rek
rek
08.01.2013
Często komentowane 14 Komentarze

IGF 2013: Oto finaliści najważniejszej nagrody dla twórców indyków

IGF 2013: Oto finaliści najważniejszej nagrody dla twórców indyków
Independent Games Festival to najważniejsze każdego roku wydarzenie dla twórców gier niezależnych - okazja do spotkania i wymiany doświadczeń, a także do otrzymania prestiżowej nagrody tu wręczanej. Co roku do udziału w konkursie IGF zgłaszane są setki gier, ale na krótko przed imprezą wybiera tytuły nominowane do nagród w poszczególnych kategoriach. Oto tegoroczni finaliści.

Tegoroczna edycja Independent Games Festival (jubileuszowa – piętnasta!) odbędzie się w dniach 25-29 marca San Francisco.

Oto tytuły nominowane w poszczególnych kategoriach – wart zwrócić uwagę, że część z nich to produkcje już wydane, inne zaś dopiero powstają. Gorąco zachęcamy, żebyście weszli na TĘ STRONĘ i przejrzeli te produkcje, bo warto znać również i takie tytuły.

Seumas McNally Grand Prize? (najważniejsza, główna nagroda IGF)

  • Hotline Miami (Dennaton Games)?
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)?
  • Cart Life (Richard Hofmeier)?
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)?
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
  •  

    Tytuły wyróżnione (nie biorą udziału w walce o nagrodę): Gone Home (The Fullbright Company); Thirty Flights of Loving (Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe); Super Hexagon (Terry Cavanagh); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)

     

    Nuovo Award ?(za niekonwencjonalne pomysły)?

  • Cart Life (Richard Hofmeier)?
  • Spaceteam (Henry Smith)?
  • Dys4ia (Auntie Pixelante)?
  • Bientot l’ete (Tale of Tales)?
  • 7 Grand Steps (Mousechief)?
  • MirrorMoon (SantaRagione + BloodyMonkey)?
  • VESPER.5 (Michael Brough)?
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Renga (wallFour); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth); Frog Fractions (Twinbeard); Thirty Flights of Loving (Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe)

     

    Excellence In Visual Art? (nagroda za grafikę)

  • Incredipede (Northway Games and Thomas Shahan)?
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)?
  • Guacalamelee! (Drinkbox Studios)?
  • Lovers in a Dangerous Spacetime (Asteroid Base)?
  • Year Walk (Simogo)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Fly’n (Ankama Play); Eleven (Christoffer Hedborg, Datahowler); The Bridge (Ty Taylor and Mario Castaneda); Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Hundreds (Semi Secret feat. aeiowu)

     

    Excellence In Narrative? (nagroda za fabułę, sposób prowadzenia historii)

  • Thirty Flights of Loving (Blendo Games)?
  • Cart Life (Richard Hofmeier)?
  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)?
  • Dys4ia (Auntie Pixelante)?
  • Gone Home (The Fullbright Company)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Goblet Grotto (thecatamites, j chastain, NEW VADERS); Analogue: A Hate Story (Christine Love); Papo & Yo (Minority Media); The Stanley Parable (Galactic Cafe); 7 Grand Steps (Mousechief)

     

    Technical Excellence (nagroda za osiągnięcie techniczne)?

  • StarForge (CodeHatch)?
  • Perspective (DigiPen Widdershins)?
  • Little Inferno (Tomorrow Corporation)?
  • Intrusion 2 (Aleksey Abramenko)?
  • LiquidSketch (Tobias Neukom)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Mobiloid (Monty Melby); Skulls Of The Shogun (17-BIT); Foldit (University of Washington); 140 (Jeppe Carlsen); Gateways (Smudged Cat Games)

     

    Excellence In Design? (nagroda za projekt/design gry i jej mechanizmów)

  • Samurai Gunn (Beau Blyth)?
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)?
  • Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)?
  • Super Hexagon (Terry Cavanagh)?
  • Super Space ______ (David Scamehorn & Alexander Baard/DigiPen)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Spaceteam (Henry Smith); Helix (Michael Brough); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Rymdkapsel (Martin Jonasson, Grapefrukt Games); Hotline Miami (Dennaton Games)

     

    Excellence In Audio? (nagroda za dźwięk)

  • Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)?
  • Bad Hotel (Lucky Frame)?
  • 140 (Jeppe Carlsen)?
  • Hotline Miami (Dennaton Games)?
  • Pixeljunk 4AM (Q-Games)
  •  

    Tytuły wyróżnione: Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Gone Home (The Fullbright Company); Fract OSC (Phosfiend Systems); Dust: An Elysian Tale (Humble Hearts)

    rek

    14 odpowiedzi do “IGF 2013: Oto finaliści najważniejszej nagrody dla twórców indyków”

    1. Independent Games Festival to najważniejsze każdego roku wydarzenie dla twórców gier niezależnych – okazja do spotkania i wymiany doświadczeń, a także do otrzymania prestiżowej nagrody tu wręczanej. Co roku do udziału w konkursie IGF zgłaszane są setki gier, ale na krótko przed imprezą wybiera tytuły nominowane do nagród w poszczególnych kategoriach. Oto tegoroczni finaliści.

    2. czy tylko ja nie kojarzę większości tych gier ?

    3. Widziałem to Kentucky Route Zero. Przepiękne i klimatyczne. Jak ja lubię takie gry.

    4. Ja też nie kojarzę , ale może dlatego , że mam mało tego typu gier.

    5. Seumas McNally (aprpo głównej nagrody) to był gość, może nawet geniusz. Bo kto inny potrafił w 2000 roku zaprojektować silnik gry z dynamiczną deformacją terenu i nieograniczonym polem walki. No, ale choroba nie wybiera.

    6. FTL i Little Inferno są świetne, szczerze liczę na wygraną tego pierwszego 😀 .

    7. mam do rozdania 6 giftów DOTA 2; dodajcie mnie – D@ddY-TeddY™ jeśli chcecie otrzymać

    8. A co z To The Moon?

    9. @kanaka – bo czasem warto zaglądać na strony takie jak TIGSource.com i wtedy będzie się kojarzyć więcej indykowych:) tytułów.

    10. MagickStalker 8 stycznia 2013 o 15:02

      A widział ktoś z was don’t starve? Fajna gra taki Minecraft, ale nie kwadratowy i tylko survival. Ale ostrzegam!!! Na YT/u kumpla gra wygląda na głupią i nudną(ja tak miałem), ale gdy się zagra…tego już nie opiszę, aby nie psuć zabawy.

    11. A Defender’s Quest, Unity of Command, Orcs Must Die 2 i Torchlight 2? Nie ten rok czy co?

    12. Sry za double post, ale Mark of the Ninja? Dust Force? ocb?

    13. Hotline Miami>all

    14. Czemu Fly’N dostało tylko wyróżnienie w kategorii grafiki to jest dla mnie niepojęte…. a właściwie… Zakładając, że IGF nadal wspiera mniej znane projekty, to miejsce dla gier z mniejszym marketingiem też powinno się znaleźć. Tylko szkoda, bo IMO Fly’N to jedna z najśliczniejszych gier w 2D.

    Dodaj komentarz