebywanie w mroku ogranicza oczywiście widoczność gracza, ale to nie wszystko – pozycja gracza, ruchy i odległość zmieniają to, jak sytuację postrzegać będzie AI. (…) Istotny jest też dźwięk, który przyciągnie i zaalarmuje sztuczną inteligencję – gracze będą mogli panować nad dźwiękiem, kontrolując szybkość przemieszczania się, ale nie bez znaczenia pozostanie podłoże, po którym będą się poruszać. To wszystko czyni sztuczną inteligencję [w Thief] realistyczną, ale pozwala też się dobrze bawić. Gracz będzie bowiem mógł odwracać uwagę, unikać i próbować przechytrzyć przeciwnika.

Premiera gry datowana jest na 28 lutego 2014.

rek

7 odpowiedzi do “Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief”

  1. Co do AI to bez urazy, ale takie ficzery były w pierwszym Thiefie. W 1997. WSZYSTKIE.

  2. @noniewiem – A czego Ty byś jeszcze chciał? 😛

  3. No dokładnie… Czytam z zapartym tchem jakie będą ficzery AI… dochodzę do końca tekstu… i się zastanawiam nad czym się tu tak rajcują. Może dla tych co nie grali w thiefa 1/2/3 to faktycznie „super nowości”. Wiadomo, że nie warto zmieniać czegoś co jest dobre – ale żeby tak od razu odnosić się do tego jako „skomplikowanego modelu percepcji” ?

  4. Ludzie! Przecież to jest informacja w związku z PS4, a gracze konsolowi o czymś takim jak „Dark Project” czy „Metal Age” w większości pewno nawet nie słyszeli. Stąd dla nich te „ficzery” to nowość mimo że oryginalnie są jeszcze z XX wieku.

  5. @Sapiens – No, konsolowcy nigdy nie mieli przecież żadnej gry na komputer 🙂 Oni w ogóle komputerów nie mają przecież.

  6. A tak poza tym, to news informuje, że nic nie zmienili w założeniach (choć pewnie znacznie polepszyli myślenie i odbieranie bodźców), a nigdzie nie widzę, żeby jarali się jak wóz TVNu na 11 listopada i opowiadali jak o czymś, czego jeszcze nikt na świecie nie widział.

  7. Ciche podejscie w thief to prawdziwa ergzyztencja tej gry |fajnie by było zeby w thief zmienialy się lokacje ,sytuacje etapy w których GARET przechodzi z sriedniowiecza do czasów spólczesnych acha STOP ROBOTOM w tejze grze

Dodaj komentarz