rek
rek

Horizon Zero Dawn: Twórcy zapowiadają rzadsze patche wersji pecetowej

Horizon Zero Dawn: Twórcy zapowiadają rzadsze patche wersji pecetowej
Gra na pewno jest już w dużo lepszym stanie niż w dniu premiery.

Odejście Guerrilla Games od serii Killzone i – szerzej – gatunku FPS budziło wśród graczy delikatny sceptycyzm. Umiarkowanie udany Shadow Fall mógł być rzecz jasna wypadkiem przy pracy, ale zabranie się po nim za trzecioosobową produkcję z otwartym światem wydawało się pomysłem nader ambitnym.

Horizon Zero Dawn okazało się jednak sukcesem przewyższającym wszystkie poprzednie dokonania studia. Aloy z miejsca stała się jednym z symboli PS4, a tytuł pozostawał w gronie najważniejszych exclusive’ów konsoli. Stąd niemałym zaskoczeniem (no dobra, liczne przecieki zdradziły to już całe miesiące wcześniej) była zapowiedź wersji pecetowej, wydanej ostatecznie w sierpniu zeszłego roku.

Choć posiadacze komputerów mieli mnóstwo powodów do radości, szczęście zmąciła premiera gry. Pecetowy Horizon Zero Dawn straszył problemami z wydajnością, powtarzającymi się crashami i mnóstwem związanych z tym błędów. Mogło to dziwić, ponieważ miesiąc wcześniej ukazał się port działającego na tym samym silniku Death Stranding, który radził sobie na tej platformie o wiele lepiej. Twórcy wzięli się na poważnie za łatanie produkcji, z czasem znacząco poprawiając sytuację.

Wraz z publikacją patcha 1.10 Guerrilla Games doszło do wniosku, że pora zmienić priorytety:

Ponieważ nasz zespół kontynuuje prace nad nadchodzącym Horizon Forbidden West, po tej aktualizacji przechodzimy w tryb rzadszych aktualizacji Horizon Zero Dawn Complete Edition na PC. Pamiętajcie, że nadal będziemy śledzić reakcje naszej społeczności – jak zawsze! Chcielibyśmy podziękować wszystkim za nieustające wsparcie i przesyłanie raportów o awariach w ostatnich miesięcach. Informacje, które otrzymaliśmy za pośrednictwem waszych raportów, były nieocenione dla dalszego badania i pomocy w naprawieniu niektórych trudniejszych problemów, które naprawiliśmy w aktualizacji 1.10.

Wspomniane Horizon Forbidden West pojawi się na PS4 i PS5 w 2021 (według informacji z listopada w drugiej połowie roku, choć Sony głośno nic wciąż nie deklarowało).

rek

6 odpowiedzi do “Horizon Zero Dawn: Twórcy zapowiadają rzadsze patche wersji pecetowej”

  1. Gra na pewno jest już w dużo lepszym stanie niż w dniu premiery.

  2. no czekam na part 2

  3. Czytając komentarze z ostatniego okresu to ponad 90% jest pozytywnych, więc sporo rzeczy musieli poprawić w wersji PC Horizon Zero Dawn.

  4. Teraz gra jest chociaż grywalna. Na RTX 2060 po premierze mogłem o tym pomarzyć. Teraz gram na RTX 3080. Dziwną rzeczą jest, że gra zużywa prawie 9GB VRAM tej karty :O

  5. …Na 1440p Ultra

  6. Laptopowy RTX 2060 ustawienia ultra i 55-60 FPS, wiec optymalizacja jak najbardziej ok

Dodaj komentarz