rek
rek
28.11.2012
4 Komentarze

Indie Speed Run: Sieciowy game jam firmowany przez Notcha i Rona Gilberta

Indie Speed Run: Sieciowy game jam firmowany przez Notcha i Rona Gilberta
Game jam to swego rodzaju zawody, w trakcie których pojedynczy programiści lub grupy developerów muszą stworzyć w określonym czasie (najczęściej w ciągu 48 godzin) grę związaną z konkretną tematyką. Właśnie ruszyła pierwsza tego typu impreza w całości rozgrywająca się w sieci. O co chodzi?

Indie Speed Run to game jam, który ma miejsce w sieci. Od zwykłych imprez tego typu różni się tym, że developerzy tworzą swoje gry w domu i wysyłają swoje prace przez internet. Dzięki temu w rywalizacji mogą wziąć twórcy z całego świata. Zapisywać się mogą zarówno pojedyncze osoby, jak i zespoły złożone z maksymalnie czterech programistów (po wpłaceniu wpisowego w wysokości 25 dolarów). Jeden uczestnik będzie mógł zgłosić kilka projektów, które oceniane są oddzielnie.

Główna tematyka Indie Speed Run pozostaje tajemnicą. Zawody potrwają do 6 stycznia, ale po zgłoszeniu się, developerzy będą mieli tylko 48 godzin na zrobienie swojej gry. Gdy zgłoszą gotowość do działania, otrzymają kilka punktów, które ich projekt będzie musiał spełnić. Realizacja wszystkich przewidzianych przez organizatorów punktów oceniana będzie przez sędziów, wśród których znajdą się Notch, Ron Gilbert, Kelle Santiago, Trent Oster, Dino Patti, Jason RohrerVander Caballero.

Wszystkie nadesłane gry zostaną podzielone na siedem grup, z każdej jury wyłoni po jednym finaliście. W finale znajdą się także jeszcze trzy projekty wybrane przez internautów. Dziesięć najlepszych produkcji zostanie wysłanych do przewodniczącego sędziów, Bena „Yahizee” Croshawa, który wyłoni zwycięzcę.

Autorzy najlepszej gry otrzymają 2,5 tysiąca dolarów (do podziału w przypadku kilkuosobowej grupy). Po zakończeniu fazy projektowania zawodów Indie Speed Run, wszystkie nadesłane projekty zostaną udostępnione pod TYM adresem, gdzie dostępne będą w dniach 7-31 stycznia. Zwycięzca zostanie ujawniony 5 lutego. Jeśli macie zacięcie programistyczne i chcecie spróbować sił w tym nietypowym game jamie, udajcie się pod TEN adres.

rek

4 odpowiedzi do “Indie Speed Run: Sieciowy game jam firmowany przez Notcha i Rona Gilberta”

  1.   Game jam to specjalne zawody, w trakcie pojedynczy programiści lub grupy developerów muszą stworzyć w określonym czasie (najczęściej w ciągu 48 godzin) grę związaną z konkretną tematyką. Właśnie ruszyła pierwsza tego typu impreza… w wydaniu sieciowym. O co chodzi?

  2. lepiej popracować trochę dłużej i przez Humble Bundnle zarobić minimum 10 razy tyle ile jest w wygranej ale przecież w takiej imprezie nie chodzi o kasę ale o zabawę 🙂 Może jak bym miał dobrego grafika i bym się jeszcze trochę podszkolił w programowaniu to bym może coś tam zrobił 😀 to może za parę lat

  3. Yahtzee robi za sędziego?! Bez jaj… To będzie dobre 😀

  4. Toż to w 21.11.2012 będzie koniec świata. Czyż nie?

Dodaj komentarz