rek
rek
17.09.2021
Często komentowane 18 Komentarze

Jagged Alliance 3: Powstaje pełnoprawna kontynuacja marki [WIDEO]

Jagged Alliance 3: Powstaje pełnoprawna kontynuacja marki [WIDEO]
Tak, możecie uronić łezkę.

Projekt ma być „prawdziwym następcą ukochanej serii”. Znajdziemy tu elementy gatunku RPG, turowe potyczki i eksplorację dużego środowiska. Elitarni najemnicy podejmą walkę z groźnym rywalem – paramilitarną organizacją o nazwie „Legion”. Kampanię można rozgrywać w trybie sieciowej kooperacji.

W Jagged Alliance 3 możesz wybierać spośród ogromnej puli najemników, z których każdy ma wyjątkową osobowość i historię. Odkrywaj Grand Chien i poznawaj nowych ludzi, zarabiaj, powiększaj zespół i podejmuj decyzje, które zadecydują o losie całego państwa.

Ekipa Haemimont Games (Tropico 5, Victor Vran, Grand Ages: Rome, Surviving Mars) chce uszanować fundamentalne założenia marki Jagged Alliance. Nowa gra pojawi się na PC. Nie znamy jeszcze daty premiery.

rek

18 odpowiedzi do “Jagged Alliance 3: Powstaje pełnoprawna kontynuacja marki [WIDEO]”

  1. KorganBereseker 17 września 2021 o 20:32

    smells like xcom… JA2 to było coś, nie zapomnę kilku akcji np. w środku ostrej strzelaniny otoczona z każdej strony Raven, zaczyna się modlić „Ojcze nasz..”, albo Manuel skradający się ciemną nocą nagle dostrzega przeciwnika i krzyczy „KONTAKT” – mało co z krzesła spadłem. Fajnie też likwidowało się przeciwników po cichu, za pomocą noży do rzucania, walki wręcz czy seriami z mac-10 z tłumikiem. JA2 wyróżniały przede wszystkim unikalne postacie, ich odzywki, dialogi, kłótnie.

  2. KorganBereseker 17 września 2021 o 21:42

    Fundamentalne założenia marki uszanowane, a ja bym wolał uszanowanie aspektów rozgrywki, na filmiku a zamiast ekwipunku zdobywanego/kupowanego (np. granaty) – umiejętności specjalne – rzut dwoma granatami. Fiedel raz na jakiś czas będzie z doopy granaty będzie wyciągał…

  3. O ile nie grałem w oryginalne JA, to grałem w JA-podobne (seria Caliber) i BiA i też mi się wydaje, że pozbawienie gry warstwy logistycznej jest pomysłem mało trafionym. Babranie się w sprzęcie i wszystkim co się z tym wiązało w 5.56/7.62 było jedną z fajniejszych aktywności.

  4. Bardzo sceptycznie jestem nastawiony, zwłaszcza po ostatnich wtopach, jakie wyszły pod tą nazwą. Czy naprawdę tak trudno dostosować zasady panujące w JA, do dzisiejszych standardów? :/

  5. Wygląda to dobrze i w przeciwieństwie do poprzedniczek nad produkcją czuwa doświadczone studio mające w dorobku Tzara, Tropico 3-5. Victor Vran oraz niedawny Surviving Mars. Rozgrywka przypomina najnowsze X-comy. Wygląda na to, że od czas Back in Action wreszcie doczekamy się niezłej produkcji tej marki.

  6. Wreszcie ta gra JA 2 to moja gra życia

  7. Nad tą serią ciąży klątwa. Po JA2 wszystko było mniej lub bardziej nędzne i nie jedno studio poszło przez to do piachu.

  8. JA2 ma się dobrze więc tego tutaj na pewno nie kupię.

  9. O fajnie, oby to było przynajmniej dobre. Rok temu znowu ograłem JA 2 i to ciągle jest świetne. Dziwne że swego czasu po sukcesie Silent Storm nikt nie zrobił remake’u JA 2 albo 3 części na tym świetnym silniku. No ale trzeba trzymać kciuki, może teraz się uda.

  10. Wolałbym styl 2 lub remastered ehhh

  11. Mie jestem przekonany co do tej gry. W ogóle to dla kogo powstaje ten tytuł? Chyba bardziej fanów x-com niż JA2….

  12. @sadpanda, Jeżeli nie grałeś w JA2 to po prostu zagraj (polecam zwłaszcza wersję 113 zrobioną przez moderów). Demo (1 misja) była za darmo. Samo JA2 powinno gdzieś być za rozsądną cenę. Z przykrością trzeba stwierdzić, że po JA2 (ew. JA2UB, JA2.5 i modach) nawet JA-BIA to kilo mułu i totalne nieporozumienia – chyba sponsorowane przez Eliota (kto grał w JA2 to wie kim był Eliot).

  13. @KorganBereseker, Albo – po którymś tam save/load/load/…/load – Gus mówi „metodą prób i błędów”. Trik był dość prosty – postacie miały kilka tekstów wyzwalanych różnymi zdarzeniami (np. niski poziom zdrowia, poziom morale, widok trupów itd.) – mając kilka postaci mogło to prowadzić do generowanych losowo dialogów. To co było złe (moim zdaniem) to niepowiązanie efektów potyczek ze sytuacją strategiczną. A raczej rewers takowego: im bardziej wygrywaliśmy, tym – magicznie – lepiej szło przeciwnikowi.

  14. KorganBereseker 19 września 2021 o 00:01

    @slawek, mam 238h w JA2 (na steam). Jeżeli chodzi o mod 113, który jest rozwijany od lat, to też szczerze polecam (niedawno dodali zmianę wyglądu najemników na bardziej realistyczne – ekwipunek, kamizelki itd.). Jeżeli chodzi o sytuację strategiczną to różnie można to interpretować. W czym lepiej szło przeciwnikowi? Lepsze uzbrojenie i bardziej wyszkolone wojsko (zagraniczni najemnicy) – więcej wydatków ze zgromadzonej fortuny przez przełożoną Eliota.

  15. @KorganBereseker, A ja mam wersję pudełkową JA2 (pierwsze wydanie)… Ad rem. Pierwszego dnia mam Drassen, Cambrię, San Monę i Chitzenę oraz Grumm i Almę… nie licząc Omerty. Czyli przynajmniej jedno lotnisko, zaplecze przemysłowe, bazę wojskową. Oczywiście to nie wszystko i np. w Balime powinny być siły prodeirdanowe… ale one powinny być wcale nie lepsze niż te z np. Drassen (bo niby jak w ciągu 24 mają z żółtodziobów zamienić się w elitę?!)

  16. cd. Znacznie lepiej byłoby, gdyby np. zdobycie X powodowało Y, np. zdobywam Grum to armia D. jest gorzej wyposażona, zdobywam Almę to mniej liczna, zdobywam oba lotniska to nie pojawia się elita – czyli sukcesy taktyczne przekładają się na zyski strategiczne. O tu odwrotnie – im gorzej tym lepiej – opłaca się pomijać sektory i od razu iść do pałacu. Co przy 113 z perkiem spy jest trywialne. To samo z BiA – nie ogarniać mapy – tylko od razu w pałac – jeden granat rzucony gdzie trzeba i wygrywamy.

  17. Oczywiście mogą pojawiać się coraz trudniejsi przeciwnicy – byle było to fabularnie uzasadnione. Ale w standardowej wersji JA2 nie jest, w 113 też nie jest.

  18. Sierp i młot? No to dziękuję…

Dodaj komentarz